Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox ei myy tarpeeksi?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin

Hyvänä lisänä on Xboxin ohjaimen koko. Se istuu käteen niin perhanan hyvin. Itkettää kun ne Sonyn pojat eivät tuota ohjaimen suurentamista tuohon PS2:hteen ole keksineet. Ja todellisen fiiliksen tuo Xboxin liipasimet. Se oikeasti ensimmäistä kertaa koskaan missään FPS-pelissä aseella ampuessa tuntuu ampumiselta. Liipasinta painaessa ohjain tärähtää ikäänkuin oikean Assault Riflen (tai Plasma Riflen :p) rekyylistä.

No höh! Onneksi Sonyn poijjaat nyt on älynny tehä hyvän ohjaimen, eikä mitään ylisuurta hampurilaista(Elias:) ).
Dualshock istuu käteen, ei paina liikaa ja napit on hyvin sijoitettu! Tosin noista liipasimista oon sun kans samaa mieltä. NE ROKKAA! Mutta Xboxin ohjain on LIIAN iso, ja se ei ole hyvä asia. Mielipiteitä...

PS. Mun kädet on todella isot, mutta silti PS2:n ohjain istuu käteen paremmin. Ja oon pelannu Xboxilla 10+ tuntia, etten ihan kylmiltään heitä!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez


No höh! Onneksi Sonyn poijjaat nyt on älynny tehä hyvän ohjaimen, eikä mitään ylisuurta hampurilaista(Elias:) ).
Dualshock istuu käteen, ei paina liikaa ja napit on hyvin sijoitettu! Tosin noista liipasimista oon sun kans samaa mieltä. NE ROKKAA! Mutta Xboxin ohjain on LIIAN iso, ja se ei ole hyvä asia. Mielipiteitä...
Mun mielestä XBOXin ohjain on kuin kädenjatke! Eikä se ainakaan mulle ole millään muotoa liian iso, vaan juuri sopiva! En oikein ymmärrä tota "liian iso" vouhotusta?

Tärkeimmät 4 nappia on hyvin sijoitettu ja triggerit on hyvät. Tattien tuntuma on parempi, kuin missään muussa aiemmin testaamassani ohjaimessa. Ne on myös todella hyvin sijoitettu (Toisin kuin esim. Dual shockeissa)

Mun mielestä selkeesti paras ohjain, mitä konsoleilla on nähty!

Se tuntuu myös olevan aika jämäkkää tekoa ja luulisin, että ohjain kestää kohtuullisessa käytössä vuosia. Tosin sehän nähdään vasta joskus, mut sellasen vaikutelma siitä saa...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Mun mielestä XBOXin ohjain on kuin kädenjatke! Eikä se ainakaan mulle ole millään muotoa liian iso, vaan juuri sopiva! En oikein ymmärrä tota "liian iso" vouhotusta?

Tärkeimmät 4 nappia on hyvin sijoitettu ja triggerit on hyvät. Tattien tuntuma on parempi, kuin missään muussa aiemmin testaamassani ohjaimessa. Ne on myös todella hyvin sijoitettu (Toisin kuin esim. Dual shockeissa)

Mun mielestä selkeesti paras ohjain, mitä konsoleilla on nähty!

Se tuntuu myös olevan aika jämäkkää tekoa ja luulisin, että ohjain kestää kohtuullisessa käytössä vuosia. Tosin sehän nähdään vasta joskus, mut sellasen vaikutelma siitä saa...

Mun mielestä PS2:n ohjain on kuin kädenjatke! Eikä se ainakaan mulle ole millään muotoa liian pieni, vaan juuri sopiva! En oikein ymmärrä tota "liian pieni" vouhotusta?

Tärkeimmät 4 nappia on hyvin sijoitettu ja triggerit on hyvät. Tattien tuntuma on parempi, kuin missään muussa aiemmin testaamassani ohjaimessa. Ne on myös todella hyvin sijoitettu (Toisin kuin esim. XBoxin ohjaimessa)

Mun mielestä selkeesti paras ohjain, mitä konsoleilla on nähty!

Se tuntuu myös olevan aika jämäkkää tekoa ja luulisin, että ohjain kestää kohtuullisessa käytössä vuosia. Ja niinhän se on kestänytkin!

