Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

Vastaus: Xbox One [Hype]

Maailman saavutuspisteiden ykkönen sai lähes miljoonan pisteen saldollaan suorassa lähetyksessä elinikäisen Live Gold-tilin + valkoisen Xbox Onen peleineen.
Sais tulla valkonen boksi ja Kinect myyntiinkin. Itsellä kun on valkoinen tv, eikä käytännössä mitään mustaa olohuoneessa --> mustana möllöttävä Kinect ei vaan sovi sisustukseen.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Onkos monikin importtaamassa konsolin ulkomailta, Ranskasta, Espanjasta?

"Kinect-enabled voice control on Xbox One is limited to the region the device is sold in, in a move which limits the appeal of importing the system.

"A forum user on NeoGAF asked “One simple question: Do you know if it is possible to choose English language for UI and voice commands even if the Xbox One configured to use German marketplace?” to which Microsoft’s product manager for Xbox, Albert Penello, replied, “Voice is locked to the region. So no, unfortunately.”
Kielikursseille siis :D
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Sais tulla valkonen boksi ja Kinect myyntiinkin. Itsellä kun on valkoinen tv, eikä käytännössä mitään mustaa olohuoneessa --> mustana möllöttävä Kinect ei vaan sovi sisustukseen.

Itse kanssa odottelen valkoista boksia ja toivottavasti niitä tulee jossakin vaiheessa.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Mikäli tämä uutinen myyntialueeseen lukitusta Kinect äänitunnistuksesta pitää todella paikkansa, siirryn odottelemaan suosiolla Suomijulkaisua. Onko tähän tullut muualta varmennusta?

Region-locked voice control handicaps Xbox One imports : http://www.computerandvideogames.com/439380/region-locked-voice-control-handicaps-xbox-one-imports/

"XBOX: Achtung!"

Albert Penello itse vahvisti tuon Gafissa. En nyt ketjua ja linkkiä jaksa etsiä, mutta omin silmin sen näin.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Tuo tarkoittaa melko varmasti sitä, että et voi valita eri alueen marketplacea kuin mitä sun paikkavalintasi on ja kielivalinta tulee myös paikkavalinnan myötä. Voit sitten vaihtaa sen paikkavalinnan, mutta jos valitset Suomen, ostat Suomen Marketplacesta ja puhut Kinectille suomea. Ranskan valitseminen alueeksi tarkoittaa Ranskan Marketplacea ja ranskan kieltä Kinectille puhuttuna.

edit:
Ja olihan se siinä uutisessa mikä tänne oli linkattu:
One simple question: Do you know if it is possible to chose english language for UI and voice commands even if the XBox One configured to use german marketplace?

Voice is locked to the region. So no, unfortunately.
region siis tässä se minkä itse valitse regioniksi. Penello ei puhu mitään mistä boxi on ostettu.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

region siis tässä se minkä itse valitse regioniksi. Penello ei puhu mitään mistä boxi on ostettu.

Minä ymmärsin niin, että tuossa kysytään sitä, että jos boxin ääniohjaus on ohjelmoitu ymmärtämään saksaa, voiko järjestelmän vaihtaa ymmärtämään englanninkieltä.

Vastaus oli, että ei voi.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Ihan väärillä päätelmillä oli tuo artikkeli saatu aikaan... importaamista ei ole mitenkään rajoitettu. Rajoitus on ainoastaan että valitusta kielestä riippuu se millä kielellä kinect tottelee ja mikä kauppapaikka ja valuutta on.. mitään rajoitusta itse importaamiseen tai esim.livetilin alkuperäiseen rekkaamisalueeseen ei siis ole. Olipa import tai ei niin samat kielivalinta vaihtoehdot on.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Ihan väärillä päätelmillä oli tuo artikkeli saatu aikaan... importaamista ei ole mitenkään rajoitettu. Rajoitus on ainoastaan että valitusta kielestä riippuu se millä kielellä kinect tottelee ja mikä kauppapaikka ja valuutta on.. mitään rajoitusta itse importaamiseen tai esim.livetilin alkuperäiseen rekkaamisalueeseen ei siis ole. Olipa import tai ei niin samat kielivalinta vaihtoehdot on.

Toivottavasti näin.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Logistisesti olisi painajainen koodata jokin aluetieto boksiin, joten tuo Kinect-kieli tulee puhtaasti sen perusteella, millä alueella uskottelee itse olevansa. Puheohjaus tietysti toimii vain saksan, ranskan ja englannin kielillä, joten alue täytyy valita sen mukaan.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Logistisesti olisi painajainen koodata jokin aluetieto boksiin, joten tuo Kinect-kieli tulee puhtaasti sen perusteella, millä alueella uskottelee itse olevansa. Puheohjaus tietysti toimii vain saksan, ranskan ja englannin kielillä, joten alue täytyy valita sen mukaan.

Kiitos täsmennyksestä. Deletoin saman tien tuolla toisessa ketjussa olevan viestini, ettei joku vahingossa mene hämilleen.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Toimiiko Xbox onessa. Xbox360 maksettu live aika
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Logistisesti olisi painajainen koodata jokin aluetieto boksiin, joten tuo Kinect-kieli tulee puhtaasti sen perusteella, millä alueella uskottelee itse olevansa. Puheohjaus tietysti toimii vain saksan, ranskan ja englannin kielillä, joten alue täytyy valita sen mukaan.

