Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XBOX vai PS2?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nupe_31
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gangster, menet nyt hiukan liian pitkälle. Liika iso ohjain? Hanki controller s. Miksikä se hyvyys siitä loppuu jos ostaa sen itse kaupasta? Pelit kalliita? Miten sitten selviät ps2:n kanssa? Rahastusta? Niinhän se on kaikilla. Tulee muka kädet kipeäksi? On sinulla oudot kädet jos et perusta ohjaimesta joka tarjoaa ergonomiaa, toisin kuin ps2:n mahdollisimman halvalla valmistettu juustosarvi.

Groover, jos huippupelejä haluat tietää niin tässä pari: Halo, PGR 2 ja Top Spin(itse tykkäsin jumalattomasti).

Joku myös sanoi xboxia äänekkääksi. No eipä 1.1-1.5 versiot niin äänekkäitä enää ole. 1.0 veriossa oli 2 tuuletinta ja siitä on luovuttu muissa versioissa.

Gangsterille vielä: Se, että live muuttuu maksulliseks 12kk:n jälkeen on nyt ihan ymmärrettävää. Hullukaan ei tarjoa sellaisia palveluita ilmaiseksi.

En tiedä PS2:n verkkopalvelujen maksullisuudesta, mutta sillehän pitää ostaa kaikki vermeet sitä varten erikseen (verkkosovitin, Japanissa mahdollisesti myös kovo).

PS2:n nettipelit ovat suurimmaksi osaksi ilmaisia ja nettiadapteri maksaa noin puolet Xbox Live Starter Kitin hinnasta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Maksaako se itse palvelu? Eihän Xboxillakaan ne pelit maksa, vaan se palvelu.

Ei maksa mitään ellei pelissä siitä mainita. Mutta maksullisuus on luultavasti vain n. 5-10% peleistä eli ilman rahaakin pärjää loistavasti. Ja maksavat pelit ovat usein ne huonoimmat...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Maksaako se itse palvelu? Eihän Xboxillakaan ne pelit maksa, vaan se palvelu.

Pontti on että mitään "palvelua" ei ole, jos Central Stationia ei oteta huomioon.

Sonyn mallissa jokainen pelitalo hoitaa nettipalvelunsa itse. Livessä taasen Microsoft hallitsee koko hommaa. Tässä lienee syy miksi Electronic Arts ei tue Liveä.

Xboxillakin taitaa joku MMRPG maksaa vielä Live-maksun jälkeenkin erikseen.
PS2:lla tälläinen on ainakin Everquest.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Luckyman
PS2:n nettipelit ovat suurimmaksi osaksi ilmaisia ja nettiadapteri maksaa noin puolet Xbox Live Starter Kitin hinnasta.

Jaa? Starter Kitin saa 39-59e (Jos joku nyt alkaa ihmettelemään, että mistä 39e, niin lähimmästä Gigantista voi bongata) ja adapterin samaan hintaan. PS2:n EverQuest maksaa vuodessa jo (melkein) 2 kertaa enemmän kuin Liven vuosimaksu, sitten kun tulee FFXI myyntiin asti, tulee toiset 110e/v - olettaen että ko. EQ-pelaaja hommaa tuon pelin myös. Mainittakoon vielä että FFXI:n ohella _täytyy_ ostaa PS2-kovalevy tai jää pelaaminen sikseen.

Kalliita ovat konsolipelaajan huvitukset.

Ahaa, nyt aukeni. Vittumaista pelitaloja kohtaan, mutta hyvä käyttäjiä kohtaa.

Tuossa on sekä hyviä, että huonoja puolia. Ei kaikilla pelitaloilla ole resursseja pitää hirmuisia nettipalveluja pystyssä. Toisaalta, MS pitää huolen siitä, ettei Live-pelitalot saa olla rauhassa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gangster75

Tässä lista vioista:
Iso
Iso ohjain
Tai sitten kätesi ovat liian pienet :D (Controller S on olemassa myös)

btw. Anger Managmentissa (jonka eilein katselin, elokuva siis) kahdella naisella oli tuosta koosta vähän kiistaa kun toinen tykkäsi hyvin suurista ja toinen valtavista ;)

Huonoja pelejä liikaa
Kuka pakottaa ostamaan ne huonot pelit? Väittäisin että PS2:lle on enemmän huonoja pelejä juurikin laajemman pelivalikoiman takia.

Liikaa robottiräiskepelejä/scifiä
Ööö... mitä muuta sitä pitäisi olla? :)

Huono ohjaustuntuma (sormet ei ylety napeille)
Kädet tulee kipeäksi ohjaimen koon vuoksi
No tätähän nyt pitää toista, mainitsit tuon koon jo toisena vikana listassasi mutta se ei tainnut riittää ja piti toistaa?

