Sehän tossa gamepassissa on hyvää että toimii paljon pelaaville koska löytyy julmasti sisältöä ja taas minulle siten että voin demota noita pelejä rauhassa ja ostella kun tippuu hinta sopivaksi. Winwin tilanne kaikille. Luulen että toi 1 euron tarjouksetkin aika ajoin sataa mikkosoftan laariin kun jengi kokeilee noita pelejä, ja kun hyviä löytyy mut ei halua jatkaa ultimatea niin ostelee niitä storesta. Itsellä olis ainakin moni peli jäänyt ostamatta ellen ois päässyt kokeilemalla pelaa sitä ensin.Täytyy myöntää että tätä gamepass keskustelua on jossain määrin hupaisaa seurata monestakin näkökulmasta. Ensinnäkin siksi että tämä on sellaisia microsoftin palveluita joka oikeasti tuntuu kaikinpuolin hyvältä, ja se tuntuu herättelevän niitä, jotka epäilevät, että jotain mätää siinä taitaa olla. Ja toiseksi siksi, että kovin moni tuntuu sitten olevan niin innoissaan että kaikki jutut gamepassissa ovat osoitus miten fiksu ja nerokas palvelu se onkaan.
Itse päädyin juuri skippaamaan xbox game pass ultimaten vaikka saisin sen eurolla. Ai miksikö jos kerran palvelu on kaikinpuolin hyvä?
1) PC kirjastossa on jo yli 300 peliä joissa riittää mahdottomasti pelattavaa.
2) Ne kiinnostavimmat game pass pelit kuten Metro Exodus ,Hellblade Senua, Gears 5 ja Doom Eternal tuli jo pelattua.
3) Huomaan yhä enemmän haluavani omistaa pelejä. On mukava palata vuosienkin takaiseen peliin kun siltä tuntuu ja loppujen lopuksi game passin halpa hinta alkaa vuosien varrella nousemaan merkittävästi. Ei noita varsinaisia pakko pelejä hirveästi ole, mutta tunnetasolla tuntuisi ahdistavalta ajatella että jollen nyt pelaa vaikkapa RDR2:sta tänä vuonna läpi se on bye-bye ensi vuonna.
4) Kesällä on kiva tehdä muutakin.
Jos jostain mussutan, niin minulla oli ainakin PC puolella joidenkin pelien kanssa suuria ongelmia saada ne asennettua. Store valitteli päivityksestä käynnistyessä jonkun ajan päästä ja jouduin asentelemaan 100gb settejä useita kertoja, kunnes kyllästyin rumbaan. Ehkä tämä on vain PC pouolen ongelma, tuskin koskettaa konsolipelaajia joita täällä on valtaosa.
Siltikkin ole varma että tulen taas hankkiman PC game passin kunhan vaan aika on sopivampi. Hieno palvelu ja toivotaan että tulee paljon kilpailijoita, kilpailu tekee aina hyvää.
Edit... M vierimaan kommentti kohta 3 oli kyllä kuin mun suusta veistetty...aivan samat ajatukset itsellä.
Edit2.... On noista muutama peli tullut pelattua läpikin esim tell me why passilla jossa ei kyllä uudelleenpeli arvos oikein ole eikä tule näin itselle ostettua, mutta suurin osa peleistä on kyllä tullut asennettua ja testattua onko hypen arvoisia ja meneekö itsellä ostoon.
Viimeksi muokattu: