Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xboxin Audio/Video liitännät & RGB (USA)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Re: Re: Xbox ja RGB

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka

Jep, ei mulla oo tähän mitään lisättävää. Näinhän siinä komposiitti vs. komponentti vertailussa aina käy, hehee.

Ja Jonjes hei, jos joskus saa ne piuhat, niin ostan sen yhden RGB piuhan sultakin, senhän voi vaikka myydä kunhan euro xbox tulee, jos ei löydy itelle käyttöä.

Ainiin Code, se mun töllö oli Sony KV-29X1E, eikä esiintynyt kuvailemaasi häikkää.

Yks juttu on kyllä totaali-anaalista. Rahastusviisaudessaan MS ei ole laittanut MITÄÄN erillistä ääniulostuloa XBoxiin esim. optinen a la PS2. Ei saa kunnon ääniä vahvariin tämän piuhan kanssa :(
...prkklllle...TAAS saa kirjottaa kaiken uudelleen on se nyt yhtä...
Enpä taida kirjoittaakkaan totean vain että:
- kuva rgb-piuhan kanssa USKOMATON
- oma toosa on Philips 32PW8806
- nää rgb-piuhat on hyypille jotka haluu parasta mahdollista kuvanlaatua ja joilla ei ole vielä dd5.1 vahvistinta
- piuhojen hinta ratkaissee myös jotain

...eipähän ainakaan ole liikaa hymiöitä (pysytään vakavana)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Mukava kuulla että äijillä pelittää rgb:t, pitänee siis palauttaa Sharppi kauppaan ja ottaa tilalle tälle kertaa laatua :)

Ronkka, DVDBOX postitti mulle viime viikolla Advanced Pakin, joten parin viikon päästä mulla on Svideo + 5.1-kombo, täytyy sit testailla millanen kuva ja ääni sillon tulee.

Originally posted by Code
Mukava kuulla että äijillä pelittää rgb:t, pitänee siis palauttaa Sharppi kauppaan ja ottaa tilalle tälle kertaa laatua :)

Ronkka, DVDBOX postitti mulle viime viikolla Advanced Pakin, joten parin viikon päästä mulla on Svideo + 5.1-kombo, täytyy sit testailla millanen kuva ja ääni sillon tulee.

Mullahan oli tilattuna tollanen High Definition AV Pack perkele, mutta siitä ei saanutkaan RGB:tä ulos, ainoastaan sen USA komponentti lähdön. Pitänee ostaa euroopan vastaava joskus, jotta saan sen optisen piuhan vahvariin ja RGB:n tykille. (Valmiiksi mulla on jo NAARAS SCART -> 4xBNC tykkiin kytkettynä, jota käytän pelikkarin ja DC:n kanssa.)

edit: Tämä HighDef AV pack on myynnissä, jos jotain kiinnostaa. USA komponentti + optinen lähtö äänelle.

Originally posted by Ronkka

Mullahan oli tilattuna tollanen High Definition AV Pack perkele, mutta siitä ei saanutkaan RGB:tä ulos, ainoastaan sen USA komponentti lähdön.

Niin siis en tiedä ihan tarkkalleen mitä tarkotit, mutta mullehan on tulossa siis Advanced Pak, ei High Definition AV Pack. Advanced Pack on siis S-Video + Toslink + RCA:t. Maksaa 140mk DVDBoxissa. Täytyy katsoa jos tolla svideolla saa hyvin lähelle RGB-tasoa olevan kuvan, käytän sitä sitten.

Originally posted by Code
Niin siis en tiedä ihan tarkkalleen mitä tarkotit, mutta mullehan on tulossa siis Advanced Pak, ei High Definition AV Pack. Advanced Pack on siis S-Video + Toslink + RCA:t. Maksaa 140mk DVDBoxissa. Täytyy katsoa jos tolla svideolla saa hyvin lähelle RGB-tasoa olevan kuvan, käytän sitä sitten.
En tarkoittanut mitään, kunhan mainitsin että tuollainen löytyy. Huomasin kyllä että olit S-Videota tilaamassa.

En itse tilannut S-Videota, koska sillä ei saa niitä tarkempia resoja (480p/720p/1080i) käyttöön.

