Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Morfeus
Eli olen tuumaillut myydä XBoxin ja ostaa PC:n, koska verkkopelaaminen kiinnostaa sen verran. Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä tästä.
Ymmärrän kyllä hyvin kommenttisi,mutta minusta kannattaa odottaa vielä vuoden loppuun,sillä syyskuussa tuo XB Live palvelu tulee mahdolliseksi myös tänne Eurooppaan.Ja vaikka tuo tulee olemaankin maksullinen palvelu,niin jos ko. palvelun "vuoden käyttöoikeus" on suunnilleen saman hintainen kuin jenkeissä(n. 50 euroa),niin on se minusta miltei ilmainen,koska samaan pakettiin/hintaan kuuluu Re-Volt onlinepeli,Xbox Communicator(kuuloke/mikki)-systeemi ja tulevaisuudessa myös pelejä voi päivittää lisäkentillä,hahmoilla jne...
XB on myös sen verran uunituore konsoli,että minusta ei siltä voi vielä tässä vaiheessa ihmeitä odottaakkaan...Loppuvuodesta kuitenkin tuntuu tulevan jo varsin mielenkiintoinen,niin pelitarjonnan kuin onlinepeli ominaisuuksien suhteen,alla muutama esimerkki onlinepeli,jotka pitäisi ilmestyä vielä tämän vuoden puolella:
Mech Assault
Ghost Recon
R6: Raven Shield
Battlefield 1942
DF: Black Hawk Down
jne...
Lisäksi julkaistaan vielä tämän hetkisistä XB:n hittipeleistä onlinepeli-versiot kuten esim. Halo,PGR ja RSC.
Jos oikein muistan niin tällä hetkellä XB:n onlinepelejä tehtailee jo 60:ntä eri pelitaloa ja vuoden 2003 mennessä verkkopelejä luvataan olevan XB:lle jo aika kasa.Toisin tuntuu olevan asiat taas esim. PS2:n suhteen,siis onlinepelaamisen mahdollisuus Euroopassa on PS2:n suhteen vieläkin täysin retuperällä ja ei tuo onlinepeli valikoimakaan kovin kummoiselta länsimaissa tunnu olemaan tulevaisuudessa,kun taas XB lienee ensimmäinen konsoli joka todella panostaa myös verkkopeleaamiseen ja nimenomaan länsimaissa! GameCube:n verkkopeli suunnitelmat myös saattavat kestää aikas pitkään ennen kuin ne Eurooppaankin tulevat mahdollisiksi? XB onlinepeli ominaisuudet tulevat mitä ilmeisemmin olemaan myös aika saman suuntaista kuin homma on PC:n verkkopeli puolella,ehkä jossakin määrin jopa parempaa,esim. huijaamista ei ymmärretysti tarvi juuri konsoliverkkopelajaan sietää...
Itsellänikin kuitenkin tuo pelaaminen kallistuu vielä PC verkkopelien suuntaan,siis suurin mielenkiinto vielä sen saralla,koska XB:lle on vielä aikas vähän sellaisia pelejä jotka minua jaksaisi kiinnostaa pidempäänkin tai ylipäätänsä,Halo lienee minusta ainut todella mainitsemisen arvoinen peli,eli ilman sitä XB tuskin olisi edes menestynyt! Mutta kuten jo edellä sanoin,niin kovat odotukset suuntautuvat minulla tuonne loppuvuodelle ja uskon kyllä että homma muuttuu vielä varsin mielenkiintoiseksi myös minulle ja monelle muulle! En kyllä muutenkaan enää myisi Xboxiani pois,sillä takkiihan siinä tulisi aika kivasti ja sillä rahalla ei juuri PC-konettakaan päivitettäisi kovin merkittävästi.Ja kyllähän XB:lle vielä tulee sellaisiakin yxinoikeus hitti-pelejä jotka ilmestyy vasta joskus vastaavasti PC:lle.
XB:n hyvistä puolista vielä mainittakoon,että jos sattuu omistamaan laajakuvatelkun ja kotiteatteri-vermeet,niin on pelikokemus kyllä helvetisti jotakin aivan muuta kuin jotakin vastaavaa peliä pelaisi PC:llä ja nenä kiinni monitorissa!