ROG Raikiri II Xbox WirelessHallitse peliä nopeudella ja tarkkuudella Hallitse jokaista peliä vertaansa vailla olevalla nopeudella ja tarkkuudella RO
www.jimms.fi
Tämmöisen Asuksen mä nyt siten satuin ostamaan, kun tuli asioitua Jimssin myymälässä. (jossa ei oikein voinutkaa ikkunashoppailla, käytännössä vaan aula mistä haetaan kamat) Nyt ei ollut cash back ehkä joskus kun lähetät tositteita paikkoihin kampanjaan, mutta muutama kymppi halvempi hinta kun muualla.
Olen tällä nyt varmaan 20h pelaillut, ja tämä taitaa kyllä nyt jäädä käyttöön. Ensimmäinen ohjain, jota käyttäessä ei jotenki kokoajan mieti että tolla vanhalla Elitelle tomma olisi toiminut paremmin. Unohdin itseasiassa välittömästi että mulla oli uusi ohjain käytössä.
Gamepaddlan input lag testit ei ole kovin kaunista katsottavaa, mutta käytössä se ei mielestäni oikein tunnu. Tuntuma pelissä on vähän erilainen kuin elitellä. Vaikea sano että onko se se input lagi, TMR-tatit vai mikä. Mutta lopputulos on, että mielestäni mä pelaan tällä ohjaimella nyt paremmin kuin elitellä. Asiaa varmasti myös auttaa se että softasta saa poistettua dead zonet kokonaan käytöstä, ja R6:ssa esim laitoin oikean tatin dead zonen 1%. On tarkka. PC:llä en olekaan tätä vielä testanut, mutta pitäisi toimia myös langattomana 1000hz! Monessa muussa se langattomuus tiputtaa heti 250hz. Toki sekin on vähän hämäävää, että mesotaan niistä hertseistä, vaikka se ei välttämättä korreloi millään tavalla sen input lagin ja responsiivisuuden kanssa. Markkinointia, markkinointia...
Ohjain tuntuu myös mielestäni hyvältä kädessä. En ole rehellisesti koskaan pitänyt Elite 2 gripeistä. Ne tuntui pakasta vedettynäkin jotenkin ikäviltä omiin näppeihin. Elite 1:ssä ei tätä ongelmaa itsellä ollut. Muttä tämä tuntuu todella kivalta. Kahvojen takaosassa on joku jännä muovi, jota kaveri kuvasi että tuntuu kankaalle

Tavallaan ehkä joo. Pidän siitä. Painoa ei ole nimeksikään, mikä antaa jopa ehkä hiukan halvan vaikutelman. Elite 2 painosta tulee jotenkin laadukas olo. Toki siihen se laadukkuus sitten pitkälti jääkin..
Muistin nyt tätä kirjoittaessa että mukana tuli lataustelakka, koska se on edelleen muoveissa tuossa kuljetuskopassa

