Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XBOX vai PS2?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nupe_31
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: XBOX vai PS2?

Xboxia suosittelen, 129 maksaa enää. Ja vaikka xboxilla on pienempi pelivalikoima, niin ei se mua haittaa. En mä kuitenkaan kaikkia xboxin pelejä ikinä tule ostamaan :)

Ihan sama minkä koneen nyt ostaa, jos ei ole pelejä kummaltakaan/miltään pelannut. Tai jäänyt pelejä pelaamatta. Et tule pettymään. Sekä Xbox, PS2 että GC tarjoavat jo niin hyvät valikoimat että jummijammi. Voihan jogurtti, kun ei tahdo rahat riittää.

oliko nyt mitään järkee jatkaa tämmöstä 7 kuukautta vanhaa juttuu... alotettiin melkee vuos sitte ja viimenen viesti ennen Jonez 90 viestiä oli 7 kuukautta vanha... arghh... tätä on käsitelty jo tarpeeks

Indy sanoi:
oliko nyt mitään järkee jatkaa tämmöstä 7 kuukautta vanhaa juttuu... alotettiin melkee vuos sitte ja viimenen viesti ennen Jonez 90 viestiä oli 7 kuukautta vanha... arghh... tätä on käsitelty jo tarpeeks
Uusi henkilö, pitää saada viestejä, samaa voi sanoa sinun viestistäsi ja myös minun viestistäni.

Mutta nykyään on todellakin sellainen tilanne että on melkein aivan sama minkä konsolin ostaa, jokaisella on omat hyvät ja huonot puolensa.

Jaakko007 sanoi:
Uusimmat ps2 on kyl äänettömiä jos satuit tietämään!!!
Ja lataus riippuu pelistä enkä ainakaan oo mitään pitempi latausaikoja huomannu.

pistäppä vierekkäin ps2 GTAvc ja xboxin GTAvc latamaan samanaikaisesti niin saat tavallisen puusilmä olla jos et huomaa latauksissa eroa.
näissä ps2 puolustelioissa kyllä huomaa hyvin että kateus on kansallisrikkaus ainakin suomessa.
Ps.itse omistan molemmat konsolit ja osa peleistä sopii paremmin ps2 (hypipompi pelit, urheilu pelit) ja toiset taas xboxille (fps, autopelit)
mutta totuus on että jos molemmista koneista otettaan kaikki tehot irti tekee xbox sen kauniimmin ja nopeammin

Dark Master sanoi:
pistäppä vierekkäin ps2 GTAvc ja xboxin GTAvc latamaan samanaikaisesti niin saat tavallisen puusilmä olla jos et huomaa latauksissa eroa.
näissä ps2 puolustelioissa kyllä huomaa hyvin että kateus on kansallisrikkaus ainakin suomessa.
Ps.itse omistan molemmat konsolit ja osa peleistä sopii paremmin ps2 (hypipompi pelit, urheilu pelit) ja toiset taas xboxille (fps, autopelit)
mutta totuus on että jos molemmista koneista otettaan kaikki tehot irti tekee xbox sen kauniimmin ja nopeammin

Klikkaappa tuolta yläkulmasta tuota "HAKU" painiketta ja etsi "Tehokkain Konsoli" -thread. :cool: Joukki...

XB lataa nopeammin ja pelit ovat kauniimpia. En silti väittäisi että autopelit sopivat paremmin XB:lle. Onhan PS2:lle kuitenkin markkinoiden paras autopeli. Itseasiassa on turha puhua, mikä peli sopii millekin konsolille. Periaatteessa mikä tahansa peli voisi olla XB:llä parempi kuin PS2:lla. Alkuperäisen ohjaimen kanssa PGR:ä pelatessa minulle tuli oikeankäden peukalo aina todella kipeäksi, mutta S:n ostettua sitä ei ole enää käynyt. PS2:lle on enemmän pelejä ja jos minulta kysytään, huippupelien määrässä se voittaa XB:n, juuri ja juuri mutta voittaa kuitenkin. Kuitenkin fakta on, se mikä peli tehdään PS2:lle voitaisiin tehdä XB:lle paremmin. Eihän tällä seikalla ole mitään väliä, mutta ajattelin vain sanoa, kun sanoit joidenkin pelien sopivan PS2:lle paremmin kuin XB:lle.

