Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xboxin hinta/laatu

jonjes

New Member
Nythän kävi niin että Xboxin hinta pudotettiin PS2 tasoon.
Joten, miten nyt verrataan Xboxia PS2:een, kun hinta ei ole enää määräävä tekijä? Se tonni (mk) on pois välistä. :)
Huono grafiikka? Paskat pelit? Vai?
Xboxin pelit ovat kuitenkin paremman näköisiä ja potkua on enemmän...vai?
 
Siis XboXin ainoa varsinainen ongelma enää euroopassa on sen synkät tulevaisuudennäkymät maailmalla. Niiden ohella en kyllä pysty sanomaan mitään muuta syytä sen jättämiseen hyllyyn paitsi ohjain, jota kannattaa testata ensin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
. Niiden ohella en kyllä pysty sanomaan mitään muuta syytä sen jättämiseen hyllyyn paitsi ohjain, jota kannattaa testata ensin.
Jos et ole kokeillut ohjainta. Minä olen. 4 kuukautta ja kelpaa hyvin. Todellakin makuasia. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Siis XboXin ainoa varsinainen ongelma enää euroopassa on sen synkät tulevaisuudennäkymät maailmalla. Niiden ohella en kyllä pysty sanomaan mitään muuta syytä sen jättämiseen hyllyyn paitsi ohjain, jota kannattaa testata ensin.

No Xboxin ja lisävarusteiden hinnalla saa monta hyvää PS2-peliä. :D Varsinkin nyt, kun käytettyjen PS2-pelien markkinat alkavat olla aika loistavat. 35 saa melkein pelin kuin pelin, ja vaihtokauppakin sujuu.

Tuossa jo IRCissä ihmettelinkin, millä ihmeen ajalla nämä monikonsoli-ihmiset pelaavat. Itse en meinaa ehtiä edes noita "ysin" arvosanan saaneita pelejä testaamaan, saati läpipelaamaan. Joko olen hidas tai sitten elämä (TM) häiritsee :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes
Nythän kävi niin että Xboxin hinta pudotettiin PS2 tasoon.
Joten, miten nyt verrataan Xboxia PS2:een, kun hinta ei ole enää määräävä tekijä? Se tonni (mk) on pois välistä. :)
Huono grafiikka? Paskat pelit? Vai?
Xboxin pelit ovat kuitenkin paremman näköisiä ja potkua on enemmän...vai?

No mun valinnassa on ainakin tärkeimpänä tekijänä laatupelien määrä. Siinä PS2 on pieksämätön. Toi pelien ulkonäkö nyt on vain kuorrutusta, jos sisältöä ei löydy niin ei se paljon lohduta.

Postiivisena esimerkkinä PS2-tarjonnassa ulkonäön ja pelin sisällön yhdistelmästä käyvät esim. GT3 ja MGS2 - huippupelejä ja kauniita. GT3:n saa sitäpaitsi jo säästöbudjetillakin, jos sitä nyt ei satu olemaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore


No Xboxin ja lisävarusteiden hinnalla saa monta hyvää PS2-peliä. :D Varsinkin nyt, kun käytettyjen PS2-pelien markkinat alkavat olla aika loistavat. 35 saa melkein pelin kuin pelin, ja vaihtokauppakin sujuu.

Tuossa jo IRCissä ihmettelinkin, millä ihmeen ajalla nämä monikonsoli-ihmiset pelaavat. Itse en meinaa ehtiä edes noita "ysin" arvosanan saaneita pelejä testaamaan, saati läpipelaamaan. Joko olen hidas tai sitten elämä (TM) häiritsee :)
TM? Tekniikan Maailma?
 
Mutta kyllä meillä pelaajilla on nyt herkulliset ajat. Kolme konetta kilpailee paremmudestaan, joten erilaisia markkinointikikkoja on odotettavissa. Kuten nyt juuri tämä boxin hinnanpudotus....... heh......mitenköhän pleikkari vastaa haasteeseen........??? erittäin mielenkiintoista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Siis XboXin ainoa varsinainen ongelma enää euroopassa on sen synkät tulevaisuudennäkymät maailmalla. Niiden ohella en kyllä pysty sanomaan mitään muuta syytä sen jättämiseen hyllyyn paitsi ohjain, jota kannattaa testata ensin.
Mun mielestä on "vähän" aikasta sanoa tulevaisuuden näkymistä vielä yhtään mitään, koska eurooppa ja australia julkasusta on kulunut vasta runsas kk.

Ja mitä siihen ohjaimeen tulee, niin ainakin allekirjoittaneen mielestä se on paras ohjain millä olen pelannut. Mistäköhän tuo "huono ohjain" vouhotus on saanut alkunsa? :confused:

Se täytyy kyllä myöntää, että se saattaa olla hieman iso mukuloille ja kauniimpaa sukupuolta edustavien händyille. Mutta tuleehan sieltä em. käyttäjiä varten se S-ohjain, kai?
 
