Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xboxin kauneus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mordor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mordor

Member
Mitä mieltä olette Xboxin ulkoasusta,puhun Xboxin muodosta ja myös Xboxin valikoista.

Mun mielestä Xbox näyttää hyvälle,mutta Xboxin alkuvalikko näyttää seksikäältä.

HEH

Vastaus: Xboxin kauneus

Hmmm... Mitenköhän tähän pitäisi vastata? :)

Well, selkeät valikot. Ulkonäkö on vähän kookas. Alkulogo ja valikkosoundit saisivat tulla kunnon 5.1-äänillä.

Laukesitko kun ekan kerran selaisit sitä valikkoa?

Ei Xbox mikään kaunis ole, mutta en välttämättä ihan suoraan rumaksikaan sanoisi. Alkuvalikosta nyt riittä että se on toimiva, en ole edes ikinä miettinyt onko se hyvännäköinen.

;)

Mordor sanoi:
Mitä mieltä olette Xboxin ulkoasusta,puhun Xboxin muodosta ja myös Xboxin valikoista.

Valikot ovat ihan jees, mutta itse laitetta ei voi hyvällä tahdolla kutsua miksikään muotoilun riemuvoitoksi. Yleisesti ottaenkin ihmetyttää paljonko siihen vaadittaisiin että konsoli muotoiltaisiin oikeasti hyvän näköiseksi? Jokainen sukupolvi on ollut aina vanhaa parempi, mutta ei näitä nykykonsoleita voi vieläkään kutsua muotoilun riemuvoitoiksi. :)

Valikot ja itse laite ovat seksikkäät kuin tarjoustalon naisten alennus pikkuhousut joita saa kolmet yhdestä paketista.

Itse kokonaisuutena pidän XB:n suuruudesta koska se ei putoa niin helposti jos johtoa vahingossa vähän vetää. Valikot ovat ihan jeessit ja suhteeellisen toimivat. Eipä siinä, pelejä minä pelaan enkä paljoa tuijota laitetta tai valikkoja. Tietenkin käytännöllisyys XB:ssä on ihan nollassa. Sitä ei voi laittaa minkään päälle eikä sen päälle voi pistää mitään.

Teppo_Holmqvist sanoi:
Yleisesti ottaenkin ihmetyttää paljonko siihen vaadittaisiin että konsoli muotoiltaisiin oikeasti hyvän näköiseksi? Jokainen sukupolvi on ollut aina vanhaa parempi, mutta ei näitä nykykonsoleita voi vieläkään kutsua muotoilun riemuvoitoiksi. :)
Paljonko maksaisit enemmän design-konsolista? 20, 50?

Miksei tietysti voisi olla myös huomattavasti tyylikkäämpiä, muotoilultaan pyöreälinjaisempia malleja korkeammalla hintalapulla varustettuna niille, jotka vaativat pelikoneeltaan myös tyylikästä ulkonäköä. Rahalla saa, mutta laatikollakin pelaa. ;)

PS. Xboxin menuissa on coolit ambienssi-soundit subbariväreitä myöten kotiteatterin omistajille ja itse valikot ruksuttavat mukavan raskaasti (mekaaninen ääni) suuntaansa. Jämerät äänet jämerän kokoisessa boksissa.

mikkoz sanoi:
Onneks on pitkä ohjainjohto niin ton lootan saa piiloon.
Piti tunkea Xbox "piiloon" samaan kaappiin Cuben kanssa, mutta Xbox teki siitä saunan ja kaatuili. Joutui sen telkkarin viereen sitten sijoittamaan.