Kummallakin omat hyvät ja huonommat puolensa:

Pleikkarilta löytyy enemmän megapelejä sekä ilmainen internet

vs.

Äxboksilta vähemmän megapelejä ja maksullinen internet​

Kun pelaa molemmilla voi hyödyt maksimoida. Äxboksilla pian Halo2 ja pleikkarilla Killzone. Jos pitäisi valita kumman ottaisin, katsoisin ensiksi kaveripiirin konekantaa sekä nykyisiä ja tulevia julkaisuja. Nämä yhdessä kyllä antavat selkeän vastauksen.

Nisupulla sanoi:
Kummallakin omat hyvät ja huonommat puolensa:

Pleikkarilta löytyy enemmän megapelejä sekä ilmainen internet

vs.

Äxboksilta vähemmän megapelejä ja maksullinen internet​

Kun pelaa molemmilla voi hyödyt maksimoida. Äxboksilla pian Halo2 ja pleikkarilla Killzone. Jos pitäisi valita kumman ottaisin, katsoisin ensiksi kaveripiirin konekantaa sekä nykyisiä ja tulevia julkaisuja. Nämä yhdessä kyllä antavat selkeän vastauksen.

XB:n puollustukseksi pitää sanoa, että vaikka sille löytyy vähemmän megapelejä, sille on julkaistu paljon PS2:n huippupelejä. MGS2, GTA... Vuoden päästä samaan aikaan PS2:lle löytyy paljon pelejä, joita ei ole XB:llä. XB:n hyvästä tarjonnasta huolimatta, en usko että MGS3:n, GT4:n, GTA:SA:n ja vastaavien nimikkeiden voittajaa löytyy. Ehkä yksi tai kaksi, mutta tulevan vuoden julkaisulistojen perusteella PS2 on kovempi kone. XB:tä en tietenkään aio vähätellä, jo Halo 2 on hyvä syy omistaa XB, mutta määrällisesti huippupelejä tulee vähemmän.

Solid Snake sanoi:
Vuoden päästä samaan aikaan PS2:lle löytyy paljon pelejä, joita ei ole XB:llä.
Niitä löytyy jo nyt ja sama toimii myös toisinpäin.

Solid Snake sanoi:
XB:n hyvästä tarjonnasta huolimatta, en usko että MGS3:n, GT4:n, GTA:SA:n ja vastaavien nimikkeiden voittajaa löytyy. Ehkä yksi tai kaksi, mutta tulevan vuoden julkaisulistojen perusteella PS2 on kovempi kone. XB:tä en tietenkään aio vähätellä, jo Halo 2 on hyvä syy omistaa XB, mutta määrällisesti huippupelejä tulee vähemmän.
Jatko-osat on pop. Niiltä osataan odottaa ja vaatia, mutta entäpä täysin uudet julkaisut. Niitäkin tulee molemmille. Tulevan vuoden julkaisusta on myös aika hölmöä sanoa mitään, sillä tuskin koko julkaisulistaa löytyy mistään ja toisaalta en usko että kovin moni osaa kyseisistä listoista kaivaa kaikki huippupelit, siis myöskin muut kuin ne jatko-osat joilta ITSE odottaa paljon. Varsinkin kun tähän aikaan vuodesta hypetys keskittyy joulun alla julkaistaviin nimikkeisiin eikä ensivuoden puolella julkaistaviin.

Onko muuten varmaa ettei MGS3 tai GTA:SA tule Xboxille? (vai onko vain yhtä varmaa kuin edellisten osien kanssa? Niidenkään ei pitänyt tulla Xboxille, mutta kuinkas kävi.)

Onko myös varmaa ettei Forza Motorsportista ole vastusta GT4:lle? Käsittääkseni kuitenkin Forzaa on tehty sillä mielellä että se haastaa GT4:n.

Pitäisikö tähän loppuun vielä listata sellaisia Xboxin pelejä joita ei välttämättä tule PS2:lle, joilta odotan paljon, enkä ole pelannut niitä? Odotusten pohjalta on hyvä selitellä, eikö? (Vai oletko pelannut kaikkia kolmea mainitsemaasi peliä?)

Slaisser sanoi:
Niitä löytyy jo nyt ja sama toimii myös toisinpäin.

