Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

sloxa

New Member
olen tässä seurannut näitä keskusteluja xbox360 kestävyydestä kun olin ajatellut yhden tuon ps3:en vierelle hommata mutta uskaltaako tuota??
ilmeisesti konsolit ei kestä kun 3kk ja ohjaimet suunnillee samanverran!

olen kovasti myös autoklubilla kuullut että monella ollut xbox360 jo 2-3 kertaa huollossa, vaikkei ikää kuin noiin 8-11kk.
korvaako kukaa mitää jos tuollaiseen kierteeseen joutuu?
saako romusta rahat takiasin jos ei pelaa?
ja onko totta jos ei pelaa gearssia tai forza2:sta niin konsoli toimii 10krt pidempää?
(kuulemma kurittaa xb:jäähyt niin koville että leipoo kiinne)
ja just niiden takia koneen hommaisin.

kertokaas uskallanko tuollaista ostaa? kiinnostusta olisi jos toimii.
"omistan jo japski auton ja se ei todellakaan toimi, yksi murhe riittä"
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Osta pois vaan, jos konsoli hajoaa laitat sen vaan huoltoon. Nykyäänhän niihin taidetaan jo siellä huollossa tehdä vähän suurempia "modauksia", joten kierteeseen ei enää pitäisi joutua?

Ja ohjaimia saa uusia microsoftilta ilmaiseksi jos sellainen hajoaa, eikä vanhaakaan tarvitse lähettää takaisin.

Ja jos tulevaisuudessa tosiaan tulee niihin näitä 65nm ja 45nm prosessoreita niin semmoisen koneen saattaa sitten huollosta saada joskus jos hajoaa...

E: Tai sitte odottelet sitä Euroopan hinnan alennusta, jos on tulossa edes. :F
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Itsellä ei ole Boxia mutta serkuilta ja kaverilta kyseinen laite löytyy.Sukulaisilla ei ole vielä hajonnut saati ongelmia tullut :) kaverilla taisi jotain häikkää olla,mutta huolto on pelannut kuulemma hyvin.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Kannattaa odotella ehkä nyt jonkun aikaa, jos haluaa murheettoman version... Konsolifinin uutinen...

Ainoa syy miksi boxi ei vielä ujella telkkarin vieressä on juuri tuo äänekkyys/hajoamisherkkyys... Jos nuo kaksi ongelmaa ratkaistaan, niin kortin vinguttaminen on hyvinkin lähellä...

Edittiä: mutta huhut ovat aina huhuja...
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Kyllä uskaltaa ostaa! Omani myin juuri pois muista syistä ja hyvin sotaratsu toimi loppuun asti- kone oli ostettu Joulukuussa 2005.
Myös muutama "oikean elämän" kaveri omistaa koneen ja kellään ei ole ollut ongelmia. Tottahan hajoamisprosentti kova on, mutta pelkästään keskustelupalstoja lukemalla asiat helposti kärjistyvät- yleensä kommentoidaan sitten kun on valitettavaa.. :eek: Nuo peleistä johtuvat hajoamiset saa jättää omaan arvoonsa, tai minä en niihin ainakaan usko. Tosin se on sanottava, että nykymallin äänekkyys saattaa kiristää hermoa varsinkin PS3:n tottuuneelle.
Ja mitä ohjaimiin tulee, ne ovat ainakin todella hyvälaatuisia. Ainoa ongelma on akkujen kestävyys pitkässä juoksussa, mutta hyvin pieni sellainen.

EDIT: turhat siteeraukset poistettu
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Tuohon uutiseen jo kommentoin, oletettavasti jos ostaa vanhan mallin ja se sitten lähitulevaisuudessa leviää, ja uudet mallit ovat jo markkinoilla, niin luulisi ja olettaisi että vanha malli poistettaisiin pois markkinoilta ja lyötäisiin uusi malli asiakkaalle. Siinä säästyy pitkä penni korjauskuluissa kun vanhat rouskut saadaan pois kuluttajilta. Siksipä kylmäpäisesti kannan vanhaa mölytoosaa kohta kotiin :D
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Tottahan nyt lootan uskaltaa ostaa, kunhan vain tiedostaa mihin on sekaantumassa.

  • Tuotetuki Virossa
  • Laatu heikointa, mitä nähty millään konsolilla ja vielä reilulla erolla
  • Et saa rahojasi välttämättä takaisin, vaikka kone hajoaisi ostopäivänä
  • Huoltoreissut kestävät siinä 15-30 päivää, saattaa olla useita vuodessa
  • Naarmuntuneita levyjä ei MS korvaa muutoin kuin poikkeustapauksissa
  • Huollosta tulee takaisin 'korjattuna' alunperin jonkun toisen konsoli

Gears of Warsia kyllä uskalsi luukuttaa täysin palkein läpi ja vielä uudestaan ja uudestaan, ilman että kone siitä oli moksiskaan. Ehkä kuitenkin, jos ei mitään aivan pakottavaa tarvetta ole saada heti - odottaisi sen verran, että saavat myyntiin raudaltaan täysin uudistuneen paketin.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Nisupulla sanoi:
Tottahan nyt lootan uskaltaa ostaa, kunhan vain tiedostaa mihin on sekaantumassa.

