Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xboxin region vaihto

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja QQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

QQ

Member
Ongelmana on, että boxin entinen omistaja on survonut ensitöikseen boxiin usa-dvd kitin, jolloin region on jäänyt mun kannalta vääräksi.
Löytyykös ehdotuksia asian korjamiseksi, mod piiriä en ala asentelemaan.
 
Vastaus: Xboxin region vaihto

Markantalossa myydään iso erä 40e DVD-soittimia, muita vaihtoehtoja sulla ei ole, ellet sitten rupea tiiraamaan R1:iä Xboxillasi
 
Vastaus: Xboxin region vaihto

Tai modaat boksin. Joka tulee kalliimmaksi kuin halpis-DVD-soittimen ostaminen (jotka on ihan jees laitteita, vaikka halpoja onkin).
 
Vastaus: Xboxin region vaihto

Eikö se region vaihdu jos jälkeenpäin laitat R2 Dvd-kitin kiinni? Itsellä ei ole tuosta kyllä mitään kokemusta.
 
Vastaus: Xboxin region vaihto

Prisoner sanoi:
Eikö se region vaihdu jos jälkeenpäin laitat R2 Dvd-kitin kiinni? Itsellä ei ole tuosta kyllä mitään kokemusta.

Ei Xbox lukittuu siihen alueeseen, jonka kaukosäätimen siihen laittaa ensimmäisenä kiinni.
 
Vastaus: Xboxin region vaihto

Tonppa sanoi:
Tai modaat boksin. Joka tulee kalliimmaksi kuin halpis-DVD-soittimen ostaminen (jotka on ihan jees laitteita, vaikka halpoja onkin).

Ei modaaminen mitään maksa, sen voi nykyisin tehdä ihan softalla ilman mitään piirien asentelua.

Mutta tuollainen halpis-DVD-toistin ei kyllä sinänsä laitehankintana ole huono valinta, siitä olen samaa mieltä - varsinkin jos tarkistaa laitteen speksit ja arvostelut etukäteen, ennen kuin lataa taalerit tiskiin. Halpislaitteissakin on yllättävän suuria eroja - jotkut mallit ovat erittäin pystyviä värkkejä, jotkut taas tuskin hintansa arvoisia.
 
Vastaus: Xboxin region vaihto

Xbugs sanoi:
Ei modaaminen mitään maksa, sen voi nykyisin tehdä ihan softalla ilman mitään piirien asentelua.

Ja se peli ja muistikortti ja sen releet - jotka softa-modaus tarvitsee - ovat ilmaisia? Muistaakseni noita kortteja ei juurikaan myydä Suomessa. Halvemmaksi ja helpommaksi tulee se edellä ja ylempänä mainittu halpis-soitin.
 
Vastaus: Xboxin region vaihto

No jos tuolle linjalle lähdetään, niin eihän se Xboxin modaus tietenkään ilmaista ole, kun ensin pitää ostaa se Xbox ja siitähän rokotetaan vieläkin toistasataa ecua...

(Oman muistikorttini ostin kyllä kympillä ihan Suomesta ja sillä on ollut muutakin käyttöä. Ja jos haluaa venyttää penniä, jonkin modauksen mahdollistavista peleistä voi käytettynä ostamisen sijasta lainata vaikka kaverilta - sitähän ei tarvita enää modauksen jälkeen. Ja sen muistikortinkin voi myydä...)
 
Vastaus: Xboxin region vaihto

Xbugs sanoi:
No jos tuolle linjalle lähdetään, niin eihän se Xboxin modaus tietenkään ilmaista ole, kun ensin pitää ostaa se Xbox ja siitähän rokotetaan vieläkin toistasataa ecua...

Mille linjalle? Itse sanoit, että se on ilmaista, jonka minä sitten oikaisin, nyt sinä vedät asiaankuulumatonta "materiaalia" mukaan. Ja vaikka releet voikin myydä jälkeenpäin, on se siltikin kustantanut jonkin verran.
 
Vastaus: Xboxin region vaihto

Jos modataan softalla(hotswap) ei tarvita kuin tietokone ja tyhjä cd.
 
Vastaus: Xboxin region vaihto

Älä nyt, sitä vartenhan täytyy ostaa ruuvari, ja sähköäkin kuluu koko ajan... Kuten edellä todettiin, modaaminen kerta kaikkiaan ei voi olla ilmaista... :p
 
Vastaus: Xboxin region vaihto

Xbugs sanoi:
Älä nyt, sitä vartenhan täytyy ostaa ruuvari, ja sähköäkin kuluu koko ajan... Kuten edellä todettiin, modaaminen kerta kaikkiaan ei voi olla ilmaista... :p

Kyllä voi olla. Tekee kaiken kaverin luona. hahahahaah
 
Vastaus: Xboxin region vaihto

Dr Evil sanoi:
Ei Xbox lukittuu siihen alueeseen, jonka kaukosäätimen siihen laittaa ensimmäisenä kiinni.

