Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xboxin mautonta propagandaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Casq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Mikäköhän tossa ei sitten pitänyt paikkaansa?

Tähän en osaa sanoa, kun minulla ei ole yhtä kattavaa kokemusta Xboxin ja PS2:n verkkopelijärjestelmistä kuin Xbox.comin laatijoilla.

PS2-pelaajien pilkkaaminen ei kuitenkaan anna hyvää kuvaa firmasta (jota sen nettisivu edustaa), etenkin kun itse on molempien konsoleiden omistaja. Laitettaan saa kehua, jos sen pystyy tekemään muita haukkumatta. Miksi muiden valmistajien viritelmät on lytättävä, jotta oma tuote vaikuttaisi kelvolliselta?

Onko tämä sinun mielestäsi asiallista vertailua?
tälläinen "dissaus" on sinun mielestäsi ok?

Minun mielestäni konsolivalmistajien ei pitäisi käyttäytyä samalla tavalla kuin fanipojat ja alkaa "dissaamaan" kilpailevaa tuotetta sivuillansa.

Jos tuo ei ole sinun mielestäsi "dissaamista"/haukkumista/propagandaa (ehkä hieman väärä sana kuvaamaan tilannetta)
niin mitä se sitten on?

edit.

Rate Your Online IQ!
Here's your chance to find out whether you're an unappreciated genius or a little light in the cranium.
Ainakin minä saan tuosta sellaisen käsityksen että PS2 pelaajia
pidetään jotenkin typerinä ja halutaan kertoa kuinka "coolia" on olla Xbox omistaja (varsinkin Liven kanssa).

Mielestäni oman konsolin hypettäminen on "ihan OK"
mutta kilpailijoiden haukkuminen omilla sivuilla on typerää fanaattista fanipoika tyylistä toimintaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
...Kauppiksen käyneenä voin sanoa että aivan normaalia. Tosin tuohan on aikalailla pirujen seinille maalausta, kuka vielä tietää miten pahasti PS2 online pelit tulevat lagimaan, tai jos vaikka saisitkin jossain pelissä pitää oman nickisi yms.
[/B]

Vai ihan kauppiksen käynyt...

Ei olekaan kyse siitä onko tuollainen mainonta 'normaalia' vaan siitä onko se fiksua ja onnistunutta, ja tekeekö se hyvää Microsoftin yrityskuvalle.

Harvemmin mainonnassa ainakin nykyän törmää samanlaiseen noin häpeilemättömästi kotiinpäin vetävään kritiikittömään suoraan vertailuun.

En ole käynyt kauppista, mutta eikö suomessa jossain ole säädetty mikä on mainonnasta hyvän tavan vastaista. Se ei tietenkään päde MS:ään eikä tähän tapaukseen, mutta vaan esimerkkinä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Casq
Onko tämä sinun mielestäsi asiallista vertailua?
tälläinen "dissaus" on sinun mielestäsi ok?

Minun mielestäni konsolivalmistajien ei pitäisi käyttäytyä samalla tavalla kuin fanipojat ja alkaa "dissaamaan" kilpailevaa tuotetta sivuillansa.

Jos tuo ei ole sinun mielestäsi dissaamista/haukkumista/propagandaa (ehkä hieman väärä sana kuvaamaan tilannetta)
niin mitä se sitten on?

Jaa-a, kenelleköhän tämä sitten oli tarkoitettu?

Mä vaikka kannan korteni kekoon:

Joo, eihän toi vertailu ole kyllä hyvästä.

Noin sanoin.

Ei siitä sitten muuta.

Jos toi häiritsee yö unia, voidaan puhua jo fanitismista.

Ja vielä kerran: En ymmärrä miksi MS laittoi tuon omalle sivustolleen, vaikka 'vitsi' olikin kyseessä...Huono huumorintaju?

Mielestäni nuo ovat vain "vitsejä" tosin huonoja sellaisia. Ollaanhan me xboxaajatkin katseltu pilakuvia xboxista jo kauan ennen konsolin julkaisua, ja vieläkin uusia kuvia ilmestyy, eikä me (ainakaan minä) suututa niistä. Tässä ainut ero on siis se että nuo jutut löytyivät www.xbox.com alta?
Mielestäni fanipoika teokset ja "viralliset" jutut on vähän eri asia.
Mun pointti onkin että konsolivalmistajien ei pitäisi alentua tälläiseen toimintaan.