  • Tuotetuki Virossa
  • Laatu heikointa, mitä nähty millään konsolilla ja vielä reilulla erolla
  • Et saa rahojasi välttämättä takaisin, vaikka kone hajoaisi ostopäivänä
  • Huoltoreissut kestävät siinä 15-30 päivää, saattaa olla useita vuodessa
  • Naarmuntuneita levyjä ei MS korvaa muutoin kuin poikkeustapauksissa
  • Huollosta tulee takaisin 'korjattuna' alunperin jonkun toisen konsoli

Gears of Warsia kyllä uskalsi luukuttaa täysin palkein läpi ja vielä uudestaan ja uudestaan, ilman että kone siitä oli moksiskaan. Ehkä kuitenkin, jos ei mitään aivan pakottavaa tarvetta ole saada heti - odottaisi sen verran, että saavat myyntiin raudaltaan täysin uudistuneen paketin.

Nisu, mitä itse veikkaat tuosta uudesta parannetusta mallista ja korjauksista, oletatko että ajan myötä nuo korjaukset jätetään vähemmälle, ja vanha rauta korvataan uudella? Sehän olisi järkevin tapa säästää rahaa pidemmän päälle.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

samuel6 sanoi:
Nisu, mitä itse veikkaat tuosta uudesta parannetusta mallista ja korjauksista, oletatko että ajan myötä nuo korjaukset jätetään vähemmälle, ja vanha rauta korvataan uudella? Sehän olisi järkevin tapa säästää rahaa pidemmän päälle.

Vaikeahan sitä on mennä arvioimaan miten MS menettelee jatkossa. Voisi olettaa nykyisen toimintamallin jatkuvan vielä tulevaisuudessa ainakin jonkin aikaa. Todennäköisesti saavat laadun nyt kuitenkin korjattua edes jotenkin hyväksyttävälle tasolle, kun yleisimmät vikatyypit saadaan ehkä kuolletettua.

Muutenhan rautaa parannellaan jatkuvasti. Muutoksien vieminen tuotekehittelyn pöydältä -> tuotantoon voidaan tehdä ripeästi. Ongelmia syntyy, jos viat johtuvat aivan perustavanlaatuisista suunnitteluvirheistä, kuten ehkä lootan kohdalla on päässyt käymään. Ongelmat lyijyttömän tinapastan juotosprosessissa ja laitteen sisäisessä layoutissa ovat yhdessä tehneet tästä paketista pommin, joka nyt laukesi käytännössä MS:n syliin. Asiaa tuskin parantaa jatkuva kustannusten polkeminen, komponenttien laadun kärsiessä. Olisiko kiire näiden kaikkien ongelmien yhteinen nimittäjä? Kun tärkeäksi kilpailuvaltiksi tuli käytännössä julkaisu vuoden ennen muita.

Jos laatu saadaan Sonyn ja Nintendon tasolle, voisi kuvitella halvemmaksi tulevan uuden antaminen heti myymälässä kouraan takuuajan puitteisssa - kuin äärettömän kalliin huoltoverkoston ylläpitäminen UPS-lähetteineen päivineen.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Nisupulla sanoi:
  • Huollosta tulee takaisin 'korjattuna' alunperin jonkun toisen konsoli

Tuo nyt ei ole mitenkään varmaa, itse sain uuden koneen ja monet kaverit frendilistalta ovat myös saaneet.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Sniper sanoi:
Tuo nyt ei ole mitenkään varmaa, itse sain uuden koneen ja monet kaverit frendilistalta ovat myös saaneet.

Mutta näinkin on päässyt käymään ja se ei ole hyvä se. Toivottavasti tosiaan siirtyvät jakelemaan uusia malleja haaverien sattuessa heti kun ne ilmestyvät markkinoille.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Sniper sanoi:
Tuo nyt ei ole mitenkään varmaa, itse sain uuden koneen ja monet kaverit frendilistalta ovat myös saaneet.

Millä perusteella koneet ovat uusia. Onko mukana tullut ilmoitus nimenomaan siitä, että kone on uusi. Eräällä toisella foorumilla kaveri hurrasi saaneensa uudeen koneen, vaikka valmistuspäivän mukaan kone oli yli vuoden vanha.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

mikaz sanoi:
Millä perusteella koneet ovat uusia. Onko mukana tullut ilmoitus nimenomaan siitä, että kone on uusi. Eräällä toisella foorumilla kaveri hurrasi saaneensa uudeen koneen, vaikka valmistuspäivän mukaan kone oli yli vuoden vanha.
Kattoo vaikka valmistuspäivästä. Yksinkertaista.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Nisupulla sanoi:
Tottahan nyt lootan uskaltaa ostaa, kunhan vain tiedostaa mihin on sekaantumassa.

