Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

Ymmärrän kyllä ketutuksen, mikäli pelattavana oleva peli lähtee alta pois. Luulen kuitenkin, että MSn tavoitteena on haalia palveluun mahdollisimman paljon pelejä, jolloin julkaisijoille tarjottavien ehtojen täytyy olla melko löysiä. Ts. mikäli julkaisija ei ole tyytyväinen palvelun tuottoon, voi se vetää tuotoksensa suht helposti pois. Mikäli Game Passin käyttäjien määrä kasvaa, luultavasti myös pelit pysyvät siellä paremmin (=mikäli palvelu tuottaa kustantajille rahaa).

Selkeä informointi olisi kuitenkin ensimmäinen askel. Luulisi että se olisi toteutettavissa.
 
On sieltä vanhempia urheilupelejä poistunut, nyt en ole ollu tilaajana kohta vuoteen niin en tiiä kirjaston tilannetta poistuneiden osalta.
No sitten noiden urheilupelien on täytynyt olla jo tosi vanhoja. Tällä hetkelläkin nimittäin EA-Accessista löytyvät kaikki heidän urheilupeliensä vuosipainokset vuodesta 2015 alkaen. Eli NHL 15-18, Fifa 15-18, Madden 15-18 sekä NBA Live 15-18 kaikki löytyvät palvelusta. Toki viimeisimmät vuosipainokset sieltä vielä puuttuvat, mutta eiköhän nekin siellä jo melko pian ole.
 
Sen verran kuitenkin vielä ”auon päätäni” tässä asiassa, että otetaanpa sitten vertailukohdaksi ihan Boxin puolelta vaikkapa EA-Access-palvelu. Sen asiakkaana olen ollut jo yli kaksi vuotta, ja sinä aikana ei ainakaan tietääkseni ole yksikään peli poistunut valikoimasta. Aivan eri luokan palvelu Game Passiin verrattuna tässä nimenomaisessa asiassa. Toki Game Passin palvelu on valikoimaltaan valtavan paljon laajempi. Mutta siitä huolimatta, EA-Access on tästä nimenomaisesta pelien valikoimasta poistumattomuudesta johtuen antanut minulle huomattavasti paremman asiakaskokemuksen sekä luottamuksen palvelua kohtaan, kuin Game Pass on tähän mennessä tehnyt.
Tämä vertaus onkin paljon parempi, kun nyt kyseessä on samantyyliset palvelut. Tottakai saa verrata ja osoittaa epäkohtia, mutta vertaus ei vaan toiminut PSN+ palvelun kanssa.

Olen myös ollut noin kaksi vuotta EA Accessin asiakas. Tyytyväinen sellainen.

Mitä tulee EA Accessiin, niin olen samaa mieltä. Mahtavaa, että siellä on pelit pysyneet, mutta toisaalta ne pysyvät siellä ihan eri syystä kuin Game Passissa. EA Accessissa on vain EA:n pelejä, joten he saavat tehdä niillä mitä haluavat. Heidän ei tarvitse tehdä sopimuksia kolmannen osapuolen kanssa siitä että peli saadaan palveluun. Omien pelien pitäminen ei siis maksa heille mitään ekstraa. Tai ehkä vähän serverikapasiteettia, mutta siinä se. EA Accessissa olevien pelien määrä on juuri tästä syystä suppeampi verrattuna Game Passiin.
 
No sitten noiden urheilupelien on täytynyt olla jo tosi vanhoja. Tällä hetkelläkin nimittäin EA-Accessista löytyvät kaikki heidän urheilupeliensä vuosipainokset vuodesta 2015 alkaen. Eli NHL 15-18, Fifa 15-18, Madden 15-18 sekä NBA Live 15-18 kaikki löytyvät palvelusta. Toki viimeisimmät vuosipainokset sieltä vielä puuttuvat, mutta eiköhän nekin siellä jo melko pian ole.

Itse olen ollut EA Access -asiakas vuodesta 2014. Muistaakseni FIFA 14 ja joku golf-peli ovat ainoat palvelusta lähteneet julkaisut. Noista luettelemistasi urheilupeleistä useammastakin on jo serverit suljettu, joten ei varmaan mene hirveän kauan, että varsinainen pelikin poistuu.
 
Xbox's Game Pass Is the Best Deal in Gaming
https://www.esquire.com/lifestyle/a25995404/xbox-gamepass-subscription-review/

Esquire painottaa vähän samoja teemoja, kuin mitä täälläkin on puhuttu. Se löytämisen riemu ja uusien pelien kokeminen, kaikki samaan halpaan kuukausihintaan. Artikkelissa nostetaan esiin palvelusta löytyvät huippu-uutuuspelit kuten Forza Horizon 4, mutta samalla pääsee kokemaan vanhoja klassikoita kuten Fable III.

Olen artikkelin kanssa samaa mieltä: Xbox Game Pass on paras diili videopelien maailmassa.
 
