Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox ei myy tarpeeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ensimmäinen mikä minulla tuli mieleen kun luin ton uuteisen ei tosiaan ollut se että MS teki hyvää ostajille. Ensiksi mieleen tuli, että xboxilla ei todellakaan mene hyvin jos hinta on jo noin alas mennyt vaikka kone tuli myyntiin ihan hiljattain (Saksassa hinta laski 100 melkein samantien). Näyttää aika epätoivoiselta kun päälle annetaan eräänlaisena kytkökauppana lisäohjain ja 2 peliä. Siinä jo pelien arvoakin tulee miettineeksi kun monet paikat koittivat niistäkin saada 75/kpl. Edes vanha DC ei tällaista kokenut, onneksi se kuoli kunnialla, eikä näin kituen...

Liquit - DC koki juuri tuon. Hinta potkittiin alas niin että kuka tahansa apina olisi tajunnut ostaa sen ellei PS2-hype olisi jo alkanut jossa luvattiin 10000 kertaa tehokkaampi kone. Pelkäsin että jos Nintendo pudottaa GameCuben hintaa niin sille käy samalla tavalla mutta sitten MS tuleekin ja repäisee jotain tuollaista. Jos sattuisin olemaan tavallinen tallaaja joka ei konsoleista suuremmin tiedä pintaa syvemmältä niin luulisin että XboX = Atari Jaguar enkä koskisi pitkällä tikulla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Tämä tapaus on kyllä konsolihistorian ensimmäinen. Koskaan ennen ei valmistaja ole ollut pakotettu noin roimaan hinnanalennukseen jo heti lanseerauksen jälkeen.

Taidat unohtaa jotain. N64:lle kävi täysin vastaavasti sen Euroopan julkaisussaan. Myös Nintendo joutui antamaan hyvitystä, liian aikaisesta roimasta hinnanpudotuksestaan, peleinä ja ohjaimina. On myös turha luulla etteikö MS olisi ollut varautunut tällaiseen tilanteeseen. Nyt on vain käytössä "plan B", kun alkuperäinen riskialtis suunnitelma ei toiminutkaan. Minun mielestäni 500 hinta oli täysin oikeutettu, ottaen huomioon mitä koneen mukana tuli.

500 hinta oikeutettu? Kyllä todellakin. Mutta rajasi ihmiset liian pieneen ryhmään, eli ihmisiin jotka oikeasti tekevät jotain niillä ominaisuuksilla, ja näitähän on todella vähän.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Liquit - DC koki juuri tuon. Hinta potkittiin alas niin että kuka tahansa apina olisi tajunnut ostaa sen ellei PS2-hype olisi jo alkanut jossa luvattiin 10000 kertaa tehokkaampi kone. Pelkäsin että jos Nintendo pudottaa GameCuben hintaa niin sille käy samalla tavalla mutta sitten MS tuleekin ja repäisee jotain tuollaista. Jos sattuisin olemaan tavallinen tallaaja joka ei konsoleista suuremmin tiedä pintaa syvemmältä niin luulisin että XboX = Atari Jaguar enkä koskisi pitkällä tikulla.

Ei DC kokenut tuollaista läheskään noin julkaisun jälkeen! Sehän myi ihan kohtuullisesti ja varsinkin jenkeissä. Hintakilpailuun ryhdyttiin vasta kun ps2 julkaisu rupesi lähestymään, ja ne hinnan leikkaukset ei tosiaan ollut samaa kerta luokkaa! Ja myyhän se Japanissa xboxia paremmin edelleen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton

Taidat unohtaa jotain. N64:lle kävi täysin vastaavasti sen Euroopan julkaisussaan. Myös Nintendo joutui antamaan hyvitystä, liian aikaisesta roimasta hinnanpudotuksestaan, peleinä ja ohjaimina. On myös turha luulla etteikö MS olisi ollut varautunut tällaiseen tilanteeseen. Nyt on vain käytössä "plan B", kun alkuperäinen riskialtis suunnitelma ei toiminutkaan. Minun mielestäni 500 hinta oli täysin oikeutettu, ottaen huomioon mitä koneen mukana tuli.

En kyllä muista moista N64:n kohdalla. Itse hankin N64 melko lähellä julkaisua, eikä mulle mitään ilmaispelejä tai ohjaimia tarjottu.

N64:hän meni kaupaksi varsin hyvin, nehän oli jopa kaupoista loppu.

Viimeksi muokannut moderaattori:

En kyllä muista moista N64:n kohdalla. Itse hankin N64 melko lähellä julkaisua, eikä mulle mitään ilmaispelejä tai ohjaimia tarjottu.

En nyt ole ihan 100% varma oliko se juuri Euroopassa vai ei, mutta eihän ne mitään varsinaisesti tarjonneet. Sinun olisi itse pitänyt olla aktiviinen ja pyytää niitä korvauksia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton

En nyt ole ihan 100% varma oliko se juuri Euroopassa vai ei, mutta eihän ne mitään varsinaisesti tarjonneet. Sinun olisi itse pitänyt olla aktiviinen ja pyytää niitä korvauksia.

