Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xboxin ja Microsoftin vihaaminen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arcane
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Arcane

Active Member
Minusta on vähän tyhmää, kun monet vihaavat Xboxia, Microsoftia ja Bill Gatesia.

Xboxin vihaaminen se tyhmin asia on. Yleensä syynä vihaukseen on joku: "No kun se on niin P*SKA11!!11", "No kun se on Microsoftin tekemääää!!", "No kun sille on vaan 1 hyvä peli!!11". Voisitte Xboxin vihaajat vähän perustella kantaanne, tuollainen syyttely on todella tyhmää. Ja sekin on tyhmä syytös, että Xbox hajoaisi helposti. Varmaan PlayStation 2:ia ja GameCubeja on yhtä paljon hajonnut kuin Xboxejakin.

Microsoftissa nyt on vähän hyviä syitäkin siihen, että sitä vihataan. Kyllähän se käyttää vähän epärehellisiä menetelmiä Nintendon ja Sonyn häätämiseen, mutta ei se nyt heitä ydinpommeilla tai terroristi hyökkäyksillä uhkaa. Sekin, että monet sanoo, että Microsoft tekee huonoja käyttiksiä... Noh, osaisitteko itse sitten parempia? Jos olisitte ammattilaisia, niin tuskin te yhtään sen parempia saisitte, kuin Microsoftikaan. Ainahan niihin tulee virheitä, joita on vaikea korjata yms.

Bill Gatesin vihaus on se pahin. PeliPlaneetassa yksi sanoi vihaavansa häntä sen takia, kun hän tekee p*skoja käyttiksiä yms. No eihän hän niitä tee, Microsoft niitten teosta päättää. Ja yläpuolella jo perustelinkin sitä, ettette varmaan itsekkään osaisi tehdä parempia. Bill Gates ei myöskään päätä esim. Nintendon ostamisesta, koska hän ei (kuuleman mukaan) ole Microsoftin johdossa. Eli Microsoftin omat miehet ne asiat päättävät.

Olen puhunut, vihaajat ja ne, joiden mielestä vihaaminen on tyhmää: Ottakaa kantaa!
 
Mielestäni ainoa epärehellisiä konsteja asemansa saavuttamiseen on käyttänyt Sony. MS on käyttänyt vain rahaa.

En vihaa MSää, en vihaa XboXia, kunnioitan Bill Gatesia. En silti omista XboXia. Miksi? Euroopassa ei ole saatavilla kunnon ohjainta, sen jättimäisen leivän käyttäminen peleissä on minulle täysin mahdotonta. En ole pitänyt itseäni mitenkään pienikätisenä, mutta se vakio-ohjain on vain liian iso. Toinen syy on se että sille ei ole kummoista määrää pelejä joita pelaan. Kolmas syy on se että sen tulevaisuus japanissa vaikuttaa surkealta, joka voi johtaa siihen että japanilaisten pelinkehittäjien tuki tyrehtyy ennen pitkää. -> johtaa kohtaan kaksi tulevaisuudessakin.

XboXille voin antaa meriitit siitä että se on tehokas (tehokkain konsoli jopa) ja siinä on ominaisuuksia mitä muista ei löydy. Harmi etten tee näillä ominaisuuksilla yhtikäs mitään.
 
Kyllähän käyttöjärjestelmää saa kritisoida, vaikka ei itse pystyisi tekemään parempaa. Se että ei itse pysty tekemään parempaa, ei estä kritisoimasta millään alalla. Kyllähän mäkin vihaan RoPSin RoPSilaista pelityyliä, jonka Olavi Tammimies lahjakkaasti palautti (samoin kuin palautti paikan ykkösdivarissa ensi kaudeksi, vaikka joukkue oli jo palaamassa liigaan), vaikka tuskin itse osaan paremmin valmentaa.

Itse kyllä olen windows 95:eeni ihan tyytyväinen, rupee oleen jo aika bugiton.
 
Mutta mitä minuun tulee...

Minulla on teoria;

No, Sony fanboyt pelkäävät xboxin vievän pleikkarin aseman, eikä heillä ole rahaa ostaa xboxia, joten eikun vihaamaan sitä.

En ymmärrä mitä pahaa MS ja xboxissa on. Xbox on pelikone ja varmaan hyvä sellainen.
 
