Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Nythän se nimenomaan kannattaa ostaa kun takuukin on nostettu kolmeen vuoteen. Ostin itse jälleen 1,5 vuoden tauon jälkeen. Mua ei haittaa yhtään jos konsoli leviää, pelaan sit jollain muulla koneella kun XO on huollossa.

Konsoli on varsin kovaääninen, emäntäkin jopa on siitä huomauttanut (boxi latasi demoja, tv kiinni, ei levyä sisässä), kerran on Forza 2:ta pelatessa jumittunut (viikon vanha kone), Microsoftin tuote (itse enemmän Mac-miehiä), mutta ei ole vaihtoehtoja. Muistelisin että julkaisupäivänä ostettu edellinen boxini jumitti kanssa, mutta The Red Circle pysyi piilossa. Broidilta on yksi XO hajonnut, itse asiassa hajosi kun minä sillä Oblivionia käynnistelin.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Decap sanoi:
Juu sehän kertookin tosi paljon jos sulle sattuu yksi viallinen konsoli ja heti luovuttaa siihen. Eipä tainnut konsoli olla sun tarpeisiin sopiva sitten muutoinkaan.

Ja joo, tottakai uskaltaa ostaa ja jopa suosittelen. Näistä foorumeista ja varsinkin fanipoikien väitteistä ja paisutteluista saa helposti aivan turhan vääristyneen kuvan konsolista ja sen kestosta.
Kuitenkin valtaosalla konsoli toimii aivan moitteettomasti, vaikka viallisten lukumäärä olisikin suuri suhteessa.
Ja sitä varten on se kolmen vuoden takuu koneella, eipä siinä mitään riskiä juurikaan siis ole. Rahojaan menetä mitenkään kun konsolin hajotessa saa ehjän tilalle jos nyt niin ikävästi kuitenkin käy.
Ja ei, väitteet siitä, että jokin tietty peli kuten gears of war tai forza2 rikkoisi konsolia on aivan täyttä fanipoikien p*skaa.

Jos tahtoo laatupelejä niin ei muuta kun kauppaan ja kone kainaloon.

Fanipoikia on tästä asiasta nyt kuitenkin ihan turha syyttää. Kolmatta konsolia kannan itse kohta kaupasta, ja ollaan nyt ihan rehellisiä : pelit on hyviä ja kone itsessään suurinta paskaa mitä videopelimarkkinoille on ikinä laitettu. Ei se ääni ja meteli yksissään eikä se viiden pennin dvd-soitinkaan, mutta näitä vikoja on niin järjetön määrä (ja erilaisia sellaisia) että oksat pois. Jos joku väittää vakavalla naamalla että 360 on laatutuote niin huh huh. Onneksi niitä parempia malleja on pikkuhiljaa tulossa, joten jos ja kun oma boksi heittää diskovalot päälle, niin toivon ja uskon että uutta mallia saa alle siinä vaiheessa ja ongelmat vähenee tai toivottavasti poistuu kokonaan. Bioshockia odotellessa purkautuminen....
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Willennium sanoi:
Nythän se nimenomaan kannattaa ostaa kun takuukin on nostettu kolmeen vuoteen. Ostin itse jälleen 1,5 vuoden tauon jälkeen. Mua ei haittaa yhtään jos konsoli leviää, pelaan sit jollain muulla koneella kun XO on huollossa.

Paitsi että takuunpidennys koskee vain RROD ongelmaa, muuten toki 2 vuoden takuu. Mikäli konsolin ostolla ei kauhea kiire odota hetki että on ainakin mahdollisuus saada ostettua hiljaisempi kone.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Itsellä on Xbox 360 ja Playstation 3. Suosittelen lämpimin mielin Xbox 360! Sille on monia hyviä pelejä (GTA IV, Assasins Creed, Halo 3, GoW, Oblivion, Forza Motorsport 2 yms..), padi sopii käteen erittäin hyvin. Ja itsellä on ollut tuo konsoli 7kk ja muutaman kerran tilttaillut ja nekin kun pelasin Oblivionia. :rolleyes: Ja jos X360 menee rikki, laitan huoltoon ja pelailen sillä aikaa PS3. :D
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

FindRb sanoi:
Ittellä oli 2 viikkoa ja kyllä kaatuili ja jäätyi siihen tyyliin, että ei saatana.
myin sitte pois.

