En kyllä pysty näkemään mitään "hysteriaa" siinä että vuosipäivityspelin tapauksessa ei näe mitään eroa siinä pelaako pelin ostamisen vai vuokraamisen kautta.
Minä en pelaa näitä vuosipäivitysurheilupelejä ollenkaan mutta monet ystävät pelaavat ja kukaan näistä ei tee yhtään mitään sillä vanhemmalla versiolla kun uusi ilmestyy eikä niitä "kukaan" enää osta siinä vaiheessa kun uusi on ilmoilla. Näkisin siis että jos itse pelaisin näitä niin olisi ihan sama kuluttaa se uusin versio vuokrauksen kautta.
Mielestäni tässä tapauksessa on siis täysin loogista verrata 70e omaksi saatavaa fyysistä (en minä mitään digiä edes miettisi) vuokraamiseen.
Kiinnostavat pelit ostan joka tapauksessa fyysisenä mutta esimerkiksi Forza Horizon 4 ja Outer Worlds tuli pelattua Game Passista ja ostin vasta fyysisenä kun sain 20 eurolla per peli.
Ja mitä tulee siihen että jos tilanne olisi toisinpäin: olisin samaa mieltä. PS Nowsta saatavana vuokrapelinä olisi diili paljon parempi kuin ostettuna 70 euron hintaa Xboxille. Tietenkin.
Ei tässä mikään fanipoikuus tai hysteria ole kyseessä vaan omat mieltymykset ja mielestäni myös ihan logiikka. Perustelin jo mielestäni miksi tämä vertailu on täysin ymmärrettävää ja loogista ja että tämä olisi sama tilanne siitä riippumatta kuka tämän tarjoaa ja millä alustalla.
Tuntuu nyt että täällä nähdään fanipoikia siellä missä niitä ei ole. Sitä paitsi sekin on aika loogista että Game Passin keskusteluketjussa on porukkaa, jotka palvelusta pitävät
Ja totta kai saa kritisoida mutta ei se ole fanipoikuutta tai hysteriaa jos ei ole kritiikin kanssa samaa mieltä. Omituista ajattelua että kun omaan mielipiteeseen ei yhdytä, niin sille pitää keksiä jokin syy fanipoikuudesta tai hysteriasta. Logiikkaa se on, sillä kyllä tällaisen joka vuosi pienin muutoksin ilmestyvän pelin pelaa mieluummin mahdollisimman halvalla jos saman tekee myös mainitsemieni FH4:n ja Outer Worldsin kanssa.
Mitä järkeä minun olisi mennä kaupoille maksamaan 70 e jos saan pelata pelin kuukausimaksulla ja halutessani ostaa sen fyysisenä sitten myöhemmin alesta hyllyyn? Miten tämä toimintani on millään tavalla fanipoikuutta eikä vain järkeä?
Ymmärrän tietenkin että vielä halvemmalla pääsisin jos ostaisin pelit vain alesta mutta kun GP on juuri siitä syystä tilauksesta että sen kautta löydän pelejä, joita en muuten edes kokeilisi. Nyt ei mene piilotetut helmet ohi ja niiden lisäksi saan pelata myös pelata osan muutenkin ostoslistalla olevista peleistä heti julkaisussa reilusti halvemmalla kuin uutena ostettuna.
Voisiko nyt joku selittää vielä että miksi tämä tapa on jotenkin huono tapa, fanipoikuutta tai hysteriaa?
PS. Liketin niitä kommentteja, joista olin samaa mieltä. Sekään ei ole mitään fanipoikuutta. Miksi tykkäisin kommenteista, joista en ole millään tasolla samaa mieltä? Erityisesti jos käytetyssä perustelussa ja/tai logiikassakaan ei ole mielestäni mitään tykkäämistä? Jostain säälistäkö täällä pitäisi tykkäillä ihan joka kommentista ettei tule paha mieli?
Lienen ymmärtänyt "likettämisen" sitten ihan väärin, sillä tapana on ollut tykätä kommenteista, joista sananmukaisesti tykkää; on samaa mieltä tai muuten pitää kommenttia hyvänä tai asiaa hyvin sanottuna.