Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S - keskustelua Microsoftin uutuuskonsoleista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xsx
Onex oli 1tb muistilla nii yli puolet enemmän meni. Lisä talennustilaa joutuu ehkä jossain vaiheessa tähän hankkimaan.
Sehän se tärkein syy onkin, miksi Series X on kannattavampi. Lisämuistit maksavat turhan paljon ja Series S:n kanssa joutuu nopeasti tiukille tallennustilasta. Toinen vaihtoehto on hankkia sellainen iso ulkoinen kiintolevy, johon vain siirtää pelejä talteen ja takaisin.
 
En oikein huomaa mitään eroa esim. Gears 5 ja Horizon 5. Näyttäiskö jopa paremmalta.

Onex oli 1tb muistilla nii yli puolet enemmän meni. Lisä talennustilaa joutuu ehkä jossain vaiheessa tähän hankkimaan.

Ei kannata vaipua synkkyyteen, esim. juuri tuo Gears on aika jässikkä. Se vie yli tuplat tilaa kuin esim. kaikki allekirjoituksessani mainitut pelit yhteensä, näin niinku esimerkkinä. Vähän poikkeus. Sitten kun saat sen käsiteltyä ja poistettua, niin tilanne on selvästi vähemmän huono. Ellet sitten koukutu moninpeliin. Ei sekään väärin olisi, oikein hauskaa ja toimivaa mättöä kaikinpuolin. Mutta jostain syystä kamalan vaikea löytää siihen järkevää peliseuraa tiimiin, sääli!

Tuo Doctor Pepper mainitsemaa kikkaa käytän itse, eli vain aktiivipelit on Series X sisäisellä. Harvemmin pelatut pelit on varastossa ulkoisella 4T USB limpulla. Sieltä saa sitten minkä vaan tyyliin kymppi minassa käyttöön. En nyt ainakaan ole osannut tuosta kehittää minkään valtakunnan ongelmaa. Toisaalta en ole tosiaankaan "tässähetinyt" -sukupolvea: Aikoinaan odoteltiin poikien kanssa Commodore 64 kanssa pelin lataantumista kasettiasemalla vaikka tunnin, sitten lataus ehkä onnistui tai piti aloittaa alusta. Siitäkin päästiin kyllä yli helposti. Good times! :D
 
Viimeksi muokattu:
Tuleeko Series X kosolien mukana tulevat pelit aina nykyään ilman erillistä koodilappua? Ainakin mulle tuli aikoinaan Forza Horizon peli valmiiksi esiasennettuna eli peliä ei voi myydä eteenpäin. Onneksi Pleikkarilla pelit tuntuu tulevan koodilapulla niin voi myydä halutessaan eteenpäin pelin kuten nyt esim. tuon PS5 :n mukana tulleen Spiderman kakkosen koska se ei itseäni kiinnosta.
 
Tällä viikolla loppui Game Passin tilaus.

Ja koko Xboxin pelaaminen osottautui omalle kohdalle aika turhaksi, Microsoftin isot pelit ei oikein vakuuttanut. Game Passissa parasta olisi ne muutamat indiehelmet (esim. Cocoon, Hi-Fi Rush), mutta en löytänyt aikaa niiden pelaamiseen.

Edelleen sitä mieltä, että konsolina Series S on hyvä ja oli esim. Starfieldin pelaamiseen aivan riittävän kyvykäs laite. Toki jotkut nykyiset tai tulevat pelit voivat olla kehnoja kokemuksia, mutta sitten voi valita vaikka niitä laitteen tarjoamia parempia kokemuksia.

Nyt saa Xbox jäädä pelkästään isän lentosimulaattoriksi, jossa sitä onkin käytetty ihan kiitettävästi. Voihan sitä palata sitten Xboxin pariin, jos löytää jonkun hyvän syyn ja kiinnostavan pelin. Toki pitäisi löytää myös aikaa, kun on joku 20 peliä tällä hetkellä pelattavana ja sen jälkeen vielä iso läjä backlogissa (sisältäen nykyiset sekä hankintalistalla olevat pelit).

Edelleen todella lämpimät muistot Xbox360:sta ja sen peleistä, mutta sen jälkeen ei ole riittävästi tapahtunut.
 
Ilmeisesti hyvä juttu, mutta mitäs tämä voi ihan käytännön tasolla tarkoittaa? Vaikuttaako myös "takautuvasti" jo julkaistuihin peleihin vai onko jotain mikä pitää kehitysvaiheessa implementoida?
Toteutus pitää tehdä pelikohtaisesti, eli ei vaikuta jo olemassaoleviin peleihin (ellei niihin erikseen FSR3-tukea tuoda päivityksellä).
 