Jatko-osat on pop. Niiltä osataan odottaa ja vaatia, mutta entäpä täysin uudet julkaisut. Niitäkin tulee molemmille. Tulevan vuoden julkaisusta on myös aika hölmöä sanoa mitään, sillä tuskin koko julkaisulistaa löytyy mistään ja toisaalta en usko että kovin moni osaa kyseisistä listoista kaivaa kaikki huippupelit, siis myöskin muut kuin ne jatko-osat joilta ITSE odottaa paljon. Varsinkin kun tähän aikaan vuodesta hypetys keskittyy joulun alla julkaistaviin nimikkeisiin eikä ensivuoden puolella julkaistaviin.

Onko muuten varmaa ettei MGS3 tai GTA:SA tule Xboxille? (vai onko vain yhtä varmaa kuin edellisten osien kanssa? Niidenkään ei pitänyt tulla Xboxille, mutta kuinkas kävi.)

Onko myös varmaa ettei Forza Motorsportista ole vastusta GT4:lle? Käsittääkseni kuitenkin Forzaa on tehty sillä mielellä että se haastaa GT4:n.

Pitäisikö tähän loppuun vielä listata sellaisia Xboxin pelejä joita ei välttämättä tule PS2:lle, joilta odotan paljon, enkä ole pelannut niitä? Odotusten pohjalta on hyvä selitellä, eikö? (Vai oletko pelannut kaikkia kolmea mainitsemaasi peliä?)

Noniin, puollustus päälle ja sisäinen fanipoika esille? Listassani oli siis pelit jotka minua kiinnostavat ja pelit jotka tulevat ennen joulua tai vähän joulun jälkeen. Tottakai molemmille on paljon pelejä joita ei ole eikä tule toisille koneille, sehän on selvä. Tarkoitin vain, että niiden pelien lista pitenee huomattavasti. GTA:SA ja MGS3:n mahdollisesta tulosta XB:lle en osaa sanoa. Voi tietenkin olla mahdollista että ne XB:lle tulee, mutta itse veikkaisin sitä vaihtoehtoa, että ne eivät kerkeä. Ja vaikka kerkeisivätkin kiinnostaako se enää ketään kun X2 on markkinoilla? Jatko-osat ovat ainoita pelejä joilta on oikeasti lupa odottaa paljon. Etkä itse odota Halo 2:sta enemmän kuin mitään muuta peliä? Uskoisin että suurin osa XB omistajista odottaa, minä mukaan lukien. Forza voi lähteä haastamaan GT:tä, mutta Killzonekin lähtee haastamaan Haloa. Uskotko noista kummankaan oikeasti vetävän vertoja esikuvilleen? Minä en. Pointtini siis oli vain se, että PS2:n tulevat jatko-osat vaikuttavat kiinnostavimmilta kuin XB:n tulevat jatko-osat. Tottakai molemmille koneille tulee pelejä jotka yllättävät kaikki, mutta niiltä ei kuitenkaan ole paljoa odotettu, mutta mitä minä osaan niistä kirjoittaa? Sanoa vain, että kyllä ne XB:n tuntemattomat pelit päihittää PS2:n tuntemattomat pelit ihan kuusnolla, en vain ole kuullut viel yhdestäkää, mutta uskokaa minua, minä tiedän sen. Katsastetaan sitä tilannetta sitten ajallaan ja puhutaan nyt niistä nimikkeistä, jotka tulevat jouluksi ja tietenkin niistä joiden piti tulla jouluksi, mutta ne eivät syystä tai toisesta ehtineet.

Solid Snake sanoi:
Noniin, puollustus päälle ja sisäinen fanipoika esille?
Nope, koitin vain sanoa että on aika hölmöä tässä vaiheessa sanoa mille koneelle ensi vuonna tulee parhaat yksinoikeuspelit.

Solid Snake sanoi:
Tottakai molemmille on paljon pelejä joita ei ole eikä tule toisille koneille, sehän on selvä. Tarkoitin vain, että niiden pelien lista pitenee huomattavasti. GTA:SA ja MGS3:n mahdollisesta tulosta XB:lle en osaa sanoa.
Itse en jaksa uskoa että ensi vuonna yksinoikeuspelien ilmestyvien lista on merkittävästi pidempi kuin tänäkään vuonna. Sillä kuitenkin suuret riippumattomat julkaisijat (esim. EA) tuo pelinsä kaikille mahdollisille koneille.

