Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox ei myy tarpeeksi?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover


Jos alkuperäinen perustelusi siitä miksi niissä ei ole eroa olisi yhtään järkevä, voisin nähdä sen vaivan ja perustella. Tilanteen ollessa tämä niin en taida viitsiä.


No laitapa jenkkilän lukuja, niin saadaan keskustella niistä. Etsi samalla PS2:n niin saadaan vertailla ja mixei GC:nkin.



Kyllä mä luulen että ne koneiden myynnissä kuule kilpailee.

GC ja PS2 tuottavat jopa valmistajalleen voittoa!

Et varmaankaan tarkoita per kone? Koska PS2 tuottaa voitot pelien kautta. Itse konetta myydään tappiolla. Eihän siinä mitään pahaa ole. Kuluttajillehan se on hyvä asia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonza
hmm minua ihmetyttää miksi PS2 miehet/naiset ylistävät PS2:sen pelejä ja "haukuvat" Xboxin pelejä. Itselläni on ollut yli vuoden PS2 ja pelejä on ollut matkalla joku 20 ja "ainoat" pelit mitä on pitempään jatkanut tahkota ovat: GT3, GTA3, Tekken TAG, MGS2, Devil May Cry. Muitakin hyviä on ollut ja tulee varmastikkin lisää.
(en aio luopua mistään hinnasta Ps2:tani)

Jos Xboxin julkaisu peleissä on yksikin peli jota jaksaa tahkota pitempään pidän sitä suurena saavutuksena. Sen myönnän myös että Xboxille tulee aikalailla samanlaisia pelejä kuin Ps2:selle.

No en löpise pidempään.... Nyt soditaan! :D

PS: tiedän että edelliset lauseet ovat vähän ristiriidassa keskenään mutta ei voi mitään.....

Jos diggaat urheilupeleistä, mitä tuo listaus nyt ei tue, niin testaa konamin Pro Evolution Soccer. Ihan mielettömän addiktiivinen peli. Pakko vääntää kaksinpelinä koko ajan. tukee myös useampaa pelaajaa, joten hauskuus taattu isommallakin porukalla!
Ja tämä into peliin on kestänyt jo kuukausitolkulla (milloin se nyt julkaistiin)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Drizl


Et varmaankaan tarkoita per kone? Koska PS2 tuottaa voitot pelien kautta. Itse konetta myydään tappiolla. Eihän siinä mitään pahaa ole. Kuluttajillehan se on hyvä asia.

Kyllä mä olen vahvasti siinä käsityksessä, että PS2:ta myydään nykyään voitolla valmistuskustannusten laskettua.

Ei ole tähän suoraan heittää vahvistusta, mutta muistaakseni tästä oli mainintaa aiemmin jopa täällä konsolifinissä.

GC:hän on nintendon ilmoituksen mukaan jo alusta lähtien voitollinen (myyntihinta > valmistuskustannus)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Drizl


Et varmaankaan tarkoita per kone? Koska PS2 tuottaa voitot pelien kautta. Itse konetta myydään tappiolla. Eihän siinä mitään pahaa ole. Kuluttajillehan se on hyvä asia.

taitaa tuottaa tuo xbox euroopassa jos kustannus 1 konetta kohdin on 400e ja myydaan 500e niin ei luulis etta tosta ainakaan miinusta tuu
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999


taitaa tuottaa tuo xbox euroopassa jos kustannus 1 konetta kohdin on 400e ja myydaan 500e niin ei luulis etta tosta ainakaan miinusta tuu

Eiks se oo 400$ ainaki meksikossa tehtävien.

Unkarissa luulis olevan saman hintasta tai halvempaa, mutta ne MS:n logistiikkakustannukset euroopassa!

Oman ilmoituksensa mukaan 100$ per boksi tulee takkiin MS:lle.

Jos tuo kustannus on sama näillä euroopan bokseilla ja hinta pysyy tossa 500ssä niin tuleehan täällä voittoa ellei varastoinnista aiheutuvat kustannukset syö voittoja kun ei mene kaupaksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999


taitaa tuottaa tuo xbox euroopassa jos kustannus 1 konetta kohdin on 400e ja myydaan 500e niin ei luulis etta tosta ainakaan miinusta tuu

Xboxin valmistus maksaa muistaakseni 482 euroa. Eikä Microsoft siitä 500 eurosta kaikkea ota.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Drizl


Xboxin valmistus maksaa muistaakseni 482 euroa. Eikä Microsoft siitä 500 eurosta kaikkea ota.

