Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox One

Vastaus: Xbox One

Aika marginaalisilta nuo erot nyt kuitenkin vaikutti, liekö sama sitten tuo Elite-malli laittaa tilaukseen toisen ohjaimen ja jonkin pelin kera. Pitää tutkailla. Harmillisesti tuossa uudessa mallissa ei tule mitään materiaalia sen kummemmin mukana, tai ainakaan sellaista pakettia ei ole vielä sattunut silmään.

Niin ja kiitokset vastauksestasi. :)

Ei mitään ja unohdin kirjottaa että yksi syy tohon slimiin minulla on tuo 4K tuki koska alkaa noita elokuvia tulemaan niin hyvää tahtia.
 
Vastaus: Xbox One

Minulla on tällä hetkellä VHS-nauhuri Xbox One -malli eli se alkuperäinen. Jo pelkän ulkonäön perusteella ostaisin Xbox One S -mallin, mutta itse olen ihan tyytyväinen original Xbox Oneen, koska se sopii ihanasti ton valkoisen lipaston kanssa! Jos ostat sen kalliimman Xbox One S -mallin niin siitä löytyy telineet pystyasentoa varten ja 2tb tilaa, joka on yksi suuri syy ostaa Xbox One S.
Scorpion-mallia ei kannata jäädä odottamaan vielä, kun sen julkaisuun on vielä pitkä aika. Voit sitten myydä Xbox One S -konsolin jos Scorpion on parempi sinun tarpeisiin. Ainakin itse aion myydä originaali boksin, kun tulee Scorpion kauppoihin.

4K-tuki on suurin ero Xbox Onen ja Xbox One S:än välillä, eli voit katsoa videoita ja elokuvia 4k-tarkkuudella jos televisiosi sitä tukee. Sitten Xbox One S tukee HDR-pelaamista mitä muut konsolit eivät tue.
 
Vastaus: Xbox One

Komppailen aikaisempia vastauksia eli menisin Slimmillä, jos sellaisen satut saamaan käsiisi (eilen Helsingin keskustassa kaikki kaupat myivät eioota). Scorpion on vielä puolentoista vuoden päässä, joten sitä on ihan turha jäädä odottelemaan.
 
Vastaus: Xbox One

Tehokkuudesta kiinnostuneella Onen ostajalla on toistaiseksi 2 vaihtoehtoa:

1) Elite, jonka SSHD-levy hieman vikkelöittää latausaikoja.

2) S-malli, jonka GPU on keskimäärin 7 % nopeampi.
 
Vastaus: Xbox One

Jes ja jebulis, tuli hommattua/tilattua sitten tuo Slim-malli plus yksi ohjain, vaikka olin eliteen jo kallistumassa. Menin tekemään jälleen kerran sen virheen, että tilasin VPD:n kautta. Saa nähdä millanen helvetillinen odotus tällä kertaa on tuloillaan. Jännityksellä jäämme seuraamaan. Sitten olisi uuden tykin hommaaminen lie edessä, ellen sitten viritä ja osta 4k-tölsyä jonnekin muuhun huoneeseen... Saakohan tuota nopeampaa kovoa ostettua irrallisena vaikkapa jälkikäteen?

Kiitokset vielä vastaajille. :)
 
Vastaus: Xbox One

Saakohan tuota nopeampaa kovoa ostettua irrallisena vaikkapa jälkikäteen?

Xbox One tukee ulkoisia kovalevyjä, eli onnistuu jälkikäteen. Itse etsin tällä hetkellä yhden tai kahden teratavun kovalevyä, kun tila on loppumassa..
 
Vastaus: Xbox One

Xbox One tukee ulkoisia kovalevyjä, eli onnistuu jälkikäteen. Itse etsin tällä hetkellä yhden tai kahden teratavun kovalevyä, kun tila on loppumassa..

Eli sisäistä muistia ei voi liene vaihtaa sitten, esim. tuon eliten kaltaiseen muistiin? Harmillista. Onko nuo sitten integroitu vai mitä paskaa? :D No eipä sillä sinällään ole merkitystä, koska kohtuu paljon tilaa ja parempaa luvassa. :)
 
Vastaus: Xbox One

Kävin poimimassa pienokaisen verkkiksestä eilen ja kyllähän tuohon keveään olemukseen ihastuin välittömästi. Iskin kyllä jo tulille, mutta en ehtinyt vielä muuta kuin yhden Siegen rankun pelaamaan. Samanlailla toimii kuin wanha, mutta äkkiseltään kuvanlaadusta tuli sellainen fiilis että olisiko aavistuksen parempi? Vaikea määrittää että miten mutta tuli vain fiilis. (55" FullHD telkka) Onhan siellä eri grafiikkapuolen legot eli eihän se poissuljettua ole että olisi jossain määrin parannusta tapahtunut myös FullHD käytön kanssa.