'Se Xbox mitään lukitu.
Jos sinulla on R1 ja R2 dvd kit, swappaamalla noita keskenään regioni vaihtuu. Ehkä virtojen katkaisu vaihdon välissä on asiallista, ettei konsoli hämmenny. :p

Tai sitten vaihtoehtona on ostaa yksi dvd kit ebaysta. Toimittavat suoraan Hong Kongista (Siitä oikeasta) vajaalla 10:llä punnalla kotio saakka. Sisältää pikku switchin, josta regionin vaihto käy näppärästi.
Käytän ja suosittelen.
 
Vastaus: Xboxin region vaihto

Juakko71 sanoi:
'Se Xbox mitään lukitu.
Jos sinulla on R1 ja R2 dvd kit, swappaamalla noita keskenään regioni vaihtuu. Ehkä virtojen katkaisu vaihdon välissä on asiallista, ettei konsoli hämmenny. :p

Jaaha no tuo on uutta tietoa ja en varmasti ole ainoa, ketä on tässä uskossa ollut, tuosta tiedosta olisi ollut hyötyä hieman aikaisemmin:). Pystytkö vielä heittämään jonkin linkin josta voisin asian todeta, vaikken sanaasi epäilekään. Tosiaan yleinen käsitys aiheesta on se, että Xbox lukitsee sen regionin pysyvästi.
 
Vastaus: Xboxin region vaihto

Mitään FAQ-sivua en nyt osaa osoittaa.
Olen tuon nyt itse kokeillut, että siinä FAQ:ia. Laitoin ko. dvd kitin sisään 2-region asetuksilla ja 2-region levyn sisään. -toimii-
Kokeilin virrankatkaisun jälkeen 1-asetuksella saman 1-region levyllä. -toimii-
Ja sitten kokeilin taas 2-region levyä 1-region asetuksella jolloin Xbox ilmoitti tylysti, että levy on väärää regionia ja minun mitä pikimmiten pitäisi korjata asia poistamalla dvd sisuksista.
Xboxini ei ole modattu.

Ostin tältä hemmolta: http://cgi.ebay.co.uk/XBOX-DVD-Movies-Remote-Controller-Brand-New-XB-820_W0QQitemZ320017157929QQihZ011QQcategoryZ68262QQrdZ1QQcmdZViewItem
Laatu mielestäni lyhyehköllä kokeilemisella hyvinkin samaa luokkaa kuin originaali. (Muistikuva vuodelta 2002)

ebay.co.uk:ssa hakusanani xbox accessories-osastolla oli niinkin vaikea kuin "remote" :o
 
Vastaus: Xboxin region vaihto

Juakko71 sanoi:
Mitään FAQ-sivua en nyt osaa osoittaa.
Olen tuon nyt itse kokeillut, että siinä FAQ:ia. Laitoin ko. dvd kitin sisään 2-region asetuksilla ja 2-region levyn sisään. -toimii-
Kokeilin virrankatkaisun jälkeen 1-asetuksella saman 1-region levyllä. -toimii-
Ja sitten kokeilin taas 2-region levyä 1-region asetuksella jolloin Xbox ilmoitti tylysti, että levy on väärää regionia ja minun mitä pikimmiten pitäisi korjata asia poistamalla dvd sisuksista.
Xboxini ei ole modattu.

Ostin tältä hemmolta: http://cgi.ebay.co.uk/XBOX-DVD-Movies-Remote-Controller-Brand-New-XB-820_W0QQitemZ320017157929QQihZ011QQcategoryZ68262QQrdZ1QQcmdZViewItem
Laatu mielestäni lyhyehköllä kokeilemisella hyvinkin samaa luokkaa kuin originaali. (Muistikuva vuodelta 2002)

ebay.co.uk:ssa hakusanani xbox accessories-osastolla oli niinkin vaikea kuin "remote" :o

No ei se vielä mitään todista, että se onnistuu tuolla kyseessä olevalla muutellulla kaukosäätimellä. Haluaisin jotain todisteita, että regionin vaihto onnistuu MS:n virallisilla ohjaimilla.
 
Vastaus: Xboxin region vaihto

Olet toki oikeassa.
Minulla ei ole varmaa tietoa Microsoftin originaalikaukarista.Ehkä tuossa kohtaa innostuin hieman liikaa. Saattahan olla että jos asentaisin virallisen donglen ohjainporttiin, boxi lukittuisi ko. regioniin. Pitänee varoa Microsoftin kitin tunkeutumista "neitseelliseen" konsoliini. :D
(riski edellä mainittuun lienee minimaalinen) :rolleyes:

Noh, peräännyn nyt siten, että sanon ostamani kaukarikitin toimivan "region free" minun konsolissani.
 
Ylös Bottom