Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Live suomeen.. Ainakin Msn.fi:n mukaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arcane
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia

Miksi pitaisi maksaa ylimaaraista?? Enhan mina Macillakaan mitaan ylimaaraista maksa, jos pelaan verkossa esm. Return to Castle Wolfensteinia tai Quake III.

Niin paitsi jos pelaat jotain nettiropea niin varamsti maksat pelaamisesta. Xboxilla voi pelata netissä myös muita pelejä kuin noita iänikuisia FPS-rynkytyksiä.

Se pitääkö Xbox Liveä sen arvoisena (sitten joskus kun se tulee) että siitä suostuu maksamaan on tietysti jokaisen oma asia, mutta jotenkin kuulostaa tyhmältä (minun mielestä) jos ilmaan heitetään tuollainen väite, että Xbox Liven pitäisi olla ilmainen vain siksi että Macillakin pystyy pelaa Quake 3:sta ilmaiseksi netissä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

Niin paitsi jos pelaat jotain nettiropea niin varamsti maksat pelaamisesta. Xboxilla voi pelata netissä myös muita pelejä kuin noita iänikuisia FPS-rynkytyksiä.

Olisko mitään tietoa, että sattuuko Xboxille (ja sen netille) tulemaan Blizzardin peli nimeltä World Of Warcraft? Kyseessähän on WarCraft maailmassa oleva Rope, joka on tietääseni toiminnassa myös netissä (sitten kun se tulee), eli onko mitään tietoa sattuuko tulemaan myös Xboxille?

Niin no ei kai se käyttäjämäärä sitten tipukaan. Mutta kuten jo mainittiin, PC:llä ja macilla voi pelata ihan ilmaiseksi ja oikeastaan ainut nettiroolipeli mitä minä ehtisin pelata on star wars galaxies ja tuo world of warcraft jos sattuu xboxille ilmastymään. Aika tiukoille vetää tuo n. 15 euroa vielä 50 euron puhelinlaskun lisäks vain siitä että pelaan yhtä roolipeliä, vaikka maksaahan se PC:lläkin saman verran suunnilleen.
Mutta PC:ni ei swg:tä pyöritä. Todennäköisesti.
Mutta tarkoitus onkin varmasti palvella massoja, ei yksittäisiä käyttäjiä.
Ensimmäisen vuoden maksan kyllä. Jatko riippu julkaistaanko mielenkiintoisia pelejä jotka tuota liveä käyttävät.

Ultima Online? Eikos DC:n Phantasy Star Online ollut ilmaiseksi pelattavissa verkossa?

Se pitääkö Xbox Liveä sen arvoisena (sitten joskus kun se tulee) että siitä suostuu maksamaan on tietysti jokaisen oma asia, mutta jotenkin kuulostaa tyhmältä (minun mielestä) jos ilmaan heitetään tuollainen väite, että Xbox Liven pitäisi olla ilmainen vain siksi että Macillakin pystyy pelaa Quake 3:sta ilmaiseksi netissä.

Niin paljon peritaan hintaa, kun ihmiset ovat valmiita maksamaan. Toiseksi itse en nae mitaan syyta maksaa mistaa XBox livesta. Ei ole mitaan jarkea maksaa jostain skeittailu pelin pelaamisesta verkosta. Konsolipelit jo itsessaan maksavat paljon ja sitten pitaisi viela erikseen maksaa lisaa verkossa pelaamisesta. Jos mina ostan kalliin pelin niin mina ainakin lahden siita, etta verkkopelaamisesta ei aiheudu ylimaaraisia kuluja/lisamaksuja ja siina pelissa on toimiva ei verkkopeliominaisuus eli pystyy pelaamaan ilman verkkoa.

