Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

xboxini lähti Saksaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulfast
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kysympä nyt vähän tästä gigantin lisä takuusta, kun tuli itsekkin se otettua silloin reilu vuosi sitten. Eli boxissani on tuo Thompsonin asema ja sen mukanaan tuomat luku ongelmat.

Pitääkö minun viedä kaikki boxin mukana tulleet johdot, sekä ohjain keskusyksikön lisäksi? Vai riittääkö pelkkä konsoli, ilman johtoja? Ja saako tuolla lisä takuulla uuden laitteen tilalle, vai laittaako ne tuon koneen huoltoon. Itse käsitin että saisin uuden, mutta onko todella näin?

Vai olisko parempi soittaa Microsoftille, silloin varmaan tallennukset säilyis?

Käsittääkseni kaikissa kaupoissa on samanlainen politiikkaa, näissä huoloto/takuu asioissa. Eli kauppa/liike vastaa heidän myöntämänsä takuun ajan kyseisestä tuotteesta. Eli esim. Anttilasta ostettu Xbox huolletaan 1 vuoden ajan liikkeen kautta. Tämähän on se normaali käytäntö. 2:sen vuoden aikana huolto tapahtuu suoraan Microsoftille. Xbollihan on siis 2 vuoden takuu, suoraan Microsoftille. (tämä sääntö taitaa olla joitain EU -juttuja.)

Tässä tapauksessa, kun sinulla on se Gigantin "immu" -vakuutus, niin liikkeen tulee vastata siitä sen sovitun ajan. Mutta, kyllä sä voit sinne Microsoftilleki sen lähetää! Sinne ku soitat ni ne ei edes pyydä takuulappuja, ne näkee siitä valmistus ajankohdasta sun konsolin todennäköisen ostoajankohdan, ja näin ollen sun takuuajan. Mun käsitys on se, että jos hoidat huollon suoraan microsoftille, se tapahtu paljo nopeemmin. Liikkeeseen ku sen viet, ni siinä on heti lisää välikäsiä sitä lähettämäsä. Mutta toisaalta liikkeet voi helpommin antaa sulle uuden konsolin tilalle. Tällöin ku asioit liikkeeseen suoraan, laita laatikkoon kaikki osat mukaan, mitä siinä oli ku ostit sen. Sillo saattaa olla parhaimmat mahikset saada uus tilalle.
Microsoftille ku lähetin huoltoon, ni ne sano ettei tarvii laittaa mitään muuta pakettiin ku itte konsoli.

Parempi on varmaan ku soitat giganttiin ja kysyt, että mitä pitää tuoda mukana ku tuot sen niille. Jos pelkäät, että menetät tallennuksesi huollon yhteydessä, käy ostaa semmonen muistipalikka, ja siirrä ne seivit sinne ennen huoltoon lähetystä. tietty sinne ei mahdu mitään muuta ku ne pelitallenteet, musaa sinne on turha ruveta tälläämään. Mä tein näin. Mut ekalla huoltokerralla ne oli saanu pidettyä ne tallenteet sisässä. Mulle on ny vaan tärkeempää, et ne sais sen ny vaan korjattua. Tällä viikolla varmaan tulee jo takas.

Pieni vinkki vielä. Ku ekalla kerralla asioitte Microsoftin kanssa, saatte sen kuljetuspaketin kotia. Säilyttäkää tämä myöhempää käyttöä varten. Microsoft ei laita enää toistakertaa tyhjää laatikkoa tulemaan. Pitää ite vastata paketoinnista, kun on ekan option käyttäny.

Nyt on huoltoon soitettu, mutta puutelisen kielipään takia jäi muutama epäkohta johon toivon selvennystä, tämän operaation kokeneelta.

