Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xone
Vastaus: Xbox One [Hype]

Ehkä pointtina oli että ajan ja rahan käytöstä on vähän iloa meille?

Suomeen on kyllä luvattu myöhästymisen aiheuttamaa "meaningful content":ia joten tokihan joku kova valikoima tässä olisi hyvä myyntivaltti. Siitä ei vaan kai tiedetä mitään koska microsoft ei ole kertonut. Hieno asiahan olisi jos jotain spesiaalia tulisi.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Uudet IP:t ei "koskaan" ole isosti myyviä titteleitä, moneen vuoteen ei tule kuin yksi poikkeus mieleen, eli Red Dead Redemption.

En tiedä mikä sinun määritelmä isosti myymiselle on, mutta minulla tulee heti muutama esimerkki mieleen ainakin vähintään kohtuullisesti myynneistä uusista IP:stä:

- LittleBigPlanet
- Heavy Rain
- Last of Us

Boxin puolelta en osaa sanoa, kun en sitä omista, mutta eiköhän sieltäkin esimerkkejä löydy.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

En tiedä mikä sinun määritelmä isosti myymiselle on, mutta minulla tulee heti muutama esimerkki mieleen ainakin vähintään kohtuullisesti myynneistä uusista IP:stä:

- LittleBigPlanet
- Heavy Rain
- Last of Us

Boxin puolelta en osaa sanoa, kun en sitä omista, mutta eiköhän sieltäkin esimerkkejä löydy.
2-3 miljoonan kappaleen myynti ei ole "isosti myymistä" jos pelin tekeminen on tullut maksamaan markkinointineen 50-70 miljoonaa. Tottakai nuo ovat kaikki plussalle päässeet ja jokainen ansaitsee tahollaan jatko-osan, mutta ovat hyvin kaukana niistä kassamagneeteista joiden tekemiseen pyhitetään useampi iso studio jotta saadaan jokavuotinen jatko-osa aikaiseksi. Mutta LBP:n 5 miljoonan myynti on hyvä esimerkki niistä poikkeuksista joissa uusi IP on myynyt erityisen hyvin. LBP on vuodelta 2008. Boxin puolelta yli 6 miljoonan myynnit keräsi uudet IP:t Halo ja Gears of War, jotka ovat vuosilta 2001 ja 2006. Noilla siis on hyvät myynnit, mutta niiden jatko-osat myi vielä paremmin! LBP on tässä kohtaa poikkeus, sillä sen jatko-osa on myyny vain 3 miljoonaa. Toi että jatko-osat myy paremmin kuin uusi IP on syy miksi lähes jokainen julkaisija (myös mm innovoinnistaan kuuluisa studio Rockstar) on sanonut keskittyvänsä luomaan peleistään sarjoja (franchise). Mä haluaisin paljon mieluummin Rockstarilta jotain uutta kuin RDR2:n.

Mutta siis, jokainen menestyny pelisarja on aina omannu sen ensimmäisen osan ja aina silloin tällöin pitää löytää uusi lypsylehmä. Mutta onhan se nyt vähän erikoista että pelisarjoista rupee olemaan jo kuuttakin osaa. Ja noita kuudensia osia työstää ne parhaat pelistudiot mitä löytyy. Seuraava uusi pelisarja tullee Titanfallista, Black Tusk Studioilta tullee samanlaista yritystä ja ilmeisesti myös Naughty Dog työstää jotain uutta IP:tä.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

2-3 miljoonan kappaleen myynti ei ole "isosti myymistä" jos pelin tekeminen on tullut maksamaan markkinointineen 50-70 miljoonaa.

50-70 miljoonaa on aika helvetin iso budjetti :D

Uuden IP:n kehittämiseen käytetään 10-20 miljoonaa. Heavy Rain taisi olla 15 miljoonaa +markkinointi (luultavasti toiset 15 miljoonaa)
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

50-70 miljoonaa on aika helvetin iso budjetti :D

Heavy Rain taisi olla 15 miljoonaa +markkinointi (luultavasti toiset 15 miljoonaa)

Mietin täysin samaa. Heavy Rainin budjetti pyöri 40 miljoonan nurkilla.

"I'll give you one example that I know about: Heavy Rain. Let's say it's $22 million to produce. With marketing it's maybe $30 million. With distribution, $40 million.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Heavy Rain tuotantobudjetti oli 52 miljoonaa

Answering questions after his presentation on the theme of games as culture, de Foundaumiere revealed the numbers behind Quantic Dreams' PS3 opus, which made a very healthy margin.

