Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

Vastaus: XO:sta HD-kuvaa irti.

pelle sanoi:
sitten tarvitset vain adapterin joka muuttaa nuo 2 rca liitintä 3,5mm liittimeksi.
tuollainen taitaa tulla suoraan microsoftin oman piuhan mukanakin.
Vahvistan että se liitin tulee mukana.
 
Vastaus: XO:sta HD-kuvaa irti.

pelle sanoi:
ettei vaan siinä vga liittimen vieressä olisi yhdelle 3,5mm plugille paikka?
eli sellaisella joka on normaalisit esim mp3 soittimissa.

sitten tarvitset vain adapterin joka muuttaa nuo 2 rca liitintä 3,5mm liittimeksi.
tuollainen taitaa tulla suoraan microsoftin oman piuhan mukanakin.

Joo oikeassa olet. Pitää sitten käydä tuo microsoftin VGA-piuhasetti ostamassa. Ihan suolainen hinta kyllä johdosta (n.35e). Kiitoksia avusta. Tuppaan sen verran käsi olemaan näitten laitteitten kanssa, että oli kyllä apu tarpeen. :)

Kun pääsen töistä himaan niin räppäsen vielä vaikka valokuvan siitä liitännästä, ettei tule mitään virheostosta tehtyä.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Mulla on ongelma dvd kelkan kanssa. Laitta pelin sisään se sylkee sen ulos samantien. Siis tätä ei tapahdu aina. Ja joskus kun laitan boxin kiinni tuulettimet alkavat surrata #&%£$!* kovaa ja ennen ku kone sammuu se tunkee kelkan ulos ja sammuuttaa itsensä dvd kelkka ulkona. Onko kellään muulla samanlaista ongelmaa??:confused:
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

No nyt taas pitkästä aikaa XO hönkii viimesiään. Eli kone pyöri vielä muutama päivä sitten ihan normisti, mutta nyt alkaa tökkimään. Ensiksi pari kertaa n. viiden min pelailun jälkeen jäi yksinkertaisesti jumiin ja nyt jumittaa joka kerta heti käynnistäessä Xbox360 logoon mössöjen kera, eikä siis mitään voi tehdä. Ja näitä punaisia vikavaloja ei tule näkyviin.

Oliskohan kellään mitään hajua missä vika? Lääkkeitä?

Ilmeisesti huolto keikka...
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Äyh. Selventäkää nyt tyhmälle.

1) NetAnttilalle ilmoitin, että kone on hajalla. No, lähettivät takuukuitin uudestaan kun olin sen hukannut (pakkausseloste tässä tapauksessa), ja puhelinnumeroin Xbox-tukeen.

2) Soitin tukeen, ja kun viimein pääsin läpi, virolaisneiti otti tietoja ylös ja kertoi, että lähettää rahtikirjan postissa (mailini kanssa häikkää eikä tulostinta ole). Kertoi vielä lähettävänsä UPS:n numeron, että soittaisin hakemaan kun olen pakannut koneen ja saanut rahtikirjan.

3) No, UPS:n mies soittelikin jo seuraavana päivänä, kun olin muualla. Että pakettia pitäisi saada. Kerroin että odottelen vielä tietoja, ja että jos soittaisin kun minulla on tarvittavat asiakirjat. Sanoi vaan että "no kai joku huomenna sitten taas tulee". Aha.

4) Eilen ja tänäänkin ilmeisesti joku käynyt ovella, kun pari tuntematonta puhelua oli tullut. En tietenkään ollut paikalla selittämässä tai vastaamassa puhelimeen. Postiluukusta oli tänään pudotettu joku perhanan UPS:n asiakirja, josta en tajua mitään. Saksaa siinä on paljon, nimi- ja osoitetietoni sekä puhelinnumeroni, sekä muuta tauhkaa josta en tajua mitään. Eihän tämä nyt se rahtikirja ole?

5) Mitä teen? Olenko tyhmä? Onko siihen lääkkeitä?