Eli minulle on siis käsittääkseni tulossa tyhjä laatikko, johon sitten laitan boxini ja laitan sen menemään sillä etiä päin? Tarviikos sille muuta tehdä? Pitääko konsoli laittaa myös sen mukanatulleeseen alkuperäiseen laatikkoon, vai pelkästään siihen lähetettyyn laatikkoon?
Ja tuleekos se jonkin kuriiripalvelun kautta, vaiko ihan perinteisesti postissa? En ole koskaan minkään kuriirin kanssa ollut tekemisissä, enkä oikein tiedä kuinka ne täällä peltojen keskellä toimivat, vai toimivatko ollenkaan. Vai toimittaako ne sen sitten postissa tänne asti?

Mulla jäi puhelun loppuosa aika hämäräksi, joten selittäkää kuinka toimin kun se laatikko saapuu. Ja mitäs sillä numerolla tehdään jonka sieltä sain?

UPS -lähettipalvelu tuo sinulle tyhjän, ihan tavallisen, pahvilaatikon. Siellä on sisällä mm. pakkausohjeet ja tarvittavat romppeet,
sekä ohjeet paketoimiseen ja UPS -palvelun puhelin numero, johon soitat kun haluat, että Xboxiasi tullaan hakemaan.

Jos ongelmanasi on pelkästään DVD-asema, mitään muuta ei tarvitse laittaa pakettiin kuin konsoli (katso kuitenkin mukana tulevat ohjeet).
Alkuperäistä pakettia ei laiteta menemään, pelkästään siinä, mikä sinulle tuodaan.

UPS- palvelu siis tuo tyhjän laatikon, hakee xboxis lähetettäväksi ja tuo sen sinulle huollosta, jokakerta kotiovelle.
UPS:n kuljetus ajat on "työaikana", eli kuljetukset loppuu n. klo 16.00 paikkeilla.
Jos et ole ollut kotona, ne jätää lapun, josta käy ilmi mitä ollaan yritetty tuoda ja milloin.

Paketin vastaan otto vaatii aina vastaanottajan kuittauksen, eli ne ei jätä pakettia kellekään muulle kuin sinulle. Jos asut syrjemmällä,
sinulle voidaan soittaa aina ennen toimitusta, jotteivat ne tee turhaa reissua. Jos käy niin huonosti, ettet ole ikinä kotona,
ota selvää missä on lähin UPS:n varasto, sieltä oi tavarat noutaa kanssa. Valtakirjalla tietty voit valtuuttaa muita ottamaan tavarat vastaan.

Sillä saamallasi numerolla voi mm. seurata pakettisi liikettä, soittamalla samaiseen Microsoftin huoltoon.
Samalla se on "viitenumero", jolla sun asia löydetään, jos jotain sattuu. Eli pidä se tallessa. UPS-lavelulta saat tosin varsinaisen ups-palvelun seurantanumeron.
Sillä voit seurata mm. netin välityksellä, missäpäin maailmaa boxisi seilaa.

Homman pitäisi olla aika yksinkertainen. Sulle tuodaan paketti, johon paketoit ohjeiden mukaan Xboxisi.
Soitat paketin mukana tulleeseen UPS -numeroon, ja ne tulevat sen sinulta hakemaan (voit ilm. sopia ajankohdan). N. 2-3 viikon kuluttua UPS tuo sinulle Xboxin takaisin kotiin.
Saat myös sähköpostia microsoftilta pakettisi edistymisestä.

Vieraile UPS:n nettisivuilla, siltä löydät tietoo palvelusta. www.ups.com

Toivottavasti asia selveni.

Ja Microsoft sitten hoitaa kaikki kulut? Noh, toivottavasti ne soittaa, sillä olen päivät koulussa ja jos Oulussa on lähin ups, niin tuskimpa ne turhan takia tekee 200km mutkaa. Varmaankin voin antaa boxini suoraan lähetille kun se tuo sen tyhjän laatikon, niin ei montaa mutkaa tarvi tehdä. Kiitoksia vastaukesta, jospa kaikki menis hyvin.

Joo, toivotaan että soittelevat. "Pohjoisin" UPS näyttäis olevan Tampereella! Kait niillä joitain alihankkijoita on...?