"These projects have been and are profitable, to some extent," he said. "I'll give you one example that I know about: Heavy Rain. Let's say it's $22 million to produce. With marketing it's maybe $30 million. With distribution, $40 million. Sony earned $100 million with the game, so it's very profitable. It's the sort of margin that most publishers would strive for, for any game."
- gamesindustry

E: Modet voi varmaan siirtää nämä vaikka pelialan tulevaisuus tai HR -ketjuun?
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

- gamesindustry

E: Modet voi varmaan siirtää nämä vaikka pelialan tulevaisuus tai HR -ketjuun?

Noi sun luvut on euroja! http://www.eurogamer.net/articles/2...n-to-make-and-made-sony-more-than-100-million sun lähteenä käyttämä gamesindustry ei vaan alkuperäislähteestä ymmärtäny euron ja dollarin eroa.
Mun luvut on dollareita. Käytin dollareita kun pelialalla yleisesti käytetään dollareita vertaamaan pelien tuottoja ja kustannuksia. Esimerkiksi merkittävä mittapaalu miljardimyynti mistä on puhuttu GTA5:n ja COD Ghostin kohdalla on dollareita.
Heavy Rainin tuotantobudjetti oli 52 miljoonaa dollaria.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Linkkaatko vielä alkuperäislähteen.

Se on tossa mun edellisessä viestissä, Eurogamer. Gamesindustry osas käyttää valuuttakursseja muuttaessaan koodauskustannukset euroista dollareiksi (16.7m -> 22m), mutta markkinointi- ja jakelukustannuksissa sekä tuottoluvuissa he laittoivat saman luvun suoraan dollareiksi ilman kurssimuutoksia (30m -> 30m, 40m - 40m ja 100m -> 100m).
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Se on tossa mun edellisessä viestissä, Eurogamer.
Alkuperäislähteellä tarkoitin tietenkin videotaltiointia de Fondaumieren pitämästä puheesta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox One [Hype]

heh microsoft ehti jo bannaan kyseisen tyypin :)

Tossa on vielä toisessa threadissä noiden pelien tiedostokokoja, varmaan pleikalla samoissa lukemissa. No se on ainakin selvää että mä en tule yhtäkään peliä digitaalisena hankkimaan mun tän hetkisellä nettiyhteydellä :D Esim. CoD Ghost 39gb, ja NBA2k14 43gb!!!

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=711802

Pelkkä konsoli on bannattu, mutta poistavat tuon bannin, kunhan konsoli on julkaistu.

#1 Source 4 XBOX ONE ‏@Moonlightswami 8m
The console ban also will be lifted prior to launch. I can't really say much more, but it is all good. Thank you all for the support!!!
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Pelkkä konsoli on bannattu, mutta poistavat tuon bannin, kunhan konsoli on julkaistu.

No onneksi ovat sentään reiluja tossa tilanteessa.

Mutta aika hurjat noi tiedostokoot, vai tuliko yllätyksenä kellekään? Tuolla myös luki että esim tuon CoD:n installointi kesti 25min ennen kuin pääsi pelaamaan. Ja asennuksen piti antaa mennä 50% ennen kuin sai käynnistää pelin, loput pelistä konsoli asensi taustalla.
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Mutta aika hurjat noi tiedostokoot, vai tuliko yllätyksenä kellekään? Tuolla myös luki että esim tuon CoD:n installointi kesti 25min ennen kuin pääsi pelaamaan.

Liekkö ihan 25min ennenkuin päässyt pelaamaan. Arvioihan tuo kaveri konsolin käynnistymisajaksikkin ensin n.45sek ennenkuin otti ajan joka lopulta oli 17sek. :D
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Liekkö ihan 25min ennenkuin päässyt pelaamaan. Arvioihan tuo kaveri konsolin käynnistymisajaksikkin ensin n.45sek ennenkuin otti ajan joka lopulta oli 17sek. :D

Katos vaan, mikäs heppu toi oikein on kun ajantaju vähä heittää, piti oikein sekuntikellolla varmistaa että 17sek on oikein :D
 
Vastaus: Xbox One [Hype]

Onkohan jossain ollut juttua siitä, miten lisälaitevalmistajat suhtautuvat uusiin konsoleihin? Siis tehdäänkö laitteita (varsinkin ratteja) tasa-arvoisesti molemmille johtuen tuosta samanlaisesta arkkitehtuurista? Nykyisessä sukupolvessa turhautti kun omisti Xbox 360:n ja ratteja oli todella rajallisesti. Pleikalle oli sitten järjetön valikoima.
 
Ylös Bottom