6) Kiitos etukäteen!
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Tempura sanoi:
Äyh. Selventäkää nyt tyhmälle.

1) NetAnttilalle ilmoitin, että kone on hajalla. No, lähettivät takuukuitin uudestaan kun olin sen hukannut (pakkausseloste tässä tapauksessa), ja puhelinnumeroin Xbox-tukeen.

2) Soitin tukeen, ja kun viimein pääsin läpi, virolaisneiti otti tietoja ylös ja kertoi, että lähettää rahtikirjan postissa (mailini kanssa häikkää eikä tulostinta ole). Kertoi vielä lähettävänsä UPS:n numeron, että soittaisin hakemaan kun olen pakannut koneen ja saanut rahtikirjan.

3) No, UPS:n mies soittelikin jo seuraavana päivänä, kun olin muualla. Että pakettia pitäisi saada. Kerroin että odottelen vielä tietoja, ja että jos soittaisin kun minulla on tarvittavat asiakirjat. Sanoi vaan että "no kai joku huomenna sitten taas tulee". Aha.

4) Eilen ja tänäänkin ilmeisesti joku käynyt ovella, kun pari tuntematonta puhelua oli tullut. En tietenkään ollut paikalla selittämässä tai vastaamassa puhelimeen. Postiluukusta oli tänään pudotettu joku perhanan UPS:n asiakirja, josta en tajua mitään. Saksaa siinä on paljon, nimi- ja osoitetietoni sekä puhelinnumeroni, sekä muuta tauhkaa josta en tajua mitään. Eihän tämä nyt se rahtikirja ole?

5) Mitä teen? Olenko tyhmä? Onko siihen lääkkeitä?

6) Kiitos etukäteen!

Niin no, se rahtikirja on lärpykkä, jossa lukee sun tiedot lähettäjän kohdalla ja sit siinä on määränpää (muistaakseni korjauskeskus sijaitsee Weiterstadt'issa). Se vaan teipataan paketin päälle.

Kannattaa soittaa UPS:n asiakaspalveluun. Siellä voit sopia paketille noutoajan.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Itellä alkoi toi romu vilkuttaan kolmea vikavaloa ja pitäisi huolto saada sovittua. Mikäs se on oikea numero sinne?
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Cubetus sanoi:
Itellä alkoi toi romu vilkuttaan kolmea vikavaloa ja pitäisi huolto saada sovittua. Mikäs se on oikea numero sinne?
Täältä löytyy puhelinnumero
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Juu, eipä se pyyhetemppu mitään ratkaise. Ainakin täällä kyse on hyvin tilapäisestä toimivuudesta.

Eniten tässä vituttaa se, että en pidä edes ihmeellisenä sitä että on olemassa suuri määrä henkilöitä, joilla on menossa kolmas tai neljäs konsoli. Kuinkahan monta prosenttia peli-ilosta menee siihen, että jännittää koneen lahoamista?
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Mites näkeekö sitä oman boxin "tilaa" mistään, kun se on tuolla Saksassa. Meinaan oma boxini on ollut jo reilut kaksi viikkoa reissussa ja kiinnostaisi tietää, onko mitään tapahtunut. Sain jonkin viitenumeron, jolla kait pystyisi tuon boxin tilan katsomaan, mutta missäs sitä voi katsoa. Itse olen vähän yrittänyt googlettaa, mutta en mitään ole löytänyt. Jos joku viitsisi auttaa tyhmää, olisin hyvin kiitollinen...
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Nyt on ilmeisesti suuret bannit käynnissä XboxLivessä. Vissiinkin yksi suoraan koneen bannaamiseen johtava peruste on jenkkitilin käyttäminen, eli kannattaa ilmeisesti poistaa jenkkilästä ladatut kamat koneelta. Minä ainakin teen niin.

Varoituksena vain, ei ole 100-varmaa tietoa.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Pibe sanoi:
Nyt on ilmeisesti suuret bannit käynnissä XboxLivessä. Vissiinkin yksi suoraan koneen bannaamiseen johtava peruste on jenkkitilin käyttäminen, eli kannattaa ilmeisesti poistaa jenkkilästä ladatut kamat koneelta. Minä ainakin teen niin.

