Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gameskeeper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xone
Täytyy myöntää että tätä gamepass keskustelua on jossain määrin hupaisaa seurata monestakin näkökulmasta. Ensinnäkin siksi että tämä on sellaisia microsoftin palveluita joka oikeasti tuntuu kaikinpuolin hyvältä, ja se tuntuu herättelevän niitä, jotka epäilevät, että jotain mätää siinä taitaa olla. Ja toiseksi siksi, että kovin moni tuntuu sitten olevan niin innoissaan että kaikki jutut gamepassissa ovat osoitus miten fiksu ja nerokas palvelu se onkaan.

Itse päädyin juuri skippaamaan xbox game pass ultimaten vaikka saisin sen eurolla. Ai miksikö jos kerran palvelu on kaikinpuolin hyvä?
1) PC kirjastossa on jo yli 300 peliä joissa riittää mahdottomasti pelattavaa.
2) Ne kiinnostavimmat game pass pelit kuten Metro Exodus ,Hellblade Senua, Gears 5 ja Doom Eternal tuli jo pelattua.
3) Huomaan yhä enemmän haluavani omistaa pelejä. On mukava palata vuosienkin takaiseen peliin kun siltä tuntuu ja loppujen lopuksi game passin halpa hinta alkaa vuosien varrella nousemaan merkittävästi. Ei noita varsinaisia pakko pelejä hirveästi ole, mutta tunnetasolla tuntuisi ahdistavalta ajatella että jollen nyt pelaa vaikkapa RDR2:sta tänä vuonna läpi se on bye-bye ensi vuonna.
4) Kesällä on kiva tehdä muutakin.

Jos jostain mussutan, niin minulla oli ainakin PC puolella joidenkin pelien kanssa suuria ongelmia saada ne asennettua. Store valitteli päivityksestä käynnistyessä jonkun ajan päästä ja jouduin asentelemaan 100gb settejä useita kertoja, kunnes kyllästyin rumbaan. Ehkä tämä on vain PC pouolen ongelma, tuskin koskettaa konsolipelaajia joita täällä on valtaosa.

Siltikkin ole varma että tulen taas hankkiman PC game passin kunhan vaan aika on sopivampi. Hieno palvelu ja toivotaan että tulee paljon kilpailijoita, kilpailu tekee aina hyvää.
Sehän tossa gamepassissa on hyvää että toimii paljon pelaaville koska löytyy julmasti sisältöä ja taas minulle siten että voin demota noita pelejä rauhassa ja ostella kun tippuu hinta sopivaksi. Winwin tilanne kaikille. Luulen että toi 1 euron tarjouksetkin aika ajoin sataa mikkosoftan laariin kun jengi kokeilee noita pelejä, ja kun hyviä löytyy mut ei halua jatkaa ultimatea niin ostelee niitä storesta. Itsellä olis ainakin moni peli jäänyt ostamatta ellen ois päässyt kokeilemalla pelaa sitä ensin.

Edit... M vierimaan kommentti kohta 3 oli kyllä kuin mun suusta veistetty...aivan samat ajatukset itsellä.

Edit2.... On noista muutama peli tullut pelattua läpikin esim tell me why passilla jossa ei kyllä uudelleenpeli arvos oikein ole eikä tule näin itselle ostettua, mutta suurin osa peleistä on kyllä tullut asennettua ja testattua onko hypen arvoisia ja meneekö itsellä ostoon.

Viimeksi muokattu:
Ascent odotan todella paljon. Ajattelin xcloud kanssa reilummin myös testata :)
Koskas se Xcloud nyt pitäisi tulla myös ios:ille? Voisihan sitä mielellään nimittäin kokeilla, vaikka olenkin varsin skeptinen ainakin vielä tuon streamauksen kautta tapahtuvan pelaamisen suhteen.

Koskas se Xcloud nyt pitäisi tulla myös ios:ille? Voisihan sitä mielellään nimittäin kokeilla, vaikka olenkin varsin skeptinen ainakin vielä tuon streamauksen kautta tapahtuvan pelaamisen suhteen.
Tuli jo jonkin aikaa sitten jonkinlaiseen rajattuun betaan. Kokeile mennä iPhonen Safarilla osoitteeseen xbox.com/play ja kirjaudu omalla Live-tunnarillasi.

