Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gameskeeper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xone
Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

No se nyt riippuu ihan ihmisestä mutta kyllä itselle ainakin 30 FPS vahvalla motion blurrilla aiheuttaa ihan huonoa oloa välillä, ettei se ole mistään tuulesta temmattua että ei pystyis pelaa.


Juu toki riippuu, mutta jos vahva motion blur aiheuttaa joillain huonoo oloo kuten on yleisesti tiedossa, niin sillon se pitää olla otettavissa pois. Kuten sanoin se vaatii pelintekijöiltä ammattitaitoa ja kiinnostusta tehdä pelit kunnolla, joka ikävä kyllä on nykyaikana vaan haave, kun semmosta betatestejä tulee kokoajan ulos.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Juu toki riippuu, mutta jos vahva motion blur aiheuttaa joillain huonoo oloo kuten on yleisesti tiedossa, niin sillon se pitää olla otettavissa pois. Kuten sanoin se vaatii pelintekijöiltä ammattitaitoa ja kiinnostusta tehdä pelit kunnolla, joka ikävä kyllä on nykyaikana vaan haave, kun semmosta betatestejä tulee kokoajan ulos.

Totta, olishan se helmi jos konsoleillekkin saatais enemmän vaihtoehtoja karsia erinäisiä efektejä pois käytöstä.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Pelkkä upscaling pro konsolissa.
Kuten muut ovatkin todenneet, on PS4 Prolle julkaistu natiivi 4K-pelejä. Sanoisin kuitenkin, että tuleva Xbox on aikalailla se "oikea" vaihtoehto, jos 4K-pelaaminen on tärkeä tekijä. Muistaakseni Microsoftin edustaja on aiemmin maininnut, että loppuvuodesta 2017 eteenpäin jokainen 1st party julkaisu sisältää natiivi 4K pelitilan. Tehoa varmasti löytyy sen verran, että samoja tuloksia nähdään myös kolmannen osapuolen titteleissä.

Kuten sanoin se vaatii pelintekijöiltä ammattitaitoa ja kiinnostusta tehdä pelit kunnolla, joka ikävä kyllä on nykyaikana vaan haave, kun semmosta betatestejä tulee kokoajan ulos.
OT: Syy yleisesti löytyy johtoportaan suunnalta, jossa päätetään pelin julkaisupäivä. Mitä tulee betatesteihin... Älä osta pelejä ennakkoon (tai tietenkin voit ostaa, mutta tällöin on turha valittaa, jos tekele onkin täysi raakile).
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

OT: Syy yleisesti löytyy johtoportaan suunnalta, jossa päätetään pelin julkaisupäivä. Mitä tulee betatesteihin... Älä osta pelejä ennakkoon (tai tietenkin voit ostaa, mutta tällöin on turha valittaa, jos tekele onkin täysi raakile).

Pelit on monesti pahimmillaan kuukausi tolkulla bugisia. BF4 oli 2v tai onko vieläkin [emoji2] Jos haluan jonkun pelin, niin kyllä sen sit ostankin heti julkaisusta vaikka onkin buginen. Ja tottakai niistä saa valittaa ja pitääkin, muutenhan se olis vaan typerää jos ei näin tekis. Ei se ennakkoon ostaminen sitä poista etteikö sais valittaa bugeista. Todella hölmö ajattelutapa.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Ready at Dawnin (The Order: 1886) kehittäjä kommentoi Scorpion CPU:ta. Nähtävästi tämä on edelleen pullonkaula, kuten Aksu taisikin jo edellisellä sivulla todeta.

Ready At Dawn’s Graphics Dev On Xbox Scorpio: CPU Upgrade Is Not Huge Or Amazing, Won’t Be Priced At $399

The big bottleneck on the Scorpio is likely to be the CPU- something that Matt identified as being ‘nice, but not amazing’ himself. “Well let’s be clear, these changes aren’t in the same world as a Zen upgrade. It’s nice (and in fact basically required), but not huge or amazing,” he said. “Let’s not buy into the spin so completely,” he continued, referring to some conclusions people are drawing from the ambiguous ‘improvements’ the Scorpio CPU will have. “But yes, the upclock and improvements are very welcome.”

He elaborated a bit upon why he isn’t as impressed by the CPU. “Hardware additions to improve CPU performance aren’t rare (current gen systems already have them),” he said. “It was never going to be just the CPUs on their own. But like I said, a definite improvement.”