Ääntä ei taida pitää senkään vertaa kuin vanha. Mulla ei ollut nyt sitten mitään "kannattaako vaihtaa" -arpomista kun selkeesti tarvin toisen boksin. Jonkinverran tulee jatkossa matkustelua ja hotelliöitä niin tuo kulkee todella näppärästi pienessä läppärilaukussa verrattuna vanha + erillinen jättiläis poweri. Tuntuu ja näyttää vanha malli kyllä aivan jäätävän isolta laatikolta sen jälkeen kun on tuota hetken hypistellyt. Hieno vehe, suosittelen jos on boksia vailla!
 
Vastaus: Xbox One

Eli sisäistä muistia ei voi liene vaihtaa sitten, esim. tuon eliten kaltaiseen muistiin? Harmillista. Onko nuo sitten integroitu vai mitä paskaa? :D No eipä sillä sinällään ole merkitystä, koska kohtuu paljon tilaa ja parempaa luvassa. :)

Päädyit slimin hankkimaan ja näin olisin itsekin tehnyt, jos olisin ensimmäistä Onea ollut hankkimassa. Ainoa miksi heitän oman lusikkani soppaan on tuo tallennustila asia. Ei sulla ensimmäisenä ole tila loppumassa, mutta siitäkin huolimatta jos lompakko kestää, niin suosittelisin ainakin jossain vaiheessa SSD:een hankintaa. Pitäisin siellä massiivisempia/open world pelejä, joissa latausajat ovat pitempiä. Itsellä on Vhs-nauhurin kaverina Samsungin ulkoinen SSD.

En ole uusimpia pelejä testannut, mutta Digital Foundryhän on tehnyt enemmänkin aiheesta vertailuja latausajoista/vaikutuksesta suorituskykyyn esim. Witcher 3:sta, Fallout 4:sta, MGS:sta yms.

Tässä ohessa muutama oma kellotus pelin samasta vertailukohdasta (sisäinen->ssd)

GTA5 story resume: 1min 46s -> 58s

Dragon Age continue: 49s -> 35s

Far Cry 4 continue: 41s-> 18s

Forza 6 alkuruutu (press a to start): 55s->32s

"Alkuinnostuksen" jälkeen en ole testejä tehnyt, mutta kuten mainitsemani artikkelit myös kertovat, niin vaikutukset latausaikojen vähenemisessä voivat olla hyvinkin merkittäviä.
 
Vastaus: Xbox One

En ole uusimpia pelejä testannut, mutta Digital Foundryhän on tehnyt enemmänkin aiheesta vertailuja latausajoista/vaikutuksesta suorituskykyyn esim. Witcher 3:sta, Fallout 4:sta, MGS:sta yms.

Tässä ohessa muutama oma kellotus pelin samasta vertailukohdasta (sisäinen->ssd)

GTA5 story resume: 1min 46s -> 58s

Dragon Age continue: 49s -> 35s

Far Cry 4 continue: 41s-> 18s

Forza 6 alkuruutu (press a to start): 55s->32s

"Alkuinnostuksen" jälkeen en ole testejä tehnyt, mutta kuten mainitsemani artikkelit myös kertovat, niin vaikutukset latausaikojen vähenemisessä voivat olla hyvinkin merkittäviä.


Huh, kovat on latausaikojen erot! Juuri täälä itse asentelen sovelluksia ja pelejä. Tuo käyttis on kyllä aika sekava näin alkuun kun on tottunut 360:n laatikkonäkymään, mutta eiköhän se "wanha" koira vielä temput opi. Plussana VPD (oli muuten kerrankin todella nopea toimitus) oli laittanut pakettiin uuden s-mallin mukaisen ohjaimen, vaikka tilasin ihan sen vanhan mallin padin, koska hinta. Mikä lie virhe tullut, mutta kaikki otetaan. :D

Kaikin puolin muuten todella positiivinen kokemus, vielä pitäisi säädellä noita näyttöasetuksia omille okulaareille sopivammaksi ja ei todellakaan tule ikävä noita jättimäisiä voimavirtamuuntajia mitä äxlootat on harrastaneet kautta historian. :D
 
Vastaus: Xbox One

Ollaan täällä nyt oltu ihan päällisinpuolin tyytyväinen tähän XBox One konsoliin ja kaikkiin sen päivityksiin, mutta nyt on pakko sanoa että metsään ollaan menty ja pahasti.