Corca sanoi:
Miksei tietysti voisi olla myös huomattavasti tyylikkäämpiä, muotoilultaan pyöreälinjaisempia malleja korkeammalla hintalapulla varustettuna niille, jotka vaativat pelikoneeltaan myös tyylikästä ulkonäköä. Rahalla saa, mutta laatikollakin pelaa.
Mutta jos se olisi heti alkuunsa suunniteltu tyylikkäämmäksi, niin ei siitä mitään haittaakaan varmaan olisi ollut? Vai pitääkö pelikonsolin olla ruma laatikko ollakseen uskottava? :o

Corca sanoi:

Miksei tietysti voisi olla myös huomattavasti tyylikkäämpiä, muotoilultaan pyöreälinjaisempia malleja korkeammalla hintalapulla varustettuna niille, jotka vaativat pelikoneeltaan myös tyylikästä ulkonäköä. Rahalla saa, mutta laatikollakin pelaa. ;)

Lähinnä sitä, että pienellä lisäsuunnittelulla ja oikeilla värivalinnoilla saisi jo ihmeitä aikaan. Ei tässä nyt kukaan halua lasista tehtyä laitetta tai konsolia joka toimii samalla seurapiirijuhlien cocktailstandina. :)

Teppo_Holmqvist sanoi:
Lähinnä sitä, että pienellä lisäsuunnittelulla ja oikeilla värivalinnoilla saisi jo ihmeitä aikaan. Ei tässä nyt kukaan halua lasista tehtyä laitetta tai konsolia joka toimii samalla seurapiirijuhlien cocktailstandina. :)
ja
Josp sanoi:
Mutta jos se olisi heti alkuunsa suunniteltu tyylikkäämmäksi, niin ei siitä mitään haittaakaan varmaan olisi ollut? Vai pitääkö pelikonsolin olla ruma laatikko ollakseen uskottava? :o
Ei siitä haittaa toki olisi, mutta tyylikkyys ei ole asia, joka tulee automaattisesti konsoliin mukaan tai periaatteella "laitetaan vähän tyylikkyyttä samaan rahaan, siitähän ei koskaan haittaa ole". Design ei ole ilmainen resurssi.

Henkilökohtaisesti konsolin ulkonäöllä tai koolla ei ole sellaista merkitystä, että käyttäisin sanoja ruma tai uskottava, ellei muotoilu tai koko ole poikkeuksellisen huomiota herättävä (mikä on tietysti jokaiselle suhteellinen käsite).

Itsellä mottona toimii ympäripyöreä: Boksi kuin boksi, kunhan pelaamaan pääsee. :)

Solid Snake sanoi:
Tietenkin käytännöllisyys XB:ssä on ihan nollassa. Sitä ei voi laittaa minkään päälle eikä sen päälle voi pistää mitään.

Miksei boxia voi laittaa minkään päälle?.

Dr Evil sanoi:
Miksei boxia voi laittaa minkään päälle?.

Se on niin iso ja raskas. VHS videoiden päälle voisin sen laittaa, mutta kun ei niiden päällä ole tilaa. PS2:n ja XB:n laittaisin päällekäin, mutta XB PS2:n päälle? Siinähän se keikkuisi kivasti ja naapurin lapset saisivat keinun kaupan päälle.

Solid Snake sanoi:
Se on niin iso ja raskas.

Ei se nyt mikään alasin ole. Saa olla aika paska laite, jos hajoaa siitä että sen päälle asetetaan n. 4 kiloinen laatikko.

Enemmän threadin aiheeseen liittyen; eipä tuo boxi mikään kovin kaunis laite ole, mutta eipä se tuolla kaapissa sisustustakaan pilaa :D Mitä valikoihin tulee, niin mielestäni ne ovat selkeät ja tyylikkäät.