Ultima Online? Eikos DC:n Phantasy Star Online ollut ilmaiseksi pelattavissa verkossa?
Muistaakseni kaikki dceen netti pelit oli ilmaisia aluksi, mutta sitten kun segalla alko mennä vähän huonommin niin pelaaminen tuli maksullisiksi..ei kyllä ole mitään varmaa tietoa, koska ei tullut itse kokeiltua (koska ei tykännyt broadband adapteri palikka tulla eurooppaan asti :()

Niin siis eihän DC:n nettipelit olleet ilmaisia. Jenkeissä joutui maksamaan kuukausimaksuja, ja Euroopassa joutui maksamaan minuuttitaksaa. Tosin nytten kun DC on virallisesti kuollut ja kuopattu, nettipelit ovat ilmaisia vuoden loppuun saakka, jonka jälkeen serverit lopetetaan.

Miksi pitaisi maksaa ylimaaraista?? Enhan mina Macillakaan mitaan ylimaaraista maksa, jos pelaan verkossa esm. Return to Castle Wolfensteinia tai Quake III.
Noh. Eikös Liven tarkoituksena ole tuoda jotain uutta.
Voit horista kaverisi kanssa samalla kun listitte muita.
Eikös se ole kehitystä ;)

Niin paljon peritaan hintaa, kun ihmiset ovat valmiita maksamaan. Toiseksi itse en nae mitaan syyta maksaa mistaa XBox livesta. Ei ole mitaan jarkea maksaa jostain skeittailu pelin pelaamisesta verkosta. Konsolipelit jo itsessaan maksavat paljon ja sitten pitaisi viela erikseen maksaa lisaa verkossa pelaamisesta. Jos mina ostan kalliin pelin niin mina ainakin lahden siita, etta verkkopelaamisesta ei aiheudu ylimaaraisia kuluja/lisamaksuja ja siina pelissa on toimiva ei verkkopeliominaisuus eli pystyy pelaamaan ilman verkkoa.

Konsolia myydään jyrkästi tappiolla, ihmiset odottavat vain hinnanalennuksia. Pelit pitäisi saada halvemmalla. Verkkopelaamisen pitäisi olla ilmaista.

On se kumma kun kukaan ei valita, että "Ostinpa kalliin auton, kyllä minulle bensan pitäisi olla ilmaista."

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO

On se kumma kun kukaan ei valita, että "Ostinpa kalliin auton, kyllä minulle bensan pitäisi olla ilmaista."
Sinällään hyvä vertaus.
Mutta. Jos uutta tuodaan, niin joku sen maksaa kuitenkin.
Eli käyttäjät. Käyttäjät haluavat uutta, eikö?
Live tuo sitä uutta horinan mahdollisuuden kautta.
Vai eikö? ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes
Live tuo sitä uutta horinan mahdollisuuden kautta.
Vai eikö? ;)

Tärkeintä Livessä lienee se, että se tekee nettipelistä helppoa. Itseäni ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa joidenkin verkkoasetusten säätäminen ja vääntäminen, joten Liven kone kiinni verkkoon, levy sisään ja pelaamaan -linja kiinnostaa. Voisin ehkä vihdoinkin oikeasti innostua nettipelaamisesta, se mitä PC:llä on tarjolla ei paljoa nappaa.

Ja PC:llä ei yksinkertaisesti ole konsolipelejä. FPS-räiskintöjä toki, mutta muut genret eivät todellakaan kukoista. Ja onhan se kiljardi kertaa helpompaa kuin PC:llä säätäminen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO

Tärkeintä Livessä lienee se, että se tekee nettipelistä helppoa. Itseäni ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa joidenkin verkkoasetusten säätäminen ja vääntäminen, joten Liven kone kiinni verkkoon, levy sisään ja pelaamaan -linja kiinnostaa. Voisin ehkä vihdoinkin oikeasti innostua nettipelaamisesta, se mitä PC:llä on tarjolla ei paljoa nappaa.