Siis itsellä ihan tuo alkuperäinen XBox One konsoli ja nyt siihen tuli tämä "kesäpäivitys" ja auta armias mitä siitä sitten on seurannut. Kaikkein pahinta on se, että kokoajan saa jännittää milloinka konsoli kadottaa verkon - vaikka todellisuudessa ei niin käykkään vaikka ilmoitus tuleekin kadonneesta verkosta - sekä se milloin ohjelma kaatuu/on käynnistymättä. Tämä tässä se suurin turhautumisen aiheuttaa. Muutoin ulkoasullisesti paljon parempaan suuntaan mennään kuin mistä on lähdetty liikkeelle. Latausajat valikkojen välillä tasoa "OK" ja välillä tasoa "Ootellahan".

Onkos täällä muilla foorumilaisilla tämän kaltaisia ongelmia, en kai minä ole ainut? Ja voiko tämä olla niitä päivityksiä joiden tarkoituksena on "heikentää" alkuperäisen mallin toimivuutta jotta porukka ostaisi tota uutta S-mallia? Kieltämättä kyllä kaikessa siroudessaan ja pienuudessaan (luojan kiitos ovat tajunneet vihdoin laittaa sisäisen virtalähteen) tuo S-malli on kyllä upean näköinen kapistus.
 
Vastaus: Xbox One

Ollaan täällä nyt oltu ihan päällisinpuolin tyytyväinen tähän XBox One konsoliin ja kaikkiin sen päivityksiin, mutta nyt on pakko sanoa että metsään ollaan menty ja pahasti.

Siis itsellä ihan tuo alkuperäinen XBox One konsoli ja nyt siihen tuli tämä "kesäpäivitys" ja auta armias mitä siitä sitten on seurannut. Kaikkein pahinta on se, että kokoajan saa jännittää milloinka konsoli kadottaa verkon - vaikka todellisuudessa ei niin käykkään vaikka ilmoitus tuleekin kadonneesta verkosta - sekä se milloin ohjelma kaatuu/on käynnistymättä. Tämä tässä se suurin turhautumisen aiheuttaa. Muutoin ulkoasullisesti paljon parempaan suuntaan mennään kuin mistä on lähdetty liikkeelle. Latausajat valikkojen välillä tasoa "OK" ja välillä tasoa "Ootellahan".

Onkos täällä muilla foorumilaisilla tämän kaltaisia ongelmia, en kai minä ole ainut? Ja voiko tämä olla niitä päivityksiä joiden tarkoituksena on "heikentää" alkuperäisen mallin toimivuutta jotta porukka ostaisi tota uutta S-mallia? Kieltämättä kyllä kaikessa siroudessaan ja pienuudessaan (luojan kiitos ovat tajunneet vihdoin laittaa sisäisen virtalähteen) tuo S-malli on kyllä upean näköinen kapistus.

Palauta tehdasasetukset. Joku bitti mennyt vinoon.
Täällä kaksi konsolia hyrrää julkkarista, ja ei mitään tuollaista.
 
Vastaus: Xbox One

Ollaan täällä nyt oltu ihan päällisinpuolin tyytyväinen tähän XBox One konsoliin ja kaikkiin sen päivityksiin, mutta nyt on pakko sanoa että metsään ollaan menty ja pahasti.

Siis itsellä ihan tuo alkuperäinen XBox One konsoli ja nyt siihen tuli tämä "kesäpäivitys" ja auta armias mitä siitä sitten on seurannut. Kaikkein pahinta on se, että kokoajan saa jännittää milloinka konsoli kadottaa verkon - vaikka todellisuudessa ei niin käykkään vaikka ilmoitus tuleekin kadonneesta verkosta - sekä se milloin ohjelma kaatuu/on käynnistymättä. Tämä tässä se suurin turhautumisen aiheuttaa. Muutoin ulkoasullisesti paljon parempaan suuntaan mennään kuin mistä on lähdetty liikkeelle. Latausajat valikkojen välillä tasoa "OK" ja välillä tasoa "Ootellahan".

Onkos täällä muilla foorumilaisilla tämän kaltaisia ongelmia, en kai minä ole ainut? Ja voiko tämä olla niitä päivityksiä joiden tarkoituksena on "heikentää" alkuperäisen mallin toimivuutta jotta porukka ostaisi tota uutta S-mallia? Kieltämättä kyllä kaikessa siroudessaan ja pienuudessaan (luojan kiitos ovat tajunneet vihdoin laittaa sisäisen virtalähteen) tuo S-malli on kyllä upean näköinen kapistus.