No eikös kaikki automainokset ole täynnä muiden epäsuoraa dissaamista? "Osta rellu, tämä kestää" <- eli muut autot ei kestä. "uusi Opel, TM testeissä turvallisin auto" <- eli muut autot ei oo niin turvallisia, ostakaa opel yms.
Tuo on hypettämistä.
"Tämä auto on turvallisin"
Hypeä, ei mainita kilpailijoita mutta oma tuote tuodaan hyvin esille.

"Tämä auto on turvallisin auto markkinoilla mutta (tähän kilpailija)
ei osaa tehdä kunnon autoja. Älkää koskaan ostako (tähän kilpailija) ole cool ja osta meidän auto"
Ei nyt niin hirmu dissausta mutta silti.

Kauppiksen käyneenä voin sanoa että aivan normaalia. Tosin tuohan on aikalailla pirujen seinille maalausta, kuka vielä tietää miten pahasti PS2 online pelit tulevat lagimaan, tai jos vaikka saisitkin jossain pelissä pitää oman nickisi yms.
Itse käyn kauppista, ei olla vielä tuota käsitelty.

Ehkä tuli mentyä vähän soitellen sotaan tän aiheen kanssa.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
Kauppiksen käyneenä voin sanoa

Ai, että oikein kauppiksen käyneenää.... Hah... Kaupallinen tietämys huipussaan...

Ihmettelen vain ettei Inertia aloittanut tätä ketjua ;)

En, enkä aloita maailmoja ylistävään sävyyn Kauppiksen käyneenä voin sanoa...

no huhhuh.. tolla on taas tosipaljon väliä.
Muistaakseni kukaan ei sanonut yhtään mitään erään firman (sony) "If you still want Saturn your head is from uranus" mainoslauseestakaan. Ja tekee mieli miettiä kuinkahan keskeisiä firmalle ovat ne heput jotka pitävät yllä nettisivuja tai keksivät mainoslauseita -.-

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Onysablet
...Ja tekee mieli miettiä kuinkahan keskeisiä firmalle ovat ne heput jotka pitävät yllä nettisivuja tai keksivät mainoslauseita -.-

Toivottavasti ovat, sillä niillähän se imago luodaan.

Internetissä käyneenä voin sanoa, että viralliset nettisivut luulisi olevan aikaansa seuraavalle firmalle hyvinkin tärkeä tiedonjakokanava ja 'käyntikortti'.

saahan sitä toivoa, mutta väitätkö että näillä ihmisillä on mahdollisuus vaikuttaa firmassa juuri millään tavalla? Ja olihan se vertailu kyllä mauton, mutta oli siinä myös informaatiota siitä miksi xbox-live on hyvä ja toimiva palvelu.

Taitaa olla puhuttavasta puutetta, kun tikusta pitää vääntää asiaa ja suuria tunteita tuollaisesta höpöhöpöstä. Tuohan on kieli poskella tehtyä vastustajan mäiskimistä - hyvin amerikkalaista. Miksi siis näin hirveä älämölö? Reaktioiden vahvuudesta päätellen samaistuminen konsoleihin ja niiden valmistajiin on aikamoista. :rolleyes:

Japanilaiset eivät tuollaiseen tosiaan ryhdy. Sieltä saattaa taas tulla esim. seuraavaa: "(kysyttäessä PS2:n kilpailijoista)... Emme osaa sanoa. Ehkä se voisi olla kännykkä? Todellinen kilpailu on ihmisten ajasta ja kiinnostuksen pysymisestä." (Edge 70) Tuon vois tulkita aikamoiseksi kusen nousemiseksi päähän, mutta miksi vaivautua? Miksi välittää myöskään tuosta Xbox-sivusta?

Eniten tästäkin myrskystä vesilasissa kertoo se, kuka tästä(kin) eniten kohisee.

Jos mainonnan etiikka kiinnostaa, ottakaa vaikka kantaa Benettonin mainoksiin.

saahan sitä toivoa, mutta väitätkö että näillä ihmisillä on mahdollisuus vaikuttaa firmassa juuri millään tavalla? Ja olihan se vertailu kyllä mauton, mutta oli siinä myös informaatiota siitä miksi xbox-live on hyvä ja toimiva palvelu.

Kyllä markkinointi-ihmisillä on yrityksessä varsin paljon sananvaltaa, tuskin tuo minkään muun osaston keksimä tekele on.
Sitten jonkun webmasterin on paha sanoa enää mitään, mutta eihän tässä häntä mollatakaan

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Taitaa olla puhuttavasta puutetta, kun tikusta pitää vääntää asiaa ja suuria tunteita tuollaisesta höpöhöpöstä. Tuohan on kieli poskella tehtyä vastustajan mäiskimistä - hyvin amerikkalaista. Miksi siis näin hirveä älämölö? Reaktioiden vahvuudesta päätellen samaistuminen konsoleihin ja niiden valmistajiin on aikamoista...

