Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Game Pass - pelien vuokrausta kuukausimaksulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gameskeeper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xone
Ei, vaan suoraan vain ilmainen moninpeli peleihin, joista jo muutenkin maksetaan/maksettu. Se on yhä surkuhupaisaa että Fortniteä, mikä on ilmainen, saa pelata ilmaiseksi mutta kun ostat 80 euron premium-moninpelin, niin joudut maksamaan vielä erikseen että voit pelata sitä.
Tämä tosiaan on noissa peleissä aivan hullunkurinen logiikka. Ilmaispeliä saa pelata netissä ilmaiseksi, mutta kallilla ostetun räiskinnän nettisodista joutuu maksamaan vielä extraa päälle. Siinä tulee BäFästä ja CoDista pitkässä juoksussa todella kallis peli tuon takia. Maailmalla varmaan kuitenkin on aika paljon sellaisia pelaajia, joille nuo plussatilaukset, joilla online-pelaamiseen pääsee käsiksi, ovat päällä vain välillä, eikä jatkuvasti.

Jos ja kun niitä plussatilauksia pitää saada myytyä online-pelaamisen kustannuksella, niin kyllähän se pitäisi mennä sillä tavalla, että ilmaiseksi jaettavaa peliä netissä pelatakseen pitäisi joutua sitten maksamaan vähän extraa päälle. Vastaavasti täysihintaisista peleistä jo maksaneen pitäisi päästä pelaamaan ja käyttämään kaikkia sen pelin ominaisuuksia pelin ostettuaan. Lisäsisällöt tietysti asia erikseen, mutta onhan se aika hullunkurinen juttu, että ostamalla vaikka tulevan BäFän hintaan 80 euroa, niin saat pelistä vain 'puolet', eli sen yksinpelin. Moninpeliä varten joudut sitten maksamaan vielä kuukausimaksua päälle.

Ei, vaan suoraan vain ilmainen moninpeli peleihin, joista jo muutenkin maksetaan/maksettu.
Mutta kyllähän tuo olisi jo korkea aika voida pelata maksamiaan pelejä ilma lisämaksuja, varsinkin kun ilmaispelejä voi pelata ilmaiseksi.
No periaatteessa olen kyllä ihan samaa mieltä, mutta näin se on aina ollut... Tarkoitinkin lähinnä sitä, että pitäisi vähintäänkin olla tilausvaihtoehto, joka mahdollistaa juuri ja juuri sen verkkopelaamisen ja on siihen nähden sopuhintainen, tyyliin 5€/kk... Tuskinpa monikaan maksaisi 10€/kk että saa rajoitetun 50 satunnaispelin game pass katalogin siihen kylkeen.

Varsinainen kalliimpi game pass sitten erikseen jos oikeesti game pass kiinnostaa. (Reilusti) rajattua game passia josta paljon pienemmällä todennäköisyydellä edes löytyy mielekästä pelattavaa, ei pitäisi käyttää tekosyynä verkkopelaamisen hinnan nostamiselle.

No periaatteessa olen kyllä ihan samaa mieltä, mutta näin se on aina ollut... Tarkoitinkin lähinnä sitä, että pitäisi vähintäänkin olla tilausvaihtoehto, joka mahdollistaa juuri ja juuri sen verkkopelaamisen ja on siihen nähden sopuhintainen, tyyliin 5€/kk... Tuskinpa monikaan maksaisi 10€/kk että saa rajoitetun 50 satunnaispelin game pass katalogin siihen kylkeen.
En usko että tulee ilmaiseksi enkä myöskään usko että tuovat pelkkää nettipeliä erillisenä tarjolle. Mutta jos, niin Switch Onlinessä on järkevä hinnoittelu: alle 2 e/kk normihinnoilla halvimmillaan. Siitä sitten mallia, sillä jo tuo 5e/kk on mielestäni liikaa. Olkoonkin että "ei ole mitään" kun vertaa asiaan X tai Y. Sen pitäisi olla ilmaista.

Itsehän en tällä hetkellä tilaa muita palveluita kuin Switch Onlineä ja sitäkin sinä äärimmäisenä Family-pakettina, jolloin kaikki mahdollinen käytössä. Ja hinta on silti järkevä. PS5:lla ja Series X:llä en joko pelaa moninpelejä ollenkaan tai sitten se on Fortnite, jota jälkikasvu pelaa, joten ei onneksi tarvetta maksaakaan moninpelaamisesta erikseen.

