Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360 -ongelmathread

Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Ei tartte mitään asetuksia mennä säätämään. Boksi kyllä tunnistaa, mimmosella piuhalla se on kiinni.

Tunnistaa kyllä millä kaapelilla on kiinni, mutta se ei tarkoita että asetuksia ei joutuisi säätämään. Esimerksi muistaakseni ainakin reso voi olla pyllyllään.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Tunnistaa kyllä millä kaapelilla on kiinni, mutta se ei tarkoita että asetuksia ei joutuisi säätämään. Esimerksi muistaakseni ainakin reso voi olla pyllyllään.
Ainahan jotain voi mennä persiilleen, teki mitä tahansa. Tässä tapauksessa homma kuitenkin pelittää vallanmainiosti ihan ilman mitään säätöjä.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Ainahan jotain voi mennä persiilleen, teki mitä tahansa. Tässä tapauksessa homma kuitenkin pelittää vallanmainiosti ihan ilman mitään säätöjä.

Kiitos vastauksista! Mutta sen verran jos viitsisitte vielä kertoa, että nyt kun haen sen HDMI-kaapelin kaupasta ja reso onkin persiillään, niin mistäs sen vois säätää kohilleen?
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Mä siirtelen ihan sillä muistitikulla tiedot kovolta toiselle. Itseasiassa mulla menee suoraan savet ja profiili tikulle, niin on kivempi käydä kaverien boksilla penailemassa, kun on omat jutut muistissa.

Mä koittaisin vielä sellasta, että kopioisin kaiken tärkeän sille tikulle (savet, profiilin jne.), ja tyhjäisin kovon, ja laittaisin jutut takasin tyhjälle alustalle.

Joo no tota vois kokeilla jos se nyt kohta taas alkaa sitä tekemään. Nythän se lähti pelittämään, kuten sanoin, sen gamer tagin uudelleen lataamisen jälkeen.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Ei suoranaisesti ongelma, mutta:

Xbox 360 (mallia Pro) on kiinni LCD-näytössä VGA-kaapelilla. Kun yritän pelata joitakin ensimmäisen Xboxin pelejä (esim. Halo: Combat Evolved ja Genma Onimusha), saan virheilmoituksen: "The VGA HD AV Cable does not support the PAL-50 setting required by this game. Connect the composite connector of your cable or use and ADVANCED SCART or Component HD Cable."

Onko mahdollista ensin vaihtaa komposiitilla/komponentilla hertzitaajuudeksi PAL-50, sen jälkeen vaihtaa takaisin VGA-johtoon ja pelata pelit rauhassa VGA:lla? Vai onko ainoa mahdollisuuteni pelata nämä pelit X360:lla käyttäen komponentti kaapelia? Jos on mahdollista pelata VGA:lla, tuleeko ongelmia joidenkin uudempien pelien kanssa, jos asetuksia menee sörkkimään?

...näemmä television puolella HDMI-kaapeli antaa valita 50hz -moden, eli sentään HDMIllä saan tuon toimimaan.
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Onko tuolla liven puolella joku huoltokatkos tms.?

Koitin paria peliä pelata kun postissa tuli, niin pyysi päivitystä. Sen jälkeen herjas, ettei saada yhteyttä.

Epäilin ensin omaa nettiä ja buuttailin modeemin jne ja netti pelaa ongelmitta. Samoin boxi näyttää testissä netin toimivan ok, mutta liveen ei yhteyttä saada.

Vai enkö taas vain osaa jotain. :)
 
En saa ääntä kuulumaan

Moro! Eli eilen tuli ostettua ensimmäinen konsoli ikinä. xbox premium 250gt. Lisäksi ostin VGA HD AV cable paketin. Kuvittelin, että sillä saisi boxin yhdistettyä tietokoneen näyttöön ja että sillä saisi myös boxin yhdistettyä kaiuttimiin. Kuvan olen saanut näkymään, mutta ääntä ei kuulu. Eli pitäisikö mun ostaa vielä jokin johto, vai mitä mun pitäisi tehdä? Olen aika hukassa näissä ääni asioissa, joten yrittäkää antaa helposti ymmärrettäviä neuvoja.

Kaiuttimina mulla toimii logitechin Z-2300 2.1. Eli siinä on 2 kaiutinta, subbari ja äänen/basson/virta säädin. Äänijohto eli se vihreäpäinen menee säätimestä tietokoneeseen. Se pää mikä on säätimessä on siinä kiinteänä. Subbarista taas löytyy virtajohto ja jokin wired remote. Wired remote menee oikean puoliseen kaiuttimeen ja on siinä kaiuttimessa kiinteänä. Lisäksi siinä subbarissa on vasemmalle ja oikealle kaiuttimelle johdot. Eli jos osaatte auttaa niin olen todella kiitollinen. Kiitos.
 
Vastaus: En saa ääntä kuulumaan

Moro! Eli eilen tuli ostettua ensimmäinen konsoli ikinä. xbox premium 250gt. Lisäksi ostin VGA HD AV cable paketin. Kuvittelin, että sillä saisi boxin yhdistettyä tietokoneen näyttöön ja että sillä saisi myös boxin yhdistettyä kaiuttimiin. Kuvan olen saanut näkymään, mutta ääntä ei kuulu. Eli pitäisikö mun ostaa vielä jokin johto, vai mitä mun pitäisi tehdä? Olen aika hukassa näissä ääni asioissa, joten yrittäkää antaa helposti ymmärrettäviä neuvoja.

