Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

Eralta bongattu uusimman GDK:n uudistuksia esittelevä video:



Series S:n optimointi kuulostaa erityisen hyvältä:

Hundreds of additional megabytes of memory are now available to Xbox Series S developers. This gives developers more control over memory, which can improve graphic performance in memory-constrained conditions.

Mielenkiintoista nähdä onko tällä jotain vaikutusta käytännössä.
 
Eralta bongattu uusimman GDK:n uudistuksia esittelevä video:

Tässä on vielä vähän pidempi hehkutusvideo aiheesta.



Series S:n optimointi kuulostaa erityisen hyvältä:
Mielenkiintoista nähdä onko tällä jotain vaikutusta käytännössä.
Siis todellakin on, kun ihan limitillä liikutaan silloin jokainen Megabitti on kallisarvoinen. Varmasti ottaa devit lisämuistin vastaan avosylin.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on series x otettu käyttöön eikä tästä nyt pahemmin mitään sanottavaa ole kun kaikki toimii kuten ennenkin ja asetukset siirtyi myös joten ainoa asia joka täytyi tehdä oli ladata usb tikulta vanha tuttu taustakuva.
Tämänkään kanssa en ottanut ensi testiin jotain uusinta uutta ja hienoa vaan brutal legendin, koska one x:lla se nykiä nytkähteli aika usein varsin häiritsevästi ja toivoin jos tällä pääsisi sen viimeinkin pelaamaan tasaisella 30fps ruudunpäivityksellä, mutta mikään ei ole muuttunut.
Mä itseasiassa testasin tuota just pari päivää sitten xbox 360:lla ja olen aika varma, että peli toimi sillä paremmin joten tuon kanssa on jtn ongelmaa emuloinnissa.

Jokohan team sonic racing toimisi lukitulla 60fps ruudunpäivityksellä kun siinäkin oli one x:lla joka radassa pari mutkaa joissa peli nyki ja tuo oli niin häiritsevää, että mieluummin olisin pelannut vaikka lukitulla 30fps ruudunpäivityksellä.
Siitä iso plussa kuinka vanhat ohjaimet toimii myös uusien pelien kanssa toisin kuin ps5:lla ja mä jätinkin koneen mukana tulleen ohjaimen laatikkoon ja jatkan pelaamista ihan orkkis xbox onen mukana tulleella kapulalla kun se toimii edelleen.
 
Nyt on series x otettu käyttöön eikä tästä nyt pahemmin mitään sanottavaa ole kun kaikki toimii kuten ennenkin ja asetukset siirtyi myös joten ainoa asia joka täytyi tehdä oli ladata usb tikulta vanha tuttu taustakuva.
Tämänkään kanssa en ottanut ensi testiin jotain uusinta uutta ja hienoa vaan brutal legendin, koska one x:lla se nykiä nytkähteli aika usein varsin häiritsevästi ja toivoin jos tällä pääsisi sen viimeinkin pelaamaan tasaisella 30fps ruudunpäivityksellä, mutta mikään ei ole muuttunut.
Mä itseasiassa testasin tuota just pari päivää sitten xbox 360:lla ja olen aika varma, että peli toimi sillä paremmin joten tuon kanssa on jtn ongelmaa emuloinnissa.

Jokohan team sonic racing toimisi lukitulla 60fps ruudunpäivityksellä kun siinäkin oli one x:lla joka radassa pari mutkaa joissa peli nyki ja tuo oli niin häiritsevää, että mieluummin olisin pelannut vaikka lukitulla 30fps ruudunpäivityksellä.
Siitä iso plussa kuinka vanhat ohjaimet toimii myös uusien pelien kanssa toisin kuin ps5:lla ja mä jätinkin koneen mukana tulleen ohjaimen laatikkoon ja jatkan pelaamista ihan orkkis xbox onen mukana tulleella kapulalla kun se toimii edelleen.
Itse tuli just tällä viikkoa retrostelua ja käytyä kokeilemassa bo1, bo2, mw3 ja cod ghosts (360 versio) nettipelejä series x:n kanssa. Mw3:sta en löytänyt pelaajia, mut teatterista tuli katsottua mitä cringejä pätkiä sinne oli teininä tullut latailtua. Hauska että ne olivat näissä kaikissa vielä tallessa. Pientä input lagia myös havaittavissa kautta linjan, mutta ghostissa selvästi vähiten jostain syystä.
 
T-bag kokoelma? :D
No ei sentään. Aika keskinkertaisia montaaseja missä jokaiseen "cooliin" sniputuksen livahtanut liian pitkä hidastus. Jotain huumoripainotteisia fail pätkiä löytyi myös, sekä ikivihreitä Livegamersin Search & Destroy MLG PRO turnauspelejä :cool: Huomasi ehkä myös näistä tietynlaista henkistä kasvua, kun pahimmat noloudet löytyi sieltä ekasta Black Opsista, ja Mw3:ssa oli jo sitten "aikuisempia" klippejä, mitä se sana nyt sitten ikinä tarkoittaakaan call of dutyn kontekstissa.
 