Anteeksi lapsellisuuteni, oli vain pakko tehdä tämä, kun tästä on tapeltu NIIN monta kertaa... :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Mun mielestä PS2:n ohjain on kuin kädenjatke! Eikä se ainakaan mulle ole millään muotoa liian pieni, vaan juuri sopiva! En oikein ymmärrä tota "liian pieni" vouhotusta?
Mitä vouhotusta?

Tärkeimmät 4 nappia on hyvin sijoitettu ja triggerit on hyvät. Tattien tuntuma on parempi, kuin missään muussa aiemmin testaamassani ohjaimessa. Ne on myös todella hyvin sijoitettu (Toisin kuin esim. XBoxin ohjaimessa)
Mitkä triggerit? Sulla taita ola joku custom-malli, jos siitä löytyy triggerit?

Mun mielestä selkeesti paras ohjain, mitä konsoleilla on nähty!
No sitä en epäile!

Se tuntuu myös olevan aika jämäkkää tekoa ja luulisin, että ohjain kestää kohtuullisessa käytössä vuosia. Ja niinhän se on kestänytkin!
Onnea! Hyvä tuuri ollu!

Anteeksi lapsellisuuteni, oli vain pakko tehdä tämä, kun tästä on tapeltu NIIN monta kertaa... :)
Joo, oli kyllä aika lapsellinen ja ylensäkkin älytön reply...:confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Jos alkuperäinen perustelusi siitä miksi niissä ei ole eroa olisi yhtään järkevä, voisin nähdä sen vaivan ja perustella. Tilanteen ollessa tämä niin en taida viitsiä.

Matikka hallussa? Oletetaan että laitetta myydän 100 kpl tammikuussa. Myynti kasvaa tasaisesti 10%/kk. Joulukuun myynti on 100*1,1^(12-1)=n. 285 kpl. 285-100=185. Tämä ei ole hyppäys? Tietenkään koneiden myynti ei mene näin orjallisesti, mutta toivon, että ymmärrät. Hppäys myynnissä tarkoittaisi kyllä enemmänkin piikkiä myynnissä, joita tapahtuu joka ostos- ja alesesongin aikana.

No laitapa jenkkilän lukuja, niin saadaan keskustella niistä. Etsi samalla PS2:n niin saadaan vertailla ja mixei GC:nkin.

Miksi..? Ei minua kiinnosta myynti, joten en jaksa lukujakaan kaivella. Minua kiinnostaa lähinnä kummallisten oletusten ja vertailujen korjaaminen.


Kyllä mä luulen että ne koneiden myynnissä kuule kilpailee.

Niin varmaan luuletkin. Minä taas luulen, että kaikki firmat yrittävät tehdä mahdollisimman paljon voittoa.

GC ja PS2 tuottavat jopa valmistajalleen voittoa!

Rahastusta, siis?:D
 
Kovasti kärjistetään ja liioitellaan näissä ohjainväittelyissä. Itse en muista 8-bittisistä koneista lähtien olleen yhtään koneen "virallista" ohjainta, joka olisi ollut huono. Pikemminkin kaikki ovat hoitaneet hommansa hyvin. Ehkä Jaguarin ohjain ei ollut kovin kummonen ja Saturnin myöhemmin tullut 3D-pad pissi, mutta yleisesti pelien ohjaus on aina onnistunut hyvin ja ilman käsikramppeja.

On KAIKISSA ohjaimissa toki huonojakin puolia ollut, enemmän tai vähemmän. Dualshock 2 on hyvä ohjain, mutta parannettavaa siitäkin löytyy. Muuten ei kokisi tarvetta valittaa hyvästä ohjaimesta, mutta kun kerran siinäkin oli parannettavaa, olisi pädiä voitu jalostaa PS2:lle. Sen sijaan Sony päätti pitää tutun ohjaimen markkinointisyistä.

Mitä sitten olisi voitu parantaa ja minkä Sony varmasti tiesi? Shoulder buttonit ovat jo vanhanaikaisia. Dreamcast osoitti, että analogiset liipaisimet pitkällä liikeradalla ovat selvästi parempi ratkaisu. Toisaalta valtaosaa peleistä ohjataan nykyään analogitatilla. Miksi d-pad on edelleen ohjaimen parhaalla paikalla? DC:n, GC:n ja Xboxin ohjaimissa tatti on suoraan lepoasennossa olevan peukalon alla. DS2:ssa joutuu peukalon edelleen taivuttamaan itseensä päin.

