Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Onen päivitysmalli: Xbox One X (2017)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gameskeeper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xone
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Ei tuon Scorpion tehot riitä native 4K kuin harvoissa peleissä, vaikkapa Battlefield 1 ei pyöris millään 60fps 4K. Se on vaan microsoftin markkinointi puhetta että tuo on 4K konsoli.

Aika varmana heität tällaisen "faktan".

Riippumattoman Digital Foundryn ekassa videossa kuitenkin oli pätkä, jossa puhuttiin Forzan6:n pääsevän 4K/60fps-tasoon maksimimäärällä autoja, vaikka masiinasta otetaan pelkästään 66 prosenttia tehoja irti. Aika paljon siis jää tehopotentiaalia vielä käyttämättä.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Olisi iso yllätys jos ero jäisi noin pieneksi. Hyvin karkeasti voidaan ajatella, että Pro on 2xPS4 ja Scorpio 3xPS4. Näin siis pelkästään lukuja tuijottamalla.
Noh jos kerta halutaan se täysi 4k niin siihenhän se tehoero menee helposti.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Aika varmana heität tällaisen "faktan".

Riippumattoman Digital Foundryn ekassa videossa kuitenkin oli pätkä, jossa puhuttiin Forzan6:n pääsevän 4K/60fps-tasoon maksimimäärällä autoja, vaikka masiinasta otetaan pelkästään 66 prosenttia tehoja irti. Aika paljon siis jää tehopotentiaalia vielä käyttämättä.
Pelkästä resoluutiosta keskustelu on melkein yhtä hölmöä kuin kameroiden vertailu sen perusteella miten paljon kennossa on pikseleitä. Kyllä varmaan noilla konsoleilla 4K:n päästäänkin resoluution puolesta, mutta miten alas grafiikka-asetuksia joudutaan veivaamaan? Tällä hetkellä esim. PC-puolen 4k-pelaaminen on lähinnä iso vitsi, kun markkinoiden tehokkaimmat kortit (nvidian 1080-sarja) pyörittävät uusimpia pelejä ultra-asetuksilla hädin tuskin 60fps kun pyöritetään peliä FullHD resolla. 4K-resoluutioon siirryttäessä joudutaankin detaileja (yllättäen) pudottamaan rankalla kädellä, kun yhtäkkiä pitäisi renderöidä 4x saman verran pikseleitä. Tämä siis sillä oletuksella jos meinataan päästä edes jotenkin järkevään ruudunpäivitysnopeuteen.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Kyllä varmaan noilla konsoleilla 4K:n päästäänkin resoluution puolesta, mutta miten alas grafiikka-asetuksia joudutaan veivaamaan?

Forzan kohdalla oli kyse samasta detaljitasosta kuin Xbox Onella.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Noh jos kerta halutaan se täysi 4k niin siihenhän se tehoero menee helposti.
Juu ei tehoeron hyödyntäminen varmastikkaan mikään ongelma ole. Sen saa käytettyä myös esimerkiksi lisäämällä silmäkarkkia tai nostamalla ruudunpäivitysnopeutta. Pelintekijät päättävät mihin sen käyttävät.
 
Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Kyseessä on siis eräänlainen xbox pro. Muutos on xbox puolella vaan isompi kun sonyn suunnalla, koska tehoero alkuperäiseen malliin on isompi.

Taitaa jäädä multa väliin. En omista 4K töllöä ja Halon ja Gears of Warin kanssa on näköjään iskenyt ähky kun ihan viimeismmät muutenkin pelaamatta. Jo xboxonen omistavalle tämä lienee hyvin houkutteleva päivitys, etenkin jos 4K töllö löytyy.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Kyllä tämä myös minulle pelkälle PS4:n omistavalle on ihan houkutteleva. Xbox Onen yksinoikeudet ovat vielä kokonaan kokematta ja suunnitelmissa on ollut Onen osto jo jonkin aikaa. Miksipä ei siis vielä odottelisi, että saa oikein kunnon tehokonsolin. Mielenkiinnolla kattellaan, minkälainen laite sieltä tulee.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Pelkästä resoluutiosta keskustelu on melkein yhtä hölmöä kuin kameroiden vertailu sen perusteella miten paljon kennossa on pikseleitä. Kyllä varmaan noilla konsoleilla 4K:n päästäänkin resoluution puolesta, mutta miten alas grafiikka-asetuksia joudutaan veivaamaan? Tällä hetkellä esim. PC-puolen 4k-pelaaminen on lähinnä iso vitsi, kun markkinoiden tehokkaimmat kortit (nvidian 1080-sarja) pyörittävät uusimpia pelejä ultra-asetuksilla hädin tuskin 60fps kun pyöritetään peliä FullHD resolla. 4K-resoluutioon siirryttäessä joudutaankin detaileja (yllättäen) pudottamaan rankalla kädellä, kun yhtäkkiä pitäisi renderöidä 4x saman verran pikseleitä. Tämä siis sillä oletuksella jos meinataan päästä edes jotenkin järkevään ruudunpäivitysnopeuteen.
No nyt en kyllä ymmärrä. GTX 1080 pyörittää esim. Witcher 3 yli 100fps, Rise of the tomb raider yli 160fps, Battlefield 1 yli 140fps. Tuossa muutama esimerkki, vieläkö väität, että pyörittää hädin tuskin 60fps ? Ja ihan mielenkiinnolla haluaisin kuulla näistä peleistä, jotka pyörivät hädin tuskin 60fps. Saattaa johtua ihan vaan huonosta porttauksesta.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Kyllä ne pelit vaatii myös hyvän prossun että ne yli 100fps pyörii, hyvillä grafiikka asetuksilla. Vaikkapa Intel Core i7 4790 4.0 GHz joka maksaa noin 400€, ja on ihan eri planeetalta kuin Scorpion prossu.[FONT=Motiva Sans, sans-serif][/FONT]
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Kyllä ne pelit vaatii myös hyvän prossun että ne yli 100fps pyörii, hyvillä grafiikka asetuksilla. Vaikkapa Intel Core i7 4790 4.0 GHz joka maksaa noin 400€, ja on ihan eri planeetalta kuin Scorpion prossu.[FONT=Motiva Sans, sans-serif][/FONT]
Kun puhutaan nimenomaan grafiikan pyörityksestä, niin CPU on kuitenkin kohtuullisen pienessä osassa. Ne CPU:n hyödyt näkyvät sitten muussa käytössä selkeämmin. Bonarina Scorpiossa DX12 on rakennettu suoraan GPU:hun minkä pitäisi tiputtaa entisestään CPU:n kuormaa grafiikan pyörittämisestä.

Tässä vielä hivenen vanhentunut linkki aiheeseen, jotta voit sivistää itseäsi:
http://www.hardwaresecrets.com/is-a-high-end-cpu-a-real-need-for-a-gaming-computer/7/
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Kun puhutaan nimenomaan grafiikan pyörityksestä, niin CPU on kuitenkin kohtuullisen pienessä osassa. Ne CPU:n hyödyt näkyvät sitten muussa käytössä selkeämmin. Bonarina Scorpiossa DX12 on rakennettu suoraan GPU:hun minkä pitäisi tiputtaa entisestään CPU:n kuormaa grafiikan pyörittämisestä.

Tässä vielä hivenen vanhentunut linkki aiheeseen, jotta voit sivistää itseäsi:
http://www.hardwaresecrets.com/is-a-high-end-cpu-a-real-need-for-a-gaming-computer/7/

Juuh todellakin, Aksun kannattaa katsastaa viedeo viestissä # 107 jotta pääsee vähän kartalle. Arkkitehtuuri on ihan muuta kuin mikään olemassa oleva joten vertailu on mahdotonta kun olemassa olevaa referenssiä ei yksinkertaisesti ole. Siksi suoraa vertaamista speksien valossa vaikka PC rautaan ei pidä tehdä. Tässä täytyy nyt vain odottaa E3 messuja ja julkkaria jotta nähdään missä todella ollaan. Pelien 4K@60fps verrattain näyttävillä graffoilla vaikuttaa käytettävissä olevien tietojen perusteella selviöltä, tosin olihan se varma: MS ei ole sellaisessa asemassa (kuin Sony) että voisi alittaa mainitun tavoitteen. Nyt pitää laittaa oikea 4K konsoli markkinoille ja sillä sipuli!
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Oottehan te sekaisin jos kuvittelette että tuolla mobile prossulla tuotetaan 4K/60fps ihan heittämällä, ei päästä edes 4K/30fps, kuin harvoissa tapauksissa.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Oottehan te sekaisin jos kuvittelette että tuolla mobile prossulla tuotetaan 4K/60fps ihan heittämällä, ei päästä edes 4K/30fps, kuin harvoissa tapauksissa.

Eikö ps4 pro:lla päästy 4k/60fps esim resogun:ssa vaikka prosessori on laiskempi mitä scorpio:ssa? Todellakin uskon että scorpionilla tullaan näkemään huomattavasti enemmän 4K/60fps pelejä mitä pro:lla.. Yksi syy miksi olen jättänyt xboxin yksinoikeuksia ostamatta jos ollut tämä että ne tulevat pyörimään scorpiolla paremmin ja lähtee sieltä konsolin mukana myös gears of war 4 :D
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Eikö ps4 pro:lla päästy 4k/60fps esim resogun:ssa vaikka prosessori on laiskempi mitä scorpio:ssa? Todellakin uskon että scorpionilla tullaan näkemään huomattavasti enemmän 4K/60fps pelejä mitä pro:lla

Ihan varmasti tullaan näkemään enemmän, monien isojen pelien kohdalla native 4K jää silti haaveeksi.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Oottehan te sekaisin jos kuvittelette että tuolla mobile prossulla tuotetaan 4K/60fps ihan heittämällä, ei päästä edes 4K/30fps, kuin harvoissa tapauksissa.

Mobile-prossu? Ehkei kuitenkaan. Ja tietenkin konsoleilla GPU:n merkitys lienee suurempi kun pelit on helpompi optimoida niin ettei pullonkauloja synny.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Hankintaan menee! Mukava lisä ps4 pron kaveriksi! Täsdä on vielä se 4k asemakin mukana, joten ei paha hankinta ei.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

No nyt en kyllä ymmärrä. GTX 1080 pyörittää esim. Witcher 3 yli 100fps, Rise of the tomb raider yli 160fps, Battlefield 1 yli 140fps. Tuossa muutama esimerkki, vieläkö väität, että pyörittää hädin tuskin 60fps ? Ja ihan mielenkiinnolla haluaisin kuulla näistä peleistä, jotka pyörivät hädin tuskin 60fps. Saattaa johtua ihan vaan huonosta porttauksesta.
Pistetään uudemmista vaikka GR Wildlands ja Mass Effect Andromeda. Näillä on turha kuvitella että päästäisiin 60fps:ään edes sillä FullHD resolla asetukset tapissa. Kannattaa myös katsella minne fps putoaa näissä sinunkin esimerkeissä kun resoluutio laitetaan 4K:ksi, niin ymmärrät miksi olen hieman skeptinen siitä mikä se Scorpion oikea suorituskyky tulee olemaan.
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Games Industry pohtii Scorpion hintaa:

A $500 price will look like a bargain, if IDC's Lewis Ward turns out to be correct. "I estimate the basic hardware will cost around $650, so if Microsoft wants any kind of margin at all, Scorpio will have to retail for $700 or more. If you look at the Alienware Aurora, which is a solid VR-ready PC, that currently costs about $1,000. I think Scorpio will come in below that, but how much below is unknowable at this point.

"This is a step function difference in performance though. The PS4 Pro can generally run 4K (UHD) video at 30 frames a second. The Scorpio will run video content and games at 60, with room to spare for special effects and spatial audio. It will succeed at bringing AR and VR to the Xbox One platform, just as it's coming to all Win10 terminals, but even if costs, say, $750, that's still roughly double the cost of today's high-end Xbox One S bundle price. Scorpio will appeal to hardcore Xbox fans with money to burn, as long as it ships along with a solid lineup of 4K-ready content. I'm sure we'll see more on this at E3, but I sure hope they at least unveil something along the lines of 'Halo VR,' or perhaps it'll be 'HaloLens AR.'"
http://www.gamesindustry.biz/articl...d-outsell-ps4-this-year-thanks-to-scorpio-npd
 
Vastaus: Xbox Onen päivitysmalli: Project Scorpio (2017)

Taitaa tää aksu olla PC jonne, ainakin jutuista päätellen. Kuinka sekasin täytyy ihmisen olla jos vertaa tätä siihen normi PC puolella olevaan prossuun. Todella sekasin [emoji2]
 
Ylös Bottom