Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Live toimintaan maaliskuussa

Tässä olisi linkki, josta löytyy paljon (ainakin minulle) hyödyllistä tietoa Xbox Liven toiminnasta... Tuolla mainostettu "porttitesti" varmaan kannattaa ainakin suorittaa ennen Liven tilaamista, jotta tietää nettiyhteyden yhteensopivuudesta liven kanssa...

http://members.cox.net/xboxfaq/faq.htm#Q8.6
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan puhveli
Tässä olisi linkki, josta löytyy paljon (ainakin minulle) hyödyllistä tietoa Xbox Liven toiminnasta... Tuolla mainostettu "porttitesti" varmaan kannattaa ainakin suorittaa ennen Liven tilaamista, jotta tietää nettiyhteyden yhteensopivuudesta liven kanssa...

http://members.cox.net/xboxfaq/faq.htm#Q8.6
Joutuuko sen hakee jostain hemmetin ruottista puhuttiinko että vuoden 2003 maaliskuussa? :confused: :confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ! Halo hullu !
Joutuuko sen hakee jostain hemmetin ruottista puhuttiinko että vuoden 2003 maaliskuussa? :confused: :confused:

Englanti tai Saksa käyvät aivan yhtä hyvin... :D Valitettavasti tuo ei vielä ensi maaliskuussa ilmesty suomessa, mutta muiden euro-maiden starter kit käy aivan yhtä hyvin. Kannattanee tosin tiedustella peliliikkeistä, jos jokin mesta vaikka innostuisi tilaamaan noita starter kittejä esim. Ruotsista.
 
No voi kakka! Tuleeks se niinku 2003 maaliskussaa?? Ja uudestaan VOI KAKKA! Mun iso-broidi on ruotsin risteilyl apien kanssa vois käskee laivan venata jonku aikaa :D Mut koska niit saa joka peliliikkeestä? Ja mistä peliliikkeistä nykyään? Saako kaupungista nimeltä Lahti sitä liitintä tai mikä perhanan xbox live onkaa? :D :confused:
 
Lyhyesti: Euroopassa Liven pitäisi käynnistyä maaliskuussa Uk:ssa, Saksassa, Ranskassa ja Ruotsissa. Muut maat tulevat mukaan ilmeisesti tämän vuoden aikana. Koska live-paketti on käytännössä sama joka maassa (ohjeet yms. vain lokalisoitu) voi paketin hommata ruottista, ja live-pelailun pitäisi toimia.

Joku paremmin tietävä voi sitten kommentoida lisää..
 
Miten on onko joku muu kokeillu Turun yliopiston verkossa port detective:llä "http://members.cox.net/xboxfaq/faq.htm#Q8.6" ohjeiden mukaan, mä sain ainakin vaan punaista -eli ei toimi, mulla on kuitenkin välissä vielä Dlinkin routteri. Onko esteenä siis mun routteri vai yliopiston verkon palomuuri? :confused:

Mitäs luulette avaiskohan ne portin XBOX-livelle:rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Palle_V1.2
Lyhyesti: Euroopassa Liven pitäisi käynnistyä maaliskuussa Uk:ssa, Saksassa, Ranskassa ja Ruotsissa. Muut maat tulevat mukaan ilmeisesti tämän vuoden aikana. Koska live-paketti on käytännössä sama joka maassa (ohjeet yms. vain lokalisoitu) voi paketin hommata ruottista, ja live-pelailun pitäisi toimia.

Joku paremmin tietävä voi sitten kommentoida lisää..
Tietääköhän kukaa missä kuussa niit saa kaikista Suomen peliliikkeistä?:confused: :mad:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Palle_V1.2
Lyhyesti: Euroopassa Liven pitäisi käynnistyä maaliskuussa Uk:ssa, Saksassa, Ranskassa ja Ruotsissa. Muut maat tulevat mukaan ilmeisesti tämän vuoden aikana. Koska live-paketti on käytännössä sama joka maassa (ohjeet yms. vain lokalisoitu) voi paketin hommata ruottista, ja live-pelailun pitäisi toimia.

Joku paremmin tietävä voi sitten kommentoida lisää..

Kyllä, juuri näin.. Mutta...

Tuossa on kuitenkin yksi pieni ongelma. Rekisteröintivaiheessa Live-systeemi kysyy nimeä, puhelinnumeroa ja kotiosoitetta. Osoitteeksi kelpaa vain osoite maasta jossa Live on julkistettu. Itse hankin paketin Englannista ja yritin rekisteröintivaiheessa lyödä sisään oman osoitteeni, mutta se herjasi heti ettei sellaista postinumeroa löydy Englannista. Ja maana löytyy valikosta vain vaihtoehtoina UK, Saksa, Ranska, US..jne.

