Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox Series X|S:n tulevat pelit (huhut ja uutiset)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muoks. Taisi olla kaikki esitellyt pelit julkaisupäiväksi Game Passiin ja kaikki tosiaan julkaistaan seuraavan 12 kuukauden sisällä. Aika kova.

Ainakaan lähetyksen perusteella näin ei ole. Osassa luki että Day One ja toisissa että "Play it on Game Pass."
 
Diablo IV oli helposti shown paras anti. Ja Necromancerilla tottakai lähdetään.

Starfield näytti ihan kivalta, juurikin Fallout in space. Combat aika tylsän näköistä, se space battle taas vaikutti siistiltä. Tuli kyllä myös huolesttuvasti No man's sky mieleen kun Howard hehkuttaa miten 100(?) eri planeettoja tutkittavana. Eli planeetat on niitä generoituja mestoja, joista ei löydy mitään mielenkiintoista löydettävää? More is more.
 
Ark, Starfield, Flight Simulator Halo herätti mielenkiintoa ja As Dusk Fallsin haluan nähdä mikä juttu. Muuten ei napannut pelitarjonta.
 
Diablo IV oli helposti shown paras anti. Ja Necromancerilla tottakai lähdetään.

Starfield näytti ihan kivalta, juurikin Fallout in space. Combat aika tylsän näköistä, se space battle taas vaikutti siistiltä. Tuli kyllä myös huolesttuvasti No man's sky mieleen kun Howard hehkuttaa miten 100(?) eri planeettoja tutkittavana. Eli planeetat on niitä generoituja mestoja, joista ei löydy mitään mielenkiintoista löydettävää? More is more.
Tämä itseänikin alkoi hieman pelottamaan, kun esitteli pelin kokoa.
 
Olin siinä kun näkyi yksi aurinkokunta, "okei, tämmöinen kymmenisen planeettaa on tosi jees" ja sitten zoomattiin kauemmas...
Mutta eiköhän siellä ainakin ne tarinalliset planeetat kata jotain laadukkaampaa sisältöä tuonne.
Jep, jotenkin vaikea uskoa, että tuo Todd Howardin mainostaman "over 100 systems and over 1000 planets" sisältäisi kaikissa jotakin kiinnostavaa tekemistä.

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta :)
 
Ilmeisesti se Kojiman pilvipelikin tulee 12 kk sisään..?
"our entire show is focused on games you can play over the next 12 months"
Tosin Kojima itse kertoi:
"It may take some time, but I'm looking forward to teaming up with Xbox Game Studios and hope to bring you some exciting news in the future! Thank you!"
...josta saa kyllä kuvan että olisi vielä varsin alkutekijöissään
 
Ilmeisesti se Kojiman pilvipelikin tulee 12 kk sisään..?
"our entire show is focused on games you can play over the next 12 months"
Tosin Kojima itse kertoi:
"It may take some time, but I'm looking forward to teaming up with Xbox Game Studios and hope to bring you some exciting news in the future! Thank you!"
...josta saa kyllä kuvan että olisi vielä varsin alkutekijöissään
Tuskinpa noista mitä esiteltiin on oikeasti monikaan tulossa 12 kk sisällä. Usean perässä luki "spring 2023", eli sinne vuoden päähän on alustavat julkaisut suunniteltu, ja sehän tiedetään että pelijulkaisut useasti siirtyvät. Ja esim. Diabloon oli pelkkä 2023 lyöty. Perus mainos kikka tuo "12kk", eipä sitä enää vuoden päästä muista/välitä mitä on oikeasti julkaistu.
 
Aivan pätevä kattaus sieltä tuli ja omasta mielestä oli aivan oikein keskittyä seuraavaan 12kk tarjontaan. Toki siellä oli se Hideo Kojiman cameo ja varmistus yhteistyölle pelistä joka on jossain tulevaisuudessa, mutta muuten kaikki esitellyt pelit ovat tulossa seuraavan vuoden aikana (= tähtäävät siihen). Yhä kasvavan inhousen kanssa tuollainen keskittyminen on oikea valinta ja esitellyt pelit olivat mukava sekoitus isompia tuotantoja eri genreistä, perusvarmaa ja vähän taiteellisempaa tavaraa.