Eli myit valmiiksi rikkinäisen boksin. Kusetus, missä pelaa?
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Itselläni on nyt kohta ollut kaksi vuotta tuo boksi, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut. Joskus tuo on myös kaatunut levyn ollessa sisällä, mutta toimii silti moitteettomasti.
Tosin nämä ongelmat taitavat olla aika yleisiä, vaikkei itsellä olekaan tullut. Mutta suosittelen silti ostoa.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

"Parhaat pelit paskimmalla laitteella."

Kannattaa kuitenkin muistaa, että reilusti yli puolet X360 koneista EI ole lauennut tähän päivään mennessä, ts. vaikka hajoamisriski on paljon suurempi kuin kilpailijoilla, se ei siltikään ole aivan kohtuuton. Uuden konsolin on kuulemma saanut vähillä kyselyillä entisen tilalle (= hyvä asiakaspalvelu), mutta sen saaminen voi kestää "todella pitkään" (koska moni muukin haluaa korjatun tilalle). Parilla kaverillani on X360, ei ole keltään hajonnut, mutta ohjaimien tatit pitävät järjestään pientä ja ajoittain hermoja raastavaa vikinää ja nitinää.

Itse odotan halpaa HDMI-konetta, sillä telkkarini VGA-liitäntä on paska.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Jona Asih sanoi:
"Parhaat pelit paskimmalla laitteella."

Kannattaa kuitenkin muistaa, että reilusti yli puolet X360 koneista EI ole lauennut tähän päivään mennessä, ts. vaikka hajoamisriski on paljon suurempi kuin kilpailijoilla, se ei siltikään ole aivan kohtuuton. Uuden konsolin on kuulemma saanut vähillä kyselyillä entisen tilalle (= hyvä asiakaspalvelu), mutta sen saaminen voi kestää "todella pitkään" (koska moni muukin haluaa korjatun tilalle). Parilla kaverillani on X360, ei ole keltään hajonnut, mutta ohjaimien tatit pitävät järjestään pientä ja ajoittain hermoja raastavaa vikinää ja nitinää.

Itse odotan halpaa HDMI-konetta, sillä telkkarini VGA-liitäntä on paska.

Eli jos olet ostamassa kodintekniikkaa ja kuulet että reilusti yli puolet on toiminu jopa pari vuotta, ja muut hajoaa, ni marssit hymysuin kauppaan kyseistä laitetta ostamaan?
Siis aivan mieletöntä..
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

DarkNorik sanoi:
Itselläni on nyt kohta ollut kaksi vuotta tuo boksi, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ollut. Joskus tuo on myös kaatunut levyn ollessa sisällä, mutta toimii silti moitteettomasti.

En tarkoita tällä sotaa lietsoa,mutta tuohon olen monesti kiinnittänyt huomiota.Monesti sanotaan että "minulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia/laite on toiminut moitteetta" ja sitten todetaan heti perään että no jonku kerran jäätynyt tai pitänyt cd/dvd ottaa ulos kun näyttää disc read erroria jne. Jotenkin ristiriitaista kun sanotaan että toimii moitteetta ja sitten sanotaan että on ongelmia.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Tuomas sanoi:
En tarkoita tällä sotaa lietsoa,mutta tuohon olen monesti kiinnittänyt huomiota.Monesti sanotaan että "minulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia/laite on toiminut moitteetta" ja sitten todetaan heti perään että no jonku kerran jäätynyt tai pitänyt cd/dvd ottaa ulos kun näyttää disc read erroria jne. Jotenkin ristiriitaista kun sanotaan että toimii moitteetta ja sitten sanotaan että on ongelmia.

Aivan, mutta kun en luettelekaan ongelmaksi sitä, että itse vahingossa kaadoin sen boksin.
EDIT. Siis kaatunut, kaatunut... kirjaimellisesti, ei nyt siis jämähtänyt.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

DarkNorik sanoi:
Aivan, mutta kun en luettelekaan ongelmaksi sitä, että itse vahingossa kaadoin sen boksin.
EDIT. Siis kaatunut, kaatunut... kirjaimellisesti, ei nyt siis jämähtänyt.

Meinasinkin noin yleensä.Kun moni sanoo juuri noin että toimii moitteetta tms sitten luetellaan että tullut disc read erroria tai muuta vastaavaa.Joo nyt ymmärsin tuon mitä meinasit :eek: tarkotiin siis itse että jämähtänyt tms ei kaatunut/pudonnut:p
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Tuomas sanoi:
En tarkoita tällä sotaa lietsoa,mutta tuohon olen monesti kiinnittänyt huomiota.Monesti sanotaan että "minulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia/laite on toiminut moitteetta" ja sitten todetaan heti perään että no jonku kerran jäätynyt tai pitänyt cd/dvd ottaa ulos kun näyttää disc read erroria jne. Jotenkin ristiriitaista kun sanotaan että toimii moitteetta ja sitten sanotaan että on ongelmia.

