Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XBox PC:hen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morfeus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitää ostaa siihen vielä näytönohjain (64 megan Geforce 4:sta ajattelin) ja kiintolevy, sekä (TNT) näyttö, johon uppoaa ainakin 600 euroa.
TFT? Muista sitte tarkistaa että GF:ssäs on dvi-outti...

Äijää röhnöttäis sumpussa jonkun pienben tietokonepöydän ääressä tönien toisiansa! Ei auta isompi resoluutio tai tekstuurien laatu paljoa asiaan...no tää oli ehkä vähän kärjistävä esimerkki mut pointti tuli osoitettua. Ja ei taida ihan pienellä investoinnilla muutenkaan olla mahdollista tuo neljän padin liittäminen puuceehen? Et semmosta, mun mielestä PC-pelaaminen sucks paitsi combat missionia on välillä pakko tahkota! Se on helmi ja onneks se ei vaadi mitään säätöä ja on tosi vakaa.
Virtua Tennis on PC:llekkin, ja useimmista emolevyistä löytyy jo 4usb-paikkaa, ja niitähän on tungettu jo monitoreihinkin että ei ne kesken lopu.
Enkä sitte ollu puolueellinen kumpaakaan suuntaan, itse kannatan sekä PC:tä että konsoleita (paitsi XBoxia :D )

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
BTW: Doom 3 ON tulossa Xboxille, mikäli herra Carmackiin on uskomista.
Juuri parin kuukauden takaisessa artikkelissa Carmack sanoi, että peli on tulossa vain PC:llä tällä hetkellä, joten...

lähde?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
PC:llä ei pysty pelaan sohvalta löhöten jalat pöydällä! Ja siis ainakaan mun mielestä ei missään tapauksessa voi verrata peli-iloa XBOX ja PC version peleistä tyyliin: Ok, PC versiossa on isompi reso ja laadukkaammat tekstuurit -> sitä on kivempi pelata! Toi on kyllä ihan bull-shittiä, ainakin henk. koht. pelaan konsolilla paaaaaljon mielummin kuin puuceella!

8 vuotta pelailin PC:llä ja kivaa oli ja rahaakin meni enemmän kuin laki sallii, mutta se ei sillon haitannu yhtään!

Nyt täytyy kyllä todeta, etten kyllä koskaan haluaisi takaisin siihen säätö-päivitys-ctrl-alt-del-helvettiin! Se oli ihan pyllystä ja joutu pelaan nukkekotiruudulta, lokaali-moninpelaaminenkin oli PC:llä olematonta (ainoa mikä tulee mieleen on WORMSsit) kun taas konsolipuolella juuri paikallinen moninpeluu on sitä parasta viihdettä!

Ne ketkä on pelannu nelisteen paikallisesti esim. Dreamcastin tenniksiä tietää, että kyseessä on aivan helvetin hyvää viihdettä.:D Ok, tennis löytyy nyt myös PC:lle mutta olisiko sitä niin kiva pelata? Vasatus: EI TOD! 4 Äijää röhnöttäis sumpussa jonkun pienben tietokonepöydän ääressä tönien toisiansa! Ei auta isompi resoluutio tai tekstuurien laatu paljoa asiaan...no tää oli ehkä vähän kärjistävä esimerkki mut pointti tuli osoitettua. Ja ei taida ihan pienellä investoinnilla muutenkaan olla mahdollista tuo neljän padin liittäminen puuceehen? Et semmosta, mun mielestä PC-pelaaminen sucks paitsi combat missionia on välillä pakko tahkota! Se on helmi ja onneks se ei vaadi mitään säätöä ja on tosi vakaa.

huomaa etta et oo pelannu pitkaan aikaan niin tietaisit etta saa pc peleja pelattua kans tvn kautta ja mita tulee tohon karjistamiseen niin eihan tossa muuta ookkaan

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Juuri parin kuukauden takaisessa artikkelissa Carmack sanoi, että peli on tulossa vain PC:llä tällä hetkellä, joten...

lähde?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999

tuohan samantien oikaistiin etta vain pclle se on tekeilla

Herra Carmack on todennut kiinnostuksen Xboxia kohtaa, ja ID:llä (vai-mikä-lienikään) ja MS:llä on hyvät suhteet. Uskon sen tulevan Xboxille. Mutta evvk. Jos tulee, niin tulee.

