Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gameskeeper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xone
216 euroa vuodessa on jo kohtuullisen iso raha. Sillä ostaa muutaman pelin omaksi eikä ole sidottu tilauspalvelun tarjontaan. Minulle Game Passin ongelma on, että en pelaa niin montaa eri peliä vuoden aikana, että se välttämättä kannattaa. Lisäksi monessa Game Pass pelissä lisärit täytyy ostaa erikseen. Ensi keväänä täytyy sitten miettiä, jääkö Game Pass tauolle. Jos hyvää first party sisältöä alkaa tulla reippaasti, varmasti Game Pass on houkutteleva myös tulevaisuudessa. Standardiversiota tuskin monikaan ostaa, jos ei saa day one pelejäkään.
 
Modern Warfare 3 tulossa mahdollisesti gamepassiin tässä kuussa.

Siinä voi miettiä millä hinnalla pelaa vuoden peliä ilman lisämaksua. Joo, hintojen korotus oli kyllä ehkä vähän ylläri näin nopeasti mutta isoja pelejä tulee palveluun joten jostain se raha on otettava.
 
Itseäni ei hirveästi hintojen nosto haittaa koska Game Passissa on omaan mieleeni todella, todella paljon pelejä. Ymmärrän taas heitä ketkä eivät esimerkiksi indiepelejä pelaa, haluaa pelata vaan suurempia julkaisuja, niin siinä mielessä kannattaa miettiä ottaako tuota Ultimatea enää vai ostaako sitten ne muutamat suuremmat julkaisut. Toisaalta, Mikkisoftalta tulossa ensi vuonna aika paljon isompia julkaisuja Game Passiin day one ja jos vaikka ottaa vain kuukaudeksi tilauksen, on sekin jo aika edullista ja saa kokeiltua ainakin kannattaako sitten ostaa omaksi.
 
216 euroa vuodessa on jo kohtuullisen iso raha. Sillä ostaa muutaman pelin omaksi eikä ole sidottu tilauspalvelun tarjontaan. Minulle Game Passin ongelma on, että en pelaa niin montaa eri peliä vuoden aikana, että se välttämättä kannattaa. Lisäksi monessa Game Pass pelissä lisärit täytyy ostaa erikseen. Ensi keväänä täytyy sitten miettiä, jääkö Game Pass tauolle. Jos hyvää first party sisältöä alkaa tulla reippaasti, varmasti Game Pass on houkutteleva myös tulevaisuudessa. Standardiversiota tuskin monikaan ostaa, jos ei saa day one pelejäkään.
Näinhän se menee. Mitä enemmän pelaa, sen kannattavampi Game Pass on. Jos vääntää koko vuoden yhtä tai kahta peliä, niin ei voi kyllä Game Passia suositella. Toisaalta jos tietää, että tykkää pelata paljon erilaisia yksinpelejä ja siihen sivuun moninpeliräiskintää ja -urheilua, niin Game Passin houkuttelevuus nousee kohisten. Vielä jos pelaa sekä Xboxilla että PC:llä ja jopa pilvestä, niin entistä enemmän rahalle saa vastinetta.

Standard versiosta samaa mieltä. Siinä menettää liikaa ominaisuuksia verrattuna Ultimateen, mutta hinta ei ole tarpeeksi paljon halvempi.
 
Microsoft ennen ABK-kaupan toteutumista:
"Ei me nosteta tän GP:n hintaa, jos kauppa toteutuu."

Microsoft alle vuosi ABK-kaupan toteutumisen jälkeen:
"Me nostetaan tätä GP:n hintaa."

Oli aika peliliike mainostaa juuri tovi ennen tätä muutosta Game Passiin ilmestyviä pelejä. Jatkossahan siinä pitää jo olla jonkinlainen lisähuomio, että ilmestyy julkaisupäivänä/mainoksen mukaan Game Passiin*.

*tällä tarkoitetaan vain soveltuvia tilauksia. Joissain tapauksissa peli saattaa joskus sisältyä kuukausiveloitukseen, tai sitten ei.

:D



Olihan tuo päivän selvää että hinnat tulee nousemaan ja jotain muutoksia tulee palveluun :D pukumies valheet sai jotakin toiveita eläteltyä osalla yleisöä. Itse pidän ton ultimate tilauksen niin pääsee poika pelaileen eri laitteiden välillä.
 
Olihan tuo päivän selvää että hinnat tulee nousemaan ja jotain muutoksia tulee palveluun :D pukumies valheet sai jotakin toiveita eläteltyä osalla yleisöä. Itse pidän ton ultimate tilauksen niin pääsee poika pelaileen eri laitteiden välillä.
Kyllä tuo valtaosalle oli selvä asia että hinta tulee nousemaan, jopa täällä foorumilla suurin osa sanoi jo aikoinaan tuosta hinnannoususta. Aika sinisilmäinen sai olla jos oletti ettei nousisi. Ultimate tulee jäämään itsellekin, siinä on mielestäni hinta kohdillaan sisältöön nähden.
 
Kyllä tuo valtaosalle oli selvä asia että hinta tulee nousemaan, jopa täällä foorumilla suurin osa sanoi jo aikoinaan tuosta hinnannoususta. Aika sinisilmäinen sai olla jos oletti ettei nousisi. Ultimate tulee jäämään itsellekin, siinä on mielestäni hinta kohdillaan sisältöön nähden.

Omasta mielestäni tuo sisältö suhteutettuna hintaan on edelleen kohtuullinen, itse en kerkeä kuin ehkä 2-4h pelata viikossa mutta poika kerkeää sitäkin enemmän niin kyllä tuo ajaa asiansa.
 
Pukumiesten horinat menevät tosiaan osalle porukasta läpi kuin vettä vaan, mutta näistä viittaamistani tarinoista poikkeuksellisen tekee se, että ne esitettiin oikeudenkäynnissä yhtenä perusteluna kaupan hyväksymiselle.

Saisinko lähteen tälle, ihan mielenkiinnosta voisin lukea tämän oikeudenkäynnissä ja valan alla tehdyn lupauksen olla nostamatta Game Passin hintaa ikinä.

Olisi kyllä melkoinen lupaus.
 
Standard versiosta samaa mieltä. Siinä menettää liikaa ominaisuuksia verrattuna Ultimateen, mutta hinta ei ole tarpeeksi paljon halvempi.
Mitä tuosta kaaviosta katsoin niin itsellä ultimate ei oikeastaan tarjoa mitään oleellista standardin päälle (vähän sama kuin PSN+ puolella premium ei tarjoa oleellista edelliseen tasoon verrattuna).

Edit: Katsoin nyt mitä EA Play pelejä mulla on tuolla, niin olihan siellä muutama sellainen joita olen pelannut, mutta...
Katsotaan sitten vuoden päästä kun tämän hetkinen ultimate loppuu.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tuo valtaosalle oli selvä asia että hinta tulee nousemaan, jopa täällä foorumilla suurin osa sanoi jo aikoinaan tuosta hinnannoususta.

Hinnannousu oli tosiaan hyvinkin odotettua, eikä mikään yllätys, kuten tosiaan voi täältäkin foorumilta lukea. Itsekin olen lähinnä alihintaisena palvelua tähän mennessä pitänyt.

Helmikuussa 2025 näköjään menee oma tilaus katkolle ja tähän mennessä olen satojen eurojen edestä vuosittain pelannut pelejä tuota kautta tässä sukupolvessa, joten omilla kulutustottumuksilla ollaan voitolla ja reilusti. Edelleen pelit tosiaan voi myös erikseen ostaa ja jos tämä palvelu ei joskus enää vastaa omia kulutusmieltymyksiä, niin sitten kulutus siirtyy muihin kanaviin.

Ainoa mikä ihan ylipäätään koko Microsoft Gamingin tarjonnassa saattaa muuttua on keskittyminen näihin isompiin AAA-luokan jättiläisiin, kun itselle Game Pass on ollut väylä myös nimenomaan kaikkeen pienempään ja jos niiden tuleminen palveluun hidastuu, niin arvo itselleni saattaa pitkässä juoksussa laskea. Aika näyttää.
 



Sinun lähteestä suoraan:

While it could be simply a statement for the judge's benefit, it's hard to imagine Microsoft making such promises and then increasing the Game Pass pricing immediately if it gets the merger through. The price is likely to stay in place, at least for a while.