Ymmärrän kyllä ketutuksen, mikäli pelattavana oleva peli lähtee alta pois. Luulen kuitenkin, että MSn tavoitteena on haalia palveluun mahdollisimman paljon pelejä, jolloin julkaisijoille tarjottavien ehtojen täytyy olla melko löysiä. Ts. mikäli julkaisija ei ole tyytyväinen palvelun tuottoon, voi se vetää tuotoksensa suht helposti pois. Mikäli Game Passin käyttäjien määrä kasvaa, luultavasti myös pelit pysyvät siellä paremmin (=mikäli palvelu tuottaa kustantajille rahaa).

Selkeä informointi olisi kuitenkin ensimmäinen askel. Luulisi että se olisi toteutettavissa.
Täysin samaa mieltä kaikesta viestissäsi. Toinen askel asiasssa olisi mielestäni paremmat alennukset valikoimasta poistuvien pelien osalta, mikäli peliä haluaa kuitenkin jatkaa ostamalla sen omaksi. Nyt alennukset ovat tuossa tilanteessa käsittääkseni 20% pelin täydestä hinnasta, mikä on loppujen lopuksi aika heikko alennus, varsinkin kun pelaaja on jo peliään yleensä tuossa tilanteessa ehtinyt pelata Game Passin kautta rahoitettuna ja siitä maksamillaan maksuilla. Mielestäni alettaisiin olla oikeilla jäljillä, jos alennukset tuossa tilanteessa olisivat 50% luokkaa.
 
Gamepass kokeiltu ja ei jatkoon. Tarjonnasta huolimatta, ei löydy paljon itseä kiinnostavia kohteita. Jollekulle sopii, mulle ei. Tällä rahalla saa omaksi 2-3 omaa peliä ostettua ja se riittää itselle vuoden pelaamiseen.
 
Gamepass kokeiltu ja ei jatkoon. Tarjonnasta huolimatta, ei löydy paljon itseä kiinnostavia kohteita. Jollekulle sopii, mulle ei. Tällä rahalla saa omaksi 2-3 omaa peliä ostettua ja se riittää itselle vuoden pelaamiseen.
Jos 2-3 peliä riittää vuodeksi, niin ehdottomasti parempi tehdä noin kun sanot. Tämän kaltaisella pelityylillä tuskin saa Game Passista tarpeeksi arvoa. Siellä on reilusti yli 100 peliä, mutta ei tietystikään ihan kaikkia voi miellyttää.

Toisaalta taas ihan pari peliä tuohon lisää, niin Game Passilla jo säästää. Itse pelasin viime vuonna yli 70 peliä. En kaikkia läpi, mutta enemmän ja vähemmän. Tähän taas Game Pass oli kullan arvoinen. Pääsi kokeilemaan paljon pelejä ja eniten tykättyjä pelasin sitten enemmän. Minulla menee helposti 1-3 peliä läpi per kuukausi, joten 2-3 peliä vuoteen jättäisi vuoden pelailut vähän vajaaksi. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ei kyllä Crackdown 3 oikein vakuuta videoiden perusteella ja luultavammin arvostelut ei tule saamaan ostohousuja jalkaan, mutta tätä kautta sitä voi kyllä edes kokeilla.
 
Ei kyllä Crackdown 3 oikein vakuuta videoiden perusteella ja luultavammin arvostelut ei tule saamaan ostohousuja jalkaan, mutta tätä kautta sitä voi kyllä edes kokeilla.
Ja tämä juuri on palvelun suurin valtti.

10 euroa kuussa ja testaat sitten Crackdown 3:sta, Forza Horizon 4:sta, We Happy Few:ta, Halo 5:sta, Gears of War 4:sta, Sea of Thievesiä, Pro Evolution Soccer 2019:sta, Hellblade Senua's Sacrificea, PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDSia, Doomia, Mortal Kombat X:ää, Rocket Leagueta tai vaikka nostalgian nälkään taaksepäin yhteensopivaa orggis Xboxin STAR WARS™ - Knights of the Old Republicia. Tai niin monia muita palvelusta löytyviä pelejä. Otat Game Passin vaikka vain kuukaudeksi ja pelaat niin paljon kuin ehdit. Tästä tarjonnasta 10 euroa kuussa ei ole mitään.
 
Ja tämä juuri on palvelun suurin valtti.

10 euroa kuussa ja testaat sitten Crackdown 3:sta, Forza Horizon 4:sta, We Happy Few:ta, Halo 5:sta, Gears of War 4:sta, Sea of Thievesiä, Pro Evolution Soccer 2019:sta, Hellblade Senua's Sacrificea, PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDSia, Doomia, Mortal Kombat X:ää, Rocket Leagueta tai vaikka nostalgian nälkään taaksepäin yhteensopivaa orggis Xboxin STAR WARS™ - Knights of the Old Republicia. Tai niin monia muita palvelusta löytyviä pelejä. Otat Game Passin vaikka vain kuukaudeksi ja pelaat niin paljon kuin ehdit. Tästä tarjonnasta 10 euroa kuussa ei ole mitään.
Ja tarjouksesta saa jopa vitosella kuussa. Itse maksoin vuoden alussa 12 kk. Game Passista 59,95.
 