No sun mielestä täällä (konsolisodassa) ei saisikaan keskustella eikä väitellä yhtään mistään (varsinkaan kritisoida MS:ää ja xboxia), joten ehkä olisi parasta jos pysyisit sitten poissa ja meet takaisin sinne ruusuntuoksuiseen vaahtokylpyyn:rolleyes:

Ollaan kaikki samaa mieltä, ei tapella ja rakastetaan Microsoftia, niinkö?

Benettonin mainosten vetäminen tähän vertailukohdaksi todistaa tietämättömyytesi (kaikesta).

markkinointi ihmiset..? Minä uskon että tuon on tehnyt joku yksityinen/sivun henkilökuntaan kuuluva joka on luullut olevansa hauska, sillä minun silmääni tuo näyttää vähintäänkin puoliksi huumorilla tehdyltä. Miten muuten löysit tuon sivun xbox.comista? itse en ainakaan löytänyt sitä selaamalla joten...?!? Ja viestin ydin on edelleenkin mitä väliä sillä on?

markkinointi ihmiset..? Minä uskon että tuon on tehnyt joku yksityinen/sivun henkilökuntaan kuuluva joka on luullut olevansa hauska, sillä minun silmääni tuo näyttää vähintäänkin puoliksi huumorilla tehdyltä. Miten muuten löysit tuon sivun xbox.comista? itse en ainakaan löytänyt sitä selaamalla joten...?!? Ja viestin ydin on edelleenkin mitä väliä sillä on?

Luulisi MS tasoisella firmalla silti olevan markkinointiosastolla joku joka tarkistaa jonkinlaisen seulan läpi mitä virallisille xbox sivuille laitetaan.

Mitäkö väliä sillä on?? Juuri niin, eipä mitään, tietenkään :rolleyes: (silmät menee kohta kipeiksi pyörittelystä)
Sillä on tietenkin se väli, että lukemalla tuon, joku voi siihen uskoa ja kertoo sen kaverillekkin, joka taas uskoo... kertoo.... ;)

lukemalla tuon, joku voi siihen uskoa ja kertoo sen kaverillekkin, joka taas uskoo... kertoo....

sittenhän sillä on varsin ms-myönteinen vaikutus, ainakin amerikassa... :D

mut oikeesti, te ootte niinkun
"OMG microsoftin sivuilla oli huonoa propagandaa!!!" (btw mä en löytänyt tota artikkelia laittamatta osoitetta suoraan tonne eli ei se ainakaan kovin esillä oo)

no, kai se on oma asia mikä itselle on iso asia, kaikkeen lokaan ihmiset tarttuukin sillon kun loppuu oikeet jutut -.-

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
No sun mielestä täällä (konsolisodassa) ei saisikaan keskustella eikä väitellä yhtään mistään
Hieno yleistys.... :rolleyes: Saa väitellä. Väiteltävää löytyy kyllä ihan asiastakin. Kohun nostaminen höpöhöpöstä on vain tyhmää.

ehkä olisi parasta jos pysyisit sitten poissa ja meet takaisin sinne ruusuntuoksuiseen vaahtokylpyyn:rolleyes:
Vittuilu on taitolaji. Ota mallia ja yritä uudestaan.

Ollaan kaikki samaa mieltä, ei tapella ja rakastetaan Microsoftia, niinkö?
Höpöhöpö. Jos minun juttuni menee usein Xboxin puolustamiseksi, johtuu se siitä, että se on aivan kohtuuttomasti sylkykuppina. Minulla on absoluuttista sävelkorvaa vastaava kyky huomata paskan puhuminen, tulee se sitten mistä suunnasta tahansa. Nettikeskusteluissahan se on todellinen kirous, mutta itse en tehtävääni valinnut, se valitsi minut.

Puheet Mikkisoftan rakastamisesta kertovat vain sinun puolueellisuudestasi. Kriittinen voi olla myös neutraalisti.

Benettonin mainosten vetäminen tähän vertailukohdaksi todistaa tietämättömyytesi (kaikesta).
Benetton oli irrallisena esimerkkinä mainonnasta, jonka etiikasta voisi sentään saada älykästä pohdintaa. Se ei ollut vertailukohta.

Tietämätönhän minä olenkin (kaikesta). Sitä ei tarvitse edes todistaa! Ehkä viisastun sitten kun olen sinun kunnioitettavassa iässäsi. Epäilen kyllä, minäkin kun olen kauppasurkeakoulussa. Ennuste ei siis ole hyvä.

Ylös Bottom