Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

Käsittääkseni on ihan sellainen strategiakin olemassa, jos halutaan kasvattaa käyttäjämääriä, että tarjotaan "tiskin alta" osalle porukasta edullisempaa diiliä. Ne, jotka ovat perillä asioista toimivat tavallaan samalla palvelun mainosmiehinä, jolloin myös muut tulevat tietoiseksi palvelusta, mutta kaikki eivät jaksa tai halua suorittaa kikkailua tai eivät tunne sitä halvempaa vaihtoehtoa.
 
Käsittääkseni on ihan sellainen strategiakin olemassa, jos halutaan kasvattaa käyttäjämääriä, että tarjotaan "tiskin alta" osalle porukasta edullisempaa diiliä. Ne, jotka ovat perillä asioista toimivat tavallaan samalla palvelun mainosmiehinä, jolloin myös muut tulevat tietoiseksi palvelusta, mutta kaikki eivät jaksa tai halua suorittaa kikkailua tai eivät tunne sitä halvempaa vaihtoehtoa.

Juuri näin kävi mulle ja en voi enää luopuakaan tuosta GamePassista. Mitä mä sit pelaisin??

Tai siis osaisin kikkailla mutta en jaksa :D Menee joka kuukausi tililtä kuten netflixi ja sähkölasku. Uskon ison osan ihmisistä olevan tietämättömiä, tyhmiä tai liian laiskoja tai rikkaita kikkailemaan säätääkseen reilun kympin kuussa. Varsinkin jos ne on "koukuttuneet" palveluun, mullakin vaikka ties mitä pelejä koko ajan sieltä kesken.
 
Viimeksi muokattu:
Nobody Saves The World

Nopean testauksen perusteella aiheuttaa ns kuset housuun efektin: Piti vaan nopeesti testata niin level 5 (experience unexpected love, repesin tälle :D) jälkeen oli pakko keskeyttää ja könytä vessaan. Aivan loistava humoristinen aRPG jossa voi vaihtaa olomuotoa esim hiireksi, ritariksi tai hevoseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Nobody Saves The World

Nopean testauksen perusteella aiheuttaa ns kuset housuun efektin: Piti vaan nopeesti testata niin level 5 (experience unexperienced love, repesin tälle :D) jälkeen oli pakko keskeyttää ja könytä vessaan. Aivan loistava humoristinen aRPG jossa voi vaihtaa olomuotoa esim hiireksi, ritariksi tai hevoseksi.
SkillUp kehuu aika vuolaasti Nobody Saves the Worldia. Se tahtoo sanoa ainakin omalla kohdalla, että on syytä laittaa peli testiin.
 
Death's Door on juuri niin loistava kuin toivoin ja oletinkin sen olevan! Jos yhtään tuollainen isometrinen "Souls" kiinnostaa niin äkkiä pelaukseen/testiin. Eikä ole kyllä yhtä vaikea kuin Soulsit vaikka pelaan heti alusta pelkällä sateenvarjolla* :D

*Tuohon liittyy siis achievement: sateenvarjo melee-aseena koko pelin. Ajattelin testata ja vaihtaa sitten pois jos tuntuu liian vaikealta mutta ensimmäinen pomo jo läpi ja olen ajoittain jo unohtanut että pelaan sateenvarjolla vaikka se hahmon selässä on jatkuvasti aukinaisena :D

Tuo "kikkailu" on mielestäni ehkä vähän stigmaava sana. Ihan kuin siinä tekisi jotain suurtakin pahuutta kun näin toimii? Mielestäni siellä E3-lavalla tästäkin tavasta kerrottiin, eli ei ole edes mikään isojen poikien piireissä välitunnilla leviävä salaisuus. Voihan ne vuoden kortit ostaa vaikka prismasta, ja silti säästää kun muuntaa sen koko ajan sitten ultimateksi.
Kenties kyse on siitä miten kukakin ottaa tuon sanan? Minulle kikkailu ei ole mitenkään negatiivinen sana. Voi kikkailla sekä positiivisessa että negatiivisessa mielessä. Neutraalistikin, eli jos joku tekee jotain outoa niin voi kysyä että "mitä sinä kikkailet?", joka on ihan neutraali kysymys siitä että mitä tämä hommaa.

Tässä kontekstissa tosin sanalla oli kenties negatiivisempi vivahde, erityisesti kun tarkoitin myös harmaan kaupan avaimia, VPN-kikkailua jne.

Se MS:n oma "euron kampanja" on täysin ok enkä koe sitä edes "kikkailuksi". Kikkailuksi koen kaiken sen mihin täytyy nähdä vähän lisävaivaa normaaliin MS:n tarjoamiin vaihtoehtoihin nähden. Tuo euron kamppis on kaikille auki ja nähtävillä, samoin tietysti normihinnalla tilaaminen.

VPN, harmaat kaupat, lisätunnusten teot ja muut on sitten juurikin kikkailua.
 