Re: Mutta mitä minuun tulee...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Minulla on teoria;

No, Sony fanboyt pelkäävät xboxin vievän pleikkarin aseman, eikä heillä ole rahaa ostaa xboxia, joten eikun vihaamaan sitä.

En ymmärrä mitä pahaa MS ja xboxissa on. Xbox on pelikone ja varmaan hyvä sellainen.

Pieni muutos teoriaan. Päätellen "tehokkain konsoli" threadista, PS2-fanboyt eivät kestä sitä että heidän konsolinsa on tehottomin, ja siksi XboXia pitää vihata ;)
 
Re: Re: Mutta mitä minuun tulee...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


Pieni muutos teoriaan. Päätellen "tehokkain konsoli" threadista, PS2-fanboyt eivät kestä sitä että heidän konsolinsa on tehottomin, ja siksi XboXia pitää vihata ;)


X-Boxin omistajana voin sanoa, ettei tehoilla ole paljoakaan merkitystä. PS2:n omistajana voin sanoa, ettei sen "tehottomuudella" ole paljoa merkitystä.
Itse asiassa Dreamcastin Shen Mue näyttää jo sen verran hyvältä, ettei siitä uskoisi, että DC on kaikkein heikoin tehoiltaan. Sony on onnistunut luomaan koneensa ympärille suurimman hypen, joten se on myynyt hyvin. Hyvät pelit tulivat tosin vähän jälkeenpäin, mutta niitä taitaa olla tällä hetkellä eniten, jos puhutaan uusimmista konsoleista. PS2:n myynti on kaikkein suurinta tälläkin hetkellä, vaikka uudet konsolit ovat olleet markkinoilla jo jonkun tovin. PlayStation on sen verran tunnettu, että monet ostavat koneensa jo sillä perusteella. Eikä siinä mitään pahaa, vaikka ostaisivatkin. Ei se minun pelaamiseen vaikuta mitenkään. Siksi haluankin kysyä, että miten se X-Boxin pelaajiin vaikuttaa, vaikka MS:ä vihataankin? Itse olen ollut kaikkiin neljään koneeseen täysin tyytyväinen, eikä minua häiritse jos jotkut vihaavatkin Sonya ja toiset Microsoftia. Se ei nimittäin vaikuta minun pelaamiseeni mitenkään, vaikka täällä sanottaisiinkin, että Microsoft on paska.
Lisäksi haluaisin sanoa vielä, että X-Boxissa on sellaisia "pikku juttuja", joita ei löydy PS2:sta, DC:stä tai Cubesta. Tosin nyt kun kilpailu on sen verran kovaa ja koneet niin halpoja, niin miksi ei voisi ostaa kaikkia niitä? Minulle ei ainakaan riitä yksi konsoli, koska se minua ottaa päähän, kun luen tai katson jonkun pelin arvostelua, jota minulla ei ole mahdollisuutta ostaa, koska en omista kyseistä konsolia. Ostakaa siis kaikki konsolit, niin pääsette pelaamaan kaikkia parhaita pelejä. Niitä kaikkia kun ei julkaista jokaiselle konsolille.
 
On myös ihmisiä jotka eivät pidä MS:stä sen takia koska he yrittävät saada monopoli aseman elektroniikka markkinoilla...käyttiksessä on jo ja haluavat saada konsolimarkkinatkin heidän nimiinsä.
 
Re: Mutta mitä minuun tulee...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Minulla on teoria;

No, Sony fanboyt pelkäävät xboxin vievän pleikkarin aseman, eikä heillä ole rahaa ostaa xboxia, joten eikun vihaamaan sitä.

En ymmärrä mitä pahaa MS ja xboxissa on. Xbox on pelikone ja varmaan hyvä sellainen.

:D :D

LOTFMAO!!!

Hauskempaa juttua en ole pitkäääääään aikaan lukenut! Tänks, U made my day!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qbas
On myös ihmisiä jotka eivät pidä MS:stä sen takia koska he yrittävät saada monopoli aseman elektroniikka markkinoilla...käyttiksessä on jo ja haluavat saada konsolimarkkinatkin heidän nimiinsä.

tästähän se tuska alkaisikin jos mikkisofta sais monopoliaseman konsolimarkkinoilla tai kuka tahansa saisi monopoliaseman. sen jälkeen kyseinen firma voisi pyytää peleistään ja konsoleistaan mitä lystää ja rahastaa pelaajia kaikilla keinoilla. tulis nyt vaan muutama konsoli lisää niin olis enemmän kilpailua -> parempi laatusia pelejä ja halvempia
 
Omasta mielestäni tämä "viha" MS:ää kohtaan on useimmiten vain puhetta. Lopulta moni vihaajakin omistaa Microsoftin tuotteita vaikka valittavaa olisi ihan yhtä lailla. Löytyy MS:n hiirtä ja näppistä, softaa tekstinkäsittelystä nettiselaimeen ja joiltakin jopa Xbox hyllyltä. Se miksi MS:ää "vihataan" johtuu siitä, että ihmiset pelkäävät tulevaisuuden visiota, jossa MS olisi tieteiskirjallisuudessa usein esiintynyt isoveli, joka hallitsee kaikkea. Todennäköisyys tämän toteutumiseen on kyllä olematon, eiköhän jokainen tiedä sen.

On tietysti sekin puoli, mikä on vielä vähemmän oikea vihan aihe, enemmänkin vitsin heittoa tai toisten piikittelyä. Eli kun minä olen tätä mieltä tai minulla on tämä, niin silloin tuo toinen ei ole yhtä hyvä. Menkääpä mihin tahansa urheilutapahtumaan Suomi-Ruotsi -maaottelusta HIFK-Jokerit (prkl Jokerit :p) jääkiekko-otteluun niin koette saman, mikä tapahtuu PS2-Cube-Xbox väittelyissä. Eli "Hahaa, ei tosta ole mihinkään! Mee himaas syömään, että kasvat mieheksi." -tyyli. Kyllä tosta jokaisen pitää erottaa, ettei siinä oikeasti ole vihaa takana, halutaan vain kiusata ja härnätä niitä jotka ovat toista mieltä. Tuohon paras tapa on vastata samalla mitalla, mutta valitettavan usein nämä tapaukset eivät kestä yhtään samanlaista piikittelyä, mitä itse jakavat, takaisin itseensä.

On tietysti niiitäkin, jotka ovat vain kateellisia. Kateellisia Gatesille, koska sillä on aivan törkeästi rahaa, ja se käyttää siitä suurimman osan itseensä ja lastensa tulevaisuuteen. Aivan kuten moni muukin tekisi, jos olisi sama summa rahaa. Eiköhän se Bill ole aivan yhtä tavallinen pulliainen kuin kuka tahansa muukin, ehkä hieman nörtihtävä joskin se puoli on iän myötä lievästi vähentynyt miehen opittua sentään käyttämään pukua. :)
 
Re: Mutta mitä minuun tulee...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Minulla on teoria;

No, Sony fanboyt pelkäävät xboxin vievän pleikkarin aseman, eikä heillä ole rahaa ostaa xboxia, joten eikun vihaamaan sitä.

Jopas on kaukaa haettu teoria.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO

On tietysti sekin puoli, mikä on vielä vähemmän oikea vihan aihe, enemmänkin vitsin heittoa tai toisten piikittelyä. Eli kun minä olen tätä mieltä tai minulla on tämä, niin silloin tuo toinen ei ole yhtä hyvä. Menkääpä mihin tahansa urheilutapahtumaan Suomi-Ruotsi -maaottelusta HIFK-Jokerit (prkl Jokerit :p) jääkiekko-otteluun niin koette saman, mikä tapahtuu PS2-Cube-Xbox väittelyissä. Eli "Hahaa, ei tosta ole mihinkään! Mee himaas syömään, että kasvat mieheksi." -tyyli. Kyllä tosta jokaisen pitää erottaa, ettei siinä oikeasti ole vihaa takana, halutaan vain kiusata ja härnätä niitä jotka ovat toista mieltä. Tuohon paras tapa on vastata samalla mitalla , mutta valitettavan usein nämä tapaukset eivät kestä yhtään samanlaista piikittelyä, mitä itse jakavat, takaisin itseensä.

Offtopic...

Ei, ei, ei. Paras tapa on jättää huomioimatta koko typerä kommentti. Vastaan väittäminen aiheuttaa vaan ikävän ketjureaktion joka johtaa pahimmillaan siihen, että saat uuden "vihamiehen" itsellesi.
 