Rahastusmielessä tehty (Bill "Pelle" Gates on kaiken takana)

Live on maksullinen ensimmäisen vuoden jälkeen
Joo, PS2 ja GC on tehty ihan vain hyväntekeväisyys mielessä, siksi Punainen Ristikin jakaa niitä, niiden pelejä ja puulämmitteisiä televisioita (mukana kupillinen riisiä ja tulitikkuja) kehitysmaissa, tietysti Nintendo ja Sony kustantaa tämän kaiken, NOT. (Mene kauppaan ja vertaile Xboxin ja PS2:n hintaa ja teknistä/ikä eroa, mieti tämän jälkeen kumman hinnassa on enemmän ilmaa ja puhu sitten siitä rahastuksesta)

Live on maksullinen juu. Yleensä hyvästä kannattaa maksaa ja mikäli PS3:lle tulee vastaava palvelu/toimintamalli niin väittäisin ettei sekään ilmaiseksi irtoa.

hehee, ei voi kun nauraa tätä "juupas" "eipäs" leikkiänne on ihan kun palaisi lasten tarhaan "mun isillä on nopein auto."
Eli perustellaan mielipiteitä sen mukaan mikä kone kotona sattuu olemaan... ja vaikka jouluksi saisikin sen toisen koneen ei voida enää muuttaa kantaa ettei uskottavus täysin katoaisi.

jatkakaa samaan malliin ehdottomasti koko saitin hauskinta luettavaa...=)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dark Master
hehee, ei voi kun nauraa tätä "juupas" "eipäs" leikkiänne on ihan kun palaisi lasten tarhaan "mun isillä on nopein auto."
Eli perustellaan mielipiteitä sen mukaan mikä kone kotona sattuu olemaan... ja vaikka jouluksi saisikin sen toisen koneen ei voida enää muuttaa kantaa ettei uskottavus täysin katoaisi.

Varsin hauskaa, heheh.

Jees, lastentarhasyndrooma tosiaan vaivaa paria mainitsemattomaa kaveria, mutta minusta toisen henkilön tietämättömien kommenttien oikaisussa ei ole mitään lastentarhamaisuutta.

Ja etpä kertonut sitten omaakaan mielipidettäsi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dark Master

No joo periaatteessa tappeluhan on turhaa, mutta niin on myös tuo sinun ulvontasi...

Katsos kun monet meistä täällä ostaa itse koneensa työllä ansaitsemillaan rahoilla, jolloin me olemme tietenkin arvioineet, että minkä koneen ostamme ja mistä syistä. Täällä sitten kerromme muille niitä syitä. Kaikki meistä eivät ole olleet niin kilttejä kuten sinä, että joulupukki tulisi kylään.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Luckyman
Sonyn mallissa jokainen pelitalo hoitaa nettipalvelunsa itse. Livessä taasen Microsoft hallitsee koko hommaa. Tässä lienee syy miksi Electronic Arts ei tue Liveä.

MS on mielestäni toiminut aivan oikein. Esim EA:n omat systeemit PS2 -puolella ovat täysin perssiistä ! Toivottavasti eivät anna periksi EA:lle.

Sony olisi saanut ottaa kyllä mallia MS livestä, mutta ei ja nyt on systeemi joka on valovuosia liven perässä. Ennemmin maksan hivenen toimivasta systeemistä, kuin että saan ilmaiseksi huonon systeemin.

Kummassakin on toki hyviä ja huonoja puolia. Mutta kokonaisuudessa Live on kyllä toimivampi kokonaisuus mitä tulee helppokäyttöisyyteen. Xboxsissa on yhteen järjestelmään rekisteröityminen jos maksullisia pelejä oteta huomioon. PS2 puolelle melkein jokaisen eri tekijän systeemeihin pitää kirjaantua erikseen.

Xbox:
- Live paketti maksaa. Eka vuosi ilmainen, sitten alkaa MS veloittama kuukausi/vuosimaksu.
- Vuosimaksun lisäksi pelin tekijät voivat veloittaa lisämaksua. Tällä hetkellä tiedän vain PSO maksulliseksi.

PS2
- Netti adapteri maksaa, mutta Sony ei peri erillisiä kuukausimaksuja.
- Järjestelmästä ei siis tule lisäkustannuksia missään vaiheessa Sonyn puolelta, mutta jotkut pelin tekijät veloittavat omia maksujaan kuten xboxsin puolellakin. Tällä hetkellä maksullisia ovat EverQuest ja Final Fantasy XI.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
PS2:n EverQuest maksaa vuodessa jo (melkein) 2 kertaa enemmän kuin Liven vuosimaksu, sitten kun tulee FFXI myyntiin asti, tulee toiset 110e/v - olettaen että ko. EQ-pelaaja hommaa tuon pelin myös. Mainittakoon vielä että FFXI:n ohella _täytyy_ ostaa PS2-kovalevy tai jää pelaaminen sikseen.

No EQ maksaa, mutta jos lasket aikanasi Liven vuosimaksun ja jonkun tulevan maksullisen pelin vuosimaksut yhteen. Niin varmaan aika samoissa lukemissa ollaan. Mutta en ymmärtänyt miksi live vertaus tähän piti ottaa mukaan, jos tarkoituksesi oli kertoa että konsolien nettipelaamien maksaa. No se maksaa ja kummallakin konsolilla.