Mulle PC puolella gamepass ei ole koko historiansa aikana tarjonnut käytännössä mitään, paitsi forza Horizon 4 ja 5, mutta ei niiden tuntimäärät kata sitäkään hintaa mitä passista olen maksanut.

Nyt tilanne hiukan muuttunut kun EA Play tullut sinne ja muuttuu isosti jos Ubisoft tulee kokonaisuudessaan.

Tähän asti siellä ei yksinkertaisesti ole pelejä jotka itseäni kiinnostaa. Sit kun sellainen tulee, se on 2-3v vanha versio ns vuosipainoksesta, tai muutoin peli mikä on ollut kyseisen vuoden ainoita pakkohankintoja julkaisussa.

Siitä huolimatta sitä olen tossa rinnalla roikuttanut 3v ja ei oo tuntunu et miks mä tästä makselen. Palveluna loistava ja aina kun joku kaveri on siirtynyt pc maailmaan, ensimmäinen asia mistä niille kerron on gamepass. Niille se on täydellinen kun ei pelejä ole satoja kirjastossa.
 
PC:n Game Passissa on todella kova tarjonta strategiapeleistä, joita tulee ihan day one sinne, mutta muuten voi tosiaan olla, ettei kiinnostavaa sisältöä ole tarpeeksi.
 
Mulla on sama juttu että Game Passia olen käyttänyt vain Forza Horizon 4 ja 5 peleihin kun oma pc ei ole pelaamiseen soveltuva kun on ikivanha ja kaikki muut pelit pelaan pleikkarilla. Julkaisusta lähtien kyllä tuo Horizon 5 on vienyt paljon peliaikaa.
 
Jos jollain vielä roguelike -hammasta kolottaa, niin seuraava yrittäjä Dreamscaper pamahtaa Game Passiin 3.helmikuuta.

 
Jos jollain vielä roguelike -hammasta kolottaa, niin seuraava yrittäjä Dreamscaper pamahtaa Game Passiin 3.helmikuuta.



En tiedä miksi, mutta näyttää jotenkin aika...kämäseltä? Tietysti Hades nosti riman aika korkealle, joten voi johtua siitäkin.
 
En tiedä miksi, mutta näyttää jotenkin aika...kämäseltä? Tietysti Hades nosti riman aika korkealle, joten voi johtua siitäkin.
Minun mielestä taistelu näytti ihan pätevältä. Graafisesti sitten taas sellaiselta perussetiltä. Itse en vaan niin kyseisestä lajityypistä välitä, joten tuskin menee pelaukseen.
 
Helmikuun alkupuoliskon lisäykset

Nyt vaikuttaa aika vaisulta kuukaudelta, vaikka toki Crossfire X kiinnostaa minua kovastikin. Muutoin tuosta ei näyttäisi oikein itseäni kiinnostavia pelejä löytyvän. Toki indie-ylläreitähän tuolta usein löytyy, vaikka eivät aluksi vaikuttaisi kiinnostavilta.
 
CrossfireX sisältää ilmeisesti kaksi kampanja operaatiota ja niistä toisen pääseen pelaamaan Game Passin kautta.

As announced over on Twitter, one of the shooter's two Operations will be included with Xbox Game Pass, presumably to give subscribers a small taste of the action. Those with a subscription will have access to Operation Catalyst, which will consist of several episodes.


Kyllä se ainakin testiin menee ja jos on hyvä, niin tulee ostettua jossakin vaiheessa, että pääsee toisenkin operaation kokemaan :)
 
On muuten ihan älyttömän upea peli tuo Death's Door. Täysin 5/5 ja ainoat miinukset ne kaivonkannet ja kartan uupuminen, joka sekin lähinnä harmittaa loppupuolella eikä pääosan niinkään. No, välillä piti hetken miettiä että mihin pitäisi mennä mutta toisaalta pidin myös siitä että ei ollut mitään nuolia tai muuta täysin kädestä pitelevää osoitinta oikeaan paikkaan.

Todella Zelda-henkinen teos pienellä ripauksella Soulsia. A Link to the Past tuli vahvasti mieleen ja muistin taas tämän kautta miksi siitä pelistä niin paljon pidän. Taitaa olla ylivoimaisesti se suosikki-Zeldani.

Nuo "soulsmaisuudetkin" rajoittuvat taisteluiden tietynlaiseen fiilikseen ja vihollisia tappamalla kerättävän mikälien keräämisen päivittämistarkoituksissa eikä kuolemista kuitenkaan rangaista samalla tapaa. Samoin vihollisten liikkeiden oppimisen liitin kyseiseen "genreen" vaikka se varmasti on tuttua muualtakin.

Peli oli siis A Link to the Past mutta hieman haastavampi. Ei paljon mutta hitusen. Ei ole mitään soulsmaista puurtamista noista mainitsemistani yhtäläisyyksistä huolimatta.
 
Ylös Bottom