Oletko kokeillut ihan ensalkuun sitä "virtanappi 10sec pohjassa, sähköt irti 10min" -temppua? Toi korjaa about 90% kaikista ongelmista. Itsellä julkkarista asti tää ollut ja toimii hyvin. Kyllähän tuo UI lataa taustakuvaa välillä sen 10 sekkaa, mutta muuten en ole mitään havainnut. Ilmeisesti, kun käytän taustana achievementtikuvaa, se jotenkin tarkistaa et olenhan sen suorittanut ja siksi sen lataaminen kestää. Jos vedän usbistigulta jonkun kuvan, tätä se ei tee. Tää on ainoa ongelma mihin olen törmännyt tähän asti.
 
Vastaus: Xbox One

@Heksa_83

Onhan tuo aika buginen aina välillä ja nyt lähipäivinä pitäisi tulla uutta päivitystä jakoon. Sen pitäisi korjailla bugeja, mutta jos ei tuon jälkeen toimi kannattaa suosiolla vetää resetti konsolille.

Ainakin mulla on ollut konsoli paljon vakaampi, kun olen preview jäsenenä saanut pari pientä päivitystä tuon "kesäpäivityksen" jälkeen.
 
Onhan tuo aika buginen aina välillä ja nyt lähipäivinä pitäisi tulla uutta päivitystä jakoon. Sen pitäisi korjailla bugeja, mutta jos ei tuon jälkeen toimi kannattaa suosiolla vetää resetti konsolille.
En ole previkassa koskaan ollutkaan, ja tänään tuli jokin n. 480 megan päivitys. Varsinaisen kesäpäivityksen olin asentanut jo pari päivää sitten.

Sort by last updated (tms) bugaa meikulla vieläkin, ts. ei näytä mitään. Ennen kesäpäivitystä näytti koko pelikirjaston lajiteltuna viimeisimpänä päivitettyjen mukaan.
 
Vastaus: Xbox One

En ole previkassa koskaan ollutkaan, ja tänään tuli jokin n. 480 megan päivitys. Varsinaisen kesäpäivityksen olin asentanut jo pari päivää sitten.

Sort by last updated (tms) bugaa meikulla vieläkin, ts. ei näytä mitään. Ennen kesäpäivitystä näytti koko pelikirjaston lajiteltuna viimeisimpänä päivitettyjen mukaan.

Huomasinkin justiinsa, että Major Nelson oli twiitannut päivityksen lähteneen jakoon tänään.

On se kyllä kumma, kun eivät saa tuota Sort by last updatedia toimimaan, vaikka palautetta lähtee jatkuvasti menemään :(
 
Vastaus: Xbox One

Kysyisin että mitä Konsolini oikein tekee välillä kun sammutan niin alkaa käynnistymään itsestään vähän ajan päästä päivittääkö se jotain vai mitä tuo tarkoittaa tuskin mitään sen ihmeellistä haluisin tietää vaan.
 
Vastaus: Xbox One

Mikäli on instant on ensimmäisiä kertoja päällä, niin se päivittelee melko paljon appeja, pelejä ym. ja täten käynnistelee ja sammuttelee itseään. Tuosta pääsee eroon, kun menee ja pistää jonoon päivittymään kaiken mahdollisen ja mahdottoman. Muuten se venkslaa itseään melko monta kertaa. Eli ei siis hätää. :)
 
Vastaus: Xbox One

Nyt tulee täysin nyyppäkysymys vaikka konsoli onkin ollut itselläni jo marraskuusta: Miten tuo kaverilistalle lisäys tässä toimii? Pleikkarilla tottunut siihen, että voi liittää ystäväpyyntöön viestin, mutta tällä laitteella ei sellaista ole tullut vastaan. Eli esim. laitan kaveripyynnön hypoteettiselle käyttäjälle KeijoKanuuna, niin saako Keijo minkäänlaista ilmoitusta asiasta? Itselle toki ilmestyy kyseinen käyttäjä tuohon listalle ja alan automaattisesti seuraamaan häntä myös.
 
Vastaus: Xbox One

Nyt tulee täysin nyyppäkysymys vaikka konsoli onkin ollut itselläni jo marraskuusta: Miten tuo kaverilistalle lisäys tässä toimii? Pleikkarilla tottunut siihen, että voi liittää ystäväpyyntöön viestin, mutta tällä laitteella ei sellaista ole tullut vastaan. Eli esim. laitan kaveripyynnön hypoteettiselle käyttäjälle KeijoKanuuna, niin saako Keijo minkäänlaista ilmoitusta asiasta? Itselle toki ilmestyy kyseinen käyttäjä tuohon listalle ja alan automaattisesti seuraamaan häntä myös.
Keijolle tulee ilmoitukset osioon ilmoitus, että Jalasvaara lisäsi sinut ystäväksi. Sen jälkeen hän voi lisätä sinut tai olla lisäämättä. Toimii samalla tavalla kuin esim. Twitter tai Instagram.
 
Ylös Bottom