Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

Huhun mukaan Xbox Game Pass olisi tulossa Switchille. Tulevaisuudessa saatetaan nähdä Switch-käännöksiä Xboksin peleistä ja Game Pass -pelivalikoima olisi suurin piirtein Switchillä suoratoistopalvelu. Microsoftihan on tätä halunnut jo pitkään, että Game Pass saataisiin monelle alustalle, mutta minulle tuli yllätyksenä Nintendon haluavan myös Microsoftin maksullisen tilauspalvelun Switchille.

En näe tätä huonona uutisena. Itse asiassa minua kiehtoo ajatus, että voisin pelata esimerkiksi Forza Horizon 4:sta hienoilla grafiikoilla Xboksilla ja matkoilla jatkaisin pelaamista Switchillä. Tästä tulee mieleen Xboksin Play Anywhere.

 
Huhun mukaan Xbox Game Pass olisi tulossa Switchille. Tulevaisuudessa saatetaan nähdä Switch-käännöksiä Xboksin peleistä ja Game Pass -pelivalikoima olisi suurin piirtein Switchillä suoratoistopalvelu. Microsoftihan on tätä halunnut jo pitkään, että Game Pass saataisiin monelle alustalle, mutta minulle tuli yllätyksenä Nintendon haluavan myös Microsoftin maksullisen tilauspalvelun Switchille.

En näe tätä huonona uutisena. Itse asiassa minua kiehtoo ajatus, että voisin pelata esimerkiksi Forza Horizon 4:sta hienoilla grafiikoilla Xboksilla ja matkoilla jatkaisin pelaamista Switchillä. Tästä tulee mieleen Xboksin Play Anywhere.

Itseäni eivät kyllä vähempää voisi kiinnostaa mitkään pelien suoratoistopalvelut, koska peleissä on järkyttävän ärsyttävää viivettä aina, kun sellaisen palvelun kautta pelaa. Ei kiitos, niin kauan kuin palveluita ei pystytä niin toteuttamaan, ettei viivettä käytännössä ole lainkaan. Käsittääkseni tämä ei ole mahdollista nykyisen tasoisilla nettiyhteyksillä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kenelläkään ollut sellaista ongelmaa, että 12 kuukauden koodin lunastamisen yhteydessä saa errorin "free trial is for new customers only". Tuollaisen errorin saan, kun yritän lunastaa CDONista black fridayna ostettua koodi. Sitä ennen olin lunastanut toisesta kaupasta ostetun 12kk koodin, joten tilaukseni on voimassa.

Amazonista saan kuvan, että vastaavaa on muillakin:

Amazonissa sanotaan, että 12kk koodin voisi lunastaa kerran per vuosi. Sen sijaan Microsoftin tuesta kertoivat minulle, että kun tuli tuo error "for new customers only", kyseinen koodi toimii vain, mikäli tilillä ei ole mitään Game Pass - historiaa.

Aiemmin olin saanut tiedon, että Game Pass - tilausta voisi jatkaa 3 vuotta etukäteen, joten error tuli ikävänä yllätyksenä.
 
Aiemmin olin saanut tiedon, että Game Pass - tilausta voisi jatkaa 3 vuotta etukäteen, joten error tuli ikävänä yllätyksenä.
Liekkö on MS tehny kaikessa hiljasuudessa muutoksen et ei saa ketjutettua enää nuita tilauksia, vähä erikoista kyllä jos näin on mut ei mahdoton ajatus.
 
Onko kenelläkään ollut sellaista ongelmaa, että 12 kuukauden koodin lunastamisen yhteydessä saa errorin "free trial is for new customers only". Tuollaisen errorin saan, kun yritän lunastaa CDONista black fridayna ostettua koodi. Sitä ennen olin lunastanut toisesta kaupasta ostetun 12kk koodin, joten tilaukseni on voimassa.

Amazonista saan kuvan, että vastaavaa on muillakin:

Amazonissa sanotaan, että 12kk koodin voisi lunastaa kerran per vuosi. Sen sijaan Microsoftin tuesta kertoivat minulle, että kun tuli tuo error "for new customers only", kyseinen koodi toimii vain, mikäli tilillä ei ole mitään Game Pass - historiaa.

Aiemmin olin saanut tiedon, että Game Pass - tilausta voisi jatkaa 3 vuotta etukäteen, joten error tuli ikävänä yllätyksenä.

Jossain vaiheessa myynnissä oli ainakin eri koodeja uusille ja vanhoille tilauksille. Tällöin uuden tilaajan koodia ei saanut lyötyä enään vanhan tilauksen päälle, vaan piti olla nimenomaan jatkotilauskoodi. Viime syksynä löin jatkotilauskoodeja sisään muutaman vuoden edestä ilman ongelmia.

