Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Quick Resumeen kannattaa sitten suhtautua varauksellisesti, koska yllättäen saattaa tulla versiopäivitys joka nollaa kaikki QuickResumet ja jokainen peli käynnistyy alusta.

Terveisin nimimerkillä ”sinne meni Span formulakilpailun johtopaikka ja uusintakisa kisa ei mennytkään niin hyvin”. :D
Olet rohkeampi kuin minä. En ikinä uskaltaisi jättää peliä tuollaiseen tilanteeseen. Varsinkin kun on kyse formulasta. :D
 
Kellään tietoa miten tuo uudistus nyt käytännössä toimii että party chattiin ei tarvita goldia? Xboxin sivulla lukee aiheesta näin.


"Verkkomoninpelin lisäksi Etsit ryhmää -hakutoiminto tulee käyttöön huhtikuun 2021 järjestelmäpäivityksessä, ja seuruekeskustelu on saatavilla maksutta kaikkiin Xbox Series X|S:n ja Xbox Onen ilmaispeleihin (Xbox 360 -pelaajat voivat käyttää maksutonta seuruekeskustelu-vaihtoehtoa Xbox-mobiilisovelluksen kautta)."

Tuon perusteella saa käsityksen että se olisi sidottuna jotenkin niihin itse ilmaispeleihin, mutta kuulostaa kyllä todella nihkeälle jos se toimii näin. Joka vuosi viimeisen 12v ajan on aiheuttanut päänvaivaa tuo että ei pääse partyyn jos live loppuu. Ihan vaikka se tyypillisin että kaveri X haluaisi tulla partyyn kysymään että mistä kannattaa ostaa uutta goldia, mihin se koodi syötetään yms. Ja noita keskusteluun käytettäviä appeja on maailmassa vino pino ihan ilmaiseksi tarjolla, osa myös paljon laadukkaammin toteuttuja kun boxin party. Että en sinällään ole ikinä ymmärtänyt miten se on olevinaan joku premium etuus. Priva chatinkin veivät prkl. Sinne sentään kelpasi silver-luokan kansalaiset...
 
Kellään tietoa miten tuo uudistus nyt käytännössä toimii että party chattiin ei tarvita goldia? Xboxin sivulla lukee aiheesta näin.


"Verkkomoninpelin lisäksi Etsit ryhmää -hakutoiminto tulee käyttöön huhtikuun 2021 järjestelmäpäivityksessä, ja seuruekeskustelu on saatavilla maksutta kaikkiin Xbox Series X|S:n ja Xbox Onen ilmaispeleihin (Xbox 360 -pelaajat voivat käyttää maksutonta seuruekeskustelu-vaihtoehtoa Xbox-mobiilisovelluksen kautta)."

Tuon perusteella saa käsityksen että se olisi sidottuna jotenkin niihin itse ilmaispeleihin, mutta kuulostaa kyllä todella nihkeälle jos se toimii näin. Joka vuosi viimeisen 12v ajan on aiheuttanut päänvaivaa tuo että ei pääse partyyn jos live loppuu. Ihan vaikka se tyypillisin että kaveri X haluaisi tulla partyyn kysymään että mistä kannattaa ostaa uutta goldia, mihin se koodi syötetään yms. Ja noita keskusteluun käytettäviä appeja on maailmassa vino pino ihan ilmaiseksi tarjolla, osa myös paljon laadukkaammin toteuttuja kun boxin party. Että en sinällään ole ikinä ymmärtänyt miten se on olevinaan joku premium etuus. Priva chatinkin veivät prkl. Sinne sentään kelpasi silver-luokan kansalaiset...
Jotenkin ainakin aikaisemmin käsitin tämän niin, että party chattiin ei vaan enää tarvita Goldia, mutta tämän löytösi perusteella en ole enää niin varma. Kokeilemalla tuo tietysti selviäisi ja uskon myös että twitter + foorumit täyttyvät kärkkäistä viesteistä, jos party chat ei ole kaikille auki.

Asiasta kukkaruukkuun. Oletteko muuten huomanneet, että Xbox pitää nyt kirjaa jokaisen pelin pelatusta peliajasta. Aikaisemminhan tämä toimi, niin että osassa peleistä oli enemmän statseja näkyvillä (kuten pelattu aika) ja osassa ei ollut mitään. Tein juuri äsken pienen tsekkauksen omiin peleihin ja näyttäisi, että kaikki näyttävät nyt pelatun ajan. Hyvä uudistus, josta en ole nähnyt mitään viestiä Microsoftin suunnalta.
 
