Fabre#4
Well-Known Member
Itselle se suurin "ongelma" näissä vuokrauspalveluissa on tuo aikarajoite. Kuinka kauan mikäkin peli palvelussa on ja kuukausimaksu. Tässä käytännön esimerkki, mikä tekee itselleni näistä paveluista huonon ratkaisun. Ostin Playstation 5:n viime marraskuussa ja muutaman viikon sisään siihen kylkeen neljä eri peliä: AC Valhallan, Spidermanit ja Cyberpunkin. Olen pelannut noita sekalaiseen tahtiin sitä mukaa, mikä noista milloinkin on kiinnostanut. Takana on vajaa 40h Valhallaa, vajaat parikymmentä tuntia Hämähäkkimiehiä ja joku 10-15 tuntia Cyberpunkia. Pelaan siis pelejäni satunnaisessa järjestyksessä muutamia kerrallaan sitä mukaa, mikä sattuu minäkin päivänä ja pelihetkenä kiinnostamaan. Tuollaisten monikymmentuntisten pelien kohdalla voi kestää kuukausiakin läpäisyssä, kun pelaan jotain muuta välissä. Siksi tuollaiset kuukausittaiset palvelut käyvät helposti hankaliksi ja kalliiksi, kun pelailen pelejä sekalaiseen tahtiin. Tuollaisista palveluista noita pelejä kuitenkin poistuu tarjolta.
Itse en nykyään enää ostele pelejä kovin paljon tai kovin usein. Perehdyn etukäteen ja ostan ne, jotka oikeasti kiinnostavat ja pelailen sitten niitä kaikessa rauhassa. Vuokrapalvelut toki mahdollistavat pelien kohdalla sellaisen "kanavasurffauksen", että kokeilenpa tätä tai tuota, mutta itse en ole sellainen surffailija pelien kohdalla. Siksi itselleni onkin kaikista paras ratkaisu se, että ne kiinnostavat ja kesken olevat pelit löytyvät tuosta hyllystä(tai digikirjastosta, kuten tällä hetkellä on kahden pelin kohdalla) ja voin pelata niitä just silloin, kun sattuu tulemaan sellainen hetki, että haluan peliä X pelata.
Itse en nykyään enää ostele pelejä kovin paljon tai kovin usein. Perehdyn etukäteen ja ostan ne, jotka oikeasti kiinnostavat ja pelailen sitten niitä kaikessa rauhassa. Vuokrapalvelut toki mahdollistavat pelien kohdalla sellaisen "kanavasurffauksen", että kokeilenpa tätä tai tuota, mutta itse en ole sellainen surffailija pelien kohdalla. Siksi itselleni onkin kaikista paras ratkaisu se, että ne kiinnostavat ja kesken olevat pelit löytyvät tuosta hyllystä(tai digikirjastosta, kuten tällä hetkellä on kahden pelin kohdalla) ja voin pelata niitä just silloin, kun sattuu tulemaan sellainen hetki, että haluan peliä X pelata.