Jos eivät soita ni sit kandee ootella sitä lappua minkä jättävät. Tämän perusteella soitat sitte UPS:lle ja sovit kuljetusajoista. Paketoimiseen menee tovi, mutta varmaan odottelevat kun vaan ilmaiset asian. Sinulle tästä touhusta ei siis koidu kustannuksia, puhelinnumerotkin joihin joudut soittamaan, ovat ilmaisia.

Minun Xboxissa saivat huollossa säilytettyä pelitallenteet kovalevyllä, mutta tein silti "kopiot" erilliselle muistikortille. Varmuus kaikessa...

Palvelu kyllä kuullostaa ja vaikuttaa todella vaivattomalta ja sujuvalta, mutta ei se sitä minun kohdalla ollut. Itse asun aika lähellä yhtä UPS -toimipistettä. Enkä juuri koskaan ole kotona "työaikaan", joten aina vaan lappu oli postiluukusta tiputettu. Koskaan ei soitettu. Käytännössä jouduin siis itse kaikki kuljetukset hoitamaan kodin ja UPS:n välilä... Pieniä kustannuksia minulle siis kertyi.

Jahas, soitin juuri UPS:n palveluun, mutta sieltä sanottiin, ettei minulle ole tulossa mitään tyhjää laatikkoa. Rahtikirjan ne lähetti postissa mulle. Minun pitää kuulemma hommata itse se tyhjä laatikko, johon sitten boxini paketoin. Eikos Ms:n pitänyt lähettää mulle se tyhjälaatikko johon sen laitan? Tai näin olen ainakin Pasodoblen jutuista lukenut.

Ehkä ne haluaa että käytät sitä laatikkoa missä sen ostit. Luulisin että ne kysyvät ensin onko se ostolaatikko tallella ja jos ei ole, lähettävät uuden. Ehkä ne sinun kohdallasi unohtivat kysyä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Grez
Ehkä ne haluaa että käytät sitä laatikkoa missä sen ostit. Luulisin että ne kysyvät ensin onko se ostolaatikko tallella ja jos ei ole, lähettävät uuden. Ehkä ne sinun kohdallasi unohtivat kysyä.

Otin sitten taas rohkeasti luurin korvaan ja soitin jälleen Ms:lle sössöttäen sinne jotain englannin tapaista. Ja mitään laatikkoa sieltä ei ole tulossa. Noh, löytyypä multa tuo orginaali laatikko, joten pistämpä sen siinä menemään. Korjasimpa samalla väärän osoitteen, nimi jäi vieläkin vääräksi, mutta mitäpä ne sillä loppujen lopuksi tekee.

Saatoihan ne tuota laatikoa kysyäkkin, mutta en tietysti huonolla englannilla sitä älynnyt. Orginaali boxi, varmaan tarkoitti tuota, eikä modaamatonta Xboxia. :D

Vai eivät laatikkoa laittaneet.

Minusta huoltopuhelimessa toimittiin niin "rutinoituneen" oloisesti, että oletin saman kohtelun olevan myös muilla Boxinsa huoltoon lähettäneillä. Siksi luulin että kaikki saavat tyhjänkuljetuspaketin ekalla kerralla.

Minulla eivät siis kyselleet olemassaolvasta laatikosta ekalla kerralla mitään. Sanoivat vain, että "voit odottaa kuljetuslaatikon saapumista lähipäivinä". Vasta toisella huoltokerralla sanoivat, etteivät enää tyhjiä laatiokkoja lähettele.

Syynä saattaa myös olla Microsoftin ns. "politiikan" muutos näissä huoltojutuissa.

Kai UPS sulta Slash80 sen paketin saavat kuitenkin noudettua? Ettei itse tarvitse lähteä viemään / noutamaan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pasodoble
Kai UPS sulta Slash80 sen paketin saavat kuitenkin noudettua? Ettei itse tarvitse lähteä viemään / noutamaan.

Just tilasin noudon huomiseksi, ihan kotoa tulevat sen hakemaan. Täälläpäin jokin toinen firma hoitaa nuo UPS:n lähetykset, UPS:lle.