Kaiuttimina mulla toimii logitechin Z-2300 2.1. Eli siinä on 2 kaiutinta, subbari ja äänen/basson/virta säädin. Äänijohto eli se vihreäpäinen menee säätimestä tietokoneeseen. Se pää mikä on säätimessä on siinä kiinteänä. Subbarista taas löytyy virtajohto ja jokin wired remote. Wired remote menee oikean puoliseen kaiuttimeen ja on siinä kaiuttimessa kiinteänä. Lisäksi siinä subbarissa on vasemmalle ja oikealle kaiuttimelle johdot. Eli jos osaatte auttaa niin olen todella kiitollinen. Kiitos.

Jollainhan se olisi hyvä yhdistää ne kaiuttimet boksiinkin, ei se äänidata ihan automaattisesti sinne osaa mennä. Eli tällä hetkellä sinulla on kiinni nuo kaiuttimet tietokoneessa?

Jos näin on, niin kyseiset kaiuttimet pitää saada jotenkin boksiin kiinni. Ilman hirmuisia adapteri-virityksiä et saa molempiin noita samaan aikaa kiinni. Jos näytössäsi on 3.5mm, sekä ottaa vastaan RCA-ääniä (löytyy tuosta VGA HD AV-kaapelista, punainen ja valkoinen), niin voit liittää punaisen ja valkoisen piuhan tuosta ko. kaapelista näyttöön sekä tämän jälkeen liittää kaiuttimet näyttöön.

Todennäköisesti näitä liitäntöjä näytössäsi ei ole, joten joudut hommaamaan adapterin, jossa on 2xRCA-naaras <--> 3.5mm naaras. Tähän en nopeasti löytänyt "valmista" adapteria, mutta tämmöisä voi helposti yhdistellä itsekkin. Jos haluat vielä PC:n ja boksin samaan aikaan kiinni kaiuttimiin 3.5mm liitännällä niin, vaatii vielä enempi säätöä.

Ensimmäiseen optioon osat voi tilata täältä:
2xRCA female to female
2xRCA male to 3.5mm female

Jälkimmäinen vaatisi seuraavat osat: (en suosittele jos et tiedä mitä teet)
3.5mm Audio Jack Splitter
2 * RCA Female to 2 * RCA Female Adapter
2x3.5mm Audio Jack Connection Cable (1.5M)
2x3.5mm Audio Jack (Female) to RCA Audio Converter (30cm)

EDIT: Alempi systeemi vaatii tapauksessasi myös ylemmän molemmat palikat toimiakseen.

Ilmeisesti tuossa z-2300:ssa ei ole muita liitäntöjä kuin tuo 3.5mm plugi, joten noilla mennään.

Vielä linkki ohjekirjaan, jossa mainittu, miten kytketään konsoleihin kiinni (kohta "Setting up your Logitech z-2300 speakers"):
Manuaali
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Mulla on sellanen ongelma boksis et ei lu kun cd/dvd levyjä eli ei lue pelejä. Vaihdoin rodi boksista siihen dvd aseman niin sama ongelma... mikä vois olla vialla?
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Mulla on sellanen ongelma boksis et ei lu kun cd/dvd levyjä eli ei lue pelejä. Vaihdoin rodi boksista siihen dvd aseman niin sama ongelma... mikä vois olla vialla?

tietääkseni noita dvd asemia ei voi vain heittämällä vaihtaa
 
Äänet boxii. kysymykset kuvilla

elikkäs pitäs saaha liitettyä jvc:n pikku vahvistin televisioon/xboxiin että saa boxin äänet kuulumaan, ja hyvä ois että television äänet tulisi möys kaijuttimien kautta

joten kyseessä on xbox 360 slim joka menee hdmi piuhalla telekkariin.

vahvari on jvc ux g500 ja televisio sony bravia.

tässä kuvat television ja vahvistimen liitännöistä:

televisio:
Näytä liitetiedosto 7656
ohjekirjan kuva:
Näytä liitetiedosto 7657
Vahvistimen liitännät:
Näytä liitetiedosto 7658
Loput television liitännöistä:
Näytä liitetiedosto 7659
Näytä liitetiedosto 7660

thx
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Jännä vika ilmeni. Kovolle tallennettu Bioshock 2 herjaa "disc unreadablea" ja käskee puhdistamaan levyn. Asentuu juuri toistamiseen kovalevylle. Jännä muuten että ei kertaakaan jäätynyt L.A Noiren kanssa, vaikka ongelmia oli mm. Crysis 2:n kanssa ja Mass Effect 2 kaatui puolen tunnin jälkeen. Osaisiko kukaan sanoa mikä hitto tuota vehjestä vaivaa? :D
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Jännä vika ilmeni. Kovolle tallennettu Bioshock 2 herjaa "disc unreadablea" ja käskee puhdistamaan levyn. Asentuu juuri toistamiseen kovalevylle. Jännä muuten että ei kertaakaan jäätynyt L.A Noiren kanssa, vaikka ongelmia oli mm. Crysis 2:n kanssa ja Mass Effect 2 kaatui puolen tunnin jälkeen. Osaisiko kukaan sanoa mikä hitto tuota vehjestä vaivaa? :D

Oletkos välimuistia tyhjentänyt jos vaikka auttais?

Xbox 360 -järjestelmän välimuistin tyhjentäminen | Xbox-tuki - Xbox.com
 
Vastaus: Xbox 360 -ongelmathread

Oletkos välimuistia tyhjentänyt jos vaikka auttais?

Väliliha tyhjennetään aina ensimmäisenä. Tuosta ei ole ollut apua, mutta uudelleen asentaminen auttoi. Ja siis vain tämän bioshockin kohdalla. Käytin myös kovalevyä irti.
 
Ylös Bottom