Ilmeisesti hyvä juttu, mutta mitäs tämä voi ihan käytännön tasolla tarkoittaa? Vaikuttaako myös "takautuvasti" jo julkaistuihin peleihin vai onko jotain mikä pitää kehitysvaiheessa implementoida?
Korjatkaa joku tietävämpi, jos olen väärässä, mutta kyllä FSR pitää erikseen implementoida, joten jo julkaistuihin peleihin apu tulee vain päivityksellä ja tietenkin jos kehittäjä näkee sen vaivan.

edit. @TT-2k olette varsin nopea vastaamaan. :)
 
Toteutus pitää tehdä pelikohtaisesti, eli ei vaikuta jo olemassaoleviin peleihin (ellei niihin erikseen FSR3-tukea tuoda päivityksellä).

Kiitos ja toivottavasti tosiaan on helppoa tuoda päivityksellä myös jo julkaistuihin peleihin - ja että niin myös tehdään :)
 
Varmaan se toteutuksen helppous on osittain pelikohtaista, mutta Starfieldin kohdalla esim. voisi olla hyödyllinen. Paljon auttaa, jos pelissä on jo FSR2 tuki.
 
Varmaan se toteutuksen helppous on osittain pelikohtaista, mutta Starfieldin kohdalla esim. voisi olla hyödyllinen. Paljon auttaa, jos pelissä on jo FSR2 tuki.
Ymmärsin ettei toimisi toi 30 fps peleissä? Olisi kyllä mahtavaa jos saisivat jollain taikatempulla starfieldin toimimaan 60 fps. Heräisi täällä heti kiinnostus.
 
Ymmärsin ettei toimisi toi 30 fps peleissä? Olisi kyllä mahtavaa jos saisivat jollain taikatempulla starfieldin toimimaan 60 fps. Heräisi täällä heti kiinnostus.

Kyllä FSR toimii frameratesta huolimatta. Se on se Fluid Motion Frames mitä ei suositella alhaisille framerateille. Ainakin Avatarissa huomasin että kun framet laskee 100 paikkeille peli alkaa stutteroimaan.
 
Nythän alkuvuodesta alkaa mikkis poistelee yli 90pv vanhoi klippjä pois xboxin pilvestä, nii täytyis noi omat 2014 alkaen kertyneen 370 pätkää ottaa talteen johki. Varmaan 80% kyl ihan täyttä roskaa, mut pääsis perkaan niitä koneella vaikka nii pikkasen nopeampaa. Mites toi käytännössä nyt siis toimii onko joku tehnyt? Ostan jonku halvimman ulkosen lätyn mitä löytyy ja sehän pitää alustaa jotenki just niitä klippejä varten? Ei meinaa mennyt tonne 4tb lättyy missä säilön pelejä tällä hetkellä. Mut ne saa siitä sitten koneelle kuitenki siirrettyä ja siellä katsottua kanssa kun tökkää kovon vaa koneeseen kiinni?
 
Ei liity uutuus bokseihin, mutta liittyy kuitenkin ekosysteemiin, auttakee tyhmempää:

Itsellä möllöttää olohuoneessa XBox, mikä on oman tilin ykköskone. Koneessa on myös kahden tyttären tilit ja toinen tyttäristä on mennyt asentamaan omalla tilillään Fortniten koneelle.

Nyt kun olen käynnistämässä omalla/toisen tyttären tilillä peliä, niin kone ruikuttaa, että ”Henkilön, joka tämän osti, täytyy kirjautua sisään”.

What the fak… Ilmaispeli. Ja kun tytär pelailee äidillään boksilla, niin enhän minä voi hänenä kirjautua täällä.

Pohjimmainen idea olisi siis pelata samaa peliä eri tilillä ilman, että joutuisi hirvittävästi venkuloimaan edes takaisin asennuksien ja tilien välillä.

Miksi tämä ei ollut minun mielestä näin vaikeaa Pleikkarilla?
 
Ei liity uutuus bokseihin, mutta liittyy kuitenkin ekosysteemiin, auttakee tyhmempää:

Itsellä möllöttää olohuoneessa XBox, mikä on oman tilin ykköskone. Koneessa on myös kahden tyttären tilit ja toinen tyttäristä on mennyt asentamaan omalla tilillään Fortniten koneelle.

Nyt kun olen käynnistämässä omalla/toisen tyttären tilillä peliä, niin kone ruikuttaa, että ”Henkilön, joka tämän osti, täytyy kirjautua sisään”.

What the fak… Ilmaispeli. Ja kun tytär pelailee äidillään boksilla, niin enhän minä voi hänenä kirjautua täällä.

Pohjimmainen idea olisi siis pelata samaa peliä eri tilillä ilman, että joutuisi hirvittävästi venkuloimaan edes takaisin asennuksien ja tilien välillä.

Miksi tämä ei ollut minun mielestä näin vaikeaa Pleikkarilla?
Eiks toi ratkea ihan vaan niin helposti että poistat sen tyttären asentaman(tyttären tililtä) fortniten vaan koneelta ja asennat omalla tilillä uudelleen??? Kun se sun tili kotikonsolina niin muut pystyy pelaamaan omilla accoillaan kunhan kirjautuu sisään omalla accollaan???
 
Ylös Bottom