Suurimmat ja pelien tuotannon kannalta tärkeimmät USA ja varsinkin Japani määräävät kuitenkin pelikoneen tulevaisuuden. Ei niissä Euroopan ja Australian myyntiluvuilla ole juurikaan merkitystä.

usassa ja Japaniassa konsoli on ollut jo tarpeeksi pitkään myynnissä, jotta myyntilukujen perusteella voi hyvin ennustaa luotettavasti tulevaisuutta.

Varsinkin Japanissa tie on ja tulee olemaan kivinen ja kapea.

Edit: Niin, siitä hinnasta.

-PS2 on samaa hintaluokkaa, GC halvempi.
-PS2 on 'suositumpi' ja sillä on laajin hittipelivalikoima, GC:llä on tulossa takuu klassikoita.

Mitä xboxilla on tarjota hinnan vastineeksi???
Halo, kiintolevy ja ethernet. Riittääkö ne?
Kuinka moni tavallinen massapelaaja todella edes välittää kovosta je verkkokortista?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Euroopan ja Australian myyntiluvuilla ole juurikaan merkitystä.
Hei älä nyt viitti naurattaa?!

usassa ja Japaniassa konsoli on ollut jo tarpeeksi pitkään myynnissä, jotta myyntilukujen perusteella voi hyvin ennustaa luotettavasti tulevaisuutta.

Varsinkin Japanissa tie on ja tulee olemaan kivinen ja kapea.
Varsinkin japanissa? Eli siis myös USAssa on myynti lähtenyt huonosti käyntiin, vai? Hei come on! Edes sää et voi olla noin pihalla!?


Mitä xboxilla on tarjota hinnan vastineeksi???
Halo, kiintolevy ja ethernet. Riittääkö ne?
Kuinka moni tavallinen massapelaaja todella edes välittää kovosta je verkkokortista?
Kaikki ketkä haluaa joskus tallentaa pelitilanteita, replaytä ja pitää lyhyistä latausajoista. Sellasia pelaajia on varmaan aika paljon. On sillä paljon muutakin tarjottavaa, mutta sullehan niitä on ainakin turha yrittää selittää...

Jokainen kokeilkoon itse, niin saa oman käsityksen asiasta! Samalla saa huomata, kuinka paljon juupis on kirjoitellut höpöhöpö juttuja XBOXista täällä boardilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble

Varsinkin japanissa? Eli siis myös USAssa on myynti lähtenyt huonosti käyntiin, vai? Hei come on! Edes sää et voi olla noin pihalla!?

Kyllä, myös usassa myynti on ollut odotettua huonompaa.

Kaikki ketkä haluaa joskus tallentaa pelitilanteita,

Ja muistikortillehan ei voi tallentaa pelitilanteita, eihän.

replaytä ja pitää lyhyistä latausajoista. Sellasia pelaajia on varmaan aika paljon. On sillä paljon muutakin tarjottavaa, mutta sullehan niitä on ainakin turha yrittää selittää...

Ja muistikortilehan ei voitellentaa replaytä, eihän. Mulla on ainakin monta GT3 kokopitkää replaytä tallenettuna.
Kokemukseni mukaan kovo ei oleellisesti ole lyhentänyt latausaikoja.


Jokainen kokeilkoon itse, niin saa oman käsityksen asiasta! Samalla saa huomata, kuinka paljon juupis on kirjoitellut höpöhöpö juttuja XBOXista täällä boardilla.

Kehotan todellakin kokeilemaan itse, eikä uskomaan tyhjiä lupauksia 3xparemmista pelikokemuksista yms..
 
Älkää nyt juupista mollatko, se sentään pitää nuo postaukset älyllisyyden rajoissa. On niitä pahempiakin. Onhan se nyt totta että XboX myy vähän huonosti, mutta onhan Dreamcastkin loistava laite yhä vaikka kuopattiin jo aikaa sitten noin rautana.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Suurimmat ja pelien tuotannon kannalta tärkeimmät USA ja varsinkin Japani määräävät kuitenkin pelikoneen tulevaisuuden. Ei niissä Euroopan ja Australian myyntiluvuilla ole juurikaan merkitystä.

Euroopassa on määrällisesti suurimmat markkinat, joten ei sitä voi ihan noin paljoa väheksyä. Australia painii ihan omassa sarjassaan.

USA:ssa Xboxin myynti on ollut hyvää ja korkealle asetetut myyntitavoitteet ovat melkein 100%:sti täyttyneet.
 
Siis yleensä USAn ja Japanin menestys tuo menestyksen euroopassa, sillä pelit myyvät. USAssa XboXilla menee hyvin, Japanissa ei. Näin siis saamme aikaan ongelman jonka yli pitää mennä. Joko XboX alkaa dominoida USAn markettia tai sitten saa jalansijan japanissa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Suurimmat ja pelien tuotannon kannalta tärkeimmät USA ja varsinkin Japani määräävät kuitenkin pelikoneen tulevaisuuden. Ei niissä Euroopan ja Australian myyntiluvuilla ole juurikaan merkitystä.