Xboxi lähti huoltoon 13.11 ja tänään 26.11 tuli takaisin. Posti hoiti lähetyksen UPS:n ja kodin välillä, tämä tiedoksi muillekin maajusseille.

Ja mikä tärkeintä, boxi oli todellakin huollettu. Dvd-aseman olivat vaihtaneet. Entinen Thompson vaihtui Philipsin asemaan. Pikaisen CMR04:lla tehdyn testin mukaan hyvin tuntui toimivan. Peli lähti ensimäisellä yrittämällä päälle, ennen siihen vaadittiin n.5 kertaa.

Erityis kiitokset Pasodoble, joka jaksoi vastailla minun tyhmiin kysymyksiin. :)

Vähän tietoo UPS:n toiminnasta. Eli itse toimin UPS:n lähettinä ja xboxeja on tullu kuskailtua suuntaan jos toiseenkin. Yksityisille olen aina vienyt ensin tyhjän laatikon, joten ihmettelen miksei tässä yhdessä tapauksessa ole laatikkoa lähetetty. Gigantista lähtevät xboxit on aina pakattu johonkin vanhaan pahvilaatikkoon ja minun mielestäni xboxi ei ole turvassa kyseisessä laatikossa. Lähetykset kulkevat muistaakseni Standard-muodossa (en ole kuitenkaan ihan varma) eli maita pitkin rekalla. Matka Saksaan kestää siis n. 2-3 päivää (Jos Express-muodossa niin tavara on perillä seuraavana päivänä). UPS:n toimistolta soitetaan kun paketti on saapunut ja sovitaan mahdollisista toimitusajoista. Alihankkijoiden toimintatavoista en tiedä. Ja jakoajat eivät lopu 16.00 vaan myös iltajaoista (17.00-19.00) voidaan sopia. Näin ainakin Tampereella...

Pistänpä omia kokemuksia.

Eli puolitoistavuotta vanhan boxini dvd-asema kieltäytyi yhteistoiminnasta tiettyjen pelien kanssa jokin aika sitten.
Koska en tiennyt että Microsoft oli jatkanut boxien takuuta kahteen vuoteen, ostin uuden
koska arvelin korjauttamisen omaan laskuun tulevan liian kalliiksi (suhteessa uuden hintaan).Täällä olleiden
tietojen perusteella varmistin takuuasian ja
raahasin boxini liikkeeseen josta sen olin ostanut.
En soittanut palvelunumeroon, koska suomalaisena haluan saadasuomenkielistä palvelua
- tämä on jyrkkä periaate, josta en luovu.

Liikkeen myyjä oli aluksi hieman hapan, hän oletti takuun olevan
vain sen normaalin vuoden, mutta soitto maahantuojalle selvitti
asian. Vein boxini viime viikon torstaina eli 20.11 ja tänään 27.11
tuli soitto, että voin hakea sen, eli huoltosessio oli kestänyt tasan
viikon. Hain sen äsken ja kun purin sen laatikosta sieltä paljastui
tuliterä Xbox, ei se alkuperäinen eikä mikään vanha korjattu,
valmistuspäivämäärä näytää olevan 10.10.2003. Ja da-daa, siinä
on Samsungin dvd-asema.

Eli näiden omien kokemuksieni perusteella suosittelen jokaisen
xboxin huoltoa tarvitsevan viemään koneensa ensisijaisesti ostoliikkeeseen,
joka lähettää sen Toptronicsille, joka puolestaan lähettää sinulle uuden boxin.
Näin homma toimii myyjän mukaan.

Mitä jäi käteen tästä kaikesta? Omistan nyt kaksi uutta Xboxia,
mutta se ei haittaa, kyllä molemmille käyttöä löytyy - itse asiassa
toisen boxin hankinta olikin mielessä. Ainut valituksen aihe on
huoltoon menneen boxin mukana kadonneet n. 10 tuntia SW:
Kotoria, sen jäkyttävän suuria tallennuksia ei pysty muistikortilla
pelastamaan (jostain syystä Kotorin alusta aloittaminen vähän
tökkii nyt).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Azathoth
Mitä jäi käteen tästä kaikesta? Omistan nyt kaksi uutta Xboxia,
mutta se ei haittaa, kyllä molemmille käyttöä löytyy - itse asiassa
toisen boxin hankinta olikin mielessä. Ainut valituksen aihe on
huoltoon menneen boxin mukana kadonneet n. 10 tuntia SW:
Kotoria, sen jäkyttävän suuria tallennuksia ei pysty muistikortilla
pelastamaan (jostain syystä Kotorin alusta aloittaminen vähän
tökkii nyt).
Kyllä mun KOTOR savet mahtuu ihan hyvin (128 megan) muistikortille.

