Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Hex sanoi:Miten muuten perinteiset monitorit suhtautuvat noihin HD-tiloihin, kun ruudun muoto on 4:3 ja nuo kuvatilat ovat 16:9? Osaavatko ne näyttää kuvan palkkien kanssa, vai venyykö kuva?
Paolo sanoi:Niin juu. Kyllä minä silti ehkä mieluummin tyydyn katsomaan 1080i kuvaan 37" telkkarista kuin 1080p kuvaa 21" monitorista.
SC2 on kai erikoistapaus. 720p on tietysti aina laajakuva, mutta ko. pelissä peligrafiikkaa piirretään vain 4:3 -kuva-alueelle. Jotta tuo täyttäisi näytön pitäisi monitorissa olla samanlaisia automaattisia zoomitiloja kuten laajakuvatelevisioissa.Dr Evil sanoi:Soul Calibur 2 näkyy ainakin väärin minulla ja ilmeisesti muillakin monitorilla 720p tilassa, monitori näyttää sen liian pienenä, eli palkit tulee joka sivulle, vaikka peli on ihan "normaali" 4:3, muista en nyt oiken osaa sanoa kun en pitänyt widescreen tukea päällä, tosin omassa monitorissa on aika hyvät säädöt kuvanvenytyksen osalta.
Hex sanoi:SC2 on kai erikoistapaus. 720p on tietysti aina laajakuva, mutta ko. pelissä peligrafiikkaa piirretään vain 4:3 -kuva-alueelle. Jotta tuo täyttäisi näytön pitäisi monitorissa olla samanlaisia automaattisia zoomitiloja kuten laajakuvatelevisioissa.
Xbox 360:n DVD-formaatti tiukilla Japanissa
Team Ninjan nokkamies Tomonobu Itagaki on kertonut kokemuksistaan Xbox 360 -konsolista Famitsu Xboxille. GameSpotin osittain kääntämästä tekstistä käy ilmi, että Microsoftin valitsema tavallinen yhdeksän gigatavun kaksikerroksinen DVD-formaatti saattaa aiheuttaa ongelmia etenkin japanilaiskehittäjille.
Itagakin mukaan yksi syy formaatin valintaan on se, että amerikkalaiset ja eurooppalaiset kehittäjät käyttävät peleissään paljon reaaliaikaisia välinäytöksiä. Japanissa tilanne on kuitenkin toinen. Japanilaiset kehittäjät käyttävät paljon esirenderöityjä videoita, joten DVD-formaatti aiheuttaa hieman ahdistusta, Itagaki totesi. Xbox 360 -pelien käyttämien korkeiden resoluutioiden takia videot vaativat nykyistä enemmän tilaa. Itagaki käytti esimerkkinä Dead or Alive 4:n E3-traileria, joka haukkaisi levystä korkealaatuisena teräväpiirtovideona järkyttävät kaksi gigatavua. DOA4 käyttää koko levykapasiteetin hyväkseen.
Xbox 360:n moniydinarkkitehtuurista Itagaki sanoi, ettei sen täysi hyödyntäminen ole helppoa. Hyvien kehitystyökalujen ansiosta pelit saadaan pyörimään konsolilla tiettyyn pisteeseen asti ilman hikoilua, mutta Team Ninja ei tyydy tuolle tasolle. Ohjelmoijamme hyppivät kaikkien ytimien välillä ja tekevät peliä, joka näyttää Xbox 360:n tehokkuuden, Itagaki hehkutti. Verkossa julkaistujen teknologia-artikkelien mukaan ensimmäisen sukupolven Xbox 360 -pelit eivät pääsääntöisesti käyttäisi kuin yhtä prosessoriydintä kolmesta.
Samassa haastattelussa Itagaki vahvisti huhut siitä, että Microsoft suunnittelee suurta julkistusta Japanissa tässä kuussa. Hänen mukaansa Team Ninja pohtii tällä hetkellä, pitäisikö heidän luoda uusi traileri julkistusta varten vai työskennellä Dead or Alive 4:n parissa. Lisäksi hän vihjasi, ettei huipputeknologian perässä tunnetusti juossut Team Ninja hylkää Xbox 360 -konsolia PlayStation 3:n myötä.
Juuh, SC2:n progemoodi on tosiaan vähän keskenjäänyt, mutta kuten joku jo sanoikin niin tuo peli on poikkeustapaus.Dr Evil sanoi:Soul Calibur 2 näkyy ainakin väärin minulla ja ilmeisesti muillakin monitorilla 720p tilassa, monitori näyttää sen liian pienenä, eli palkit tulee joka sivulle, vaikka peli on ihan "normaali" 4:3, muista en nyt oiken osaa sanoa kun en pitänyt widescreen tukea päällä, tosin omassa monitorissa on aika hyvät säädöt kuvanvenytyksen osalta.
Auts, voitit. Sulla on isompi kuin mulla!Dr Evil sanoi:Niin ja minä katson ennemmin 720p kuvaa 61" telkkarista kuin kumpaakaan edellämainitusta [paholaishymiö]
Vision sanoi:Rupesin tässä miettimään: Mahtaako uuden boxin peleistä löytyä kuvankaappaus ominaisuutta? Olisi mukava lisä.
feldon sanoi:Minulle tuo kuvissa näkyvä ulkoasu tuo mieleen 1990-luvun alun tietokoneet, jotka olivat kaikki saman värisiä - rumia. Pitää muistaa, että tuo on beta-malli. Muistan nähneeni muidenkin konsoleiden raakamalleja saman värisinä ja lopullisen myyntituotteen väritys onkin sitten ollut ihan erilainen.
Juzecko sanoi:Netissä velloo huhuja että Xbox360 julkaistaisiin ainakin jenkeissä 4. marraskuuta. Ja sattuupa niin somasti että olisin ehkä niihin aikoihin Detroitissa. Pitäisi varmaan kiikuttaa vehje sieltä kotiin, vaikkei sitä pitänyt edes alunperin ostaa. Eikös siihen tarvi semmosen "adapterin" että sen voi lyödä suomessa sähköverkkoon ilman tussahdusta. Mistäs niitä muuten saa? Pelithän saa helposti tilattua dvdboxofficesta halvemmalla.