Oletteko muuten huomanneet, että Xbox pitää nyt kirjaa jokaisen pelin pelatusta peliajasta. Aikaisemminhan tämä toimi, niin että osassa peleistä oli enemmän statseja näkyvillä (kuten pelattu aika) ja osassa ei ollut mitään.
Sattumalta aamulla Twitteristä bongasin, että joku oli saman ilmiön huomannut. Hyvä parannus tämäkin.

 
Huomasin ylllä, että Xbox series x hurisi itsekseen, vaikkei se ollut päällä. Katsoin virta asetukset konsolista ja mulla on päällä virran säästö, mutta kun sammutan konsolin, jää se silti pikaköynniatystilan eli konsolin tuuletin pyörii hiljalleen. Konsolin saa sammumaan vain, kun menee asetuksiin ja valitsee , sammuta kokonaan. Tämän on täytynyt muuttua uuden päivityksen mukana, mutta voi hyvää päivää... ei näin ...ei
 
Huomasin ylllä, että Xbox series x hurisi itsekseen, vaikkei se ollut päällä. Katsoin virta asetukset konsolista ja mulla on päällä virran säästö, mutta kun sammutan konsolin, jää se silti pikaköynniatystilan eli konsolin tuuletin pyörii hiljalleen. Konsolin saa sammumaan vain, kun menee asetuksiin ja valitsee , sammuta kokonaan. Tämän on täytynyt muuttua uuden päivityksen mukana, mutta voi hyvää päivää... ei näin ...ei
Huomasin saman jo, kun ostin Series S tammikuussa ja reseterassakin, joku oli tuosta maininnut, että ovat jotakin muuttaneet tuossa virransäästössä ja nyt se tarkistelee päivityksiä aina välillä. Mulla kyllä sammuu, sitten itsekseen, kun on hommansa tehnyt, mutta välillä se käynnistyy parin tunnin välein ja siitä en tykkää.

Olenkin alkanut aina sammuttamaan tuolta asetusten kautta, niin ei onneksi tee tuota enää.
 


Fiksua toimintaa kokonaiskuvaa katsoessa. Houkuttaa varmaan uusia Series S asiakkaita jatkossa paljon lisää.
 
Sattumalta aamulla Twitteristä bongasin, että joku oli saman ilmiön huomannut. Hyvä parannus tämäkin.


Hyvä parannus kyllä. Ihan kaikkien viime genin pelien träkkäystä ei ole kuitenkaan vielä fiksattu. Ainakin Tomb Raider Definitive Edition ja Witcher 3 näyttävät nollaa. Ensimmäistä tulikin hieman pelattua tänään ja silti nollat taulussa. Saa nähdä tuleeko noihin edes fiksiä, kun eivät MS:n pelejä ole. Hauskaa oli nähdä Huntin tunnit, kun niitä on vain voinut arvailla.
 
Oletteko muuten huomanneet, että Xbox pitää nyt kirjaa jokaisen pelin pelatusta peliajasta. Aikaisemminhan tämä toimi, niin että osassa peleistä oli enemmän statseja näkyvillä (kuten pelattu aika) ja osassa ei ollut mitään.

Tämä oli kyllä hyvä uudistus.
Heti ekana katsomaan kuinka paljon on tullut dirt rally 2:sta pelattua ja 95 tuntia siellä komeili.
Toinen mikä ei ennen näyttänyt statseja oli rdr 2 ja siellä oli 268 tuntia.
Fallout 4 681 tuntia. Kyllähän mä tiesin sitä aika paljon pelanneeni, mutta en noin paljon :D
 
Tämä oli kyllä hyvä uudistus.
Heti ekana katsomaan kuinka paljon on tullut dirt rally 2:sta pelattua ja 95 tuntia siellä komeili.
Toinen mikä ei ennen näyttänyt statseja oli rdr 2 ja siellä oli 268 tuntia.
Fallout 4 681 tuntia. Kyllähän mä tiesin sitä aika paljon pelanneeni, mutta en noin paljon :D
Kunnioitettavia määriä. :eek:

Kävin itsekin tarkistamassa muutaman. En tosin muista missä peleissä pelattu aika oli jo aikaisemmin näkyvillä, joten ehkä nämä tiedot oli jo saatavilla aikaisemminkin.

F1 2020: 100 tuntia (tämän voi kertoa kahdella, koska about saman verran pelattu myös PS4 versiota)
Forza Horizon 4: 111 tuntia
F1 2018: 144 tuntia
Magic Duels: 501 tuntia
Call of Duty: WWII: 498 tuntia

Kun selaa omaa listaa läpi, niin paljon siellä on sellaista 10 - 30 tunnin peliaikaa. Se on juuri se määrä minkä jonkun pelin läpipeluu ottaa aikaa. Yllätyin, että Halo Master Chief Collectionia olen pelannut vain noin 86 tuntia. Pelasin kaikki yksinpelikampanjat ihan innoissani läpi, mutta moninpeliä olen ehkä pelannut vain joku 150 matsia. Ehkä se johtuu siitä, että samoja Halon moninpelejä on tullut pelattua aikaisemmin niin paljon.
 
