Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xboxisi tarina

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Halottaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Halottaja

New Member
Elikkäs laittakaa tänne tarinoita, miten Xboxisi tuli sinulle. Minulla oli vähän ongelmia aluksi, mutta sainhan Boxin toimimaan.
Itselläni meni seuraavasti:

Pelasin eka kertaa Xboxilla kaverillani, ajattelin näin: "Vähänkö hyvä pelikone, taidanpa ostaa itsekkin! Nääs nääs..." Pelasin kaverillani pari kertaa ja seuraavalla viikolla Xbox oli meillä. Olin aivan tohkeissani ja pistein johdot, kaapelit sun muut seinään. Ajattelin "Nyt se tapahtuu!" Laitan Halon konsoliin ja...----Pelin päällemeno aika ----...Hemmetti se ei lähde päälle! Kokeilin monta kertaa kokeilin peliä. Turhaan... Rikki oli. No eikun vaihtamaan... Päivän päästä se oli taas kotona. Jos se nyt toimisi ja laitoin levyn sisään... Jesh! Toimii. Siinä sitten pelailin ja pelailen vieläkin. :cool:
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Kävin kaupassa ja huomasin tarjouksen Xbox+2 ohjainta+Rallisport Challenge. --> kassalle :D
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Olin pelaillut pari kertaa kaverin luona, mutta en Haloa (kaveri ei omista omaa halkoa vieläkään..ihme). Luin Pelit-lehdestä Halon arvostelun ja rupesi kiinnostamaan kovastikkin. Oltiin sitten lomalla ja käväisin Anttilassa miettimässä pitäisikö ostaa jo nyt vaikka peliloota maksoi vielä 325e. Ukko sitten hoputti siinä että osta jos ostat..ja niinhän se tuli sitten rippirahoilla ostettua.. Yksi asia vaan kaduttaa näin jälkeenpäin, laatikon hinta tippui aika äkkiä siitä 250 euroon. Ei pidä hoputtaa toisia tekemään ostopäätöstä niin äkkiä :p
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Ensimmäinen Xbox: Huomasin 2002 kesken työpäivän että ensimmäinen palkka oli napsahtanut tililleni. Siitä sitten kauppaan, kantoon xbox+halo+pgr2+lisäohjain ja kaikki yhdessä julmetun isossa muovikassissa kohti kotia. Loppupalkka menikin muuten uuden telkkarin hankintaan. Kyseinen päivä oli vapunaatto, ja sinä päivänä ei ehtinyt ottaa koko konetta edes paketista kun piti jo jatkaa matkaa. Seuraavana päivänä sitten koko päivä pelaamista pää kipeänä, ja minut oli myyty :)

Toinen Xbox: Ensimmäisen koneeni alettua osoittaa intin aikana hajoamisen merkkejä (pari maan painovoimasta aiheutunutta äkillistä kosketusta maanpinnan kanssa liikaa) aloin katselemaan Crystal-boxin perään. Tilaus NetAnttilaan ja kone tuli postissa. Kone tuli keväällä ja osamaksuja hoitelen vieläkin. Eipä tarvii montaa kymmentä euroa kuukaudessa maksaa.
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Mie sain oman boxini viimekesänä, kun tyttöystäväni oli ostanut minulle lahjaksi sen vihreän limited edition boxin. Olin vanhempieni luona ja kun tulin asunnolleni niin siellähän se oli! Xbox pussi jossa sisällä limited edition box. Voipi johtua siitä tuo boxin osto että kuolasin morrowindiä niihin aikoihin että voi kun tuon sais xboxille, oispa mahtava. :D

Kiitokset vaan tyttöystävälleni, tai no nykyiselle avovaimolleni ;).
 
Vastaus: Xboxisi tarina

KFinnberg sanoi:
Mie sain oman boxini viimekesänä, kun tyttöystäväni oli ostanut minulle lahjaksi sen vihreän limited edition boxin. Olin vanhempieni luona ja kun tulin asunnolleni niin siellähän se oli! Xbox pussi jossa sisällä limited edition box. Voipi johtua siitä tuo boxin osto että kuolasin morrowindiä niihin aikoihin että voi kun tuon sais xboxille, oispa mahtava. :D

Kiitokset vaan tyttöystävälleni, tai no nykyiselle avovaimolleni ;).

Vitsi olispa mullaki tollanen muija, mulla sanoo oma että "Mitään peleihin liittyvää sitten en osta synttärilahjaks!" kuulemma pelaan muutenkin liikaa ni se ei tue mun harrastusta... sikamaista ;)
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Omistin suorastaan upean 450Mhz Pena, Voodoo 3 3000, 128 RAM tietokoneen. Tietokoneelle tuli aina välillä mielenkiintoisia pelejä, mutta aina olivat laitevaatimukset liian korkeat.

Veli kyrpiintyi hieman minua ennen, ja hankki omansa koneen tilalle sen hetken huippukoneen (pärjää vieläkin oikein hyvin, joskin Doom 3:sta ei enää kovin maittavasti pyörittänyt), maksoi sen kaivelemalla kesällä yhden ojan pihalle ja muulla vähän isommalla kotityöllä.