  • Tuotetuki Virossa
  • Laatu heikointa, mitä nähty millään konsolilla ja vielä reilulla erolla
  • Et saa rahojasi välttämättä takaisin, vaikka kone hajoaisi ostopäivänä
  • Huoltoreissut kestävät siinä 15-30 päivää, saattaa olla useita vuodessa
  • Naarmuntuneita levyjä ei MS korvaa muutoin kuin poikkeustapauksissa
  • Huollosta tulee takaisin 'korjattuna' alunperin jonkun toisen konsoli

Gears of Warsia kyllä uskalsi luukuttaa täysin palkein läpi ja vielä uudestaan ja uudestaan, ilman että kone siitä oli moksiskaan. Ehkä kuitenkin, jos ei mitään aivan pakottavaa tarvetta ole saada heti - odottaisi sen verran, että saavat myyntiin raudaltaan täysin uudistuneen paketin.

Eipä tuohon ole lisättävää.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Sniper sanoi:
Tuo nyt ei ole mitenkään varmaa, itse sain uuden koneen ja monet kaverit frendilistalta ovat myös saaneet.
Itse arvostaisin, etta kaikkia kohdeltaisiin samoin periaattein... Mutta nyt jotkut saavat uuden ja toiset saavat korjatun version vailla mitaan logiikkaa...
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

J2 sanoi:
Kattoo vaikka valmistuspäivästä. Yksinkertaista.

Joo, jos valmistuspäivämäärä on kuukausi tai pari ennen sitä ajankohtaa jolloin on saanut boxin huollosta. Mutta kuten kysymykseeni heitin, on myös näitä jotka sanovat saaneensa uuden boxin, vaikka sen valmistuspäivä on puoli vuotta tai enemmän ennen sitä päivää jolloin on saanut boxin huollosta.
Itse ainakin mieluummin ottaisin korjatun koneen, johon on pistetty uudet jäähdytys siilit yms. korjaukset mitä niihin nyt tehdään, kuin puolivuotta sitten valmistetun koneen jossa ei ole uutta jäähdytystä, eikä muitakaan mahdollisia parannuksia.

Topicissa pysyäkseni, boxi kannattaa ehdottaomasti ostaa. Kone on aivan mahtava ja pelit ovat upeita. Jos kone nyt kuitenkin hajoaa toimii takuu hommat varsin hyvin.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Sloxa sanoi:
Xbox360 oikeasti niin heikko?
Ittellä oli 2 viikkoa ja kyllä kaatuili ja jäätyi siihen tyyliin, että ei saatana.
myin sitte pois.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

FindRb sanoi:
Ittellä oli 2 viikkoa ja kyllä kaatuili ja jäätyi siihen tyyliin, että ei saatana.
myin sitte pois.

Niin ja itselläni on ollut boksi jo kohta vuoden eikä mitään ongelmia :cool:
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

FindRb sanoi:
Ittellä oli 2 viikkoa ja kyllä kaatuili ja jäätyi siihen tyyliin, että ei saatana.
myin sitte pois.

Juu sehän kertookin tosi paljon jos sulle sattuu yksi viallinen konsoli ja heti luovuttaa siihen. Eipä tainnut konsoli olla sun tarpeisiin sopiva sitten muutoinkaan.

Ja joo, tottakai uskaltaa ostaa ja jopa suosittelen. Näistä foorumeista ja varsinkin fanipoikien väitteistä ja paisutteluista saa helposti aivan turhan vääristyneen kuvan konsolista ja sen kestosta.
Kuitenkin valtaosalla konsoli toimii aivan moitteettomasti, vaikka viallisten lukumäärä olisikin suuri suhteessa.
Ja sitä varten on se kolmen vuoden takuu koneella, eipä siinä mitään riskiä juurikaan siis ole. Rahojaan menetä mitenkään kun konsolin hajotessa saa ehjän tilalle jos nyt niin ikävästi kuitenkin käy.
Ja ei, väitteet siitä, että jokin tietty peli kuten gears of war tai forza2 rikkoisi konsolia on aivan täyttä fanipoikien p*skaa.

Jos tahtoo laatupelejä niin ei muuta kun kauppaan ja kone kainaloon.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Itselläni neljä mennyt nurin. Olen silti sitä mieltä, että kannattaa ostaa, tosin itse odottaisin nyt vaikka hetken, että hiljaisemmat versiot tulee. Itse tosin ostan kaikki julkaistavat konsolit, joten mitäpä minä mistään tiedän.
 
Ylös Bottom