At the same time, he did make it very clear that he isn’t criticizing the CPU- as a matter of fact, he holds that this was probably the most sensible thing Microsoft could have done. “I’m not criticizing the CPU,” he said. “It was the only logical choice for the system, and really the only option MS had was to upclock the Jag and put in some extras to help. There is nothing wrong with what they did. I just think the people acting like it’s a bigger improvement than it is are kinda silly.”

That said, though, this is a solid machine, packing a powerful punch- so you shouldn’t expect it to be $400. This is, in fact, something he reiterated multiple times, noting that while it would be nice, it is absolutely not something people should be hoping for, or they risk disappointing themselves.

Ei se ennakkoon ostaminen sitä poista etteikö sais valittaa bugeista. Todella hölmö ajattelutapa.
Turha valittaa =/= ei saa valittaa.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Dodiin, Digital Foundryn videot alla, mutta tärkeimmät eli tehot tähän ensimmäiseksi. TL;DW alla olevasta videosta: Xbonelta portattu Forza 6 pyörii natiivina 4K/60fps ja käyttää 66% koneen tehoista... :eek:

[video=youtube;RE2hNrq1Zxs]https://www.youtube.com/watch?v=RE2hNrq1Zxs[/video]

Aivan saiRAAN hyvältä näyttää ja kuulostaa. Quick n dirty ad hoc Forza testi kuulostaa jo sinänsä aika käsittämättömältä. Sitten vielä ne Scorpparille optimoitavat pelit huh huh kyllä kiitos! Luulen että Day 1 muutamiin vanhoihinkin peleihin napsahtelee 4K päivityksiä. Gears 4, Halo Wars 2 sekä Halo 5 pidän oikeastaan aivan varmana. Ja hups en olekaan muuten "ehtinyt" pelaamaan vielä minkään mainituista yksinpeliä loppuun ja taisin just nyt päättää että siirrän ne todo -listassa alemmalle prioriteetille ja pelailin muita pelejä alta pois. Nautiskellaan niitä sitten 4K, en muuten olisi hirveän äimänä vaikka tulisi samalla rysäyksellä myös HDR tuki, no Gearssissähän itseasialta on jo ja se näyttää mahtavalta jo nykyisellään.

Saas nähdä sitten miten 3rd party pelien kanssa mennään? Tuleeko saman tyyppistä optimointi settiä kun Porolle? Saa nähdä, mielenkiintoisia aikoja ja E3 messuja nyt syytä odottaa enemmän kuin vuosiin.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Mikäli xbox olisi ykkös konsolini, niin ei olisi epäilystäkään ostaisinko.

4K ei kiinnosta yhtään sen enempää kuin aikaisemminkaan. Mulle riittää se 1080p vielä seuraavaan geniin asti, vaikka Pro löytyykin. Mielenkiinnolla jään odottamaan lisää infoa ja hintaa, irtoisko 499€?
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Eipä juuri yllätyksiä spekseihin muuta kuin että CPU ei ollutkaan tuon tehokkaampi. +10% vs Ps4 pro. En usko että multiplättäri peleissä mitään "näkyvää" eroa tulee olemaan Prohon verrattuna. 4k vs "ei natiivi 4k" on ihan merkityksetön juttu, konsolien välisesti tai ihan "konsolin sisäisesti", omassa telkussa (65" 4K, n.3-3.5m katseluetäisyys) ei eroa näe vaikka kuin tihrustaisi -> hyvin antialiasoitu 1080p, skaalattu 1400-1800P, 4K välillä ero on mitätön, mieluumin laittaisin paukkuja parempiin yksityiskohtiin. Ei sillä että tehosta ei olisi hyötyä, lisätehot mahdollistaa vihdoin että se pelikuva on kauttaaltaan hyvän laatuinen, reunoissa ei portaisuutta yleensä enää esinny. Saa nähdä miten MS hoitaa tuon, mitään suurempaa extraa ei peleihin ole tulossa jos se extrateho (vs. pro malli) "hukataan" vain esim. 1600p vs. 2160P renderöintiin.

Noin muuten, vaikuttaa pätevältä ja hyvin suunnitelllulta raudalta, ei siinä mitään. Hommaisin toki jos olisin xbox käyttäjä.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Eipä juuri yllätyksiä spekseihin muuta kuin että CPU ei ollutkaan tuon tehokkaampi. +10% vs Ps4 pro. En usko että multiplättäri peleissä mitään "näkyvää" eroa tulee olemaan Prohon verrattuna. 4k vs "ei natiivi 4k" on ihan merkityksetön juttu, konsolien välisesti tai ihan "konsolin sisäisesti", omassa telkussa (65" 4K, n.3-3.5m katseluetäisyys) ei eroa näe vaikka kuin tihrustaisi -> hyvin antialiasoitu 1080p, skaalattu 1400-1800P, 4K välillä ero on mitätön, mieluumin laittaisin paukkuja parempiin yksityiskohtiin. Ei sillä että tehosta ei olisi hyötyä, lisätehot mahdollistaa vihdoin että se pelikuva on kauttaaltaan hyvän laatuinen, reunoissa ei portaisuutta yleensä enää esinny. Saa nähdä miten MS hoitaa tuon, mitään suurempaa extraa ei peleihin ole tulossa jos se extrateho (vs. pro malli) "hukataan" vain esim. 1600p vs. 2160P renderöintiin.