No höpön-löpön. Vai ei Euroopan myyntiluvuilla ole merkitystä, Eurooppa on tällähetkellä toiseksi suurin pelien markkina-alue USA/Canadan jälkeen ja ELSPAn mukaan USA ohitetaan vuonna 2004.
 
Totuus on että Microsoft laski sen takia ÄX-BÖxin hintaa sen takia että saa paskat pois puntista....(vaikka sekään ei tule onnistumaan) ja sen jälkeen Microsoft voi keskittyä ihan vaan tietokoneisiin sen alueen se sentään hallitsee!!!!!!!!:D :D haha
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Samppa


No höpön-löpön. Vai ei Euroopan myyntiluvuilla ole merkitystä, Eurooppa on tällähetkellä toiseksi suurin pelien markkina-alue USA/Canadan jälkeen ja ELSPAn mukaan USA ohitetaan vuonna 2004.

Tottakai euroopan myynneillä on merkitystä mutta juupajaapa tuossa puhui kehityksestä. Jos konsolille ei tule pelejä japanista niin mitä sille tulee? Amerikkalaisia pelejä. Ellei konsoli menesty jenkeissä niin sille tulee ne pari hassua eurooppalaista. N64 menestyi huonosti japanissa mutta hyvin jenkeissä ja kohtuullisesti euroopassa. Siltikään sille ei tullut paljoa pelejä sillä japanilaisilla ei ollut samassa määrin koneita.
 
Oikeasti, että jaksaa pojat spekuloida ja olla niin uskomattoman näennäistietäviä tulevaisuuden suhteen...ja mitä enemmän on jollakulla Microsoft-vastaisuutta, sen huonommin taitaakin nyt Xboxilla tulevaisuudessa mennä :rolleyes:

Itse ainakin olla mahdollisimman toiveikas kaikkien pelikonsoleiden suhteen...mitä helvetin hyötyä on toivoa millekkään konsolille huonoa menestystä, jos intohimona on kuitenkin pelit ja pelaaminen...eli toisin sanoen yksi *itun sama, mille konsolille bittinikkarit niitä pelejä väsäävät, kunhan ne ovat hyviä.

Juupajaapaa jo pitkän aikaa kuunnelleena, ei voi oikein millään tavalla ymmärtää tuota Xbox-asennevammaa...Itselläni on jo PS2(ollut jo hyvän aikaa) ja varmasti myös lähitulevaisuudessa Xbox ja Gamecube, eivätkä millään tavalla konsolit ole ristiriidassa keskenään. Hyviä konsoleita kaikki omalla tavallaan.
Enkä jaksa käsittää tätä "Xboxille ei tule/ole hyviä pelejä"-heittoa...jessus! Julkaisuhetkellä ei varmasti millään konsolilla ole 50kpl huippupeliä heti varastossa "coming at u"-tyylillä. Tulee kun maltetaan odottaa.

Ja yleensäkin Xbox-vastaisille, malttakaa odottaa tämän vuoden loppuun, silloin osataan molemmat "ennustaa" paremmin kun faktat on tiskissä. Itse uskon Xboxin huipputitteleihin ja hitaan alun jälkeiseen nousuun. Xbox on kuitenkin väännetty "tyhjästä" eli historiaa Microsoftilla ei konsolivalmistajana ole eli jahka ihmiset saadaanhyvien julkaisujen avulla uskomaan, että hei, ehkä tää Boksi olekaan huono konsolivaihtoehto...sitten alkaa suunta kääntymään.

Tällä välin nautiskelen PS2:n tuomista iloista...peace out, warheads!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Juju onkin siinä, että omalle koneelle ei pakosti enää ilmesty jonkun pelisarjan peli jos toinen firma ostaa kyseisen yhtiön! Sehän sitä vihaa varmaan nostattaa... Pitihän Oddworld sarjan pelejä tulla ps2:lle ja MS melkein sai Squarenkin ostettua, onneksi tätä ei tapahtunut (minun mielestä, koska olisi pitänyt törsätä lisää rahaa uteen koneeseen).:mad:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit
Juju onkin siinä, että omalle koneelle ei pakosti enää ilmesty jonkun pelisarjan peli jos toinen firma ostaa kyseisen yhtiön! Sehän sitä vihaa varmaan nostattaa... Pitihän Oddworld sarjan pelejä tulla ps2:lle ja MS melkein sai Squarenkin ostettua, onneksi tätä ei tapahtunut (minun mielestä, koska olisi pitänyt törsätä lisää rahaa uteen koneeseen).:mad:
Kylläpä nämä syyt on nähty tällä sivustolla jo useaan kertaan ja mainitsemasi syy on pienimpiä niistä(tosin järkevimpiä).
 
Ylös Bottom