Lietsot kuitenkin epäluuloa siitä että random-kaatuilu johtuu laiteviasta? Kaatuilua on tapahtunut ammoisista ajoista lähtien, joka konsolilla (ja jopa DS:llä ja PSP:llä), joka ei mitenkään viittaa siihen että laitteessa olisi jotain oikeata vikaa. Vai meinaatkos että kun mulla on PS3 kaatunut niin siinä on jotain vikaa?
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

hide sanoi:
Lietsot kuitenkin epäluuloa siitä että random-kaatuilu johtuu laiteviasta? Kaatuilua on tapahtunut ammoisista ajoista lähtien, joka konsolilla (ja jopa DS:llä ja PSP:llä), joka ei mitenkään viittaa siihen että laitteessa olisi jotain oikeata vikaa. Vai meinaatkos että kun mulla on PS3 kaatunut niin siinä on jotain vikaa?

En nyt siis sitä meinaa, ja ei varmasti ole laiteviasta johtuvia semmoiset boxilla.Onhan tuo PS3kin kaatuillut jonkun 5-10 kertaa oblua pelatessa.Meinaankin semmoisia vikoja jotka saattavat johtua mahdollisesta laiteviasta tai jotka enteilevät että laite ei kauaa enää kestä.Varmasti boxi on pätevä vehje ja mitä olen pelaillut niin kannattaa se silti varmastikkin hankkia.Monia pelejä on sille jonka takia voisin pelkästään itse laitteen hankkia (Dead Rising esimerkiksi)Silti kuitenkin epätietoisuuden toimivuuden suhteen ei tähän taloon ole vielä boxia tulossa.Suurin osa myös omalla kohdalla kiinnostavista pelisarjoista jatkuu PS3:lla.Itse odottelisin kyllä tällä hetkellä Elite/Falcon mallia.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

samuel6 sanoi:
Jos joku väittää vakavalla naamalla että 360 on laatutuote niin huh huh.

Väitän. Rauta-arkkitehtuurista en osaa sanoa mitään kun en ole sen alan dippainsinööri. Kokemuksesta voin sanoa sen, että äänieristys kusee -> dvd on aika äänekäs. Muovimaisuus voi jotain taidekriitikkoa ulkonäössä häiritä, makuasiahan se. Laatukonsoleilla on ollut näitä ongelmia ennenkin, vaikka MS tekeekin näissä viottuneissa konsoleissa uudet pohjat. Muuten en löydä juuri mitään syytä, miksei boksia voisi pitää laatutuotteena. Etenkin kun sille on parhaat pelit tällä hetkellä ja näillä näkymin myös vielä ensi vuonnakin. Jos alkuperäistä kirjoittajaa noin paljon pelottaa ongelmat jätä hankkimatta, takuu on kolme vuotta. Etköhän siinä ajassa ehdi gearssit ja forzat veivata kyllästymiseen asti vaikka kone tekisi useammankin reissun takuuseen.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Scatterbrain XO sanoi:
Väitän. Rauta-arkkitehtuurista en osaa sanoa mitään kun en ole sen alan dippainsinööri. Kokemuksesta voin sanoa sen, että äänieristys kusee -> dvd on aika äänekäs. Muovimaisuus voi jotain taidekriitikkoa ulkonäössä häiritä, makuasiahan se. Laatukonsoleilla on ollut näitä ongelmia ennenkin, vaikka MS tekeekin näissä viottuneissa konsoleissa uudet pohjat. Muuten en löydä juuri mitään syytä, miksei boksia voisi pitää laatutuotteena. Etenkin kun sille on parhaat pelit tällä hetkellä ja näillä näkymin myös vielä ensi vuonnakin. Jos alkuperäistä kirjoittajaa noin paljon pelottaa ongelmat jätä hankkimatta, takuu on kolme vuotta. Etköhän siinä ajassa ehdi gearssit ja forzat veivata kyllästymiseen asti vaikka kone tekisi useammankin reissun takuuseen.

Olen kanssasi peleistä aivan samaa mieltä, tällä hetkellä. Siinä mielessä laatutuote, mutta ajattelinkin noin kokonaisuutena ja laitteena. Siinä mielessä en voi kutsua tuota laatutuotteeksi, en sitten millään.