Ei tietenkään! Kyllä siinä välikäsiä löytyy!
Ja tottakai on tärkeää että koneita myydään mahdollisimman paljon! Silloinhan on paremmat mahdollisuudet myydä pelejäkin paljon!

Ja ei kannata väheksyä Japanin arvoa! IMHO sieltä tulee ne kaikkein parhaimmat pelit, joten siinä yksi syy miksi Xbox ei mua kiinnosta. Sillä jos kaikki Japsi-pelit tulee Cubelle ja PS2:lle, kuten vähän vaikuttaa, niin eipä jää Xboxille ku huonot jenkkipelit. Eipä tule mieleen kuin muutama hyvä jenkkipeli kautta aikojen. Lähinnä noi Lucasartsin vanhat seikkailupelit! Tämä tietenkin on vähän yleistämistä, mutta mielipiteensä kaikilla...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover


Oman ilmoituksensa mukaan 100$ per boksi tulee takkiin MS:lle.

Juu, toi pitää paikkaansa. Itse olin tossa tammikuun aikana Ruotsissa EP-Elektroniikka messuilla. Kävin siellä ihailemassa Xboxia Flextronicin osastolla (Flextronics siis tekee kaikki Xboxit ja tarvikkeet siihen). Siellä kaveri kertoi, että MS myy jokaisen boxin 100$:n tappiolla. Tarkoitus on saada rahat peleillä ja ehkä jatkossa jollain muulla toiminnalla kuten kuukausimaksullisilla nettipeleillä jne.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover


Jos diggaat urheilupeleistä, mitä tuo listaus nyt ei tue, niin testaa konamin Pro Evolution Soccer. Ihan mielettömän addiktiivinen peli. Pakko vääntää kaksinpelinä koko ajan. tukee myös useampaa pelaajaa, joten hauskuus taattu isommallakin porukalla!
Ja tämä into peliin on kestänyt jo kuukausitolkulla (milloin se nyt julkaistiin)


Pitääkin tutustua peliin...... En yleensä pidä urheilupeleistä mutta kaverilla on kyseinen peli joten taidan käydä kokeilemassa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser


Olin samaa mieltä kunnes pääsin pelaamaan Haloa. Joten etsippäs jostain Xbox ja kokeile sitä Haloa oikein ajan kanssa. Ei tarvitse mennä kuin se alku krässi läpi niin homma alkaa olemaan hanskassa. Tuo aseiden vaihto taas halossa on toteutettu siten että siinä voi kantaa vain kahta asetta + plus kranaatteja, eli se on todenmukaista ja sen lisäksi sillä on vältetty se aseiden läpi plärääminen ennenkuin löytyy se soppeli tykki.

No ehkä Halossa ei ole vaikeuksia vaihtaa aseita, mutta tähtäys on varmasti yhtä vaikeaa kuin muissakin konsoli fps peleissä. Aina tulee käännettyä tähtäintä liikaa. Kun säätää tattien herkkyyttä pienemmäksi niin tähtäys on vakaampaa, mutta kun joku menee sivusta ohi niin ei ehdi kääntää tähtäintä tarpeeksi nopeasti. Kyllä tiedän kokeilemattakin että näppis hiiri yhdistelmällä on paras pelata fps pelejä.

Ei PS2:nen pelkästään millään hypellä myy. Kyllä ihmiset ostavat PS2:sen siksi että sillä on hyviä pelejä. On Xboxsiakin hypetetty helkkaristi. NRJ:tä tulee kokoajan Xbox mainoksia ja TV:ssä on mainostettu Haloa ja DOA3:sta vaikka kuinka paljon. Kyllä ihmiset tietävät mikä Xbox on.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies


No ehkä Halossa ei ole vaikeuksia vaihtaa aseita, mutta tähtäys on varmasti yhtä vaikeaa kuin muissakin konsoli fps peleissä.
Ei ole. Halon ohjaustuntuma on selvästi parempi ja tarkempi kuin aikaisemmissa konsoliräiskinnöissä. Kannattaisikohan tutustua itse ennen kuin rupeaa "varmana" asiaa väittämään?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ei ole. Halon ohjaustuntuma on selvästi parempi ja tarkempi kuin aikaisemmissa konsoliräiskinnöissä. Kannattaisikohan tutustua itse ennen kuin rupeaa "varmana" asiaa väittämään?
Kun ite sitä oon testaillu, niin ei ne kontrollit ollu ainakaan mun mielestä erityisesti paremmat kun vaikka Turokissa tai Outtriggerissä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto

Kun ite sitä oon testaillu, niin ei ne kontrollit ollu ainakaan mun mielestä erityisesti paremmat kun vaikka Turokissa tai Outtriggerissä.
Pakko heittä kyllä eriävä mielipide tähän väliin! HALO:n kontrolli on selvästi parempi, kuin outtriggerissa. Onhan se selväkin! DC:sä on 1 tatti, XBOXissa 2. Outtriggerissä niillä napeila ohjaaminen oli tuskaa...

Jos tarvii Halon ohella mainita joku muu konsoliFPS, missä kontrolli on kunnossa niin SOF (DC) on mainitsemisen arvoinen. Sitä oli myös yllättävän hyvä pelata pädillä! Mutta pakko sanoa, että HALO:n kontrolli mursi kyllä ennakkoluulojani kontrollin suhteen...en olisi ikinä uskonut, että pädillä voidaan saada niin hyvä kontrolli!? Se alkaa oikeasti lähenteleen jo näppistä ja hiirtä!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto

Kun ite sitä oon testaillu, niin ei ne kontrollit ollu ainakaan mun mielestä erityisesti paremmat kun vaikka Turokissa tai Outtriggerissä.
Onhan jo toinen tattiohjain iso parannus mainitsemiisi peleihin verrattuna. Toiseksi Xboxin tattien tuntuma N64:n ja DC:n tatteja parempi. Minulle on lisäksi peliä pelatessa tullut kuva, että Bungien pojat ovat keksineet jotain pientä, mutta merkityksellistä, joka on tehnyt ohjauksesta aikaisempaa tarkempaa.

Oletko peliä enemmänkin pelannut? Lyhyellä kokeilulla ei varmasti saa kunnon tuntumaa ohjaukseen. Toisaalta jos kaupassa olet kokeillut, on esittelykoneiden pelaamisasento on niin onneton, että niissä hyväkin ohjaus on helposti tuskaa. Ei silti, jos omasta kokemuksestasi et ohjauksessa mitään erikoisen hyvää huomaa, mitäpä minä vastaan väittämään. :) Mielipiteitähän nämä ovat.
 
Se, mikä tekee Halon kontrolleista sopivamman, kuin suurin osa PS2:den FPS-peleissä on Halon tempo. Eli Halo pyörii hulppeat 30fps mutta, tämä 30fps ei todellakaan näytä Xboxilla samalta kuin esim. wanhalla pleikalla tai DC:llä. Kaikki liikkuu siinä niin massiivisesti mutta onneksi ei tyylin UT tai Q3Arena

Hyvänä lisänä on Xboxin ohjaimen koko. Se istuu käteen niin perhanan hyvin. Itkettää kun ne Sonyn pojat eivät tuota ohjaimen suurentamista tuohon PS2:hteen ole keksineet. Ja todellisen fiiliksen tuo Xboxin liipasimet. Se oikeasti ensimmäistä kertaa koskaan missään FPS-pelissä aseella ampuessa tuntuu ampumiselta. Liipasinta painaessa ohjain tärähtää ikäänkuin oikean Assault Riflen (tai Plasma Riflen :p) rekyylistä.

PS. Pistäkää pojat subbarit täbölle ja surroundit päälle, istukaa sohvalle, pistäkää Halo boxiin ja takaan, ettette nouse siitä. Ette edes vessaan paskalle saatikka syömään. Se on vaan sellasta.