GTA:SA:sta ja MGS3:sta olit edellisessä postauksessasi vielä niin varma, mihin tuo varmuus nyt katosi?

Solid Snake sanoi:
Jatko-osat ovat ainoita pelejä joilta on oikeasti lupa odottaa paljon. Etkä itse odota Halo 2:sta enemmän kuin mitään muuta peliä? Uskoisin että suurin osa XB omistajista odottaa, minä mukaan lukien. Forza voi lähteä haastamaan GT:tä, mutta Killzonekin lähtee haastamaan Haloa. Uskotko noista kummankaan oikeasti vetävän vertoja esikuvilleen? Minä en. Pointtini siis oli vain se, että PS2:n tulevat jatko-osat vaikuttavat kiinnostavimmilta kuin XB:n tulevat jatko-osat.
Se että jatko-osilta voi odottaa paljon ei kuitenkaan tarkoita sitä että ne olisivat ainoita huippupelejä. Se ei tarkoita edes sitä että jatko-osa olisi hyvä. Joten on aika hölmöä väittää jonkin koneen tulevien pelien julkaisulistaa paremmaksi vain siksi että siellä on tuttuja nimiä. (pelaajan kannalta siis, julkaisijathan tietävät että hyvän pelin jatko-osa myy jo nimellä)

Solid Snake sanoi:
Tottakai molemmille koneille tulee pelejä jotka yllättävät kaikki, mutta niiltä ei kuitenkaan ole paljoa odotettu, mutta mitä minä osaan niistä kirjoittaa?
En minä tiedä, mutta en se minä ollut joka näin kirjoitti: "mutta tulevan vuoden julkaisulistojen perusteella PS2 on kovempi kone."

No nyt menee pointit ohi ihan tahallaan. Juttuja vääristellään ja muutellaan oikein kunnolla vai menikö jutut oikeasti vain ohi?

Ainakin yhdestä lainauksesta otit osan pois joka muutti koko tekstin sisällön. Sanoin, että MGS3:n Ja SA:n julkaisusta XB:lle en tiedä, mutta epäilen että nuo tulisi XB:lle. Luitko lauseen loppuun?

Sanoin myös, että tulevien pelien osalta PS2:n lista vaikuttaa minun mielestä kiinnostavammalta, enhän voikaan puhua mistään muusta kuin omasta mielipiteestä. Viime vuonna XB:n lista taisi olla kiinnostavampi, tänä vuonna PS2:n.

En myöskään jaksa uskoa että MGS3, GT4 tai SA olisi mikään huono peli. Ja kuten sanoin, noiden pelien hypettäminen on paljon helpompaa kuin uusien nimikkeiden, vaikkakin niitäkin odotan innolla.

Tulevalla vuodella tarkoitin tästä päivästä 365 päivää eteenpäin. En siis koko vuotta 2005.

Toivottavasti tuli nyt selvyyttä asiaan.

Solid Snake sanoi:
Ehkä yksi tai kaksi, mutta tulevan vuoden julkaisulistojen perusteella PS2 on kovempi kone.
Miten tuo muka ei ole väite faktasta?

Pakko sanoa, Solid Snake, että puhuit itsesi pussiin. Aika tiuhaan tuntuvat puheet vaihtuvan.

Sen veran vielä, että autopelit ovat kontrolliensa puolelta XB:n padilla paremmin kotonaan, onhan siinä liipasimet. Monta kertaa olen sanonut, ettei esim. XB:n MotoGP:tä voisi tehdä mitenkään yhtä hyvin PS2:lle. Se on täysi mahdottomuus, sillä analogisuutta tarvitaan niin monessa asiassa ja samaan aikaan. XB:lläkin on oikeastaan liian vähän analogisia liipasimia, mutta parempaan ei käsittääkseni pystytä, kun toinen tattikin on jo käytössä.

Ja todellakin, julkaisulistojen vertaileminen vuosi etukäteen on hölmöä. Olkoon kumpi tahansa mielenkiintoisempi, on tässä threadissa mielestäni kyse faktasta ja fakta on, että julkaisulistoihinhan tulee älyttömästi muutoksia ja vuosi on tällä rintamalla todella pitkä aika.

Knight sanoi:
Miten tuo muka ei ole väite faktasta?