Olen enemmän Sonyn miehiä, vaikka kaapista löytyy myös X360 ja XOne S. Minun tapauksessa perheessä on kaksi pleikkaa aktiivikäytössä, joista toinen on ns. ensisijainen. Näin ollen molemmilla laitteilla voi pelata hyödyntäen yhtä plus-jäsennyyttä.

MUTTA miten tämä homma menee boxeissa? Poitsulla on käytössä XOne S ja siihen on aktivoitu Ultimate Game Pass. Saatan hankkia itselleni Series S:n ja joko perustan siihen ihan oman tilin tai sitten laitan siihenkin käyttäjäksi poikani tilin. Voiko boxeihinkin laittaa samoin kuin pleikkareihin päätilin ja alitilin, joka hyödyntää olemassa olevaa Ultimatea?
 
Olen enemmän Sonyn miehiä, vaikka kaapista löytyy myös X360 ja XOne S. Minun tapauksessa perheessä on kaksi pleikkaa aktiivikäytössä, joista toinen on ns. ensisijainen. Näin ollen molemmilla laitteilla voi pelata hyödyntäen yhtä plus-jäsennyyttä.

MUTTA miten tämä homma menee boxeissa? Poitsulla on käytössä XOne S ja siihen on aktivoitu Ultimate Game Pass. Saatan hankkia itselleni Series S:n ja joko perustan siihen ihan oman tilin tai sitten laitan siihenkin käyttäjäksi poikani tilin. Voiko boxeihinkin laittaa samoin kuin pleikkareihin päätilin ja alitilin, joka hyödyntää olemassa olevaa Ultimatea?
Voi hyödyntää samaa Game Pass Ultimatea kahdella eri tilillä (tai vaikka useammallakin). Homma toimii niin, että yksi Xboxeista merkataan kotikonsoliksi. Tällä Xboxilla toimii sitten käytännössä kaikki tilauspalvelut kaikilla käyttäjillä. Sinun tapauksessa tämä olisi sinun käytössä oleva Xbox. Sitten toinen poikasi käytössä oleva Xbox toimii edelleen ihan normaaliin tapaan poikasi ollessa kirjautuneena sisään. Ainoa "rajoitus" on se, että tämä poikasi käytössä oleva Xbox pitää olla verkkoyhteydessä, jotta se voi tarkistaa poikasi Game Pass -jäsenyyden.

Xboxin voi merkata kotikonsoliksi Xboxin asetuksista.

Edit. Lisähuomiona vielä, että poikasi pitää siis myös alkuun kirjautua tähän sinun käytössä olevaan kotikonsoliin, että siinä pääsee käyttämään Game Pass Ultimatea ja muita tilauspalveluja.
 
Huhuja FidelityFX Super Resolutionista.

Saas nähdä, että tulisiko kesäkuussa, jos kehittäjätkin ovat jo päässeet käsiksi tuohon.

E0vcqB6VUAQ139C


Lähde
 
Huhuja FidelityFX Super Resolutionista.

Saas nähdä, että tulisiko kesäkuussa, jos kehittäjätkin ovat jo päässeet käsiksi tuohon.

Lähde
Tämä on iso apu varsinkin Series S:n suorituskyvylle, jos toimii kuten luvataan ja jos kehittäjät alkavat hyödyntämään kyseistä ominaisuutta. Hieno homma. Innolla odotan tuloksia vs. DLSS ja tuloksia Series S:n käytössä.
 
...
Fallout 4 681 tuntia. Kyllähän mä tiesin sitä aika paljon pelanneeni, mutta en noin paljon :D
Offtopicia, mutta aivan pakko. Itse pelasin pleikka 4:lla Fallout 4 platinan reippaassa 400 tunnissa ja viimeiset 150h tökki jo aika tavalla valtavine latausaikoineen (mikähän järki siinäkin oli pelata). Laitoin tuon pelin jälkeen ssd:n konsoliin. Selvitin jälkikäteen, niin varmaan 30-50h olisin säästänyt FO4 peliajassa ssd:llä. Itku oli lähellä.

Ihan hyvä, että uusissa konsoleissa ssd on vakiona.
 
Aika erikoista, että Coalition siirtyy UE5:n käyttöön. Luulin, että Id Tech olisi ollut seuraava valinta. Taisi Phil Spencerkin puhua jotain siihen suuntaan. Varmaan tuo UE5 koskee sitten Gearsin jatkoja tai jotain jo pitempään kehitteillä ollutta.
 
Ylös Bottom