Eli vaikka hankkisi paketin ulkomailta, pitää kuitenkin "keksiä" joku oikea kotiosoite maasta josta paketin on hankkinut. Näin siis ainakin tällä hetkellä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XeteX
Miten on onko joku muu kokeillu Turun yliopiston verkossa port detective:llä "http://members.cox.net/xboxfaq/faq.htm#Q8.6" ohjeiden mukaan, mä sain ainakin vaan punaista -eli ei toimi, mulla on kuitenkin välissä vielä Dlinkin routteri. Onko esteenä siis mun routteri vai yliopiston verkon palomuuri? :confused:

Mitäs luulette avaiskohan ne portin XBOX-livelle:rolleyes:

Jos siinä sinun Dlinkissä on palomuuritoiminto, ota se pois päältä ja kokeile sitten sitä testiä pc:ltäsi. Jos ei sittenkään toimi, niin kyllä se opiston muuri sitten estää varmaan sen liikenteen. Luultavasti tuollaisessa systeemissä jossa opiskelijoille annetaan nettiyhteydet, sallitaan vain ulossuuntaan yhteydet, eli yhteys ei ole kaksisuuntainen.

Halo-Hullu: Uskon että kyllä tänne foorumille heti joltakin tieto tulee, jos niitä live-paketteja alkaa saamaan suomestakin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Johann
Kyllä, juuri näin.. Mutta...

Tuossa on kuitenkin yksi pieni ongelma. Rekisteröintivaiheessa Live-systeemi kysyy nimeä, puhelinnumeroa ja kotiosoitetta. Osoitteeksi kelpaa vain osoite maasta jossa Live on julkistettu. Itse hankin paketin Englannista ja yritin rekisteröintivaiheessa lyödä sisään oman osoitteeni, mutta se herjasi heti ettei sellaista postinumeroa löydy Englannista. Ja maana löytyy valikosta vain vaihtoehtoina UK, Saksa, Ranska, US..jne.

Eli vaikka hankkisi paketin ulkomailta, pitää kuitenkin "keksiä" joku oikea kotiosoite maasta josta paketin on hankkinut. Näin siis ainakin tällä hetkellä.

No, on se sitten viimesen päälle tehty maakohtaiseksi. Sitten vaan odotellaan live-julkaisua suomessa. En kyllä yhtään ihmettelisi, jos se venyisi ensi syksyyn:confused:
 
Luulen kyllä, että tuo "maatunnistus" on vain beta-paketeille... Microsofthan on nimittäin ilmoittanut, että Xbox Liven pitäisi toimia muissakin kuin julkaisumaissa.

Niin, ja tuo "PortDetective" joka tuolla FAQissa mainittiin ei oikein tunnu itselläni toimivan. Kun testailin sitä sillä tavalla, että laitoin ruksit jokaiseen kohtaan, niin sain muka punaisen tuloksen joka kohdasta. (Eli kaikki noista porteista olisi blokattu) Ja en oikein usko, että näin on, vaikka näillä Kasen yhteyksillä onkin aika kovat suojaukset. Tiedättekös mitään muuta porttitestiohjelmaa?
 
harmin paikka

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Johann
Kyllä, juuri näin.. Mutta...

Tuossa on kuitenkin yksi pieni ongelma. Rekisteröintivaiheessa Live-systeemi kysyy nimeä, puhelinnumeroa ja kotiosoitetta. Osoitteeksi kelpaa vain osoite maasta jossa Live on julkistettu. Itse hankin paketin Englannista ja yritin rekisteröintivaiheessa lyödä sisään oman osoitteeni, mutta se herjasi heti ettei sellaista postinumeroa löydy Englannista. Ja maana löytyy valikosta vain vaihtoehtoina UK, Saksa, Ranska, US..jne.

Eli vaikka hankkisi paketin ulkomailta, pitää kuitenkin "keksiä" joku oikea kotiosoite maasta josta paketin on hankkinut. Näin siis ainakin tällä hetkellä.

Joo oon lukenu muiden sivujen juttuja ja moni on tilannu tuon liven ulkomailta muttei oo valittanu yhtään noista osoite tiedoista
harmi:( joudutaan sit varmaan odottamaan et live tulee Suomeen.
 