Kyllähän tuosta Xboxin ohjaimestakin parannettavaa löytyy, mutta tällä hetkellä IMO vähemmän kuin DS2:sta. Kummatkin ovat, kuten jo aikaisemmin sanoin, mainioita ohjaimia, eikä itse pelejä pelatessa ole mitään varsinaisia ongelmia.
 
Itse pidän N64-ohjainta edelleen parhaana. Toimi laaja-alaisen ja todella ANALOGISEN tarkan tikkunsa ansiosta loistavasti FPS-peleissä kuten Goldeneye 007.
Tikku ja liipasin on kuin valettu käteen.

Ja tuosta Xboxin koosta sen verran, että se pienempi versio on tulossa...olkoonkin sitten vanha uutinen. Ja tuo on mielestäni vain hyvää palvelua, kuunnella asiakkaita eli pelaajia.

Muuhun väittelyyn ei jaksa edes osallistua...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca
Ja tuosta Xboxin koosta sen verran, että se pienempi versio on tulossa...olkoonkin sitten vanha uutinen. Ja tuo on mielestäni vain hyvää palvelua, kuunnella asiakkaita eli pelaajia.
Itse ajattelin hankkia kakkosohjaimeksi tuon japani-pädi. Ei siksi, että olisin nykyiseen tyytymätön tai, että se tuntuisi liian isolta, vaan ihan kokeilemisen halusta. Saa nähdä tuleeko ohjain tänne Eurooppaan asti vai pitääkö importata itse.

Sitten yleistä....

Liian suuri, liian pieni ohjainväittelyssä kannattaisi muistaa, ettei yhtä ideaalikokoa olevaa ohjainta ole. Ei ole edes kyse omien räpylöiden koosta (elleivät ne ole erityisen pienet tai suuret), vaan hyvin suunniteltu ohjain voi olla niin pieni kuin suurikin. Esimerkiksi Gamecuben ja Xboxin ohjaimet ovat aivan eri kokoluokkaa ja peliohjainten kokoskaalalla melkein ääripäissä. Silti kummatkin ovat mainioita kapuloita.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe


Matikka hallussa? Oletetaan että laitetta myydän 100 kpl tammikuussa. Myynti kasvaa tasaisesti 10%/kk. Joulukuun myynti on 100*1,1^(12-1)=n. 285 kpl. 285-100=185. Tämä ei ole hyppäys? Tietenkään koneiden myynti ei mene näin orjallisesti, mutta toivon, että ymmärrät. Hppäys myynnissä tarkoittaisi kyllä enemmänkin piikkiä myynnissä, joita tapahtuu joka ostos- ja alesesongin aikana.


Voit tietysti tarkastaa funktioteoriasta tasaisen kasvun määritelmän. Tuo esimerkkisi ei sitä todellakaan täytä!

Ellet ole opiskellut matematiikkaa yliopistotasolla, ei välttämättä kannata tulla väittelemään aiheesta minun kanssa.



Miksi..? Ei minua kiinnosta myynti, joten en jaksa lukujakaan kaivella. Minua kiinnostaa lähinnä kummallisten oletusten ja vertailujen korjaaminen.


XBox on myynyt toistaiseksi huonosti sekä japanissa että euroopassa. Sitä voit tietysti yrittää puhua tapahtumattomaksi...



Niin varmaan luuletkin. Minä taas luulen, että kaikki firmat yrittävät tehdä mahdollisimman paljon voittoa.


Rahastusta, siis?:D

Niinpä. MS:hän ei ikinä rahasta millään.
Tämä koneen halvalla myynti ja voiton kerääminen pelilisensseillähän oli nintendon oivallus, joka toimi ja toiminee vieläkin erittäin hyvin.

Olisi perin kummallista, jos MS:n strategiaan ei kuuluisi konsolimyyntinsä maksimointi. Tätähän koitat tuossa kommentissasi kyseenalaistaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Voit tietysti tarkastaa funktioteoriasta tasaisen kasvun määritelmän. Tuo esimerkkisi ei sitä todellakaan täytä!

No kerro ihmeessä mitä tarkoitat tasaisella kasvulla?




XBox on myynyt toistaiseksi huonosti sekä japanissa että euroopassa. Sitä voit tietysti yrittää puhua tapahtumattomaksi...

Miksi yrittäisin? Ei se minua kiinnosta paljonko kone myy, kunhan pelejä tulee, ja niitähän tulee. Sinä varmaan pelaat myyntiluvuilla? Joko Euroopan viralliset luvut on muuten tullut? Se tietty kiinnostaa jossain määrin.