Pakko sanoa, Solid Snake, että puhuit itsesi pussiin. Aika tiuhaan tuntuvat puheet vaihtuvan.

Joo, no jos nyt huomaa että sanamuodot olivat vääriä ja antoivat väärän kuva ja sitä tulee sitten selittelemään niin tässä on tulos. Enpä jaksa alkaa selittämään tähän enää mitään, sovitaan vaikka että puhuin itseni pussiin, ihan miten vain. Nauttikaa voitostanne.

Knight sanoi:
Sen veran vielä, että autopelit ovat kontrolliensa puolelta XB:n padilla paremmin kotonaan, onhan siinä liipasimet. Monta kertaa olen sanonut, ettei esim. XB:n MotoGP:tä voisi tehdä mitenkään yhtä hyvin PS2:lle. Se on täysi mahdottomuus, sillä analogisuutta tarvitaan niin monessa asiassa ja samaan aikaan. XB:lläkin on oikeastaan liian vähän analogisia liipasimia, mutta parempaan ei käsittääkseni pystytä, kun toinen tattikin on jo käytössä.
Ja DualShock 2:ssa ei sitten ole liipasimia? puhumattakaan analogisista sellaisista? Neljä kappaletta tuosta omastani laskin, takuuvaihtoon vaan jos noi puuttuu. :D Ja voin vielä valuuttaa, että nuo toimii jopa samaan aikaan.

Sitäpaitsi autopelejä pelataan tietenkin ratilla. Force Feedback. Ei kai tarvitse sanoakkaan enempää. ;)

Njoo, tarkoitin siis sitä, että Xboxin liipasimet ovat kunnon liikeradalla varustettuna ohjaimessa.

Ja tosiaan, MotoGP on moottoripyöräpeli (eli oliko tässä kyseessä ajelupelit vai autopelit?), jota ei ratilla pelata.

Ja DualShock 2:ssa ei sitten ole liipasimia? puhumattakaan analogisista sellaisista? Neljä kappaletta tuosta omastani laskin, takuuvaihtoon vaan jos noi puuttuu. :D Ja voin vielä valuuttaa, että nuo toimii jopa samaan aikaan.

Jos ne ovat analogisia liipasimia, niin sittenhän jokaista nappia voisi sanoa analogiseksi liipasimeksi.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Slaisser sanoi:
Onko muuten varmaa ettei MGS3 tai GTA:SA tule Xboxille? (vai onko vain yhtä varmaa kuin edellisten osien kanssa? Niidenkään ei pitänyt tulla Xboxille, mutta kuinkas kävi.
"Jee, jee! ÄxBoxille tulee GTA:SA vuonna 2006 :D." Itse ainakin pelaan PS2:lla GTA:SA:ta ja MGS3:a paskemman näköisenä kuin odotan 1.5-2 vuotta "sitä paremman näköistä ja parempaa" ÄxBox versiota. Silloin kun Xboxille tulee nuo PS2:den "yksinoikeuspelit" niin ketä kiinnostaa? No ÄxBoxin omistajat te saatte nuo kaksi huippupeliä jo 1-2 vuoden päästä jos ollenkaan. :D

Knight sanoi:
Njoo, tarkoitin siis sitä, että Xboxin liipasimet ovat kunnon liikeradalla varustettuna ohjaimessa.

Ja tosiaan, MotoGP on moottoripyöräpeli (eli oliko tässä kyseessä ajelupelit vai autopelit?), jota ei ratilla pelata.
Liikeradan tarve riippuu pelaajan motoriikasta ;) (rankka WipeOut:ien hakkaaminen opettaa kenet tahansa käsittelemään DualShockia herkällä kädellä) Ja autopeleistä tuossa itse puhuit, kuten quotessakin näkyy, siihen siis vastasin. MotoGp on toki mainio peli, mielelläni sen PS2:llekkin ottaisin, kun en itse XB:tä omista. En silti epäile hetkeäkään, etteikö pelaaminen DS2:llakin onnistuisi (ainakin itseltäni). Moottoripyörille ei taida millään konsolilla olla omaa ohjainta, valitettavasti :)

Itse käsitän autopelillä kaikki ajelupelit, mutta kun otit ratin puheeksi, niin ajattelin, että nyt puhutaankin sitten vain niistä.

Ylös Bottom