Ei siis ole ollut mikään "ikinä ei Game Passin hinta nouse" lupaus - eikä tuollaista lupausta voisi ikinä edes tehdä

Ja tämä ei siis ole oikeudenkäynnistä, kuten alkuperäinen väite kuului.
 

Ikinä äkinä, miten sen kukin haluaa itselleen muotoilla ettei oma saparo mene suoraksi ja mukailla todellisuutta :D
Haluaa sen sanoa miten vaan, niin tuo alkuperäinen teksti, jonka postasit ei millään tavalla poista sitä etteikö Game Passin hinta voisi nousta. Mikä siis on toki harmillista, koska kivaahan se olisi jos olisivat sellaisen lupauksen tehneet valan alla ja näin ollen eivät saisi hintaa nostaa.
 
Haluaa sen sanoa miten vaan, niin tuo alkuperäinen teksti, jonka postasit ei millään tavalla poista sitä etteikö Game Passin hinta voisi nousta. Mikä siis on toki harmillista, koska kivaahan se olisi jos olisivat sellaisen lupauksen tehneet valan alla ja näin ollen eivät saisi hintaa nostaa.

Eikös tälläkin foorumilla siihen tukeudettu että ei hinnat nouse? En itse ala hakemaan viesteistä niitä kommentteja mutta kyllä ne tuolta Game Pass keskusta tai väittelyistä löydy. Mutta kelloissa on aina äänet erit kun tilanteet muuttuu.
 
Mutta kelloissa on aina äänet erit kun tilanteet muuttuu.

Oikeudenkäynnissä ja valan alla ei tosiaan valitettavasti ole Microsoft edelleenkään ilmoittanut, että Game Passin hinta ei koskaan nouse.

Mutta voin lainata mitä itse olen aiheesta sanonut jo vuonna 2021:

Game Passin osalta näin henkilökohtainen hinta-laatutunnelmasuhde on "alihintainen". Olen tässä ymmärtänyt, että itse et taida tilaaja olla, joten ehkäpä tosiaan jo nykyinen hinta on liikaa, mutta jos Netflixin kanssa verrattaen tilanne menisi niin, että hinta "nelinkertaistuisi", eli nousisi tuosta nykyisestä 9,99€/kk johonkin sinne vaikkapa 39,99€/kk luokkaan, niin voisi joo "vastaava hinnanousu" olla aikalailla kuolinisku koko palvelulle myös vähän laajemmassakin mittakaavassa.

Mutta hintahan tulee siis ihan varmasti jossain vaiheessa nousemaan ja näitä tilaustyyppejäkin tullee olemaan useampia kuin nyt. Paljon se hinta nousee, niin nähtäväksi jää, mutta markkinat sen kipupisteen sitten lopulta kuitenkin määrittää. Jos hinta ylittää koetun arvon, niin tilauskanta kuihtuu ja busineksesta puhalletaan ilmat ulos.

Ole hyvä.
 
Eikös tälläkin foorumilla siihen tukeudettu että ei hinnat nouse? En itse ala hakemaan viesteistä niitä kommentteja mutta kyllä ne tuolta Game Pass keskusta tai väittelyistä löydy. Mutta kelloissa on aina äänet erit kun tilanteet muuttuu.
Kuka tukeutui ja kuka ei, eihän se tuota Microsoftin lausuntoa mihinkään muuta. Kyllä ne osaa antaa lausuntonsa niin että se ei sulje tällaisia asioita pois, kuten sen tuolta laittamastasi linkistä voi lukea.

En tiedä ketä tarkoitat äänen muuttumisella kelloissa, mutta itse olen ainakin pyrkinyt menemään sen hetkisen tiedon mukaan mikä meillä on.

Toukokuussa sanoin näin:
Tällä hetkellä pelkkää spekulaatiota, että hinta nousisi ylipäätään tai että hinta nousisi Call of Dutyn takia.

Mutta toki nyt kun uudet Activisionin pelit ja varmaan myös vanhempi katalogi tulee Game Passiin, niin eihän se mikään ihme olisi, jos hinta nousisi.

Muistaakseni olen tätä aikaisemminkin puhunut samaan tyyliin: Game Passin hinta on ollut sen verran alhaalla, ettei sen hinnan nousu ole varsinaisesti mikään ihme.
 
Ylös Bottom