Tuli jo jonkin aikaa sitten jonkinlaiseen rajattuun betaan. Kokeile mennä iPhonen Safarilla osoitteeseen xbox.com/play ja kirjaudu omalla Live-tunnarillasi.
Sain tosiaan tuon kutsun ja xbox.com/play <- toimii kaikilla laitteilla mutta vielä vain kutsulla tai android gamepass sovelluksella <- toimii kaikilla tulee pelattua kun ei ole kotona tai sitten läppärillä tai puhelimella myös kotona. The ascent on hyvä tuon tyyliseen pelailuun :)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ensinnäkin kommentoin nimenomaan tuota edellistä 15 pelin listaa tuossa, joka edelliselle sivulle oltiin esille laitettu. Sen pohjalta totesin, että onpa paketissa paljon "keskinkertaista ja tuntematonta täytettä ja vain muutama sellainen nimi, joista olin edes ennen kuullut, vaikka aika paljon alan julkaisuja seuraankin". Samassa viestissä totesin, että muissa sisällön lisäyksissä voi sitten olla enemmänkin tunnettua tavaraa ja kehuja tuovia lisäyksiä. Lisäksi pyysin, että älkää repikö pelihousujanne.
Eikö se ole sitten aivan ymmärrettävää että jos kommentoi yhtä julkaisua, joka tukee omaa näkemystä ja jonka sitte yleistää ilmeisesti koskemaan koko palvelua, niin voi tulla vastauksia kommenttiin? Pelihousujaan ei muuten tarvitse repiä jos sattuu vain olemaan eri mieltä tai sanoo oman mielipiteensä.

Keskinkertainen ei tarkoita toki huonoa, vaikka joku näin taisikin vihjailla minun väittäneen. Keskinkertainen on usein sellaista tutkan alta menevää tavaraa, joka ei yleensä myy konsoleita tai saa aikaan "pakko ostaa/tilata tuo palvelu". Keskinkertainen on sellaista "täytettä" siinä mielessä, josta jotkut varmaan tykkäävät ja johon jotkut eivät välitä käyttää rajattua peliaikaansa.
Ehkä nuo käyttämäsi termit eivät vain vastaa sitä miten itse ne tulkitsen. Käsittääkseni puhumme muuten samoista asioista.

Sillä erolla kuitenkin että se mainitsemasi "täyte" on minulle melkein mielenkiintoisempaa tavaraa kuin ne tutut AAA-nimet. Enemmän minua nykyisin kiinnostaa tutustua uusiin nimikkeisiin kuin pelata viidennettä Gearsia, ties kuinka monennetta Assassin's Creediä tai jotain muuta varman päälle tehtyä ja jo useaan kertaa koettua teosta.

Tosin nyt kun tätä luen ja mietin tässä tarkemmin niin eihän me olla edes eri mieltä. Minua/meitä vain kiinnostaa eri pelit. Totta kai ne sinua kiinnostamattomat on sinulle "täytettä" siinä missä minulle vaikka about kaikki urheilupelien vuosipäivitykset, joista joku taas ei voisi enempää olla innoissaan.

Kommentoin tuota edellisen sivun 15 pelin listaa, koska ensireaktioni sitä katsoessani oli, että paljon ihan tuntematonta settiä ja vain muutama nimi, joista olin edes etäisesti joskus kuullut. Tuo lista alleviivasi sitä aikaisempaa näkemystäni, että tuollaisiin vuokrapalveluihin usein tulee muutama iso nimi silloin tällöin ja sen lisäksi sisällön määrä pidetään varsin korkeana kaikenlaisella "tuntemattomammalla ja keskinkertaisemmalla massalla". Näin muistan tässä ketjussa aikaisemminkin todenneeni ja sain siitä palvelun tilaajilta kritiikkiä jos jonkinmoista. Nyt tuli sellainen sisältöpäivitys palveluun, joka tuki tuota aikaisempaa näkemystäni, joten otin asian esille.
Ehkä minulta on mennyt ohi se keskustelu, jossa tästä oltaisiin eri mieltä, sillä muistan vain lukeneeni tekstejä, joissa tiedostetaan se että ei voi tulla jatkuvasti AAA-pelejä vaan on pakko olla sitä vähemmän tunnettuja ja pienempää teosta. Ja sitä on tietenkin enemmän koska sitä on enemmän muutenkin.