Re: Re: Re: Re: Xbox ja RGB

???
no nyt kyllä rupee jo naurattaan...
kirjoitin sulle äsken vastauksenkin mutta sekin hävisi...johan on...
eli kyse on siitä kun kirjoitan ensin pitkän tarinan ja sitten postaan sen niin se häviää taivaan tuuliin...rupee nääs nyppiin...
nou moor hymiös ;-)
sori. manailuni ei kohdistunut suhun.

Re: Re: Re: Re: Re: Xbox ja RGB

Originally posted by jonjes

no nyt kyllä rupee jo naurattaan...
kirjoitin sulle äsken vastauksenkin mutta sekin hävisi...johan on...
eli kyse on siitä kun kirjoitan ensin pitkän tarinan ja sitten postaan sen niin se häviää taivaan tuuliin...rupee nääs nyppiin...
nou moor hymiös ;-)
sori. manailuni ei kohdistunut suhun.

Jonjes...nyt tarkkana...nyt tulee VINKKI :D

Eli siis en ymmärrä miksi sun viestit katoaa, mutta jos tollasta ongelmaa on, COPY & PASTETA se juttusi aina leikepöydälle ENNENKUIN painat Submit-nappulaa? Oolrait? Sitten jos katoaa, se on kuitenkin tallessa muistissa :)

okei...nyt olen tarkkana...yritän hahmottaa...JEP!
sinne meni...:D
niin ne on yksinkertaisia ne parhaat vinkit...;-)
...jos vielä näppärästi kertoisit miten copy JA pastetaan samaan aikaan leikepöydälle...mistäs se tämmönen leikkauspöytä löytyy...;)

yritys nro5
eikös täällä tykätä netscapen selaimesta vai..?
voi olla sitten vastaaminen vaikeaa

...jos vielä näppärästi kertoisit miten copy JA pastetaan samaan aikaan leikepöydälle...mistäs se tämmönen leikkauspöytä löytyy...;)

haahaa...smartass! noh saimpahan ansioni mukaan takasin! :D

Ja mä kun tulin tänne onnessani lukemaan uutta fiksua läppää. Mutta kaks smartholeahan täällä vaan heiluu.

Nyt kolme :D

:D
noh sen verran asiaakin että kysyin verkkokauppa.commista että mikäs se teidän advanced scart-piuha oikein on ja vastaus oli että se sama advanced piuha optisine lähtöineen ja s-videoineen kuin atlantin takana on myynnissä.
Eli (mikäli heidän infoonsa on uskomista) siihen 3 piuhan komposti+left+right systeemiin asennetaan sitten scart-liitin kiinni. Pakettiin kuuluu scart jatkon lisäksi vielä piuha dd liittimestä eteenpäin.

Eli (mikäli heidän infoonsa on uskomista) siihen 3 piuhan komposti+left+right systeemiin asennetaan sitten scart-liitin kiinni. Pakettiin kuuluu scart jatkon lisäksi vielä piuha dd liittimestä eteenpäin.
Et sattunut kysymään, mikä se High Definition AV Pack on? Onko SCART vai rca/bnc?

Et sattunut kysymään, mikä se High Definition AV Pack on? Onko SCART vai rca/bnc?
Ei niillä ole myynnissä hd av packkia.
On vaan standard ja advanced.
Ootko kysynyt mistään piuhaa siihen komponentin ja scartin väliin? Vai onko siitä mitään hyötyä?
Olikos sulla joku tykki vai mites...?
edit:ai niin meinas unohtua...onkos tämä se piuha mitä kaipaat.:)
http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B00005TRYX/ref=br_lf_/302-7365503-6141620

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ootko kysynyt mistään piuhaa siihen komponentin ja scartin väliin? Vai onko siitä mitään hyötyä?
Olikos sulla joku tykki vai mites...?
Ei olisi hyötyä adapterista. Tykki kyllä ymmärtäisi tuota komponenttia, mutta ei ole enää siihen toimivaa korttia. Ainoastaan RGB kortteja.

edit:ai niin meinas unohtua...onkos tämä se piuha mitä kaipaat.:)
Jep tuota juuri, kiitos. Tilasinkin jo hifiklubilta naarasSCART -> BNC piuhan. BNC tykkiin ja tuohon SCART päähän voi sitten yhdistää kaikki RGB SCART piuhalla varustetut konsolini vaikka jonkun jakajan kautta.