Varoituksena vain, ei ole 100-varmaa tietoa.

No ei kai tuosta hyvästä konetta voi bannata? Sen ymmärrän jos jenkkitilin bannaavat.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Auttakaa olen pulassa!
http://www.verkosta.fi/index.php?showproduct=12822
Tuollaisen ostin ja sinähän on tuo dvi-d liitäntäja ja johto mukana. mutta minulla ei ole tietokoneessa dvi-d liitäntää joten en voi liittää sitä sillä. Vga:lla homma kyllä toimii , mutta haluaisin liittää xbox360 vga kaapelilla tähän näyttöön. Miten saan liitettyä tämän näytön jollain muulla tavalla kuin vga kaapelilla??onko jotain kaapelia missä on sekä dvi-d että vga??
olisin kiitollinen jos joku ratkaisisi ongelmani
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

nothing sanoi:
No ei kai tuosta hyvästä konetta voi bannata? Sen ymmärrän jos jenkkitilin bannaavat.

Riippuu varmaan siitä tekstistä, jonka jenkkitilin tekijä on hyväksynyt. Varmaan mukavat litaniat lakimiesten tekstejä siellä ja en yhtään ihmettelisi jos sieltä löytyisi kohta johon vedoten voivat bänniä koko liven käytöstä.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

waltsu999 sanoi:
Tuollaisen ostin ja sinähän on tuo dvi-d liitäntäja ja johto mukana. mutta minulla ei ole tietokoneessa dvi-d liitäntää joten en voi liittää sitä sillä. Vga:lla homma kyllä toimii , mutta haluaisin liittää xbox360 vga kaapelilla tähän näyttöön. Miten saan liitettyä tämän näytön jollain muulla tavalla kuin vga kaapelilla??

Mun oli vähän vaikea hahmottaa tuota tekstiäsi, mutta veikkaan että apu löytyy ostamalla sopiva VGA-DVI-sovitin, joka näyttökaapelin päähän liitettynä mahdollistaa kaapelin kytkemisen toisenlaiseen liitäntään. Tällaiselle sovittimelle ei pitäisi kertyä hintaa montaakaan euroa.

XShava sanoi:
Riippuu varmaan siitä tekstistä, jonka jenkkitilin tekijä on hyväksynyt. Varmaan mukavat litaniat lakimiesten tekstejä siellä ja en yhtään ihmettelisi jos sieltä löytyisi kohta johon vedoten voivat bänniä koko liven käytöstä.

Paikallinen lainsäädäntö menee kuitenkin onneksi ohi epämääräisistä "clickwrap"-"sopimuksista", joiden juridinen merkitys on vähintäänkin epäselvä jopa USA:ssa, EU:sta nyt puhumattakaan.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

nothing sanoi:
No ei kai tuosta hyvästä konetta voi bannata? Sen ymmärrän jos jenkkitilin bannaavat.
Firmwarebanneja on jaeltu piraattihemmoille vaikka kuinka nyt. Osalla bannituista ei kuitenkaan ole "piraattifirmwareja", vaan ainut yhdistävä tekijä on ollut eri alueen tilit. Tai siis eri alueelta imetyt pelit, demot, videot tai vastaavat.

Minullakin tuli kesken halosessioiden viesti, jossa sanottiin "checking gamesavedates" tai jotain vastaavaa. Silloin lensin samalla pelistä ulos. Ilmeisesti jos minulla olisi silloin ollut koneella esim. aegis wing, jonka imutin jenkkilän kauppapaikalta myöhemmin, olisin saanut bannit. Onneksi ei ollut sitä vielä silloin koneella... Tarkistaa varmaan onko imutettu esim. pelidemoja ennen kuin ne on tulleet euroopassa. Poistan kyllä aegiksen heti koneelta ennen kuin menen liveen, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Ei siis edelleenkään 100-varmaa tietoa, vaan epäilyä.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

No kai sitä pitää vetää piuha irti siihen asti kun homma selviää.
 