Ai niin, ja Gearsia ei voi vääntää kyllästymiseen asti, ei sitten millään :D
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Scatterbrain XO sanoi:
Väitän. Rauta-arkkitehtuurista en osaa sanoa mitään kun en ole sen alan dippainsinööri. Kokemuksesta voin sanoa sen, että äänieristys kusee -> dvd on aika äänekäs. Muovimaisuus voi jotain taidekriitikkoa ulkonäössä häiritä, makuasiahan se. Laatukonsoleilla on ollut näitä ongelmia ennenkin, vaikka MS tekeekin näissä viottuneissa konsoleissa uudet pohjat. Muuten en löydä juuri mitään syytä, miksei boksia voisi pitää laatutuotteena. Etenkin kun sille on parhaat pelit tällä hetkellä ja näillä näkymin myös vielä ensi vuonnakin. Jos alkuperäistä kirjoittajaa noin paljon pelottaa ongelmat jätä hankkimatta, takuu on kolme vuotta. Etköhän siinä ajassa ehdi gearssit ja forzat veivata kyllästymiseen asti vaikka kone tekisi useammankin reissun takuuseen.

Totta.
Kaikissa konsoleissa on koneita jotka hajoavat, tänään "meni" yksi wiikin rikki foorumilaiselta.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

ColdFire sanoi:
Eli jos olet ostamassa kodintekniikkaa ja kuulet että reilusti yli puolet on toiminu jopa pari vuotta, ja muut hajoaa, ni marssit hymysuin kauppaan kyseistä laitetta ostamaan?
Siis aivan mieletöntä..

Jos puhuttaisiin esim. samanhintaisesta digiboxista, niin varmasti moinen romu jäisi hyllylle. Mutta jotenkin pelikoneesta puhuttaessa se ei tunnu niin pahalle :confused:
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

ColdFire sanoi:
Jona Asih sanoi:
"Parhaat pelit paskimmalla laitteella."

Kannattaa kuitenkin muistaa, että reilusti yli puolet X360 koneista EI ole lauennut tähän päivään mennessä, ts. vaikka hajoamisriski on paljon suurempi kuin kilpailijoilla, se ei siltikään ole aivan kohtuuton. Uuden konsolin on kuulemma saanut vähillä kyselyillä entisen tilalle (= hyvä asiakaspalvelu), mutta sen saaminen voi kestää "todella pitkään" (koska moni muukin haluaa korjatun tilalle). Parilla kaverillani on X360, ei ole keltään hajonnut, mutta ohjaimien tatit pitävät järjestään pientä ja ajoittain hermoja raastavaa vikinää ja nitinää.

Itse odotan halpaa HDMI-konetta, sillä telkkarini VGA-liitäntä on paska.
Eli jos olet ostamassa kodintekniikkaa ja kuulet että reilusti yli puolet on toiminu jopa pari vuotta, ja muut hajoaa, ni marssit hymysuin kauppaan kyseistä laitetta ostamaan?
Siis aivan mieletöntä..

Luepa lainaamasi pätkä pariin kertaan uudestaan ihan ajatuksen kanssa.


Heikompilaatuisen tuotteen ostaminen voi hyvinkin olla kannattavaa, mikäli sen saa todella halvalla ja takuuhuolto pelaa. Kuten jo aiemmin sanoin, hinnan pitää tulla nykyistä alemmas ennen kuin riski on kannattava IMO. Ajattelutapani on peritty Blaise Pascalilta.
 
Vastaus: Xbox360 oikeasti niin heikko? vai uskaltaako ostaa?

Nupe_31 sanoi:
Komponentilla et kärsi pelata?

Kärsisin pelata, mutta Macrovision(?) tms. suojaus estää DVD-elokuvien sujuvan katselun HD-komponenttikaapelilla X360:lla telkkarini kanssa (laitteet eivät vain tykkää toisistaan, testattu on: kuvaan tulee useita mustia vaakarantuja) ja X360 tulisi omaan talouteeni etupäässä HD-DVD-käyttöön ja vasta toissijaisesti pelikoneeksi. Toisekseen HD-komponentilla ei saa skaalattua 480p / 576p ylemmäs ainakaan DVD-elokuvia typerien tekijänoikeussopimuksien takia - HDMI:llä ja VGA:lla voi.

Televisiona Sony Bravia 50E2000 (50" 720p natiivi laajakuva LCD taustaprojektio)
 
Ylös Bottom