Ratakisko loppui nyt, joten tuon selvemmin en enää asiaa osaa selittää ja selventää.
Toivottavasti en väännellyt nyt liikaa sitä kiskoa vinoksi tässä kun sait sen lopulta tänne :D

Nämä pelien gamepassiin tulevat "keskinkertaisuudet" mitä tässä on ketjussa on mainittu, nämä kommentit tulee yleisesti PS5 konsolin omistavilta pelaajilta. PS storesta, löytyy keskinkertaisuukia ainoa ero et joudut maksaan niistä. Jokainen argumentti Gamepassiin liittyen on ollut tähän mennessä hyvin ohuella pohjalla. Olen siitä myös varma jo tämän tapainen palvelu joskus ilmestyy playstationille niin voi sitä kehujen määrää. Itse olen säästänyt puhdasta rahaa Gamepassin takia ja löytänyt todella monta peliä mitä en olis rahalla koskaan ostanut. Näin Gamepass käyttäjänä en voi muuta sanoa kun tärkein ominaisuus mulle xbox konsolissa. Löytänyt esim. vuoropohjaset RPG pelit mitä ei ole tullut moniin vuosiin pelattua tämä gamepassin ansiosta.

Nämä pelien gamepassiin tulevat "keskinkertaisuudet" mitä tässä on ketjussa on mainittu, nämä kommentit tulee yleisesti PS5 konsolin omistavilta pelaajilta. PS storesta, löytyy keskinkertaisuukia ainoa ero et joudut maksaan niistä.
Ihan samalla tavalla niistä Game Passin keskinkertaisuuksistakin joutuu maksamaan siinä kuukausimaksussa, jonka palvelusta joutuu maksamaan, vaikka pelaisikin vain murto-osaa niistä tarjolla olevista peleistä.

PS: Välimerkkien käyttöön, erityisesti pilkkujen kohdalla, kannattaa kiinnittää huomiota!

Ihan samalla tavalla niistä Game Passin keskinkertaisuuksistakin joutuu maksamaan siinä kuukausimaksussa, jonka palvelusta joutuu maksamaan, vaikka pelaisikin vain murto-osaa niistä tarjolla olevista peleistä.

PS: Välimerkkien käyttöön, erityisesti pilkkujen kohdalla, kannattaa kiinnittää huomiota!
Mikäs vitun oikeinkirjotus poliisi sää oot, mulla sattuu olee lukihäiriö

Nämä pelien gamepassiin tulevat "keskinkertaisuudet" mitä tässä on ketjussa on mainittu, nämä kommentit tulee yleisesti PS5 konsolin omistavilta pelaajilta. PS storesta, löytyy keskinkertaisuukia ainoa ero et joudut maksaan niistä. Jokainen argumentti Gamepassiin liittyen on ollut tähän mennessä hyvin ohuella pohjalla. Olen siitä myös varma jo tämän tapainen palvelu joskus ilmestyy playstationille niin voi sitä kehujen määrää. Itse olen säästänyt puhdasta rahaa Gamepassin takia ja löytänyt todella monta peliä mitä en olis rahalla koskaan ostanut. Näin Gamepass käyttäjänä en voi muuta sanoa kun tärkein ominaisuus mulle xbox konsolissa. Löytänyt esim. vuoropohjaset RPG pelit mitä ei ole tullut moniin vuosiin pelattua tämä gamepassin ansiosta.

Entäs jos ne kommentit tulevat sellaisilta, joilla on molemmat uudet laitteet sekä Game Pass-tilaus? Onko kommentti sitten pätevämpi? Se nyt on selvä asia, ettei tästä pääse yhteisymmärrykseen Game Passin "puolustajat" ja "vastustajat". Itseäni ihmetyttää lähinnä tuo jo aiemmin esiin tuotu pointti, että Game Pass-hurmiossa kaikki palvelussa on hyvää, eikä siinä nähdä mitään huonoa. Ihmeellisen kritiikitöntä asennoitumista kaupalliseen palveluun. Mutta sen enempää en lähde enää sille tielle, kun voin katsoa mahdolliset vastaukset jo aiemmista ketjun viesteistä...

Game Pass on kuitenkin nimenomaan kokonaisuus. Jostain syystä keskityt nyt puhumaan noista keskinkertaisista siellä olevista peleistä, jotka nekin ovat monet kätkettyjä helmiä monille ne löytäneille. Samalla kuitenkin järjestään sivuutat sen, että ne kaikki Microsoftin omistamien studioiden tekemät pelit ovat Game Passissa ja pysyvästi. Siellä on todella isoja pelejä jo tehdyissä peleissä, ja jatkossa niitä on sitten tulossa paljon enemmän Microsoftin tekemien studiokauppojen ansiosta.