Re: harmin paikka

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan AuDio
Joo oon lukenu muiden sivujen juttuja ja moni on tilannu tuon liven ulkomailta muttei oo valittanu yhtään noista osoite tiedoista
harmi:( joudutaan sit varmaan odottamaan et live tulee Suomeen.

Rekisteröitymisvaiheessa Live kysyy missä maassa asut ja täytyy valita vaihtoehdoista: USA, Kanada, UK, Ranska, Saksa tai Other.
Kokeilin Other -> ei toiminut vaan herjasi. Näinpä valitsin UK:n ja kirjoitin osoitekenttään sopivan osoitteen Microsoftin roskapostia ajatellen, jonka
jälkeen aloitin pelaamisen... Ei ongelmia...

Eli siis Liven voi tilata huoletta Suomeen maaliskuun puolenvälin jälkeen ja se toimii.
Beta-pakettia ei voi enää tilata.
 
Re: Re: harmin paikka

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ooz
Rekisteröitymisvaiheessa Live kysyy missä maassa asut ja täytyy valita vaihtoehdoista: USA, Kanada, UK, Ranska, Saksa tai Other.
Kokeilin Other -> ei toiminut vaan herjasi. Näinpä valitsin UK:n ja kirjoitin osoitekenttään sopivan osoitteen Microsoftin roskapostia ajatellen, jonka
jälkeen aloitin pelaamisen... Ei ongelmia...

Eli siis Liven voi tilata huoletta Suomeen maaliskuun puolenvälin jälkeen ja se toimii.
Beta-pakettia ei voi enää tilata.

Typerä kysymys: tarkoitatko katuosoitetta vai sähköpostia?
 
Re: Re: Re: harmin paikka

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan puhveli
Typerä kysymys: tarkoitatko katuosoitetta vai sähköpostia?

Kotiosoitteeksi keksin kaikkea mukavaa, mutta en oikeaa.. Postinron kanssa oli ensin vaikeuksia, koska Briteissä käyttävät erilaista sarjaa kuin Suomessa, mutta sekin selvisi.. E-mail osoitteeksi laitoin omani ja jätin ruksimatta kohdan jossa kysyttiin haluaako postia.. Sitten aikanaan kun Euroopan virallinen julkistus on tapahtunut, korjailen osoitetiedot aidoiksi ja omiksi..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Johann
Kyllä, juuri näin.. Mutta...

Tuossa on kuitenkin yksi pieni ongelma. Rekisteröintivaiheessa Live-systeemi kysyy nimeä, puhelinnumeroa ja kotiosoitetta. Osoitteeksi kelpaa vain osoite maasta jossa Live on julkistettu. Itse hankin paketin Englannista ja yritin rekisteröintivaiheessa lyödä sisään oman osoitteeni, mutta se herjasi heti ettei sellaista postinumeroa löydy Englannista. Ja maana löytyy valikosta vain vaihtoehtoina UK, Saksa, Ranska, US..jne.

Eli vaikka hankkisi paketin ulkomailta, pitää kuitenkin "keksiä" joku oikea kotiosoite maasta josta paketin on hankkinut. Näin siis ainakin tällä hetkellä.

Valitkaa maaksi Saksa niin ei tule ongelmia koska siellä postinumero on samanlainen kuin Suomessa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Clawx
Valitkaa maaksi Saksa niin ei tule ongelmia koska siellä postinumero on samanlainen kuin Suomessa.
Mutta silloin muistettakoon se, että koska pelaajan kotimaa näkyy gamertagin vieressä (joissakin peleissä) ja valittuaan maaksi Saksan voi tulla saksan kielisiä yhteydenottoja...
No "onneksi" maansa pääsee vaihtamaan luultavasti maaliskuun puolenvälin jälkeen sopivammaksi...
 
Live kiinnostaa todella paljon, mutta siinä on pieni probleema...
Miksei Xboxia voi käyttää tavallisen internetin surffaamiseen?
Todella tyhmää. Esimerkiksi Dreamcastillä ja Saturnilla se onnistui ja Dreamcastiä käytän siihen nykyäänkin, joten miksei "kaikkein tehokkaimmalla koneella" pysty? Minulla ei ole tietokonetta, enkä oikein viitsisi niin paljoa rahaa kuluttaa pelkkään pelaamiseen.
 
Mua vaan potuttaa toi aika iso vuosimaksu ja se että netti on mulla yläkerrassa ja tv alakerrassa varmaan 50 metrin päässä.
 
Ylös Bottom