Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox 360

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollio
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    x360
Vastaus: Xbox 360

Paolo sanoi:
Onkos jossain kattavaa listaa huomisen fall updaten ominaisuuksista?
Niiden yleisesti tiedossa olevien lisäksi?

Mitkä ovat yleisesti tiedossa olevia? 1080p? Ajurit uusille lisälaitteille? Tuki omatekoisille peleille? WMV-toisto muistitikulta, levyiltä ja perus-XP:ltä?

Tässä on Watch Impressin juttu aiheesta. Mukana on kuvia päivitetystä Dashboardista.
 
Vastaus: Xbox 360

Tästä Xboxin "netistä" vielä. Annan nyt hieman tarkempaa infoa siitä millainen tilanteeni on, ja jos täällä on joku joka voi auttaa, sen tehköön :).

Elikkä: Xbox 360 sijaitsee minulla olohuoneessa. Laajakaistayhteys (DSL) on eteisessä samassa yhteydessä missä myös lankapuhelin, ja sieltä se menee makuuhuoneen poikki toiseen makuuhuoneeseen, ja sitten tietokoneeseen. Minulla ei siis ole mitään modeemia.

Joten kysymys kuuluu, Mitä minun tulee tehdä, jotta saan Xbox 360:een verkkoyhteyden?
 
Vastaus: Xbox 360

SethCohen sanoi:
Tästä Xboxin "netistä" vielä. Annan nyt hieman tarkempaa infoa siitä millainen tilanteeni on, ja jos täällä on joku joka voi auttaa, sen tehköön :).

Elikkä: Xbox 360 sijaitsee minulla olohuoneessa. Laajakaistayhteys (DSL) on eteisessä samassa yhteydessä missä myös lankapuhelin, ja sieltä se menee makuuhuoneen poikki toiseen makuuhuoneeseen, ja sitten tietokoneeseen. Minulla ei siis ole mitään modeemia.

Joten kysymys kuuluu, Mitä minun tulee tehdä, jotta saan Xbox 360:een verkkoyhteyden?

Jos sinulla ei ole modeemia ollenkaan, niin joudut nyt ostamaan sellaisen. Sitten tyrkkäät sieltä puhelinhommelilta tulevan johdon modeemiin ja modeemilta johdon X0:lle. Ellei sitten sinulla ole se modeemi piilotettuna jonnekin seinän väliin.
 
Vastaus: Xbox 360

Tuomas_M sanoi:
Jos sinulla ei ole modeemia ollenkaan, niin joudut nyt ostamaan sellaisen. Sitten tyrkkäät sieltä puhelinhommelilta tulevan johdon modeemiin ja modeemilta johdon X0:lle. Ellei sitten sinulla ole se modeemi piilotettuna jonnekin seinän väliin.

Hmm, tarvitsen siis aika pitkän johdon että voin X0:lla puuhastella.. Onko sillä oikeasti merkitystä minkä merkkisen modeemin ostan? Jos on, niin mitä eroa on 50 euron ja 150 euron modeemilla?
 
Vastaus: Xbox 360

SethCohen sanoi:
Hmm, tarvitsen siis aika pitkän johdon että voin X0:lla puuhastella.. Onko sillä oikeasti merkitystä minkä merkkisen modeemin ostan? Jos on, niin mitä eroa on 50 euron ja 150 euron modeemilla?
Kalliissa on luultavasti NAT, joka hankaloittaa pelaamistasi. :) Suosittelen ihan perus modeemia pelaamiseen, ellet välttämättä tarvitse palomuuria motukkaan.
 
Vastaus: Xbox 360

SethCohen sanoi:
Hmm, tarvitsen siis aika pitkän johdon että voin X0:lla puuhastella.. Onko sillä oikeasti merkitystä minkä merkkisen modeemin ostan? Jos on, niin mitä eroa on 50 euron ja 150 euron modeemilla?
Esim. Telewell TW-EA501 irtoo monesta paikasta alle viidenkympin ja siinä on kytkin, palomuuri ja neljä ethernet-porttia eli saat neljä laitetta nettiin.
Panostamalla lisää rahaa saat mm. langatonta verkkoa. Sijoittamalla enemmän rahaa saat lisää ominaisuuksia, esim. 8 ethernet-porttia ja WLAN tukiaseman.
 
Vastaus: Xbox 360

SethCohen sanoi:
Hmm, tarvitsen siis aika pitkän johdon että voin X0:lla puuhastella.. Onko sillä oikeasti merkitystä minkä merkkisen modeemin ostan? Jos on, niin mitä eroa on 50 euron ja 150 euron modeemilla?

Jos massia löytyy niin kannattaa tietenkin ostaa vaikka Telewellin modeemi jossa on wlan ja sitten boxiin wlan vastaanotin niin säästyt johtojen kanssa pelaamiselta. Wlan modeemit ei kuitenkaan juuri enempää maksa kuin tavalliset, alle satasella saa.
 
Vastaus: Xbox 360

Hyvin pyörittää nyt päivityksen jälkeen .WMV -videoita. Testailin USB-tikulla ja Media Connectionilla. Ei mitään nykimisiä tai muita hankaluuksia. Kelaukset onnistuu ja pomppinen leikkeestä toiseen. Onpahan nyt yksi puute vähemmän :)
 
Vastaus: Xbox 360

Nisupulla sanoi:
Hyvin pyörittää nyt päivityksen jälkeen .WMV -videoita. Testailin USB-tikulla ja Media Connectionilla. Ei mitään nykimisiä tai muita hankaluuksia. Kelaukset onnistuu ja pomppinen leikkeestä toiseen. Onpahan nyt yksi puute vähemmän :)

Nyt kun vielä saadaan samat ominaisuuden muullekkin matskulle ilman tätä vihonviimeistä media centeriä, niin sitten voin sanoa olevani todella tyytyväinen.
 
Vastaus: Xbox 360

Cubase sanoi:
Kalliissa on luultavasti NAT, joka hankaloittaa pelaamistasi. :) Suosittelen ihan perus modeemia pelaamiseen, ellet välttämättä tarvitse palomuuria motukkaan.
Sen NAT:n saa myös ainakin useimmista malleista pois päältä niin että modeemi toimii sillatussa tilassa. Ja periaatteessahan tuo NATin kanssa hostaaminenkaan ei kovin vaikeita säätöjä pitäisi tarvita, vaikka itse en olekaan omalla modeemillani jostain hemmetin syystä saanut sitä toimimaan :p. Minusta ainakin ominaisuuksiltaan vähän parempi modeemi/reititin/palomuuri on hyvä ratkaisu, eipä tarvitse koneellekaan asennella mitään raskaita softapalomuureja ja lähiverkko on helpompi saada toimintaan.

EDIT: Niin ja ainakin konsolipeleissä tuo NAT:kin on omien havaintojeni mukaan joskus(/usein?) kierrettyä jollain tavalla. Ainakin minä olen esim. SOCOM 2:ssa ja Tony Hawkeissa rei'ittämättömällä NATillisella modeemillani joskus hostannut pelejä.
 
Vastaus: Xbox 360

Noo, mites toi Telewellin Wlan toimii, mitä siihen modeemiin tökätään ja mitä siitä tökätään johonkin? :D. Älkää välittäkö, en tosiaan tiedä paljoa näistä asioista :o.. Tulis kyllä vähän liian kova homma lompakolle ku pitäis ostaa se 80 langaton verkkoadapteri + suurinpiirtein samanhintainen modeemi.. Mitenhän saan järkkäiltyä sen johdollisen version kanssa eteisestä olohuoneeseen.

Mites muuten jos tekee silleen, että liittää vielä DSL-laajakaistan siihen kojerasiaan vielä yhden lisä kojerasian, johon voi liittää ethernet-kaapelin. Sitten se ethernetin toinen pää X360:seen.

^Varmaankin aivan päätön idea :D :D
 
Vastaus: Xbox 360

SethCohen sanoi:
Noo, mites toi Telewellin Wlan toimii, mitä siihen modeemiin tökätään ja mitä siitä tökätään johonkin?

Ei siinä sen kummempia ku tökkäät sovittimen boxiin ja alat pelata, Telewellissä itsessään on pieni antenni joten wlan periaatteessa toimii vaikket tee mitään. Toki sitä joutuu 99% varmuudella conffaamaan, eli tietokoneeseen kirjoitat modeemin ip osoitteen (kerrotaan ohjekirjassa) ja sieltä sitten laitat haluamiasi salauksia päälle ja muuttelet tarvittavia asetuksia.
 
Vastaus: Xbox 360

Noista uusista resoista.. kun lupasivat päivityksessä että PAL HDTV moodeja olis tullut mukaan ja niitä sitten voisi käyttää hd-dvd ja dvd katselussa. Noh, kun valitsee jonkun reson siellä valikossa (komponentti video käytössä -> projektoriin) niin se päivityksen jälkeen testaa ja kysyy että näkyykö PAL-50 kuva/signaali. Minulla projektori tukee jenkki 480p, 720p, 1080i moodeja jaeuro 50hz moodeja 576p ja 1080i.

Se ns. ongelma on se että DVD toisto näyttäisi edelleen olevan 576P-50hz olipa X360 ruutu asetettu mihin tilaan tahansa, esim 720p tai 1080i.
Ei tuolla väliä sinänsä ole kun projektori toistaa n. 1:1 tuon pal-proge signaalin mutta olisi kiva ollut testata tekeekö scaalaus miten suttuiseksi :p
 
Vastaus: Xbox 360

Tuomas_M sanoi:
Ei siinä sen kummempia ku tökkäät sovittimen boxiin ja alat pelata, Telewellissä itsessään on pieni antenni joten wlan periaatteessa toimii vaikket tee mitään. Toki sitä joutuu 99% varmuudella conffaamaan, eli tietokoneeseen kirjoitat modeemin ip osoitteen (kerrotaan ohjekirjassa) ja sieltä sitten laitat haluamiasi salauksia päälle ja muuttelet tarvittavia asetuksia.

Entäs tuo minun "idea"? Onko se aivan mahdoton?
 
Vastaus: Xbox 360

Niin muuten, mikä tämä "yhteysmuoto" on näistä ohjekirjassa(X360) olevista esimerkeistä? Reititinyhteys?Yhdyskäytävä? Vai mikä?
 
Ylös Bottom