En ymmärrä miksi ihmiset näkevät ongelman xboxin ja PCn omistuksessa samaan aikaan, tietenkin joillekkin tuo 300 Euroa Xboxista voi olla ratkaiseva PCn hankintaan. Yleisesti ottaen 300 Euroa on kuitenkin pieni hinta siitä mitä tuo PC tulisi kaiken kaikkiaan maksamaan ja itse ainakin olen todennut parhaimmaksi omistaa molemmat sekä PCn että Xboxin.

Xboxiani käytän pelaamiseen ja etenkin kaveriporukalla pelaamiseen, mikä onkaan mukavempaa kuin voittaa kaverit jaetulla ruudulla Halossa tai PGRssä. Myös DVDt katson Xboxin kanssa. PCtä käytän taas sitten sivustojen selailuun, työ ja koulu asioiden hoitoon, sekä jossakin määrin pelailuun sillä moni hyvä peli ilmestyy vain PClle.

Näenkin PCn ja Xboxin enemminkin toisiaan tukevina ja yhteen kuuluvina asioina, kuten TV ja Videot (täyden hyödyn saa vain omatessaan molemmat, ehkä hieman kärjistetty vertaus mutta kelvatkoot)

Itselläni PC ja konsolit ovat hyvässä sovussa kuten Jontulla ja monella muulla.

PC:llä olen pelannut jo vuodesta -94, sitä ennen Atarilla ja Amigalla setäni luona pikkupoikana. Omistan edelleen PC:n ja käytän sitä surffailuun, käytän officea ja pelailen jonkun verran, viimeisimpinä hankintoina PC:lle Neverwinter Nights ja SOF2. Vuosi sitten ajattelin etten enää päivitä konettani mikä silloin oli 500MHz Pentium, muttakokeilin Max Paynea setäni luona ja kone oli pakko päivittää kyseisen pelin takia 1.2MHz. Nyt taas en ole päivittämässä konettani näillä näkymin ja muutenkin PC:n kanssa menee hermot välillä ajurirumbaan ja kaatuiluun.

Reilut 1 ½ vuotta olen omistanut DC:n jonka parissa on tullut vietettyä todella paljon aikaa ja varsinkin kavereitten kanssa Soul Caliburia, tenniksiä ja muita mukavia pelejä on tullut pelailtua ja en ole katunut yhtään konsolin ostoa.

Vuosi sitten kesällä ostin GBA:n ja senkin parissa on tullut vietettyä aikaa ihan mukavasti ja viimeisimpänä hankintana XBox, jonka hankin pääasiassa Halon ja DVD:n takia, vaikka omistin jo DVD soittimen. Soittimen myynillä sain rahaa boxin ostoon ja nyt on hyvä mieli. Haloa tulee pelattua kaverin kanssa co-oppina, yksin sekä netissä muitten suomalaisten jannujen kanssa. Tänään saan vielä Moto GP:n ja Deadly Skiesin, joten pelaamista riittä taas pitkäksi aikaa.

Olen sillä kannalla, että jos rahaa riittää niin hanki ihmeessä kummatkin. Itse hankinta listallani on vielä Gamecube ja vanhat segan konsolit, kunhan ylimääräistä rahaa on tarpeeksi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Morfeus
Eli olen tuumaillut myydä XBoxin ja ostaa PC:n, koska verkkopelaaminen kiinnostaa sen verran. Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä tästä.

:(

Ymmärrän kyllä hyvin kommenttisi,mutta minusta kannattaa odottaa vielä vuoden loppuun,sillä syyskuussa tuo XB Live palvelu tulee mahdolliseksi myös tänne Eurooppaan.Ja vaikka tuo tulee olemaankin maksullinen palvelu,niin jos ko. palvelun "vuoden käyttöoikeus" on suunnilleen saman hintainen kuin jenkeissä(n. 50 euroa),niin on se minusta miltei ilmainen,koska samaan pakettiin/hintaan kuuluu Re-Volt onlinepeli,Xbox Communicator(kuuloke/mikki)-systeemi ja tulevaisuudessa myös pelejä voi päivittää lisäkentillä,hahmoilla jne...
XB on myös sen verran uunituore konsoli,että minusta ei siltä voi vielä tässä vaiheessa ihmeitä odottaakkaan...Loppuvuodesta kuitenkin tuntuu tulevan jo varsin mielenkiintoinen,niin pelitarjonnan kuin onlinepeli ominaisuuksien suhteen,alla muutama esimerkki onlinepeli,jotka pitäisi ilmestyä vielä tämän vuoden puolella:

Mech Assault
Ghost Recon
R6: Raven Shield
Battlefield 1942
DF: Black Hawk Down
jne...

