Keiu, nykykonsoleista PS2 ja GC ovat lähimpänä toisiaan arkkitehtuurinsa puolesta.
Kaikki konsolit, xbox, PS2, ja GC käyttävät Unified Memory Architecture muistijärjestelmää, eli kaikissa on yksi iso päämuisti josta jaetaan tarpeen mukaan muistia grafiikalle, tekoälylle ym...
PS2 ja GC eroavat xboxista siinä, että niissä on lisänä erittäin nopea pienempi cache eli puskurimuisti grafiikan piirtoa varten.
xboxissa tällaista ei ole, vaan 64MB päämuisti on todellakin sen AINOA muisti, hieman samaan tapaan kuin halvemmissa PC:issä joissa näytönohjain ja äänikortti on integroitu emolle.
PS2:ssa cache on 4MB, muistina käytetään 800MHz RDRAM:ia.
GC:ssä on luullakseni (korjaa jos olen väärässä) 3MB grafiikkacachea, mutta sen käyttämä cachemuisti on hieman nopeampaa 1ST-RAM muistia.
GC:ssä päämuistia on kai myös hiukan enemmän.
Tämän perusteella puntit olisi aika tasan, ehkä hieman GC:n eduksi.
xboxissa taas kaiken jättäminen pelkästään 64MB 400 MHz päämuistin harteille ei fillrateahneissa peleissä tule riittämään.
Edit: Ihmettelen hieman, miksi aiemmissa viesteissäsi ilmiselvästi väitit että PS2:n 4MB muisti olisi autamattomasti liian vähän, aivan kuin et olisi tiennyt että se on nopeaa cachea.
Nyt kuitenkin väittelet miten sama tekniikka tekee GC:stä niin tehokaan