Mulla on baabelin torni. Ensiksi pohjalla makaa Philipsin 711 DVD, sen päällä Sonyn STR-475 vaffari ja sitten päällä 45 asteen kulmassa Boxi vahvistimen takakulman päällä, jotta vaffarikin saa happea. Vielä kun uskaltaisi sijoittaa PS2:en Boxin päälle. :rolleyes:

Itse Boxihan on ruma kuin mikä, mutta eipä nuo mitään kaunistuksia muutkaan viihde-elektroniikka vempeleet ole.

tsinivuo sanoi:
Mulla on baabelin torni. Ensiksi pohjalla makaa Philipsin 711 DVD, sen päällä Sonyn STR-475 vaffari ja sitten päällä 45 asteen kulmassa Boxi vahvistimen takakulman päällä, jotta vaffarikin saa happea. Vielä kun uskaltaisi sijoittaa PS2:en Boxin päälle. :rolleyes:

Itse Boxihan on ruma kuin mikä, mutta eipä nuo mitään kaunistuksia muutkaan viihde-elektroniikka vempeleet ole.

En todellakaan suosittelisi laitettavan mitään laitetta toistensa päälle. Kotiteatterivahvistimet varsinkin tarvitsee reilusti tillaa niin sivuilla kuin päälläkin. Videot myös lämpenee aikalailla.

Edulliset DVD:t ei yleensä vaadi ilmankiertoa, mutta ne taas on aika hepposia laitettaviksi alimmaiseksi.

Tosi ihmeellistä kun puhutaan Xboxin "käytännöllisyydestä" ja sen puutteesta kun sitä "ei voi laittaa mihinkään"? Se on pelikonsoli ja sillä pelataan! Mun milestä se on siinä omassa tarkoituksessaan aika käytännöllinen.

Tietty tilaahan nämä laitteet vaatii, mutta silti... DVD, Videot, Vahvistin, Xbox, Digiboksi, TV, ja keskikaiutin löytyy multa samalta "tv-tasolta" ja yksikään laite ei ole toisensa päällä! XBOX tottakai kunniapaikalla.

Corca sanoi:
En penniäkään.

Corca sanoi:
Tämän tekemiseen menee enemmän rahaa kuin sitä tulisi takaisin. Vaikka ideana hyvä onkin.

Ei oma boxi todellakaan ruma ole (se ihQ vihreä), ja miehekkään kokonenkin on vielä, pysyy paikallaan hyvin painonsa ansiosta, "suuri" koko ei haittaa ollenkaan. Valikot ovat toimivat ja erittäin tyylikkäät kun vertaa esim. PS2:n vastaaviin. Kaikin puolin täyden kympin konsoli ;)

Saas nähdä sitten kumpi on tyylikkäämpi, tämän viikon aikana ostettava pikku PS2 vai Xbox?

Pasodoble sanoi:
En todellakaan suosittelisi laitettavan mitään laitetta toistensa päälle. Kotiteatterivahvistimet varsinkin tarvitsee reilusti tillaa niin sivuilla kuin päälläkin. Videot myös lämpenee aikalailla.
Mä en suosituksia kattele, jos lämpenemisestä hajoaa, niin sitten ostetaan uus ja parempi. Eikä noita kehtaa lattiallakaan pitää telkkarin edessä (siinä lojuu jo PS2). Tila & sijoitus ongelmat nääs.
Jäähdytyksestä sen verran, että juuri siksi Boxi on vaffarin päällä 45 asteen kulmassa takakulman päällä, että vahvistimen yläjäähdytysaukko on näkyvillä. :D

Xbox on hemmetin kaunis konsoli. Vaikka se onkin yksinkertaisen näköinen musta laatikko, tekevät sen päällä oleva X-merkki jo siitä hienon, puhumattakaan vihreästä 'timantista' keskellä. Boxi on erittäin toimiva ja hienon näköinen konsoli, itse olen täysin tyytyväinen.

Mun mielestä Cube ja uusi PSTwo on tyylikkäitä, mutta iso musta XBOX ei niinkään. Mutta pelissä tai pelaajassahan se isompi vika on, jos laitetta ehtii kauhistelemaan. Mieluummin sitä tietysti täyttäisi hyllyt näteillä laitteilla, mutta kun ei niin ei. Eli tyylipisteitä boksille kouluasteikolla 6 ja puol. Välttävä.

Ylös Bottom