DyrCmlSV4AAmh03.jpg
 
Kai se koneen mukana tullut koodi täytyy viimein käyttää kun crackdown 3 julkaistaan.
Lisäksi tuosta listasta kiinnostaa myös batman vaikka ne on pelattu läpi jo aikoja sitten, mutta nuo remasterit on tehnyt mieli ostaa monta kertaa.
Niistä on vaan kuullut niin paljon pahaa etten ole viitsinyt kuitenkaan ostaa.

De blob tuli joskus testattua wiillä ja peli vaikutti muuten varsin kivalta, mutta koska wiillä oli pakko tunkea liikeohjaus kaikkeen mahdolliseen niin tässäkin tehtiin sitten perus hyppy motea heilauttamalla joka tietenkin on varsin epäluotettava tapa eikä tuota sen takia jaksanut paria tuntia pidempään pelata.
 
Lisäksi tuosta listasta kiinnostaa myös batman vaikka ne on pelattu läpi jo aikoja sitten, mutta nuo remasterit on tehnyt mieli ostaa monta kertaa.
Niistä on vaan kuullut niin paljon pahaa etten ole viitsinyt kuitenkaan ostaa.

Vähän ohi aiheen, mutta itse pelasin Batman Arkham Asylum remasterin jokunen aika sitten läpi Xbox Onelle, enkä huomannut juuri mitään moitittavaa. Peli on selkeästi nätimmän näköinen uudella konsolilla. Ehkä siellä on pientä framejen tippumista, mutta ei ainakaan omaa pelikokemusta haitannut. Muutenhan peli on kestänyt aikaa todella hyvin. Rytmitys, taistelu, pääpahikset ja etsivähommat, kaikki voisivat olla sellaisenaan tämän päivän pelissä ja pelaisin sitä aivan innoissani.

Täytyypä nostaa Arkham Cityä vähän korkeammalle omassa backlogissa. Täytyy tunnustaa, etten sitä edes koskaan loppuun asti Xbox 360:llä pelannut.
 
Shadow of the Tomb Raider, uuh! Mukava näin aamukahvin lomassa lukea tällaisia uutisia.
Iso paukku totta tosiaan. On niin uusi AAA-peli, eikä Microsoftin itsensä julkaisema.

Tässä vielä helmikuussa palveluun lisättävät pelit:
Shadow of the Tomb Raider - 7. helmikuuta
The Walking Dead: The Complete First Season - 7. helmikuuta
Pumped BMX Pro - 7. helmikuuta
de Blob - 14. helmikuuta
Crackdown 3 - 15. helmikuuta (Myös PC:lle, koska Play Anywhere)
Batman: Return to Arkham - 21. helmikuuta

Lähde: https://news.xbox.com/en-us/2019/02/05/xbox-game-pass-february-2019-update/
 
Nyt vasta hoksasin että tämä toimii myös PC:llä. Ihan hyvä tarjonta tuntuu olevan, otin 14 päivän kokeilun ja laitoin lataukseen Forza Horizon 4, Gears 4, ja State of decay 2. Ei tarvinut tehdä edes uutta Xbox live tunnusta koska vanha tunnus toimii.
 
Nyt vasta hoksasin että tämä toimii myös PC:llä. Ihan hyvä tarjonta tuntuu olevan, otin 14 päivän kokeilun ja laitoin lataukseen Forza Horizon 4, Gears 4, ja State of decay 2. Ei tarvinut tehdä edes uutta Xbox live tunnusta koska vanha tunnus toimii.
Toimii tosiaan myös PC:llä, mutta valikoima on huomattavasti suppeampi kuin Xbox Onella. Kaikkia Game Passista löytyviä Xbox Play Anywhere -pelejä voi pelata myös PC:lla samalla tilauksella. Eli siis samalla tavalla kuin pelin ostaessa erikseenkin. Huomenna tähän listaan lisätään Crackdown 3! Ja tulevaisuudessa luultavasti suurin osa Microsoftin 1st party peleistä + ne muut julkaisijat ja kehittäjät, jotka haluavat ominaisuutta hyödyntää.

Siellä näyttäisi olevan tällä hetkellä 15 Xbox Play Anywhere -peliä saatavilla Xbox Game Passin tilaajille.
We Happy Few
Disneyland Adventures
Forza Horizon 4
Gears of War 4
Halo Wars 2
Halo Wars: Definitive Edition
Hello Neighbor
ReCore
Ruiner
Rush: A DisneyPixar Adventure
Sea of Thieves
Snake Pass
State of Decay 2
Super Lucky's Tale
Zoo Tycoon: Ultimate Animal Collection

Mikä hulluinta, niin jopa tuo 15 pelin lista on aika kova. Siihen päälle kun lisätään se vähän vajaa 200 peliä Xbox Onella, niin aika vaikea on jättää Game Passia tilaamatta. :)
 
Ylös Bottom