Miksi näin tehdään? En osaa sanoa, eihän tässä mitään järkeä ole.

E: Tuossa Amazon linkissä ainakin kerrotaan, että noita koodeja voi käyttää 1/vuosi. Eli lieneekö käytäntö sitten muuttunut vai onko juuri näiden koodi lapuskojen ominaisuus.
 
Viimeksi muokattu:
Melkoisia lisäyksiä on kyllä tullut tuonne viime aikoina. Ylivoimaisesti parasta vastinetta tällä hetkellä peleihin käytetyille euroille.

Olen usein änkeröinyt voimakkaasti täysin digitaaliseen jakeluun siirtymistä vastaan, mutta GamePass on ensimmäinen iso askel siihen suuntaan, että muutan mieleni.
 
Nyt on Just Cause 4 lisätty game passiin ja vastahan tuokin peli julkaistiin :D
Tämä oli kyllä arvattavissa. Geneerisesti tehty erittäin samankaltainen peli kuin edeltäjänsä. Ja oli todella pian saatavilla jo alelaareista. Ostettuahan tätä ei olisi kyllä varmaan koskaan tullut, mutta kyllä nyt toki pitää kunnolla ainakin testata, kun Game Passin kautta kerran pääsee pelaamaan.
 
Tämä oli kyllä arvattavissa. Geneerisesti tehty erittäin samankaltainen peli kuin edeltäjänsä. Ja oli todella pian saatavilla jo alelaareista. Ostettuahan tätä ei olisi kyllä varmaan koskaan tullut, mutta kyllä nyt toki pitää kunnolla ainakin testata, kun Game Passin kautta kerran pääsee pelaamaan.
Onkohan lautausaikoihin tullut tähän uudempaan parannusta. Kolmosessa oli välillä todella pitkiä latausaikoja.
 
Onkohan lautausaikoihin tullut tähän uudempaan parannusta. Kolmosessa oli välillä todella pitkiä latausaikoja.
Niin tosiaan taisi olla. Itseäni eivät tosin ne pitkätkään latausajat peleissä yleensä ole haitanneet. Ne kun kaikki tuntuvat kuitenkin niin lyhyiltä verrattuna Commodore 64:n tai MSX:n ja vastaavanlaisten pelikoneiden latausaikoihin ja säätöihin aikoinaan. Aina jos nykypelin latausaikaa tuntuu pitkähköltä, palaavat mieleeni nuo lapsuuteni pelikoneet ja saa aina huokaista, että onpas tämä pelaaminen niin kovin helppoa ja sutjakkaa nykyisin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan lautausaikoihin tullut tähän uudempaan parannusta. Kolmosessa oli välillä todella pitkiä latausaikoja.

Jos pelin käynnisti aivan kokonaan uusiksi, maailman latautuminen kesti Xbox One X:lläkin kohtuullisen kauan, mutta sen jälkeen lataustaukoja ei ole lainkaan.

Ja jos tätä ei ole viime aikoina päivityksellä korjattu, peli kannattaakin sulkea kokonaan aina pelisessioiden jälkeen. Muuten on riskinä, että kaikki pelinsisäiset träkkerit bugaavat, mukaan lukien sivu- ja päätehtävät sekä kerättävät paikat/esineet/tapot.
 
XGPMarchHERO-hero.jpg
 
Siis Fallout 4 lähti jossain välissä pois valikoimasta ja nyt tulee taas takaisin.
Kyllä. Ja kelpaa. :)

Hyviä lisäyksiä kautta linjan. Näitä nyt tuntuu tulevan kokoajan. Panostus Game Passiin näyttäisi olevan aika korkealla prio-listalla ja hyvä niin.
 
F1 2018 jäänyt jostain syystä hankkimatta vaikka se on ollut ostoslistalla pelin julkaisusta lähtien. Varmasti lataukseen Game Passin kautta.
 
Siis Fallout 4 lähti jossain välissä pois valikoimasta ja nyt tulee taas takaisin.
Näissä poistumisissa on aika selkeä logiikka usein. Fallout 4 lähti pois hieman ennen kuin Bethesdan Fallout 76 julkaistiin. Jotta ei kilpailisi pelaajista sillä hetkellä kun Fallout 76:lle odotettiin suurimpia ostajamääriä. Nyt kun ei ole myyntiä varmaan enää erityisen hyvin, niin nyt voi taas päästää Fallout 4:n takaisin Game Passiin. Saattaa joku satunnainen Fallout 4:n läpi pelaava jopa innostua hankkimaan Fallout 76:n, joten miksipäs ei.

Saman tyylisesti Capcom veti Dead Rising 3:n pois Game Passista hieman ennen kuin saman firman uusin peli, eli Resident Evil 2 Remake, julkaistiin. Aika selkeä logiikka mielestäni näissä.
 
Ylös Bottom