Ja toiset pelaa EQ ja FFXI yhtäaikaa. Mutta eiköhän kaikki katso tilannetta ja valitse vain toisen mieltymyksien mukaan. Niillä joilla ei ole IRL toimintaa voi aika kumpaankin riittää. Muilla ei kyllä riitä jos on pelkoa uppoutua tälläisiin peleihin.

PS: Niin ja ei kovalevyä tarvii ostaa, kun se tulee FFXI:n mukana "ilmaiseksi" :D

PS PS: Ja FFXI:n kuukausimaksua saa nostettua jos haluaa. Eli jos haluaa pelata usealla hahmolla, niin jokaisesta aktiivisesta hahmosta kuukausimaksu nousee. Jee Jee

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Sony olisi saanut ottaa kyllä mallia MS livestä, mutta ei ja nyt on systeemi joka on valovuosia liven perässä. Ennemmin maksan hivenen toimivasta systeemistä, kuin että saan ilmaiseksi huonon systeemin.
Kaikkkein mieluimmin minä pelaan kuitenkin mielestäni hyviä pelejä verkossa. Se ratkaisee loppupeleissä kaiken.

Kumpikin systeemi on tarpeeksi toimiva käyttäjän kannalta, jotta erot tulisivat vaikuttavaksi tekijäksi pelien hyvyyden sijasta.

EDIT:

Sonyhan muuten kehittää systeemiään koko ajan ja on esittelemässä varsin innovatiivisia juttuja siihen (kts esim. PS2fin uutiset)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Kaikkkein mieluimmin minä pelaan kuitenkin mielestäni hyviä pelejä verkossa. Se ratkaisee loppupeleissä kaiken.

Kumpikin systeemi on tarpeeksi toimiva käyttäjän kannalta, jotta erot tulisivat vaikuttavaksi tekijäksi pelien hyvyyden sijasta.

Niin pelaan minäkin ja ei minulla ole mitään moittimista PS2 online -peleistä. Mutta kyllä itse systeemilläkin on myös väliä. Sinä et ehkä osaa kaivata mitään, jos et ole Liveä kokeillut.

Olisihan se ollut kiva, että heti koneen/pelin käynnistettyä näkee missä kaverit on pelaamassa. Liittyy mukaan ja kone pyytää vaihtamaan levyä. Ettai tarvitse soitella tai käydään joka peliä läpi yksitellen etsien sitä kaveria josko olis pelaamassa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Sonyhan muuten kehittää systeemiään koko ajan ja on esittelemässä varsin innovatiivisia juttuja siihen (kts esim. PS2fin uutiset)

Hienoja ovat "paperilla", mutta toistaiseksi ei yhtään mitään, toistan yhtään mitään hyödyllistä tuolla olemassa.

Toivon vaan että kehitys jatkuu ja sellaiseen suuntaan että siitä on jotakin hyötyäkin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Sinä et ehkä osaa kaivata mitään, jos et ole Liveä kokeillut.

Olisihan se ollut kiva, että heti koneen/pelin käynnistettyä näkee missä kaverit on pelaamassa. Liittyy mukaan ja kone pyytää vaihtamaan levyä. Ettai tarvitse soitella tai käydään joka peliä läpi yksitellen etsien sitä kaveria josko olis pelaamassa.

Hienoja ovat "paperilla", mutta toistaiseksi ei yhtään mitään, toistan yhtään mitään hyödyllistä tuolla olemassa.

Toivon vaan että kehitys jatkuu ja sellaiseen suuntaan että siitä on jotakin hyötyäkin.

Joo, kohtuuvähissä tuo LIVE-kokemus on .

Valitsen pelin sen perusteella mitä huvittaa pelata, en sen perusteella mitä kavereita huvittaa pelata.

Kehitys on aina hyvästä ja siihen varmasti kumpikin firma satsaa myös verkkopalvelun osalta satsaa jatkossakin

Microsoft on keksinyt jo hienoja puolia xbox liveen joita tod. näk. Sony alkaa jäljentämään. Esim. kommunikointi mikeillä (on jo osaksi), Kaveri-listat, Voice-chat ilman mitään peliä.

Liveen vaan on tulossa taas hienoja uudistuksia, joista pitää mainita ainaki ääniviestin tai kirjoitetun viestin lähettäminen pelistä toiseen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nupe_31

Ja pelailen oikeestaan vaan urheilupelejä ja autopelejä..ei paljon noita räiskintä ja muita pelejä paljoo tuu pelattuu...mitä nyt välillä gta:ta ja mafiaa..

Jos et räiskintöjä pelaile paljoa, niin ehkä sitten "pleisteissi".

Halonhakkaaja:

Boxille ainoa hyvä räiskintä on halo ja pian halo2. Pleikalle mielestäni hyviä on pian ilmestyvä socom2 ja ensi syksynä ilmestyvä killzone(artikkeleiden perusteella). Pleikalle on mitä minä olen katsonut pelihyllyyn, enemmän eri genren, kuin auto- ja räiskintäpelien edustajia. En itse asiassa tiedä yhtäkään todella hyvää tasoloikkaa boxille.
Nyt sanot, että eihän loikkelupelejä kukaan pelaa. Kyllä niitä pelataan.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom