Dragonfly
KonsoliFIN Alumni
Jos nyt oletetaan, että eri planeetoilla on eri biomeja ja erilaisia olentoja, kuten traileri antaa ymmärtää. Niin ehkä voidaan olettaa, että eri planeetoilta löytyy erilaisia resursseja. Siinä on ainakin jonkinmoinen syy tutkia avaruutta päätehtävien ulkopuolelta.Tuo on vain tällaiselle "pakko tutkia kaikki"-pelaajalle todella rasittavaa että sisällöstä jättiosa on periaatteessa turhaa ja silti on se tunne että josko siellä parilla planeetalla on tosiaan muutakin kuin proseduaalisesti (tai vastaavasti) tehtyä sisältöä.
Tulee olo että se "oikea" käsin tehty sisältö on piilotettu sen kaiken proseduaalisen hötön sekaan. Luodaan koneen avustamana se tuhat planeettaa ja heitellään ne suunnitellut tehtävät sitten niille. Suurin osa planeetoista on täysin turhia.
No, ehkä ne tärkeät ja merkittävät paikat on jotenkin merkitty tai saa selville, jolloin pelistä voi sivuuttaa jotain 970 planeettaa Tällöinkin jää kysymys että onko jokin syy(*) miksi pääosin turhille ja autioille planeetoille pitäisi mennä tai että niiden pitää edes olla olemassa. Yhtä uskottava avaruus olisi esimerkiksi meidän aurinkokuntamme kokoinen maailma, jossa olisi paljon hillitymmin planeettoja.
(* = syy on vain se että voidaan taas mainostaa että on X määrä sisältöä/planeettoja/aseita/mitä milloinkin)
Sitten on tietysti sivutehtävät, jotka Bethesdan peleissä ovat olleet paikoin erittäinkin onnistuneita. Tai jos on erilaisia liittoutumia joihin liittyä, niin milloin millekin planeetalle on sitten asiaa.
Ja vaikka suurin osa planeetoista olisi täysin turhia, niin pelkästään niiden olemassa olo tekee galaksista massiivisen. Vai olisiko uskottava oikea termi. Niin hyviä ovat Bethesdan roolipelit olleet tarinan ja valintojensa osalta aikaisemmin, että uskon siihen puoleen panostetun nytkin - ennenkuin toisin todistetaan.