Olisi perin kummallista, jos MS:n strategiaan ei kuuluisi konsolimyyntinsä maksimointi. Tätähän koitat tuossa kommentissasi kyseenalaistaa?

Ei. En todellakaan. Sinä vain yrität naiivisti väittää, että yhtiöt kilpailisivat siitä kuka myy eniten koneita. Eniten myynyt voittaa ja muut häviävät? Voittoa voi tulla vaikka kone ei olisikaan suosituin ja voittoa yritykset haluavat. Tuskin MS:llä tuskaillaan, että hitsi Sony myi tänään x konetta ja me x-1 konetta. Ei tilastoilla ole väliä kunhan voittoa tulee. Järjen käyttö on todellakin sallittua.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TeKe


No kerro ihmeessä mitä tarkoitat tasaisella kasvulla?


Katso funktio-opista vaikka vanhasta lukion matikan kirjasta. Kuten jo aikaisemmin sanoin, se sun perus väittämä siitä että tasaisella ja yhtenä hetkenä tapahtuvalla hyppäyksen omaisella myynnin kasvulla ei ole mitään eroa, kun rajataan tarkasteluaika on jo asettelultaan niin naurettava että tässä on turhaan kulutettu näppistä ihan tarpeeksi...


Miksi yrittäisin? Ei se minua kiinnosta paljonko kone myy, kunhan pelejä tulee, ja niitähän tulee. Sinä varmaan pelaat myyntiluvuilla? Joko Euroopan viralliset luvut on muuten tullut? Se tietty kiinnostaa jossain määrin.

No semmoinen kuva vaan jäi, jos kyse ei ole siitä niin sitten ei.
Täällä pelataan myyntiluvuilla, katso keskusteluketjun otsaketta.



Ei. En todellakaan. Sinä vain yrität naiivisti väittää, että yhtiöt kilpailisivat siitä kuka myy eniten koneita. Eniten myynyt voittaa ja muut häviävät? Voittoa voi tulla vaikka kone ei olisikaan suosituin ja voittoa yritykset haluavat. Tuskin MS:llä tuskaillaan, että hitsi Sony myi tänään x konetta ja me x-1 konetta. Ei tilastoilla ole väliä kunhan voittoa tulee. Järjen käyttö on todellakin sallittua.

Vai että naiivisti... Kyllä ne nyt vaan kilpailevat myynnin määrässä. Sekä PS että XBox on suunnattu samalle kuluttajaryhmälle, jonka rahoista ne kilpailevat. Voittoa voi toki tulla vaikka ei eniten koneita myisikään, mutta ei yhtä paljon (jos hinnoittelu on asetettu oikein ja kustannusrakenne on tiedossa).- enemmän voittoa tulee kun myy enemmän.
Lisäksi esimerkkejä eri teollisuuden aloilta löytyy valtavasti siitä kuinka segmentin suurimman pelurin asema korreloi sen kanssa että yritys tuottaa osakkailleen keskimääräistä paremman tuoton sijoitetulle pääomalle. Monella merkittävällä yrityksellä on periaatteenaan, että ne eivät tule millekään markkinalle, jossa ne eivät voi tietyn lyhyehkön ajan sisällä nousta markkinaosuuksiltaan suurimpien yritysten joukkoon (yleensä top 2 tai 3).

Konsoleissa on se erikoinen puoli että kilpailijoita on valmistajatasolla vähän. Näin tilaa pelureille on kohtuullisesti, mutta tuskin kumpikaan kilpailija haluaa että sonyn markkina-asema pääsee yhtä vahvaksi kuin edellisen sukupolven aikana. Luulen myös että MS:n täytyy saada tietty määrä koneitaan kaupaksi, jotta he pystyvät saamaan pelimyyntien lisenssimaksuilla katettua konsolin kehityksestä ja alkuajan myynnistä aiheutuvat tappiot. Todennäköisesti tämä on mahdollista pelkästään amerikan mantereen onnistuneella haltuunottamisella. Se nyt näyttäisi onnistuvan ainakin suunnilleen.
 
mistäs sä olet sellaisen tiedon saanu et xbox olis niinku vallottanut jo amerikan mantereen ja pistä jotain todisteita kanssa...hyvin xboxilla voi siellä mennä verrattuna japaniin tai eurooppaan mutta enpä usko että ps2 olis vielä lyöty amerikassa...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart
mistäs sä olet sellaisen tiedon saanu et xbox olis niinku vallottanut jo amerikan mantereen ja pistä jotain todisteita kanssa...hyvin xboxilla voi siellä mennä verrattuna japaniin tai eurooppaan mutta enpä usko että ps2 olis vielä lyöty amerikassa...