Ärsyttää kyllä vieläkin tuo konsolissa sijaitsevan optisen lähdön puute. :mad:

Re: Re: RGB-piuha valmis

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Flamingo

Kumma nimittäin, jos hna ei huomannut juurikaan eroa RCA:n ja RGB piuhansa välillä, kyseessä pitäisi olla kuitenkin huonoin ja paras tapa kytkeä kuva...

Noniin, monen viikon hiljaisuuden jälkeen palaan ja kerron lisää..

Toi ensimmäinen RGB-viritykseni kusi tarkemman katsastelun jälkeen, punainen väri oli kuin oltais katsottu suodattimen läpi, todella hailea jne.
( http://cs.hit.fi/~lhynnine/xbox/IMG_2779.JPG )
(sekä olin unohtanut säätää telkkarista (luxor vision 3600, monta vuotta vanha 28") että käytetään RGB-tuloa)

No sitten ei muuta kuin piuha uudestaan paloiksi ja tällä kertaa mittasin tarkkaan eri värien väliset kytkennät ohmi mittarilla, punaseen oli jostain ilmestynyt 1.3ohm, vaikka muissa oli 0.6ohm (johdon pituus noin 2m)
Lyhentelin vähän signaalijohtoja ja kolvasin about puolet johdoista uudelleen kiinni.
Xbox-liittimen jalat näyttivät pahalta, mutteivat onneksi katkenneet.

Kaikki kasaan ja uusi testaus -> parempi muttei silti juurikaan eroa RCA:han. vielä paloiksi ja tällä kertaa luettiin ohjeitten viimeinenkin rivi - maat yhteen.

Kuvassa vasemmalle lähtee svideo piuhan alkuperäiset piuhat äänelle (dolby pro logic/stereo)
ja ylös RGB+komposiitti ja kaikille maat.
Kuvassa yläreunassa näkyvät paljaista johtimista jätin yhden ehjäksi ja muista viritin muutaman hyppylangan yhdistämään R G B värit sekä komposiitin maan.
Xbox-päässä maat ottavat väkisinkin metalliin kiinni, ja scartin päässä tungin yhden maa-johdon metalli-kuoren väliin (pinni 21).
Tällä kertaa oli vähän jännitys päällä että räjähtääkö kaikki vai toimiiko.
Mutta jännitys oli turhaa ja kaikki toimi hyvin.

Yritin nähdä jotain selkeää eroa RCA:n ja RGB:n välillä mutta sen aikaa kun kestää vaihtaa RCA<->RGB ja bootata vehje ja päästä pelaamaan niin kerkeää paljon unohtamaan.

Ihmettelin tuossa noita coden juttuja että olisi sukat räjäyttävä ero, mutta itselläni näyttää kyllä niin samalta että kaapeliin kulutetut tunnit ja vähäiset markat (~90mk) tuntuvat hukkaan heitetyiltä.

Lueskelin jotain jenkki-foorumia jossa puhuttiin että joissain televisioissa on ns. kampasuodin joilla RCA->Svideo ero on näkymätön ja joissain tapauksissa svideo olisi jopa huonompi kuin RCA (koska svideo ohittaisi kampasuotimen? )
Ajattelin että josko meidän telkkarissa semmoinen sitten olisi ja kyselin iskältä - on, oli kuulemma mainostettu "uutuutena" kun oli ostettu.

Pikkuveljen mukaan (joka on pelannut varmaan 200h pgrrää ja doa3:sta):
doa3 - ei eroa
pgr - mittaristo smoothimpi
ja muutenkin kuva sumeampi, mutta parempi.
Antialisingia silti tarvittaisiin kun maalaukset joissain kohdissa kovin rososen näköisiä.

Tänään tuli Halo, mutta sitä tuskin kokeillaan RCA:lla, on muuten hemmetin hyvän näkönen fps, vaikka tietysti kaikki pc-pelit on jo noin siistejä, mulla ei vaan ole niin teho-konetta että jaksaisi pyörittää (talon kovin kone on xbox)

-hna-

Re: Re: Re: RGB-piuha valmis

Originally posted by hna

pgr - mittaristo smoothimpi
-hna-

no huh. Sulla on joko uskomattoman hyvä komposiitti kuva tai uskomattoman huono RGB-kuva. Tai molempia. :) Sillä PGR tosiaan on kuin "toiselta planeetalta" mulla RGB:n kanssa...

RGB:stä puheen ollen...sun aikaisemmin tilaama RGB-kaapeli täällä odottelisi ostajaansa... ;)

Ylös Bottom