Lisäksi julkaistaan vielä tämän hetkisistä XB:n hittipeleistä onlinepeli-versiot kuten esim. Halo,PGR ja RSC.
Jos oikein muistan niin tällä hetkellä XB:n onlinepelejä tehtailee jo 60:ntä eri pelitaloa ja vuoden 2003 mennessä verkkopelejä luvataan olevan XB:lle jo aika kasa.Toisin tuntuu olevan asiat taas esim. PS2:n suhteen,siis onlinepelaamisen mahdollisuus Euroopassa on PS2:n suhteen vieläkin täysin retuperällä ja ei tuo onlinepeli valikoimakaan kovin kummoiselta länsimaissa tunnu olemaan tulevaisuudessa,kun taas XB lienee ensimmäinen konsoli joka todella panostaa myös verkkopeleaamiseen ja nimenomaan länsimaissa! GameCube:n verkkopeli suunnitelmat myös saattavat kestää aikas pitkään ennen kuin ne Eurooppaankin tulevat mahdollisiksi? XB onlinepeli ominaisuudet tulevat mitä ilmeisemmin olemaan myös aika saman suuntaista kuin homma on PC:n verkkopeli puolella,ehkä jossakin määrin jopa parempaa,esim. huijaamista ei ymmärretysti tarvi juuri konsoliverkkopelajaan sietää...

Itsellänikin kuitenkin tuo pelaaminen kallistuu vielä PC verkkopelien suuntaan,siis suurin mielenkiinto vielä sen saralla,koska XB:lle on vielä aikas vähän sellaisia pelejä jotka minua jaksaisi kiinnostaa pidempäänkin tai ylipäätänsä,Halo lienee minusta ainut todella mainitsemisen arvoinen peli,eli ilman sitä XB tuskin olisi edes menestynyt! Mutta kuten jo edellä sanoin,niin kovat odotukset suuntautuvat minulla tuonne loppuvuodelle ja uskon kyllä että homma muuttuu vielä varsin mielenkiintoiseksi myös minulle ja monelle muulle! En kyllä muutenkaan enää myisi Xboxiani pois,sillä takkiihan siinä tulisi aika kivasti ja sillä rahalla ei juuri PC-konettakaan päivitettäisi kovin merkittävästi.Ja kyllähän XB:lle vielä tulee sellaisiakin yxinoikeus hitti-pelejä jotka ilmestyy vasta joskus vastaavasti PC:lle.

XB:n hyvistä puolista vielä mainittakoon,että jos sattuu omistamaan laajakuvatelkun ja kotiteatteri-vermeet,niin on pelikokemus kyllä helvetisti jotakin aivan muuta kuin jotakin vastaavaa peliä pelaisi PC:llä ja nenä kiinni monitorissa! ;)

:rolleyes:

Re: Re: XBox PC:hen?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke

XB onlinepeli ominaisuudet tulevat mitä ilmeisemmin olemaan myös aika saman suuntaista kuin homma on PC:n verkkopeli puolella,ehkä jossakin määrin jopa parempaa,esim. huijaamista ei ymmärretysti tarvi juuri konsoliverkkopelajaan sietää...

:rolleyes:
No ainaski DC:n Phantasy Star Onlinen nettiserverit olivat (ovat?) täynnä huiputtavia p33lOja. Kyllä kusipäät keinot keksii...

Re: Re: Re: XBox PC:hen?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Har*

No ainaski DC:n Phantasy Star Onlinen nettiserverit olivat (ovat?) täynnä huiputtavia p33lOja. Kyllä kusipäät keinot keksii...

Toivottavasti Live palvelun maksu (onneksi se maksaa) pelottaa suurimman osan peeloista karkuun.

No joo eiköhän MS panosta osaltaan myös tuohon, että peleissä ei ole mahdollista huijata.