No eipä tuo nyt minusta pc-puolellakaan mitään vaikeeta ole,kun on vain pc-koneensa sellaiseksi muokannut,niin ei sitä enää sen jälkeen tarvi ruveta joka eri verkkopelin jälkeen räpläämään(verkkoasetukset kun kerran säätää,niin se riittää) ja asentaa suosituimmat softat kuten esim. All Seeing Eye jne...Ei se pc:lläkään muuta vaadi kuin kone päälle ja hypätään suosikki servuun sisälle ja sit ei muuta kuin pelaan,siis jos peliin on asentanut vielä NO CD-kräkin ja kaikki on pc-koneessa kunnossa,niin voisko nyt nettipelaaminen enää helpompaa olla,kun ei tarvi edes peliä kotelosta CD-tai DVD-asemaan laittaa.Yhä useammassa pc:n mp-pelissä on sitten myös nuo sisäiset servun haku-listat jne...

Eniten pc-peli puolella ottaa kaaliin niiden yleinen bugisuus ja epäoptimaalisuus kun ne julkaistaan,tätä ongelmaa ei juuri ilmene konsolipuolella...joutuu yleensä odottamaan jonkun aikaa,ennen kuin jokin pc-peli on korjauspäivityksien jälkeen sitä mitä pitääkin,joskus ei silloinkaan! Yleisesti ottaen kuitenkin suosituimmat verkkopelit pelaa varsin kivasti ja ongelmitta(ainakin päivitysten jälkeen),itse harvemmin säädän enää pc-konettani...sellainen jatkuva räpeltäminen referenssi-ajurien,sun muiden asetusten ja säätöjen suhteen on täysin turhaa,kun kerran koneensa saa säädettyä mahdollisimman optimaaliseksi niin se riittää ja jos jossakin uudessa pelissä sitten ongelmia ilmenee,niin ne johtuu pelistä eikä koneesta! ;)

Odotan todella että XB Live olisi sitten sitä mitä pitääkin ja tulevat XB:n onlinepelit on sitä antia suunnilleen kuin pc-puolellakin,Halo:n epävirallinen netti-peli oli jo yllättävän positiivinen kokemus! XB:n online-peleissä huijaaminenkin on sitten taatusti harvinaisempaa kuin pc:n verkkopeli puolella! Toivottavasti myös tuo XB Live äänikommunikointi pelaa hyvin isoillakin pelaajamäärillä servuissa? Ja että XB:n onlinepeleihin todella tulee niitä lisäkenttä yms. päivityksiä,joita sitten voi XB Liven kautta imutella jne...

Xboxilla voi pelata netissä myös muita pelejä kuin noita iänikuisia FPS-rynkytyksiä.

Ja pc:llä ei? Miksipä pelata FPS-rynkytyksiä jos ei kiinnosta, nykyään taitaa olla melkein jokaisessa vähänkin isommanluokan pc-pelissä moninpeli :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jav

Ja pc:llä ei? Miksipä pelata FPS-rynkytyksiä jos ei kiinnosta, nykyään taitaa olla melkein jokaisessa vähänkin isommanluokan pc-pelissä moninpeli :)

Ja kun irroitetaan lause asiayhteydestä niin saadaan lause kuin lause kuulostamaan typerältä.

Tuo oli osa vastausta Inertialle joka väitti että Xbox Liven pitäisi olla ilmainen koska hän voi pelata Macillään netissä FPS-rynkytyksiä ilmaiseksi. Siihen minä sanoin että koitappa pelata jotain suuremman luokan nettiropea ilmaiseksi (beta-testaus ajan jälkeen). Eli Xbox Livelle tulee olemaan myös sellaisia pelejä joiden pelaamisesta netissä on maksettava rahaa EIKÄ VAIN noita (PC:llä ilmaiseksi pelattavia) netti-FPS-rynkytyksiä.

Eli en minä mitenkään tuossa dissannut PC:tä tai PC:n pelejä. Selvensikö?

Tuo oli osa vastausta Inertialle joka väitti että Xbox Liven pitäisi olla ilmainen koska hän voi pelata Macillään netissä FPS-rynkytyksiä ilmaiseksi. Siihen minä sanoin että koitappa pelata jotain suuremman luokan nettiropea ilmaiseksi (beta-testaus ajan jälkeen). Eli Xbox Livelle tulee olemaan myös sellaisia pelejä joiden pelaamisesta netissä on maksettava rahaa EIKÄ VAIN noita (PC:llä ilmaiseksi pelattavia) netti-FPS-rynkytyksiä.

Eli tuostakin saa sen kuvan että pc:llä ei voisi pelata mitään muuta kuin FPS- ja nettiroolipelejä. Ei taida muissa olla tällähetkellä erillisiä nettimaksuja kuin juuri noissa roolipeleissä?

Miten tuo "maksulliset" roolipelit-juttu silti liittyy siihen "pitäisi olla ilmaista kun muillakin voi pelata" -kysymykseen, kun se koskee kaikkia muitakin pelejä, oli sitten kyse autopeleistä tai urheilupeleistä

Xboxillahan joutuu maksamaan mistä tahansa pelistä, vaikkei olisikaan "maksullinen" roolipeli. :)

Q3 != nettirope

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jav

1. Eli tuostakin saa sen kuvan että pc:llä ei voisi pelata mitään muuta kuin FPS- ja nettiroolipelejä. Ei taida muissa olla tällähetkellä erillisiä nettimaksuja kuin juuri noissa roolipeleissä?

2. Miten tuo "maksulliset" roolipelit-juttu silti liittyy siihen "pitäisi olla ilmaista kun muillakin voi pelata" -kysymykseen, kun se koskee kaikkia muitakin pelejä, oli sitten kyse autopeleistä tai urheilupeleistä

Xboxillahan joutuu maksamaan mistä tahansa pelistä, vaikkei olisikaan "maksullinen" roolipeli. :)

3. Q3 != nettirope

1. Se nyt ei enään ole minun ongelma. Käsittääkseni se etten käy erikseen läpi kaikkia genrejä joita voi pelata netissä ei käsittääkseni tarkoita että niitä ei ole, vaan omasta mielestäni ainakin tusta minun viestistä ( :) ) näkee että se on yleistävä eikä pyri millään tavalla raajaamaan PC:n online-peligenrejä noihin kahteen.

Ja jos yleensäkkään luit Inertian viestejä niin hän itse vetosi juuri näin: "Miksi pitaisi maksaa ylimaaraista?? Enhan mina Macillakaan mitaan ylimaaraista maksa, jos pelaan verkossa esm. Return to Castle Wolfensteinia tai Quake III."

Eli hän väitti että Xbox Liven pitäisi olla ilmainen kun hän voi pelata FPS-räiskintöjä netissä ilmaiseksi. No minä sitten kerron PC-pelityypin jota ei voi pelata netissä ilmaiseksi ja sä saat siitä päähän että mä väitän ettei PC:llä ole muita nettipelejä kuin näitä ropeja ja FPS-räiskintöjä. Mielenkiintoista.

2. No mikäli olen oikein käsittänyt Liven tarjoamat mahdollisuudet niin ne ovat aika lähellä jotain noita roolipelien ja FPS:n yhdistettyjä ominaisuuksia. Yhden portaalin kautta löytyy kaikki mahdolliset listat (TOP-listat yms.), systeemiin sisältyy kunnon kommunikointi softat, dedikoidut serverit Xbox Livelle(!!) yms. yms. Siis kyseessähän olisi palvelu joka tarjoaa kaiken yhden katon alla. Live-palvelun pelkkään rautapuoleenkin on varmaan kulunut sellaisia summia ettei ole mikään ihme ettei sitä tarjota ilmaiseksi. Eli minun mielestä tuota Live-palvelua EI VOI verrata mihinkään FPS-räiskintä serveriin sillä kyseessä on niin paljon laahempi palvelu.

3. öööhh... toi meni vähän ohi. Vai olenko väittänyt että Q3 on yhtä kuin nettirope?

PS. Se mahdollinen lainus viestin alussa/lopussa (sisennetty molemmista reunoista ja yleensä vielä boldattuna) on hyvin harvoin ihan huvikseen siinä viestissä.

Ylös Bottom