Tämä on todellakin mun mielipide asiasta. Kaikki kaverinikin on 100% samaa mieltä. Ykski "nörde" yritti kiertää asian, että hiiri+näppis on padia parempi. Parin tunnin pelaamisen jälkeen ei meinannu saada äijää irti koneesta :D.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Se, mikä tekee Halon kontrolleista sopivamman, kuin suurin osa PS2:den FPS-peleissä on Halon tempo. Eli Halo pyörii hulppeat 30fps mutta, tämä 30fps ei todellakaan näytä Xboxilla samalta kuin esim. wanhalla pleikalla tai DC:llä. Kaikki liikkuu siinä niin massiivisesti mutta onneksi ei tyylin UT tai Q3Arena

Hyvänä lisänä on Xboxin ohjaimen koko. Se istuu käteen niin perhanan hyvin. Itkettää kun ne Sonyn pojat eivät tuota ohjaimen suurentamista tuohon PS2:hteen ole keksineet. Ja todellisen fiiliksen tuo Xboxin liipasimet. Se oikeasti ensimmäistä kertaa koskaan missään FPS-pelissä aseella ampuessa tuntuu ampumiselta. Liipasinta painaessa ohjain tärähtää ikäänkuin oikean Assault Riflen (tai Plasma Riflen :p) rekyylistä.

PS. Pistäkää pojat subbarit täbölle ja surroundit päälle, istukaa sohvalle, pistäkää Halo boxiin ja takaan, ettette nouse siitä. Ette edes vessaan paskalle saatikka syömään. Se on vaan sellasta.

Tämä on todellakin mun mielipide asiasta. Kaikki kaverinikin on 100% samaa mieltä. Ykski "nörde" yritti kiertää asian, että hiiri+näppis on padia parempi. Parin tunnin pelaamisen jälkeen ei meinannu saada äijää irti koneesta :D.
Hidas ruudunpäivitys on tosiaan todellinen ohjaustuntuman tappaja. Esimerkiksi Perfect Dark meni välillä aikamoiseksi hosumiseksi. Pehmeä ruudunpäivitys on edellytys tarkalle tähtäämiselle. Halo pyörii pehmeästi ja uskoisin ruudunpäivityksen olevan valtaosin siellä PAL-version maksimissa, eli 50 fps:ssä, kuin 30 fps:ssä.

En ymmärrä väitettäsi, että 30 fps (tai mikä tahansa muu ruudunpäivitysnopeus) olisi Xboxilla parempi pelattava, kuin muilla koneilla. Kyllä esim. 15 fps on ihan yhtä nykivä kaikilla koneilla, 30 fps on kaikilla koneilla kohtalaisen pehmeä ja 50 fps on pelissä kuin pelissä tai koneessa kuin koneessa täysin pehmeä ruudunpäivitys. Eikä sillä, minkä verran roinaa ja efektiä ruudulla pyörii (viitaten massiivisuuskommenttiisi), ole pelattavuuteen suoranaista vaikutusta.

Kyllähän hiiri + näppis yhdistelmä on edelleen paras ohjaustapa, mutta Halon pädi-ohjaus pääsee lähelle. On edelleen hiiriohjauksen yksinoikeus tyhjentää huone viidessä sekunnissa pistämällä nappi tarkalleen jokaisen kymmenen vihollisen "silmien välliin". Pädi-ohjauksen tuomaa epätarkkuutta ilman aikaisempien pelien liiallista epätarkkuutta voisikin ehkä pitää Halon tapaiseen peliin parempana vaihtoehtona. Ehkä.
 
Kun inisemään ollaan tultu niin inistään nyt sitten :). Joo ei muuten, mutta sellanen huomautus, että varsinainen fps on ntsc:llä maksimissaan 29.97 ja palilla 25. Tai riippuu vähän miten sitä katsotaan.

"An NTSC signal runs interlaced at 60 fields/sec, or 29.97fps."
"PAL, the television standard for much of Western Europe and Latin America, that has 625 scan lines and runs at 50 fields per second / 25fps"

Lähde: http://www.extremetech.com/article/0,3396,s=1017&a=19278&app=3&ap=4,00.asp
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Drizl
Kun inisemään ollaan tultu niin inistään nyt sitten :). Joo ei muuten, mutta sellanen huomautus, että varsinainen fps on ntsc:llä maksimissaan 29.97 ja palilla 25. Tai riippuu vähän miten sitä katsotaan.