Ensin valitset kielen ja sen jälkeen tulee maavaihtoehdot. Valitsemalla englannin (jonka varmaan 99% suomalaisista importtaajista valitsee) saat maavaihtoehdoiksi US, UK, Irlanti, Australia, Uusi-Seelanti ja Kanada. Noista kannattanee valita Irlanti, koska se on EUR-maa ja täten voit ostaa Xbox Livestä digitaalista sisältöä Suomesta ostetuilla Xbox-lahjakorteilla. Voit tottakai vaihtaa maan toiseen aina halutessasi. Suomalainen Microsoft-tili toimii Xbox Live -palvelussa, mutta sovellukset ja palvelut voivat olla rajoitettuja tai eivät toimi ollenkaan.

Täältä voi katsoa step-by-step asennusohjeen (englanniksi) -> http://support.xbox.com/en-GB/xbox-one/system/set-up-new-system-solution

Huom. Muistakaahan, että takuuta ja asiakaspalvelua ei löydy Suomesta ennen virallista lanseerausta 2014. Jos tulee ongelmia tai Xbox One vaikka hajoaa, niin importtaajan täytyy kääntyä jälleenmyyjän puoleen. Toki Internetistä löytyy aina apuja, viralliset UK-ohjeet auttavat pikkuongelmiin ja me Suomen Xbox-tiimissä yritämme auttaa parhaamme. Suosittelemme kuitenkin odottamaan ensi vuoden virallista lanseerausta.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Huom. Muistakaahan, että takuuta ja asiakaspalvelua ei löydy Suomesta ennen virallista lanseerausta 2014. Jos tulee ongelmia tai Xbox One vaikka hajoaa, niin importtaajan täytyy kääntyä jälleenmyyjän puoleen. Toki Internetistä löytyy aina apuja, viralliset UK-ohjeet auttavat pikkuongelmiin ja me Suomen Xbox-tiimissä yritämme auttaa parhaamme. Suosittelemme kuitenkin odottamaan ensi vuoden virallista lanseerausta.

Eikös EU:ssa takuu ole ihan ostopaikasta riippumaton, eli paikallinen edustaja hoitaa.. kutes jos ostaa samsungin tuotteen mistä vaan euroopasta niin suomen samsung hoitaa takuun..
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Eikös EU:ssa takuu ole ihan ostopaikasta riippumaton, eli paikallinen edustaja hoitaa.. kutes jos ostaa samsungin tuotteen mistä vaan euroopasta niin suomen samsung hoitaa takuun..

Tuotetta ei ole Suomessa vielä julkaistu, joten takuu ei täällä vielä pelitä.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Tuotetta ei ole Suomessa vielä julkaistu, joten takuu ei täällä vielä pelitä.
Yleensä kyllä isoilla merkeillä takuut ovat kansainvälisiä, riippumatta mistä olet tuotteen ostanut. En ole koskaan joutunut moiseen turvautumaan, mutta useamman kerran ostanut jotain elektroniikkaa ulkomailta ja kysynyt erikseen (mm mieleen tulee yks Sonyn digivideokamera) toimiiko takuu myös kotimaassani. Olisi varsin erikoista jos Microsoft ei hoitaisi Suomessa takuuta vain siksi ettei tuote ole vielä täällä myynnissä. Mä vieläpä olen melko varma että EU:sta ostettu tuote kattaa lain mukaan takuun koko EU:n alueella, siis varsinkin kun Microsoftilla on Suomessakin toimisto. Melkoinen imagotappio se ainakin olisi jos asia mediaan asti päätyisi että rikkinäisen koneen omistaja olisi käännytetty "ei ole virallisesti myynnissä Suomessa" -argumentilla. Olisi oikeestaan aika kiva nähdä mikä myrsky siitä pitäisi syntyä ennenkuin Killi ottaisi rikkinäisen koneen vastaan. Erityisesti näin lähellä kansainvälistä julkaisua aihe nousisi nopeasti kansainväliseenkin pelimediaan.

...vai että ottakaa yhteys koneen myyjään, kaikkea kanssa.

Niin ja Killi! Asiakaspalvelua Microsoftilta ei ole ikinä(?) löytynyt Suomesta, aina puhelimeen vastaa joku virolainen joka ei ymmärrä puoliakaan mitä hänelle sanoo (eikä englanti toimi sen paremmin), mutta kysyttäessä on myöntänyt ettei vastannut puhelimeen Suomessa.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Olisi varsin erikoista jos Microsoft ei hoitaisi Suomessa takuuta vain siksi ettei tuote ole vielä täällä myynnissä.
Ongelma on siinä, että Suomen Microsoftilla ei ole mitään osuutta Xbox Onen myynteihin niin kauan kuin konsoli ei ole myynnissä Suomessa. Microsoft Suomi ei ole maahantuoja, jos se ei tuo konsoleita maahan. Kuluttajansuojalain 5§:n mukaan virheistä on vastuussa myyjä, maahantuoja tai valmistaja. Suomen Microsoft ei ole toistaiseksi näistä mikään.

Jos Suomen Microsoft haluaa auttaa Ranskan Amazonin asiakkaita tarjoamalla neuvoja virhetilanteiden hoitamiseksi, se on hyvää asiakaspalvelua, mutta enemmän kuin kuluttajansuojalaki edellyttää. Koska Microsoftilla ei ole täällä laitteita, prosesseja eikä organisaatiota Xbox One -virheiden korjaamiseen, sen toimintamahdollisuudet ovat hyvin rajatut. Jälleenmyynnin aloittaminen jollain alueella on aina muutakin kuin vehkeiden roudaamista rajan yli ja niiden dumppaamista jälleenmyyntikanavaan.
 
Ylös Bottom