Lähettääköhän MS kaikille tuon lomakkeen postissa.
Läheskään kaikilla xboxin ostaneilla ei varmaankaan ole nettiyhteyttä.

Tiedotetaankohan siitä kaikille, vai luotetaanko pelkkään netin välityksellä kulkevaan tietoon.

Tiedotetaankohan siitä kaikille, vai luotetaanko pelkkään netin välityksellä kulkevaan tietoon.

Jos on ostanut boxin kaupasta eikä ole lähettänyt MS:lle rekisteröintilappua niin ei kannata ainakaan postiluukusta sitä lomaketta odotella... Eihän se enää MS:ia haittaa jos kaikki eivät ilmaisia pelejä ja ohjainta saisikaan, koska kone on kuitenkin jo ostettu. Mutta luulisin, että muitakin kanavia kuin internetiä käytetään, ainakin toivon boxin ostajien kannalta.

Enpä oikein tiedä miten tuo hoidetaan, mutta N64:n tapauksessa Nintendo yritti ainakin pitää turpansa niin tukossa kuin vain pystyi, jotta mahdollisimman harva ymmärsi pyytää kompensaatiota. :D
Mutta nyt ainakin vaikuttaisi siltä, että MS on ottanut taktiikakseen olla "pelaajan paras kaveri", ilmoittamalla asiasta mahdollisimman avoimesti kuten tuossa lehdistötiedotteessa käy ilmi.

Kyllä tuo veto nosti Microsoftin osakkeita mun silmissä aika paljon. Varsinkin tuo hyvitysmeininki osoittaa asiakkaan kunnioitusta.

Olisi osoittanut samanlaista kunnioitusta asiakkaita kohtaan japanissa ja nyt ei varmaankaan menisi niin huonosti. No ainakin oppivat eivätkä kämmineet euroopassa :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Muksis
Varsinkin tuo hyvitysmeininki osoittaa asiakkaan kunnioitusta.

Taikka raastuvan välttämistä...

Kaikesta huolimatta lämmittää mieltä saada tuo hyvitys, en laita vastaan :)

Konsolisota kuumenee. Nyt varsinkin kun Xboxin hinta "vajosi" alas. Saa nähdä miten kilpailevien konsolien käy nyt kun jos Xboxille aletaan vielä vääntämään enemmän pelejä...

Eikä ne varmaan pelilehtiäkään lue eikä tunne yhtään henkilöä jolla olisi nettiyhteys. Ne on kuitenkin melko harvinaisia täällä pohjolassa.

Joo, mielenkiintoiseksi menee. Joutuuko Sony laskemaan PS2:n hintaa Euroopassa, kun samasta asiakaskunnasta kamppaileva kilpailija laskee hinnat periaatteessa samalle tasolle.
Toivoisin, että hintakilpailua syntyisi, mutta pelkäänpä että käy kuin USA:ssa, jossa PS2:n hinta ei muuttunut miksikään XB:n lanseerauksen yhteydessä tai vielä sen jälkeenkään.
Jos Sony ei joudu hintojaan laskemaan, se kyllä kertoisi todella rautaisesta markkinan hallinnasta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Muksis
Kyllä tuo veto nosti Microsoftin osakkeita mun silmissä aika paljon. Varsinkin tuo hyvitysmeininki osoittaa asiakkaan kunnioitusta.

Niin, siis tuollainen hinnanalennus kolmen kuukauden sisällä julkaisusta on periaatteessa laiton. Kompensaatiosysteemi on sen vuoksi täysin pakollinen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover

Jos Sony ei joudu hintojaan laskemaan, se kyllä kertoisi todella rautaisesta markkinan hallinnasta.

Se kertoisi tyhmyydestä ja tulevaisuudessa markkina-aseman menettämisestä. Sony julkaisee PS2n hinnanpudotuksen E3:lla. Ei epäilystäkään nyt.

No kolmen konsolisodasta nyt ei oikeestaan voida puhua, koska ps2 julkastiin muita niin paljon aikaisemmin. Lisäksi sen myynti on ollut alusta asti hyvää ja koneitahan menee tälläkin hetkellä muita selvästi enemmän, joten kaula kasvaa. Nyt on kyse pelkästään xboxin ja gc mittelöstä (2. sija). Mutta eihän sitä tiedä vaikka ps2 myynti pysähtyisi kuin seinään jolloin joku menisi ohitse (silloinkin se kestäisi aika kauan), mutta se olisikin sitten jotain aivan ennenkuulumatonta konsolibisneksessä...

Se on totta että PS2 tulee säilyttämään markkina-asemansa eli ns. ykkössijan. Ei epäilystäkään.

Ylös Bottom