Se on toki tullut selväksi, että sinulle Game Pass ei ole hyödyllinen tai mieleinen palvelu, mutta sen hyödyllisyydestä noin yleisesti väitteleminen on tuskin sinänsä järkevää, kun joutuisit sitten tuota väittelyä käymään kymmenien miljoonien Game Passin hyväksi palveluksi kokeneiden pelaajien kanssa.

Game Pass on kuitenkin nimenomaan kokonaisuus. Jostain syystä keskityt nyt puhumaan noista keskinkertaisista siellä olevista peleistä, jotka nekin ovat monet kätkettyjä helmiä monille ne löytäneille.
Kunhan nyt vaan totesin, että niistä "keskinkertaisuuksista" joutuu Game Passinkin puolella maksamaan melkein samalla tavalla kuin PlayStationin puolellakin, vaikka tuossa vihjattiin ylempänä vähän toisenlaista. Kuten itsekin sanoit, niin kyseessä on tosiaan kokonaisuus, jolla on kiinteä kuukausihinta, jonka tilaaja joutuu maksamaan riippumatta siitä, kuinka montaa peliä haluaa tai ehtii pelata. Voisi siis jopa jonkin logiikan mukaan sanoa, että Game Passin tilaaja joutuu "pakosta" maksamaan "keskinkertaisuuksista" tai tuotteista, joita hän ei halua tai ehdi pelaamaan.

Noin muuten oli kyllä taas ihan hyvä myyntipuhe ja hyvin kehuttu palvelua, vaikkei siitä nyt suoraan ollutkaan tässä kyse! Siitä pisteet, että sait ihan nokkelasti myyntipuheen/mainoksen ujutettua mukaan viestiin.

Voisi siis jopa jonkin logiikan mukaan sanoa, että Game Passin tilaaja joutuu "pakosta" maksamaan "keskinkertaisuuksista" tai tuotteista, joita hän ei halua tai ehdi pelaamaan.
Jos asian haluat noin nähdä niin anna mennä vaan. Eiköhän tilaajat kuitenkin koe maksavansa niistä (itselle) laadukkaista peleistä. Lienee selviö, että kaikille ei voi tarjota kaikkea. Ainakaan joka kerta.

Jos asian haluat noin nähdä niin anna mennä vaan. Eiköhän tilaajat kuitenkin koe maksavansa niistä (itselle) laadukkaista peleistä. Lienee selviö, että kaikille ei voi tarjota kaikkea. Ainakaan joka kerta.
Näinhän se menee. Itse kun en tuota game pass:ia koe tarvitsevani, niin olen pitäytynyt pelkässä goldissa. Tuo varmaankin siksi, koska haluan kuitenkin ostaa pelini fyysisinä julkaisuina. Muuten tuon varmaan olisinkin hommannut goldin sijaan.

Viimeksi muokattu:
Kunhan nyt vaan totesin, että niistä "keskinkertaisuuksista" joutuu Game Passinkin puolella maksamaan melkein samalla tavalla kuin PlayStationin puolellakin, vaikka tuossa vihjattiin ylempänä vähän toisenlaista. Kuten itsekin sanoit, niin kyseessä on tosiaan kokonaisuus, jolla on kiinteä kuukausihinta, jonka tilaaja joutuu maksamaan riippumatta siitä, kuinka montaa peliä haluaa tai ehtii pelata. Voisi siis jopa jonkin logiikan mukaan sanoa, että Game Passin tilaaja joutuu "pakosta" maksamaan "keskinkertaisuuksista" tai tuotteista, joita hän ei halua tai ehdi pelaamaan.

Noin muuten oli kyllä taas ihan hyvä myyntipuhe ja hyvin kehuttu palvelua, vaikkei siitä nyt suoraan ollutkaan tässä kyse! Siitä pisteet, että sait ihan nokkelasti myyntipuheen/mainoksen ujutettua mukaan viestiin.
Itse asiassa Game Passin kohdalla asiakas itse määrittelee palvelun arvon itselleen loppujen lopuksi. Eli riippuu juuri siitä kuinka paljon pelejä tuosta pelitarjonnasta pelaa, että muodostuuko palvelukokonaisuus asiakkaan kannalta hyväksi ja taloudellisestI kannattavaksi. Noinhan sitä ei voi yleistää, kuten sinä viestissäsi teit. Jos ei pelaa kuukausittaisen Game Passin hinnan verran (tai mielellään suht selvästi sen ylikin) ja monia erilaisia pelejä mielellään, mitä Game Passin tarjonnassa on käytettävissä, niin sitten palvelu ei varmasti sellaiselle pelaajalle ole hyvä.