Noin muuten, vaikuttaa pätevältä ja hyvin suunnitelllulta raudalta, ei siinä mitään. Hommaisin toki jos olisin xbox käyttäjä.

Ei millään pahalla, mutta kyllä on näössä vikaa jos ei näe hyvälaatuisenkin 1080p:n ja 4K-kuvan välillä selkeää eroa. PS4 Pron checkerboarding-4K:n ja aidon 4K:n välillä ero lienee vaikeampi huomata.

Multiplattareissa ero ei graafisesti välttämättä ole suuren suuri, sillä tähänkin mennessä ne pelit on tehty pienimmän yhteisen nimittäjän mukaan. Suorituskyvyssä tullee silti olemaan selkeitäkin eroja mitä pidemmälle edetään, kuten näkyi Xbonen ja PS4:n välillä. Eli Scorpio pystyy parempaan resoluutioon ja tasaisempaan ruudunpäivitykseen. Ja jos pelejä tehdään edelleen alkuperäisten konsolien ehdoilla, tulee Scorpio mahdollistamaan erittäin hyvän suorituskyvyn, mikäli tuo Forza 6 -testi antaa mitään osviittaa.

Tästä huolimatta olen silti sitä mieltä, että lisääntyneet tehot pitäisi mieluummin käyttää korkeampaan ruudunpäivitykseen, kuvanlaadun parantamiseen ja paremman grafiikan luomiseen, kuin resoluutiokilpailuun. Mutta koska 4K myy, niin sillä näitä pelejä mainostetaan.

Onneksi Scorpio takaa parannetut ominaisuudet kaikissa peleissä myös 1080p-käytössä, mitä PS4 Pro ei tee. Tämä parantaa kuvanlaatua entisestään erityisesti anti-aliasoinnin, mutta myös yksityiskohtien osalta:

qkd4jnjwozgcpt0qooly.jpg

Digital Foundry sanoi:
With some PS4 Pro titles, we've been vocal in our criticisms of game modes locked to specific display types. If a title has a high resolution mode, 1080p display users should get super-sampling - something that doesn't always happen, even on Sony first party games. Part of Microsoft's commitment to the 1080p user is that super-sampling is mandated - if a Scorpio title runs at a higher resolution, it must downsample for full HD screens. Similarly, in-game frame-rates must be the same or faster than standard Xbox One titles. Hopefully we'll actually see smoother performance.

edit:

Microsoft sanoi:
All existing Xbox games (including Xbox One Backward Compatible titles) will run smoother, look better and load faster without requiring an update or any work from developers. All games running on Project Scorpio will achieve more consistent framerates, faster load times, improved anisotropic filtering, and will run at their peak resolution if the title implemented dynamic scaling. In addition, developers will also have the option to update existing titles to further take full advantage of Project Scorpio’s advanced capabilities including full 4K assets and 4K resolution.

lähde
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Ei millään pahalla, mutta kyllä on näössä vikaa jos ei näe hyvälaatuisenkin 1080p:n ja 4K-kuvan välillä selkeää eroa. PS4 Pron checkerboarding-4K:n ja aidon 4K:n välillä ero lienee vaikeampi huomata.

Jos sulla sohva on siellä 3-3,5m päässä, niin eroa ei ihmissilmä erota 55-65" töllöllä.
a4b80e86530312803058514dcad231a4.jpg
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Jos sulla sohva on siellä 3-3,5m päässä, niin eroa ei ihmissilmä erota 55-65" töllöllä.

Ehkä ei normaalissa katselussa, mutta "vaikka kuin tihrustaisi" antoi mielikuvan hieman erilaisesta tarkastelusta.

edit: tarkoitin siis tihrustamista sieltä normaalilta katseluetäisyydeltä.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Ehkä ei normaalissa katselussa, mutta "vaikka kuin tihrustaisi" antoi mielikuvan hieman erilaisesta tarkastelusta.

Niin ajattelit noin. Mä luulin sillä tarkoittaneen sitä, että tihrustat sieltä 3m päästä.

Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että yksityiskohtia lisää, full hd reso, tai hieman parempi ja 60fps standardiksi. Sit vois valintana olla kevyempi 4k 30fps sitä haluaville.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Ehkä ei normaalissa katselussa, mutta "vaikka kuin tihrustaisi" antoi mielikuvan hieman erilaisesta tarkastelusta.

edit: tarkoitin siis tihrustamista sieltä normaalilta katseluetäisyydeltä.

Juurikin tihrustamista normi katseluetäisyydeltä, tuo mainittu katseluetäisyys vs. resoluutio kartta on harmillisen oikeassa, silmän erottelukyky ei vaan riitä jos peli on graafisesti "laadukas". Kysehän ei ole siitä että ettetkö erottaisi yksittäistä musta/valko viivaa/pikseliä 4K kuvasta tuolta etäisyydeltä. Jos verrattaisi ilman anti-aliasointia olevaan 1080p ja myöskin ilman AA:ta olevaa 4k peliä niin siinä kyllä erottuu minunkin katseluetäisyydeltä hyvin. Virheet näkyy siis mutta laadukkaassa lopputulemassa on helkutin vaikea todentaa laadullinen parantuminen, sitä hankalampi mitä kauempana istuu.

Toisekseen varsinkin videomatsku tai HDR materiaali tungetaan pakattuna töllöön (YUV:422/420) joten väriinformaatio on jo levinnyt 2 tai 4 "4K" pikselin alueelle. Kukaan ei ole tästäkään valittanut joten voidaan sanoa että sitäkään ei erota kuin synteettisistää testikuvissa.

Sitten vielä kohtuullisen pienikin liike kuvassa alkaa aiheuttaa sitä että TV ei vaan pysty toistamaan kuvaa liikkeessä "täydellä" resoluutiolla (eli edes testikuvissa et erota 4K musta/valko vierekkäisiä viivoja muuta kuin harmaana mössönö, ja tämä pätee niin LCD kuin Oled telkkuihin) Että silleen toivoisi vieläkin nykyistä enemmän vaikkapa dynaamisia resoluutiota, voitaisiin ohjata se grafiikka vääntö asioihin jotka kulloinkin edes erottuu.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Eiköhän tuossa lopputulemana ole että Scorpiolla multiplattarit pyörii pääasiassa muutamia frameja PS4Prota nopeammin, siis Ps4-Xbone -tilanne kääntäen.

Siitä olen samaa mieltä että resoluution kasvattamisen hyödyt pienenee, ja toivoisinkin että panostettaisiin vakaaseen 60fps -kokemukseen kaikissa peleissä, vaikka sitten resoluutiosta hieman tinkimällä (dynaaminen reso).
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Eiköhän tuossa lopputulemana ole että Scorpiolla multiplattarit pyörii pääasiassa muutamia frameja PS4Prota nopeammin, siis Ps4-Xbone -tilanne kääntäen.

Olisi iso yllätys jos ero jäisi noin pieneksi. Hyvin karkeasti voidaan ajatella, että Pro on 2xPS4 ja Scorpio 3xPS4. Näin siis pelkästään lukuja tuijottamalla.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Ei tuon Scorpion tehot riitä native 4K kuin harvoissa peleissä, vaikkapa Battlefield 1 ei pyöris millään 60fps 4K. Se on vaan microsoftin markkinointi puhetta että tuo on 4K konsoli.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Aika paljon täällä ihmiset jo vääntävät mihin konsoli pystyy ja ei pysty vaikka tuotetta ei ole edes markkinoilla ja mitään gameplay-materiaalia ei ole julkaistu.

Itse katson ihan rauhassa mitä infoa e3-messut tuo tullessaan.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Digital Foundryn kaveri kokoajan puhui 4K-peleinä näitä Xbox Onelle jo julkaistuja pelejä, eikä oikeastaan spekuloinut tulevien pelien suorituskyvyllä. On mielenkiintoista nähdä tarkkaa vertailua Forza Horizon 3:sta mikäli Turn10 tekee pelille kunnon Scorpio tuen. Scorpion todenäköinen 4K 30fps vs PC.

Tehoa on paljon konsoliksi, mutta saa nähdä kannaattaako Microsoftin iso panostus työn osalta sekä rahallisesti. Sony meni vähän helpommalla ja PS4 Pro jäi fiilikseltä sekä statukselta vähän vaisuksi, vaikka hyvä laite onkin.

Mielenkiintoiset ajat luvassa edessäpäin, Scorpio ainakin tarjoaa 4K-television omistajille todella hyvän vaihtoehdon.
 
Ylös Bottom