Vastaus: Xbox 360 ongelmathread

Pibe sanoi:
Minullakin tuli kesken halosessioiden viesti, jossa sanottiin "checking gamesavedates" tai jotain vastaavaa. Silloin lensin samalla pelistä ulos. Ilmeisesti jos minulla olisi silloin ollut koneella esim. aegis wing, jonka imutin jenkkilän kauppapaikalta myöhemmin, olisin saanut bannit. Onneksi ei ollut sitä vielä silloin koneella... Tarkistaa varmaan onko imutettu esim. pelidemoja ennen kuin ne on tulleet euroopassa. Poistan kyllä aegiksen heti koneelta ennen kuin menen liveen, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Ars Technica esittelee hypoteesin, jonka mukaan järjestelmä tarkistaa, onko levyllä netistä ladattuja tallennuksia:

Many dedicated users put together their own rosters in games like College Hoops 2K7 and then upload their saves to community sites. The sites share game saves using a variety of products like Datel's X-SATA or other memory card transfer kits. This allowed the sports community to trade rosters, create teams, and enjoy the work of others. Pretty cool, right? Except Microsoft was worried about people trading game saves; it could lead to achievement fraud or some other bad thing in the future. It had to be stopped.

The method Microsoft used to deal with this was pretty heavy-handed; apparently they downloaded every save on these community sites, looked at the console markers on each one, and then in the Spring Update included that list of markers so that any saves shared between consoles would be marked as corrupted. Not good news for the sports gamers out there, and if you were in the middle of a season I guess it's some tough luck.

http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2007/05/16/microsoft-tries-to-stamp-out-cheating-hurts-enthusiast-sports-gamers-instead

Jos tuo pitää paikkansa, Microsoftin päätös on (jälleen kerran) vähemmän fiksu. Jos joku käyttäjä on esim. päivittänyt jonkin urheilupelin joukkuetietoja ja pistänyt päivitetyn tallennuksen jakoon, tämän hyväntekijän konsoli saa maistaa banaania. Tokihan tuolla tavalla saadaan karsittua myös pelitallennuksilla toteutettavaa saavutushuijausta, mutta myös aivan liian moni rehellinen käyttäjä joutuu kärsimään selkeästi mitattavaa taloudellista vahinkoa. (Jos näin käy, Microsoft ottaa tässä joukkokanteen kokoisen riskin.)

Pävitys: Ihan noin synkkä tilanne ei ilmeisesti ole, 360Gamesaves tietää tarkemmin:

Spring Update - Revocation List

In the Spring Update, Microsoft has implemented a new protection against gamesaving by using our gamesave archive against us - they went through our gamesave archive and downloaded all the saves, then everyone who has uploaded saves in the past has had their current local "ConsoleID" values added to a Console Revocation List implemented in the new spring update.

Decrypted Console Revocation List

Any gamesave coming from these ConsoleID values is now recognized as corrupt in the latest update. Which means if you're on the list, saves created on your console will now only work on your console. Your transfer privileges have been revoked.

If you are (or were) a member of 360gamesaves and uploaded any gamesaves, please check the forums for more information on determining if your ConsoleID has been "revoked". If your ConsoleID is not in the list but you have uploaded a gamesave recently and wish it to be removed from the site please PM a forum admin.

http://www.360gamesaves.com/plugins.php?load=News&function=details&newsid=4

Oikeusjutun ainekset ovat silti edelleen olemassa, sillä nythän tallennuksiaan jaettavaksi lahjoittanut käyttäjä ei voi käyttää vanhoja tallennuksiaan esimerkiksi kaverinsa boksilla - tai uudella konsolillaan, jos vanha vaikka sattuisi välkyttelemään punaisia valoja, kuten kuulemma joskus on joillekin tapahtunut...

Lisäpäivitys: Lista "kiellettyjen" konsoleiden tunnuksista on nähtävissä täällä:
http://360gamesaves.com/uploads/revokelist.txt
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom