Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox ostoksilla: mitä muuta kuin konsoli?

Knight

Active Member
Xbox

Olen tässä hankkimassa Xboxia, ja ajattelin kysyä, että mitä kannattaa ostaa sen lisäksi. Esim. onko jotain piuhoja, mitkä parantaisivat kuvanlaatua, kannattaako Controller S ostaa (GameCuben ohjain soveltuu käteeni loistavasti) ja mitä pelejä kannattaa aluksi hankkia (vaikka 2)?
 
Re: Xbox

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Olen tässä hankkimassa Xboxia, ja ajattelin kysyä, että mitä kannattaa ostaa sen lisäksi. Esim. onko jotain piuhoja, mitkä parantaisivat kuvanlaatua, kannattaako Controller S ostaa (GameCuben ohjain soveltuu käteeni loistavasti) ja mitä pelejä kannattaa aluksi hankkia (vaikka 2)?

Kuuleppas Michael Knight. Nää threadit pursuaa tietoa ko. asioista, joten haulla löydän miljoonittain vastauksia kysymyksiisi. Lyhyesti kumminkin:
1) RGB-piuhalla saat parhaan mahdollisen kuvalaadun (verrattuna pelkkään mukana tulevaan komposiittiin). RGB-piuhassa on lisäksi liitäntä DD5.1 äänille, joten jos omistat ko. äänijärjestelmän, niin valinta osta RGB-piuha, jossa dd5.1 liitäntä.
2) Controller S kannattaa ostaa jos se sopii hanskaan hyvin. Itselläni on jättilapiot ja orginaaliohjain on mielestäni hyvä. Kokeile jossain kaupassa. kyllä kauppiaat tyypit varmaan antaa.
3) Pelien hankkimiseen suosittelisin tunnustelemaan hieman omaa makua ja katsemalla sitten arvosteluja eri peleistä. No halo on must-ostos.
 
Konsoliksi hanki Sega-bundle tai joku vastaava niin saat siinä mukana Sega GT 2002:n ja Jet Set Radio Futuren eli kaksi mainiota peliä. Sitten kannattaa ostaa toinen ohjain (tapauksessasi mieluiten S Controller), jotta voi pelata myös kaverin kanssa. Ohjainten määrää kannattaa ajan kanssa lisätä, jos vaikuttaa siltä että jopa nelinpelejä tulisi harrastettua.

RGB-piuha on ihan ehdoton, jos vaan televisiossa on RGB-sisääntulo. Jos televisio ei ole todella vanha, niin eiköhän se sitä tue. Valinnan voi sitten tehdä joko MS:n Advanced Scartin tai jonkun muun valmistajan halvemman RGB-piuhan välillä.

Sitten jos ei DVD:tä ole talossa jo aiemmin, niin kannattanee hankkia DVD-paketti Xboxiin (ei ehkä heti alkuun, mutta jossain vaiheessa), niin saa vehkeestä kaikki mehut irti.

Ja Halo kannattaa tietysti hankkia, jos nyt ei ole äärimmäinen anti-FPS -pelaaja.
 
Kannattaa ostaa hobby hallista jos siellä on vielä se tarjous jossa sega-bundle ja pari peliä.
 
Käytettynä ajattelin ostaa, kun ei ole mitenkään hirveästi rahaa.

En ole kyllä missään nähnyt RGB-piuhaa Xboxiin, että onko se jotenkin hirveän harvinainen?
 
On tuolla joku, mutta kun on noin halpa, niin mahtaako olla Microsoftin itsensä valmistama?

EDIT: Jaa... taidankin olla idiootti. Onko siis tuo advanced scart sama asia, kuin RGB-kaapeli? Crazy Stationista saa ainakin sellaisen käsityksen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
EDIT: Jaa... taidankin olla idiootti. Onko siis tuo advanced scart sama asia, kuin RGB-kaapeli? Crazy Stationista saa ainakin sellaisen käsityksen.

Melkein. Advanced Scart sisältää sekä RGB-piuhan että optisen lähdön äänille, jos sattuu omistamaan Dolby Digital 5.1 äänijärjestelmän. Ja Advanced Scart on MS:n oma piuha, MS ei tee erillisiä RGB-piuhoja tuon lisäksi. Itsellänikin on tuo Adv. Scart, ja oikein hyvin on toiminut.
 
Se ei muuten määrää, että jos GameCuben ohjain sopii täydellisesti, niin että Xboxin ohjain ei sovi.

Minulla GameCuben ohjain on ollut todella hyvä (kaupassa pelaillut Rogue Leaderia), mutta Xboxin standardi ohjain on ollut yhtä hyvä GameCuben ohjaimen kanssa. Ainoastaan PS2 kapula ei ole hirveästi miellyttänyt. Sekin tattien huonon asettelun ja huonojen olkapää painikkeiden takia.

Kannattaa kuitenkin kaupassa kokeilla (Anttila Top ten ja PC SuperStore hyviä kokeilu kauppoja) käykö Standardi kapula hyvin käteen, vai pitääkö harkita muita vaihtoehtoja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Se ei muuten määrää, että jos GameCuben ohjain sopii täydellisesti, niin että Xboxin ohjain ei sovi.

Minulla GameCuben ohjain on ollut todella hyvä (kaupassa pelaillut Rogue Leaderia), mutta Xboxin standardi ohjain on ollut yhtä hyvä GameCuben ohjaimen kanssa. Ainoastaan PS2 kapula ei ole hirveästi miellyttänyt. Sekin tattien huonon asettelun ja huonojen olkapää painikkeiden takia.

Kannattaa kuitenkin kaupassa kokeilla (Anttila Top ten ja PC SuperStore hyviä kokeilu kauppoja) käykö Standardi kapula hyvin käteen, vai pitääkö harkita muita vaihtoehtoja.

Mutta tuo nyt ei ole aivan sama kuin pelaisi kyseisillä ohjaimilla omassa kodissaan, koska siellä sen tuntuman vasta saa ohjaimeen minun mielestäni.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qbas
Mutta tuo nyt ei ole aivan sama kuin pelaisi kyseisillä ohjaimilla omassa kodissaan, koska siellä sen tuntuman vasta saa ohjaimeen minun mielestäni.

Samaa mieltä. Itse kun testailin Xboxin ohjainta kaupasta niin ei siitä silloin saanut kunnon tuntumaa. Ei sitä parin minuutin testin jälkeen voi kunnolla sanoa. Mutta sitten kun kannoin sen kotiin ja pelattuakin oli tullut parisen tuntia niin sitten alkaa tuntuma löytyä.
 
Kyllä se hobbyhallin paketti on jees, muuten sama sega-bundle mutta DOA3 ja PGR tulee kuin muuten ostais, muovit ja kaikki päällä vielä, toisin kuin se bundle-levy joka on vaan paperikuoressa.
 
ite ostin sega bundle paketin netanttilasta 250 euroo,hassua oli vaan että sega gt ja jet grind oli paketissa kahtena kappaleena,olipas kömmähdys anttilan päässä.:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
RGB-piuha on ihan ehdoton, jos vaan televisiossa on RGB-sisääntulo. Jos televisio ei ole todella vanha, niin eiköhän se sitä tue. Valinnan voi sitten tehdä joko MS:n Advanced Scartin tai jonkun muun valmistajan halvemman RGB-piuhan välillä.

Onkos se ero noinkin iso? :eek: Ittekki oon aatellu hankkia, mut ois kiva nähä jossai kuvavertaus ton normaalin ja RGB:n välillä :(
Et jos joltain löytyy niin plz, urlia!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sorbitoli
Onkos se ero noinkin iso? :eek: Ittekki oon aatellu hankkia, mut ois kiva nähä jossai kuvavertaus ton normaalin ja RGB:n välillä :(
Et jos joltain löytyy niin plz, urlia!

No siis ei ero nyt niin iso ole, mutta "pienellä" rahalla saa paremman kuvanlaadun niin kyllä se kannattaa maksaa.
 
RGB:n ero komposiittiin on aikamoinen.
Suosittelen. Ero on käytännössä melkoinen.
Kun katsoo, niin näkee...:)
 
Ylös Bottom