Xboxini on alkanut reistailemaan, se ei enää lue joitain peli-levyjä hyvin, esim. Mechassaultin joka on lähes virheettömässä kunnossa joutuu käynnistämään n. 5 kertaa ennen kuin pääset itse peliin asti, ja silloinkin äänet saattavat kadota tai peli tiltata.

Eli miten saisin Xlaatikkoni tohtorille? Ostin koneen verkkokaupasta ja vuoden takuuaikani on mennyt umpeen viime kuussa. Soitanko verkkokauppaan?
Onko jotain paikkoja jonne sen voisi lähettää korjattavaksi?
ja paljonko tämä suunnilleen maksaa...

-Kiitos vastauksista.

Alkajaiseksi: Xboxissa on 2 vuoden takuu.

Ja edellisiä viesteistä käy ilmi, että jos hoitaa jhuollot ostoliikkeen kautta saa mitä todennäköisemmin uuden xboxin viallisen tilalle.

Koeta vaatia verkkokauppaa lähettämään se huoltoon, koska sen takuu on edelleen voimassa. Vaikkakin olen erimieltä tästä 2 vuoden takuusta suoraan liikkeeseen, saattavat sen lähettää. Eli mun käsitys on että liike vastaa laitteesta sen vuoden ja sen jälkeen vuoden laitteesta vastaa microsoft. Jos verkkokaupasta ei suostuta lähettämään, ni sitte soitto Xbox tukeen.
Painosta kuitenkin ensin sitä verkkokauppaa!

Älä siis huollata itse xboxiasi missään. Olet takuun piirissä.

Tossa tuli mukana tommonen "Verkkokauppa.com Palautus- ja Takuukorjauslomake" jossa kysytään kaikenlaista takuusta ja ostopäivästä ja viasta ynm.

Meinaatko että pitäisi ensin hiillostaa niitä kyselemällä jutusta vaikka sähköpostilla. Vai lähettää heti Xbox heille ostokuitin ja tuon ylläolevan lomakkeen kera?
Kyselen varmuudeksi sillä postimaksu on varmasti aikamoinen + boksi pitää pakata alkuperäiseen pakkaukseen ja laittaa vähintään 5cm pehmustetta ympärille :(.

Joo, sinänsä vaikea juttu.

Microsoftin kautta kun huollon hoitaa niin mitään kuluja ei pitäisi päästä muodostumaan. Tämä verkkokauppa onkin sitten eriasia. Taitaa olla vaan Espoossa niiden "piste" jossa viosi asioida henkilökohtaisesti.

Kysy ensin, vaikka sähköpostilla. Mieluummin soita (jos niille voi) ja sano että Xboxin takuu on 2 vuotta. Jos sanovat vastaan niin pyydä heitä soittamaan Xboxin maahantuojalle varmistaakseen asian. Jos mitenkään et saa xboxias huoltoon verkkokaupan kautta, suosittelen sitten ottamaan yhteyttä Microsoftille.

En suosittele että rupeat itse lähettelemään noin vain konettas. Virallisesta huollosta saat laatikon, jossa se sitten kuljetetaan eestaas. Ja onhan tossa UPS-palvelussa jonkinmoiset kuljetustakuutkin, jos jotain pääsee sattumaan.

Ota siis ensin yhteyttä verkkokauppaan. Puhelimitse tapahtuva "hiillostus" on aina tehokkaampaa. Kyllä sä saat konees huollettua.

Ylös Bottom