Varsinainen kalliimpi game pass sitten erikseen jos oikeesti game pass kiinnostaa. (Reilusti) rajattua game passia josta paljon pienemmällä todennäköisyydellä edes löytyy mielekästä pelattavaa, ei pitäisi käyttää tekosyynä verkkopelaamisen hinnan nostamiselle.
Itse ostanut aina tuon core/essential 12kk netistä, niin ei tuo 45€ hinta ole liian kalliilta itsestä tuntunut.

Ei, vaan suoraan vain ilmainen moninpeli peleihin, joista jo muutenkin maksetaan/maksettu. Se on yhä surkuhupaisaa että Fortniteä, mikä on ilmainen, saa pelata ilmaiseksi mutta kun ostat 80 euron premium-moninpelin, niin joudut maksamaan vielä erikseen että voit pelata sitä.

Itse olin mukana vähättelemässä nettipelaamisen maksullisuutta konsoleilla koska koin saavani Live Goldista enemmän, mitä maksoin. Ja olihan se halvempaa ja loppuvaiheessa sai vielä oikeasti omaksi pelejä joka kuukausi eikä kuten nyt, että pelit on pelattavissa vain kun tilaus on voimassa. Itse siis hyödyin jo pelkistä Live Gold -alennuksista enemmän mitä se aikoinaan maksoi. Enkä itse asiassa maksanut edes moninpelaamisesta koska en juurikaan pelaillut moninpelejä, joten se moninpelaus oli lähinnä ekstraa itselle.

Mutta kyllähän tuo olisi jo korkea aika voida pelata maksamiaan pelejä ilma lisämaksuja, varsinkin kun ilmaispelejä voi pelata ilmaiseksi.

Itseasiassa just tänäpä aiemmin tätä samaa mietin, että tuo maksullisuus ei ole enää tätä päivää. Kesällä loppui kikkailu Ultimate, jota "ehdin" vain ohkosesti hyödentämään, vaikka oli 6 vuotta aikaa. Syötin varastoon ostetut perus Live Gold koodit sisään 3 vuoden edestä, mutta jätin tällä kertaa Ultimate konversion tekemättä. Ei vaan kerkee eikä kiinnosta yksinpelit juurikaan. Perus Live tilaus on nyt siis kesään 2028 kesään voimassa. Tämä saattoi kyllä olla viimeinen kerta kun nettipeluusta suostun enää erikseen maksamaan, tämän viikon tapahtumat vielä oikein sementoi sitä ajatusta.

Olisi ollut ässä move poistaa konsolinettipeluun maksumuuri kokonaan tässä samassa clusterfuckissa, että olisi ollut edes yksi kunnollinen posi juttu. Mutta koska MS näköjään kusee omiin muroihin kaikin mahdollisin keinoin, niin eipä ne sitä vielä ainakaan tehnyt. Jännä nähdä kummassa leirissä tämä kortti käytetään ensin? Varmaankin MS, jos seuravaan sukupolven "konsolit" on PC-Hybrideitä. Saa nähdä.

Viimeksi muokattu:
Ehkä vähän offtopic , mutta kyllähän nämä kuukausimaksullisten palveluiden hinnat ovat nousseet (pilviin) kautta viihdekentän, eikä hintojen nousu voi enään johtua inflaatiosta, vaan kyllä tässä on pakko olla kyse jostain muusta. Ettei vaan nyt olisi kuitenkin kyse siitä että tilaajamassaa on kasvatettu vuosia ns. persnetolla ja nyt sitten on saavutettu se piste kun tilaajamäärät ei enään merkittävästi kasva niin on pakko alkaa tehdä rahaa. Itse en ole ikinä ymmärtänyt, että miten voi olla ylipäätään hyvää bisnestä julkaista uusia pelejä tuonne gamepassiin tuolla nykyisellä (vanhalla) hinnalla. Vähän vanhempien pelien julkaisu game passissa ymmärrän täysin kun niillä ei olisi enään muutenkaan täysihintaisen pelin arvoa.

Ylös Bottom