Myyntipuheista en tiedä sinänsä, mutta tottahan se on, että tyytyväiset asiakkaat ovat ylipäätään tuotteiden ja palveluiden hyviä markkinoijia. Toki siinä mielessä tätä markkinointia olen varmasti tehnyt, kun olen Game Passiin ja muutenkin Xboxiin todella tyytyväinen asiakas. Kuluttajamyönteisyys näkyy todella hyvin niin monessa Xboxiin liittyvässä asiassa, että tyytyväinen tässä joutuu lähes koko ajan olemaan. En tiedä onko se sitten harmillista jonkun mielestä?

Ei se GP:n pelien keskinkertaisuus muutu siitä miksikään, oli sitten kirjoittajalla olemaan PS5/Ser X vai peräti molemmat, ihan turhaa provoa taas kerran.

Ei se GP:n pelien keskinkertaisuus muutu siitä miksikään, oli sitten kirjoittajalla olemaan PS5/Ser X vai peräti molemmat, ihan turhaa provoa taas kerran.
Ja tämäkö oli sitten fakta? :oops:

Eikös se ole jokainen yksittäinen GP:n tilaaja (tai tilaamatta jättäjä), joka päättää, minkä arvoinen/tasoinen tuo palvelu ja sen sisältämät pelit ovat hänelle?

Tuo sinun viestisi oli provoa jos mikä.

Toisaalta, ei tuo @Mathael in viesti kovin harhaan tainnut osua, tärkeimmät boldattuna ja oleellinen vielä alleviivattuna:
Nämä pelien gamepassiin tulevat "keskinkertaisuudet" mitä tässä on ketjussa on mainittu, nämä kommentit tulee yleisesti PS5 konsolin omistavilta pelaajilta. PS storesta, löytyy keskinkertaisuukia ainoa ero et joudut maksaan niistä. Jokainen argumentti Gamepassiin liittyen on ollut tähän mennessä hyvin ohuella pohjalla. Olen siitä myös varma jos tämän tapainen palvelu joskus ilmestyy playstationille niin voi sitä kehujen määrää. Itse olen säästänyt puhdasta rahaa Gamepassin takia ja löytänyt todella monta peliä mitä en olis rahalla koskaan ostanut. Näin Gamepass käyttäjänä en voi muuta sanoa kun tärkein ominaisuus mulle xbox konsolissa. Löytänyt esim. vuoropohjaset RPG pelit mitä ei ole tullut moniin vuosiin pelattua tämä gamepassin ansiosta.

Parastahan GP:ssa on se, että sitä ei tietääkseni kenenkään ole pakko tilata. ;)

Ja tämäkö oli sitten fakta? :oops:

Eikös se ole jokainen yksittäinen GP:n tilaaja (tai tilaamatta jättäjä), joka päättää, minkä arvoinen/tasoinen tuo palvelu ja sen sisältämät pelit ovat hänelle?

Tuo sinun viestisi oli provoa jos mikä.

Toisaalta, ei tuo @Mathael in viesti kovin harhaan tainnut osua, tärkeimmät boldattuna ja oleellinen vielä alleviivattuna:

Parastahan GP:ssa on se, että sitä ei tietääkseni kenenkään ole pakko tilata. ;)

No jos asiasta kättä pidempää kaipaat niin löytyyhän sitä:

• The average Metacritic score of all GP games (PC+Console) is 77.9. The median Metacritic score of all GP games is 79;

Vai onko mielestäsi palvelu ennemmin täynnä huippupelejä (arvosana 90+) vai keskinkertaisuuksia (arvosana 75)? Yksilötasolla tietty omat mieltymykset vaikuttavat siihen ovatko pelit juuri hänelle hyviä, puhun asiasta jälleen kerran yleisellä tasolla.

Itsehän omistan molemmat konsolit, joten pointtisi tässä oli mikä?

Luojan kiitos että ei ole pakko tilata, mutta kovin kaukana ei olla enää siitä että et saa edes Liveä ilman GP-kytköstä.

Ylös Bottom