Jaahas, nyt täällä sitten tapellaan siitä miksi mitäkin vihataan... voi ristus. Luulin että tämä alue kuolee hetkeksi kun tuo tonni-keiju (NOTE! ei keiu ;) ) lukitaan, mutta ei, nyt tapellaan vihaamisesta.

:D
 
No joo... "antidiggailemiseni" MS:ää ja XBoxia kohtaan johtuu lähinnä siitä "tyylistä" mikä PSX/2:llakin on. Eli jos esim. MGS:ssä olisi alusta alkaen ollut Snaken tilalla vaikka Snake-niminen susi, graffat hiukan värikkäämmät ja Revolver-Ocelot olisi oikeasti ollut pyssyjä heilutteleva oselotti, olisi se ollut lähes automaattisesti lasten peli (ei silti, loistopeli tuo ykkösosa ainakin on). Valitettavasti tuo ajatus on syövytetty liian monen ihmisen päähän (ainakin jos lähipiiriin on katsominen). En pidä tästä ollenkaan. Minä olen GC:n onnellinen omistaja joka pelkää pahoin, että Star Fox Adventures:lle käy juuri näin: se leimautuu pikkuisten vaahtosammuttimien peliksi. Ja vain siksi, ettei pelissä taida olla ainuttakaan ihmishahmoa. Ja vielä eksyäkseni täysin aiheesta, voisin sanoa, ettei suuren luokan peliohjelma(t) yhtään paranna tilannetta.

No, tuon viimeisen virkkeen olisi voinut jättää kirjoittamatta... Anteeksi!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
No joo... "antidiggailemiseni" MS:ää ja XBoxia kohtaan johtuu lähinnä siitä "tyylistä" mikä PSX/2:llakin on. Eli jos esim. MGS:ssä olisi alusta alkaen ollut Snaken tilalla vaikka Snake-niminen susi, graffat hiukan värikkäämmät ja Revolver-Ocelot olisi oikeasti ollut pyssyjä heilutteleva oselotti, olisi se ollut lähes automaattisesti lasten peli (ei silti, loistopeli tuo ykkösosa ainakin on). Valitettavasti tuo ajatus on syövytetty liian monen ihmisen päähän (ainakin jos lähipiiriin on katsominen). En pidä tästä ollenkaan. Minä olen GC:n onnellinen omistaja joka pelkää pahoin, että Star Fox Adventures:lle käy juuri näin: se leimautuu pikkuisten vaahtosammuttimien peliksi. Ja vain siksi, ettei pelissä taida olla ainuttakaan ihmishahmoa. Ja vielä eksyäkseni täysin aiheesta, voisin sanoa, ettei suuren luokan peliohjelma(t) yhtään paranna tilannetta.

Niin, noinhan se menee muuallakin. Aku Ankoissa yms. piirretyissä on väkivaltaa erittäin paljon (hakataan ja nakataan ankaa ja muuta eläintä ties millä ja ties mihin), noh nehän ovat silti lasten piirrettyjä, mutta niitä voi katsoa myös aikuiset, ainakin Akuja. No annas olla kun grafiikka on relistista ja Akun tilalla on oikea ihmisnäyttelijä ja leffassa on yhtä raakaa hakkaamista (eikä välttämättä mennä edes yhtä pitkälle) ja koska grafiikka on realistisempaa niin tulee jossain määrin veri mukaan kuvaan. Eikä siinä tarvita kuin *poks/naks* ja tämä realistisempi on K18 elokuva.

Joten turha tuosta erosta on syyttää jotain MS:ää, Sonya, Tilttiä, yms. Karu totuus vain on se että se grafiikka on osa sitä peliä ja täten myös määrittelemässä sitä mille ikäluokalle peli on suunnattu, tai näin ainakin musta tuntuu...

No tähän nyt tulee vihaisia vastauksia, mutta tältä se nyt näin alkuun tuntuu....
 
No oli tuo teoria aivan kaukaa haettu, mutta itse ainakin kävin PS2 omistajana
tuollaisen tunneskaalan läpi. Pelkäsin suorastaan kun kuvat halosta olivat liian
nättejä... no, ei siinä pleikkarissakaan mitään pahaa ole, eikä gamecubessakaan, mutta c64 puheenollen...;) :D
 
Ylös Bottom