Ei se sitä tarkoita että ps2 olisi lyöty amerikassa. PS2 tulee varmasti olemaan suosituin konsoli sielläkin, mutta bokseja on myyty siellä tarpeeksi että voidaan katsoa suunnitelmien onnistuneen siellä ainakin tyydyttävästi toistaiseksi. Samaahan ei voida sanoa muusta maailmasta.
 
ei tieda pitaisko itkea vai nauraa ;)


Xboxilla heikko alku Saksassa

Xboxin myynti on käynnistynyt Saksan ja Itävallan alueella vaivalloisesti. Jälleenmyyjien arvion mukaan julkistamisviikonlopun jälkeen konsoleita oli myyty Saksassa ja Itävallassa yhteensä alle 11 000 kappaletta.

Edes roimat hinnanpudotukset eivät auttaneet myyntiä. Matalimmillaan Xboxin katuhinta kävi Saksassa 249 eurossa, suurten ketjujenkin polkiessa laitteen hinnan alas 298 euroon. Hinnanpudotuksista huolimatta myynti ei sanottavasti elpynyt ja sittemmin useat kauppiaat ovat poistaneet Xboxin kokonaan valikoimistaan ja palauttaneet varastojaan Microsoftille.

Ääriesimerkkinä Xboxin huonosta alusta käy Itävallan suurimpiin pelijälleenmyyjiin lukeutuva Gameware, joka Xboxin julkaisupäivänä onnistui myymään vain 25 pelikonetta. Vastaavasti puolitoista vuotta aiemmin PlayStation 2 myi
ensimmäisenä päivänään 500 konsolia



www.pelit.fi uutisista

niin ja viela se lisayksena etta olispa taalakin saanu 250 - 300 euroon niin olis voinu auttaa vahan myyntia :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999

Xboxin myynti on käynnistynyt Saksan ja Itävallan alueella vaivalloisesti. Jälleenmyyjien arvion mukaan julkistamisviikonlopun jälkeen konsoleita oli myyty Saksassa ja Itävallassa yhteensä alle 11 000 kappaletta.

Mielenkiintoista lisäinfoa oli se, että kovasti uskotaan suurimman osan noista laitteista menneen muille jälleenmyyjille (siis niiden alle 300 euroa maksaneiden.) Koneen sisäänostohintahan on päälle 450 euroa joten monet jälleenmyyjät uskoivat kannattavaksi ostaa laitteita lisää alle 300 euron hintaan.

Piru kun vielä muistaisi osoitteen mistä tuon luin. Well, oli totta tai ei, olisi todellakin kivaa tietää laitteen varmat myyntiluvut.

Mutta eiköhän niitä sen verran myydä ettei pelivalikoiman puolesta tarvitse pelätä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Ei se sitä tarkoita että ps2 olisi lyöty amerikassa. PS2 tulee varmasti olemaan suosituin konsoli sielläkin, mutta bokseja on myyty siellä tarpeeksi että voidaan katsoa suunnitelmien onnistuneen siellä ainakin tyydyttävästi toistaiseksi. Samaahan ei voida sanoa muusta maailmasta.

Jenkeissä on mielenkiintoista vielä se, että alusta alkaen sekä Xboxia ja PS2:ta myydään 299$ hintaan. Silti PS2:ta on myyty 3:1 Xboxiin nähden.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton


Jenkeissä on mielenkiintoista vielä se, että alusta alkaen sekä Xboxia ja PS2:ta myydään 299$ hintaan. Silti PS2:ta on myyty 3:1 Xboxiin nähden.
Siis onko tuohon 3:1:een otettu mukaan konsoleiden myynti omasta julkaisupäivästään lähtien, vai kummankin konsolin myynti Xboxin Amerikan julkaisun jälkeen? Jos ymmarrät mitä tarkoitan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

Siis onko tuohon 3:1:een otettu mukaan konsoleiden myynti omasta julkaisupäivästään lähtien, vai kummankin konsolin myynti Xboxin Amerikan julkaisun jälkeen? Jos ymmarrät mitä tarkoitan.

Tietenkin Xboxin julkaisun jälkeen.
Jos kokonaismyynti otettaisiin huomioon, niin suhde olisi huomattavasti suurempi.
 
Ylös Bottom