"An NTSC signal runs interlaced at 60 fields/sec, or 29.97fps."
"PAL, the television standard for much of Western Europe and Latin America, that has 625 scan lines and runs at 50 fields per second / 25fps"

Lähde: http://www.extremetech.com/article/0,3396,s=1017&a=19278&app=3&ap=4,00.asp
En ole täysin perillä miten konsolipuolella ilmoitetaan FPS:t, mutta eikö peli kuitenkin PAL-TV:ssäkin käytännössä toimi maksimissaan 50 fps, jolloin TV:n piirtotekniikka aiheuttaa, että nopeassa liikkeessä vaakajuovat tulevat esiin, kun piirtovuorossa olevat juovat ehtivät odotustilassa olevia edelle. Lopputulos on parempi ja peli pyörii pehmeämmin, kuin jos vuorotellen piirrettävät juovat piirtäisivät samaa tilaa, eli ruudunpäivitys olisi todella 25 fps. Eikö siis ole perusteltua sanoa, että peli pyörii 50 fps (vaikka KOKO kuva piirretään vain 25 kertaa sekunnissa)?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kyllähän hiiri + näppis yhdistelmä on edelleen paras ohjaustapa, mutta Halon pädi-ohjaus pääsee lähelle. On edelleen hiiriohjauksen yksinoikeus tyhjentää huone viidessä sekunnissa pistämällä nappi tarkalleen jokaisen kymmenen vihollisen "silmien välliin". Pädi-ohjauksen tuomaa epätarkkuutta ilman aikaisempien pelien liiallista epätarkkuutta voisikin ehkä pitää Halon tapaiseen peliin parempana vaihtoehtona. Ehkä.

Voisitko vähän selventää tuota viimeistä lausettasi?

Onko muuten Halossa autoaimoptiota? Pelasin sen deathmatchia pari päivää sitten ja olin huomaavinani koneen pientä avustusta tähtäyksessä ja unohdin kysästä kavereiltani asiaa. Olen edelleen sitä mieltä, että GE:n ohjaus vie voiton Halon vastaavasta. Se on yksinkertaisesti palkitsevampaa ja siistimpää, vaikkakin Halossa osuu vaivattomammin. Jokatapauksessa molemmissa peleissä padiohjaus toimii aivan mainiosti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Voisitko vähän selventää tuota viimeistä lausettasi?

Onko muuten Halossa autoaimoptiota? Pelasin sen deathmatchia pari päivää sitten ja olin huomaavinani koneen pientä avustusta tähtäyksessä ja unohdin kysästä kavereiltani asiaa. Olen edelleen sitä mieltä, että GE:n ohjaus vie voiton Halon vastaavasta. Se on yksinkertaisesti palkitsevampaa ja siistimpää, vaikkakin Halossa osuu vaivattomammin. Jokatapauksessa molemmissa peleissä padiohjaus toimii aivan mainiosti.
Sitä samaahan se tarkoitti, kuin millä itse perustelit pädi-ohjauksen paremmuutta. ;) Eli pädi-ohjauksella homma on tavallaan realistisempaa, koska pelaaminen ei onnistu "nappi otsaan joka jannulle" helppoudella. Aikaisemmissa pädi-räiskinnöissä homma on ollut vain liian epätarkkaa ja on joutunut tappelemaan itse ohjausta vastaan. Halossa ohjaus toimii pienen harjoittelun jälkeen paremmin, eikä missään vaiheessa tunnut, että mopo karkaisi käsistä.

En nyt silti uskalla sanoa onko pädi peliin parempi, koska hiiri + näppis yhdistelmää ei pysty kokeilemaan. Varmaa kuitenkin on, että en haluasi vaihtaa jumalatonta vauhtia ja tarkkuutta vaativien moninpeliräiskintöjen, kuten Quaket, ohjausta pädiin.

Halossa tosiaan on pieni auto-aim. Se on suuruudeltaan juuri sopiva, koska se auttaa vain ammuttaessa aivan tähtäimen vieressä olevia vihulaisia. Sitä ei juuri huomaa, ellei rupea tarkoituksella etsimään.

Goldeneyestä en rupea enää kanssasi väittelemään kun tiedät jo aikaisemmat argumenttini. Suosikkinsa jokaisella. :)
 
Ylös Bottom