Myös Halo:n epävirallinen verkkopelaaminen on luonut minuun kummasti uskoa paremmmasta tai itse asiassa nimenomaan tuo epävirallinen ominaisuus,eli olin aika yllättynyt kun tuota Haloa tuli ensimmäisen kerran PC/GameSpy Tunnelin kautta kokeiltua,eli verkkopeli kokemukset 256/256 ADSL-yhteydelläkin olivat paikoin varsin positiivisia! Vielä kun tosiaan vielä huomioi sen,että kyseessä on vasta epävirallinen nettipeli systeemi,eli XB Live-systeemi lienee jo jotakin aivan muuta sellaisten XB-pelien kanssa jotka on jo nimenomaan koodattu myös verkkopeleiksi! Halo:n ympärille on jo nyt selkeesti syntynyt myös verkkopeli sceneä ja voi vain kuvitella,että mitä se sitten on kun tulee vieläkin mielenkiintoisempia verkkopelejä kehiin ja nimenomaan virallisia sellaisia ja XB Liven kautta pelattuna,jossa XB Communicator-systeemikin voi olla aikas jännä juttu tiimivääntöihin jne...

Tulevien XB:n onlinepeli-versioiden joukossa tuntuu olevan myös sellaisia pelejä jotka on tai tulevat olemaan myös takuu hittejä PC-puolella,lisäksi jo olemassa olevien pc-verkkopelien XB-versioihin luvataan parempaa grafiikkaa,eli XB:lle on kyllä odotettavissa aika samoja verkkopeli uutuuksia kuin PC:llekkin on tulossa,näin myös enenevissä määrin jatkossakin! Ja Halo2:nkin joskus on takuu varmasti ensin XB:lle julkaistavaa verkkopeli herkkua! Puhumattakaan Halo ykkösen "virallisesta" online-versiosta! Minulla kuitenkin suuret odotukset kallistuu pääasiallisesti muihin tuleviin XB:n fps-onlinepeleihin,eli aiheeltaan realistisemmat räimeet ovat enemmän minun makuuni,vaikka kyllä tuota Halo virallistakin onlinepeli-versiota odotetaan innokkaasti,sillä ei tuo verkossakaan pelaten minusta mikään surkeus ole missään nimessä ja lisää potkua ko. peliin tulee taatusti kun se muuttuu viralliseksi verkkopeliksi jossa on myös voice kommunikointi mahdollista yms.

xbox ja pc

itse aloitin konsoli pelaamisen ps ykkösellä ja sitä seurasi ps2 ja nyt xbox! ja myös uusi tietokone! itselläni harmittaa lähinnä se että xboxin pelit aina viivästyvät ja viivästyvät! ja pelit ovat myös aika hintavia! ja taas tietokoneelle ilmestyy pelejä paljon, ja ne löytyy verkosta ilmaiseksi! enkä ole kokenut ikinään ongelmia pc pelien kanssa! aina on toiminut. ja nyt tietysti joku alkaa kettuilemaan että se pelien imuttaminen on laitonta. onhan se toki mutta suurin osa ihmisistä joilla on internetti käytössä imuttavat pelejä p2p ohjelmilla. ja on tietysti niitä myös jotka ei harrasta verkosta imuttamista, mutta taitaa olla aika pieni vähemmistö. eli oma kantani alkaa kääntymään pikku hiljaa pc:n puolelle ja xbox alkaa tuntumaan turhalta tässä vaiheessa... toki odottelen XBOX LIVEN alkamista täällä suomessa mutta kuukausi maksut eivät oikein innosta kun 1 meganen adsl liittymä jo verottaa kukkaroa mukavasti. ja suurin osa xbox peleistä ilmestyy myös pc:lle.. only on xbox ehkä aluksi mutta jossain vaiheessa yleensä tulee pc:lle. ja itse pelaan pc pelit 28 tuumaisen television kautta joten sitä parjattua monitoria ei paljon tarvitse! ja käytän ps2 ja xboxin ohjainta/langatonta näppistä ja hiirtä peleissä. joten kyllä pc pelikoneena on tällähetkellä ykkönen minulle! mutta niinkuin sanoin että odottelen xbox liveä vielä. voisihan sitä sen ensimmäisen vuoden kokeilla vielä mikäli se on EUROOPASSA ilmainen!

Ylös Bottom