Siitä iso plussa kuinka vanhat ohjaimet toimii myös uusien pelien kanssa toisin kuin ps5:lla ja mä jätinkin koneen mukana tulleen ohjaimen laatikkoon ja jatkan pelaamista ihan orkkis xbox onen mukana tulleella kapulalla kun se toimii edelleen.
Tuo on tosiaankin todella hieno homma. Myönnän kyllä että Dualsense on hiton hieno ohjain mutta se Sonyn typerä rajoitus on ihan naurettava kun suurimmassa osassa PS5-pelejä ei kuitenkaan ole pakko edes käyttää Dualsensen ominaisuuksia, joten ihan hyvin voisivat sallia pelata myös ds4:lla. Yhä väitän että tuossa ei ole muuta takana kuin tarve saada myytyä enemmän ohjaimia.
 
Yhä väitän että tuossa ei ole muuta takana kuin tarve saada myytyä enemmän ohjaimia.
Mikäli vanhat merkit pitää paikkaansa, niin muistaakseni Ps3:lla pelitalojen piti luoda itse laitetuet peleilleen, kun taas Xboxilla laiteajurit tulivat Microsoftilta.

Voi hyvinkin olla, ettei pelitalot siis ole itse luoneet tukea vanhoille ohjaimille, jottei ylläpidettäviä laitteita olisi yhtään ylimääräisiä.
 
Mikäli vanhat merkit pitää paikkaansa, niin muistaakseni Ps3:lla pelitalojen piti luoda itse laitetuet peleilleen, kun taas Xboxilla laiteajurit tulivat Microsoftilta.

Voi hyvinkin olla, ettei pelitalot siis ole itse luoneet tukea vanhoille ohjaimille, jottei ylläpidettäviä laitteita olisi yhtään ylimääräisiä.
Mitä tuo siis käytännössä tarkoittaa? Ai että on mahdollista että vika on kehittäjissä? Ei minusta ole mahdollista kun muistelen että nimenomaan se oli Sony joka sanoi että ei voi käyttää ds4-ohjaimia PS5-peleissä.

Olisivat varmasti muotoilleet eri tavalla jos asia olisi kehittäjästä kiinni. Silloinhan voisi sanoa että on tapauskohtaista voiko vai ei.
 
Tämän koneen kohdalla on kyllä mennyt videon tallennus täysin väärään suuntaan.
One x:lla sai tallennettua useamman minuutin sillä record what happened toiminnolla jos tallensi suoraan usb tikulle, mutta tämä antaa tallentaa korkeintaan minuutin.
Äsken oli pakko tarkistaa googlella onko vika itsessä vai onko tuo nyt vaan uusi normaali ja valitettavasti vaikuttaa olevan jälkimmäinen.
 
Äsken oli pakko tarkistaa googlella onko vika itsessä vai onko tuo nyt vaan uusi normaali ja valitettavasti vaikuttaa olevan jälkimmäinen.
Kyllä Series X|S:llä saa vaikka tunnin 4K-videon talteen, jos konsoliin on kytkettynä NTFS:ksi alustettu USB-kiintolevy. Sinne ei voi asentaa pelejä, eli se on sitten aika lailla dedikoitu videotallennukseen.
 
Mutta saako sillä record what happened toiminnolla eli tallentaa tapahtumat jotka on jo tapahtuneet?
Kyllä mä nytkin saan useamman minuutin talteen jos laitan itse tallennuksen päälle, mutta mä käytän 95% ajasta just tuota jo tapahtuneiden asioiden tallentamista.

Ja tosiaan ntfs alustettu usb 3.0 tikku mulla on käytössä ihan kuten oli one x:n kanssakin.
 
Mutta saako sillä record what happened toiminnolla eli tallentaa tapahtumat jotka on jo tapahtuneet?
Kyllä mä nytkin saan useamman minuutin talteen jos laitan itse tallennuksen päälle, mutta mä käytän 95% ajasta just tuota jo tapahtuneiden asioiden tallentamista.
Juuri tämä kysymys minullekin jäi mieleen tuosta vastauksesta. Saman asian kanssa olen "paininut" ja siirryin pelaamaan Apex Legendisäkin PS5:lle senkin vuoksi että se antaa valita minkä verran jo mennyttä pelaamista haluaa ottaa talteen.

Minunkin tietääkseni ja kokemusteni pohjalta Xboxit ei anna kuin säälittävän minuutin tallentaan. Etukäteen voi toki laittaa pyörimään pidemmän tallennuksen mutta näiden jatkuva päälläolohan on juuri siksi noin että voisi tallentaa jotain mitä ei suunnitellut etukäteen.
 
Ajattelin viimeinkin testata toimiiko tämän levyasema ja heitin wrc 9:n levyn koneeseen ja seuraavaksi saikin alkaa googlettamaan mitä helvettiä nyt tapahtuu kun ihan julmettu krutina kuului asemasta.
Ilmeisesti sama ongelma ollut aika monella ja tuo on hiljentynyt kun sen laittaa vaakatasoon.
Löysin videonkin tuosta.

 
Itse laitoin aikoinaan tuollaisen sirkkelin huoltoon, josta se ei palannut, vaan sain uuden ja se seuraava konsoli olikin melko hiljainen.
 
Ylös Bottom