Siinä näyttää olevan samanlainen reikä kun eliten vastaavassa, eli latausjohdon saa sinne työnnettyä sisään, ja ohjain voi lautautua omassa kopassaan. Toki, sama vika kun elitessä, että jos pitkä tatti on kiinni, niin kansi ei mahdu kiinni. Tässä se tattien irrotus on semmoinen mekaanin muoviklipsu, mikä tuntuu aika heppoiselta. Ihan hirveesti en viitsi ees taas turhaan nitä nyppiä, ettei kulu turhaan.
Ohjaimen mukana tulee peukalonkynnen kokoinen vastaanotin, mikä usb porttin tökättäessä mahdollistaa langattoman pelailun. Sillä olin pelannut tähän päivään saakka, kun xbox kertoi että akku on lopussa, nii piti tökätä kiinni. Ehkä pienehkö responsiivisuuden parannus tapahtui piuhan kanssa, mutta mielestäni pelit on langalla ja ilman luistanut paremmin kuin ennen. Akkukesto on kohtuu hyvä, ei elite 2 tasoa, mutta varmaan 20h luokkaa se on. Ja itsellä on vielä sivuledit päällä himmeimmällä. Eli siitä saisi varmaan muutaman tunnin lisää, kun ne nyppäisi pois. Ohjaimen takana on pieni luukku, mihin vastaanottimen voi jemmata jos sitä ei käytä. Mielestäni aika hauska ominaisuus, sillä peukalonkynnen kokoinen kikkare hukkuu helposti, niin kätevää että se matkustaa ohjaimen mukana!
Tässä myös triggerit parhaat näistä kaikista mitä kokeillut. Naconissa se klikkauksen pykälä oli jotenkin todella iso, mikä johti siihen että ase laukesi eri aikaan kun kuvittelin. Tottumiskysymis toki varmaan pitkälti, mutta tässä se oikeasti tuntuu hiiren klikiltä, eli todella kevyt vastus painaa. Bumbberit myös 5/5, ei mitää valitettavaa. D-padin kanssa varsinki Gearissa tuli vahingossa vaihdettua asetta väärään, eli aika herkkä se on ainakin on. Ei suurempaa valitusta silti siitäkään. ABXY myös näitä hiiren kliksunappeja. Mä en hirveästi missään ohjaimessa ole nähnyt etua niistä. Ehkä jos pelaisi tappelupelejä niin sitten, ehkä...? Nyt ne tuntuu ihan ajavan asiansa.
takanappien asettelu 10/10. Paras mahdollinen. Sama kuin Elite ja Razer. Pidän kuitenkin Eliten paddleista vieläkin enemmän. Niissä on selkeämpi tuntuma siitä että sen painaa. Nää on niin herkkiä, että välillä painanut vahingossa. Totuttelukysymys varmasti osin, mutta sanoisin että eliten paddlet vie silti hiuksen hienosti voiton.
Ei ole toki täydellinen ohjain, monelle tässä varmasti on asioita mitkä on deal breakkereita:
Ei ole konsolilla omaa softaa tälle ollenkaan. Eli jos haluaa säätää dead zonet, valot yms. niin on pakko tehdä se koneen kautta. Koneellakaan ei (onneksi) ole mitään pakkokäynnistyvää paska-appia, vaan säädöt tehdään kätevästi selaimen kautta. Itselle tämä ei kuitenkaan ole käytännössä mikään ongelma. Nappeja saa muutettua myös lennossa nopsaan, joten eipä sinne koneelle kovin usein tarvitse mennä. Profiilien selaaminen ohjaimelta on aika hidasta, ei ole sellaista kätevää 3-osaista liukukytkintä mikä elitessä. Itse tein 3 profiilia, ja kaikkiin tietty väri, että tietää mikä on käytössä. Ne on aina pakko selata läpi 1-5, eli nyt täytyy käydä turhaan myös se 4 & 5 lävitse että pääsee ykköseen takaisin. Oletan että tämä on bugi, mutta jos konsolilla lennosta sääti profiilin jo olemssaolevia nappeja, niin ne menee kyllä käyttöön, mutta se ei jostain syystä päivity sinne säätösivulle. Eli siellä voi lukea että takanapit on XYBA, mutta todellisuudessa sitten jotain ihan muuta. Mutta taas, en koe hirveän suureksi ongelmaksi. Harmiksi tässäKIN pystyy säätämään vaan niitä takanappeja, eli boxin vakionäppäimiin ei pääse kajoamaan. Toki, Gears Reloaded on nyt syksyllä 11v kestäneen Elite ohjain taipaleen ainoa peli, jossa olen halunnut niitä ohjaimen omia nappeja muuttaa, (ja sekin sen takia että se paska peli anna remapata niitä pelin sisältä!) eli itselle ei mikään kovin iso ongelma tämäkään.
Xbox logo palaa valkoisenaa (ymmärsin että tämä on joku lisenssi juttu, että vain MS omat ohjaimet saa vaihtaa sitä väriä) ja ohjaimen sivuissa mielestäni ihan tyylikkään ledit. Tietty ne jää vähän sinne lapasten alle piiloon pelatessa, mutta empä mä nyt mitään ohjaimen valoja muutenkaan tuijottele jos peli on menossa.
Edit: Laitetaas tänne vielä huomionarvoisena asiana, ohjaimen tattien reunuksen ei ole metallia. Tässä ne on muovia. En ole kuitenkaan huomannut käytössä oikeastaan eroa Eliten metallisiin vastaaviin. Rehellisesti en edes muistanut että tästä puuttuu ne ne "hyvät metalliset", kun nää tuntuu kuitenkin ihan samalta. Kaivoin nyt kaapista kokeeksi ihan perus xbox onen kapulan, ja siinä se muovi tuntuu heti semmoiselta karhealta. Tässä ei tunnu.
Ei täydellinen ohjain. Olisin toivonut että tässä olisi myös ollut ne ylimääräiset bumberit, mitä naconissa ja razerilla oli. Ja tietysti sitä toivoisi että kaikki input lagit olisi aina 1ms kaikessa, paddletkin olisi saanut olla takana ja muuta pientä. Mutta omaan lapaan tuntuu istuvan täydellisesti. Vihollisten päitä putoilee vähintään yhtä paljon kuin ennen, enkä oikeastaaan ikinä joudu miettimään käsissä lepäävää ohjainta. Ja se jos joku on hyvän ohjaimen merkki.
Ja tietysti nyt viikko sen jälkeen kun ostan uuden kapulan, niin joku on saanut Elite 3 mallikappaleen hyppysiinsä

Nyt jos sieltä tulee Gears teemainen Elite 3, kyseisen pelin julkkarin kunniaksi, niin mä en niin ala! Normiohjaimistahan tulee jo teemalla varustetut kappaleet.
Spoiler tageissa muutama kuva vielä tästä Raikiri 2:sta.