Seuraavan vuoden sisällä tulevista blockbustereista kiinnostavin peli on edelleen Starfield. Se mitä gameplaytä näytettiin vahvisti fiilistä, että tässä tarjoillaan oikeanlaista versiota avaruusseikkailusta omaan makuun. Team Ninjan Wo Long: Fallen Dynasty yllätti olemalla yllätys ja menee tarkkaan seurantaan. Mielenkiintoista nähdä vähän enemmän itse pelimekaniikaakin myöhemmin. Hollow Knight: Silksong näyttää todella hyvältä ja tämän odotetun helmen saapuminen Day One Game Passiin miellyttävä yllätys myös.

Diablo IV on takuuvarmasti faneille iso hitti, mutta itse olen vieläkin vain ensimmäistä pelannut, joten tuo ei omaa hypemittaria väräyttänyt ihan niin kovaa kuin monen muun. Kyllähän tuota kuitenkin pitäisi taas kokeilla näin 2020-luvullakin. Redfall näyttää olevan juuri sellainen peli, jonka sen kuvittelin olevan ja menee kyllä kokeiluun co-oppina, mutta yksinpelinä tuo tuskin jaksaa kantaa. Tai no, tuomitaan sitten kun peli on ulkona. Erikoisemmista julkaisuista Pentiment vaikuttaa niin erikoiselta, ettei tuolle voi toivoa muuta kuin menestystä ja niin ikään valtavirran ulkopuolella visusti paineleva As Dusk Falls mennee myös kokeiluun.

Personat Xboxille ja suoraan Game Passiin oli erinomainen juttu ja kirsikka kakun päälle. Olihan tätä odotettu, mutta huhut on aina huhuja. Japanilaista tavaraa vaan lisää Game Passiin jatkossakin rohkeasti vaan.
 
Hyvä show kaiken kaikkiaan ja Game Passilaisille tarjolla lisää syötävää, mutta vähän ne isot ja yllättävät julkistukset loistivat poissaolollaan kumminkin. Mutta nyt oli kyllä oikea suhde showhun gameplayta jolleka nostan aina hattua. Ei mikään top-5 E3 show kautta aikain, mutta hyvä kattaus silti Microsoftilta.

Diablo 4 oli minunkin mielestä shown parasta antia. :)
 
Starfield näytti ihan kivalta, juurikin Fallout in space. Combat aika tylsän näköistä, se space battle taas vaikutti siistiltä. Tuli kyllä myös huolesttuvasti No man's sky mieleen kun Howard hehkuttaa miten 100(?) eri planeettoja tutkittavana. Eli planeetat on niitä generoituja mestoja, joista ei löydy mitään mielenkiintoista löydettävää? More is more.
Eihän ne tainnu sanoa missään että planeetat olis generoituja niin kun NMS on? Tai ei ainakaan omaan korvaan tarttunu tuollaista tietoa. Niin ei nyt vielä heitetä kirvestä kaivoon. :D
 
Viimeksi muokattu:
Peleistä kolmasosan ois voinut siirtää johonkin jälkilähetykseen, jossa käydään traileita läpi. Sinänsä hienoa että indiepelejä tuetaan, mutta aivan liikaa höttötäytettä taas kerran showcasessa.
 
Jotenkin ei tuo Starfield jaksanut innostaa. Outer Worlds vaikutti heti paremmalta ja loistava sitten olikin. Toki toivon että saataisiin hyvä peli mutta vähän pelkään että ei ainakaan pääse lähellekään edes hillitympää hypeä.

Eihän ne tainnu sanoa missään että planeetat olis generoituja niin kun NMS on? Tai ei ainakaan omaan korvaan tarttunu tuollaista tietoa. Niin ei nyt vielä heitetä kirvestä kaivoon. :D
Meinaatko nyt tosissaan että se (oliko se nyt) tuhat planeetta ei muka ole suurimmaksi osaksi jollain automatiikalla tehtyä kamaa? Edes Star Citizen ei taida olla noin hullu hommissaan. Tosin ehkä ne säästelee sitä seuraavaa rahanpyytämiskierrosta varten: hei, me ajateltiin käsin tehdä yli tuhat planeettaa, joten eikös se olisi taas parin miljoonan paikka tässä :D

Vähän masentavaa yhä ja edelleen tuollainen "meillä on X määrä asioita" sillä oletuksella että määrä korvaa laadun. Sama pelien kestoissa kun venytetään juuri tuollaisella proseduaalisella hommalla tai vanhalla kunnon copypastella.

Mieluummin ottaisin kymmenissä mitattavan määrän kohteita/planeetta, joissa on enemmän käsintehtyä sisältöä kuin se tuhat, jotka taas tuntuu geneeriseltä hutulta.
 
Jotenkin ei tuo Starfield jaksanut innostaa. Outer Worlds vaikutti heti paremmalta ja loistava sitten olikin. Toki toivon että saataisiin hyvä peli mutta vähän pelkään että ei ainakaan pääse lähellekään edes hillitympää hypeä.


Meinaatko nyt tosissaan että se (oliko se nyt) tuhat planeetta ei muka ole suurimmaksi osaksi jollain automatiikalla tehtyä kamaa? Edes Star Citizen ei taida olla noin hullu hommissaan. Tosin ehkä ne säästelee sitä seuraavaa rahanpyytämiskierrosta varten: hei, me ajateltiin käsin tehdä yli tuhat planeettaa, joten eikös se olisi taas parin miljoonan paikka tässä :D

Vähän masentavaa yhä ja edelleen tuollainen "meillä on X määrä asioita" sillä oletuksella että määrä korvaa laadun. Sama pelien kestoissa kun venytetään juuri tuollaisella proseduaalisella hommalla tai vanhalla kunnon copypastella.

Mieluummin ottaisin kymmenissä mitattavan määrän kohteita/planeetta, joissa on enemmän käsintehtyä sisältöä kuin se tuhat, jotka taas tuntuu geneeriseltä hutulta.
Varmaan on tehty jollain automatiikalla planeetoja, mutta tuskin kuitenkaan ihan samalla lailla kun NMS asian tekee. Luultavasti joka planeetalla on muutama läntti ns käsin tehty ja loput planeetasta sitten jollain automaatilla.
 
Mieluummin ottaisin kymmenissä mitattavan määrän kohteita/planeetta, joissa on enemmän käsintehtyä sisältöä kuin se tuhat, jotka taas tuntuu geneeriseltä hutulta.
Tätä ei tosiaan vielä tiedetä, mutta jos spekuloidaan, niin pääjuonnelliset planeetat toivon mukaan ovat tarkemmin tehtyjä ja sitten siellä on x määrä muita "autiompia" planeettoja. Kun kyseessä on avaruusroolipeli, jossa rakennellaan omia avaruusaluksia ja tukikohtia, niin hyvä vaan jos on paljon tutkittavaa. Tämä ei tietenkään saisi olla pois juonellisen osuuden laadusta. Jännä nähdä miten menee.
 
Tätä ei tosiaan vielä tiedetä, mutta jos spekuloidaan, niin pääjuonnelliset planeetat toivon mukaan ovat tarkemmin tehtyjä ja sitten siellä on x määrä muita "autiompia" planeettoja. Kun kyseessä on avaruusroolipeli, jossa rakennellaan omia avaruusaluksia ja tukikohtia, niin hyvä vaan jos on paljon tutkittavaa. Tämä ei tietenkään saisi olla pois juonellisen osuuden laadusta. Jännä nähdä miten menee.
Tuo on vain tällaiselle "pakko tutkia kaikki"-pelaajalle todella rasittavaa että sisällöstä jättiosa on periaatteessa turhaa ja silti on se tunne että josko siellä parilla planeetalla on tosiaan muutakin kuin proseduaalisesti (tai vastaavasti) tehtyä sisältöä.

Tulee olo että se "oikea" käsin tehty sisältö on piilotettu sen kaiken proseduaalisen hötön sekaan. Luodaan koneen avustamana se tuhat planeettaa ja heitellään ne suunnitellut tehtävät sitten niille. Suurin osa planeetoista on täysin turhia.

No, ehkä ne tärkeät ja merkittävät paikat on jotenkin merkitty tai saa selville, jolloin pelistä voi sivuuttaa jotain 970 planeettaa :D Tällöinkin jää kysymys että onko jokin syy(*) miksi pääosin turhille ja autioille planeetoille pitäisi mennä tai että niiden pitää edes olla olemassa. Yhtä uskottava avaruus olisi esimerkiksi meidän aurinkokuntamme kokoinen maailma, jossa olisi paljon hillitymmin planeettoja.

(* = syy on vain se että voidaan taas mainostaa että on X määrä sisältöä/planeettoja/aseita/mitä milloinkin)
 
Ylös Bottom