Noh, kävihän sitä veljeä kateeksi, ja olihan minunkin saatava jokin palkka työstäni. Tietokone ei enää kiinnostanut pätkääkään, koska pelit eivät innostaneet ja tiesin, että muutaman vuoden päästä olisi kuitenkin koneen rauta liian vanhaa. Sitten tulikin se suuren suuri kymysys... Minkä konsolin ostaisi?

Pidin aluksi Xboxin avauspelejä surkeana, GC kiinnosti ehkä eniten ja Pleikkarin pelit eivät olleet koskaan innostaneetkaan. Kamppailu oli kovaa, kunnes sitten päätin kuitenkin ostaa Xboxin, kun sen tulevat pelit kuulostivat sen verran hyviltä. PC Superstoreen ostamaan Xbox, yksi iso ohjain ja Halo. Niillä pärjättiin loistavasti muutamat ekat viikot. :) Nyt on Xbox omistettu n. 2 ja ½ vuotta, enkä kadu yhtään ostoa. Kerran kävi Xbox huollossa, mutta sen jälkeen on toiminut suht hyvin.

Hieman on jäänyt harmittamaan, etten omista GameCubea, mutta eihän kaikkea hyvää voi saada...
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Omani sain jouluna 2002. Mukana tuli Jet Set Radio Future ja Sega GT 2002, eli bundlehan se oli. Minulla ei ollut silloin vielä mitään uusimman sukupolven pelikonsolia ja aluksi ajattelin Gamecubea, mutta Xboxiin päädyin ja yksi monesta syystä oli Xboxin DVD-soitin, sekä mielenkiintoiset pelit (toki niitä muiltakin alustoilta löytyi myös).
 
No minä olin odottanut omaa Boxiani 3 vkk ja koska en ole hirveän varakas huomasin etten sitten saisikaan omaa Boxiani samana päivänä kun se tuli myyntiin.

Olin valmiina pillittämään mutta pelasin N64 suruni pois noin 5,5 viikoa sen jälkeen kaverini tiesi paikan mistä saada halvalla boxin, tietenkin annoin kaverille sen rahan mitä tarvitsi ja samana päivänä noin 3 tuntia myöhemmin hän tuli ovelleni minun boxini kanssa surukseni huomasin että siinä tuli vain box, tavittavat piuhat ja ohjain.

Taas olin valmiina lakomaan päitä poikki tallensin ajan tappamiseksi musiikkia boxilleni ja kuuntelin suruissani noin 1 vkk sen jälkeen kävin ostamassa Halo:n minun lempi pelini jota pelaan vielä tänäkin päivänä.

Pelasin Haloa vähän yli 20 tuntia putkeen koska olin odottanut sitä niin kauan ehdin sen vetää läpi kumminkin alle 5 tunnissa normal vaikeus tasolla ja aloin pelaamaan Heroic vaikeustasolla ja pääsin Libary tasolle seuraavana päivänä pelasin loput vaikeustasot läpi (joita oli jäljellä vain legendary).

Päätin koittaa peliä Helpoimmalla ja kun olin jossain paikassa Keyes maassa iso veljeni Haba (netissä tunnettu nimellä Hablas-) tuli ovest oman ohjaimensa kanssa.

Sitten alkoi hirveä Halo mättö.
Olen Haban kanssa pelanut peli yli 200 kertaa eikä tämä ole mitään BS juttua mitä luulisit, koska emme ole hirveän varakkaita ei muita pelejä hirveästi voi ostaa ja Halo on niin hyvä peli että sitä jaksaa vetää läpi yksinkin koska siinä melkein aina näkee jotain uutta.

Olen ollut Halo lomalla 4 kk koska olen pelannut Diablo 2 ja Wolfenstein: Enemy territoryä.

Ja siinä on minun X-Box tarina. :o
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Tänä vuonna (maalsikuu) tilasin Xboxin Hobby Hallista Halo+ Midtown Maddness3 + Dead or Alive 3 + ohjain.
No kun kävin hakemassa boxini ja aloin asentaa sitä. Muistan kun pikkubroidin tuli ärsyttävästi kyylää kun mä sitä kokosin. :mad: .
Kun olin asentanut sen, menin vielä kuselle jännittää. Tulin veeceestä, ja painoin Boxin "open" nappia. JESSS! mä huusin kun Samsungin asema kiilteli siinä!
Halo oli uskomaton peli, ja on edelleen :rolleyes:
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Hankin äxboksin pakonsanelemana hetkeä ennen Counter-Striken ilmestymistä sille. Pettymys oli suuri kun havaitsi ensimmäisten minuuttien aikana ettei tästä (pelistä) ollut mihinkään. Myöhemmin onneksi PGR 2, Links, RS3 ja Bättlefrontti palkisivat sen verran ettei boksi lähtenyt vaihtoon samantien. Luulen tai arvaan, että se paras kokemus on vielä edessä ja veikkaisin sen ajankohdaksi jotain 11.11.2004 :)
 
Vastaus: Xboxisi tarina

No olin kaverilla pelaamassa Xboxia ja sitte aattelin, että jos ostas jonku konsolin. Ekana olin ostamasa PS2:sta, mutta sitte päädyin Xboxin
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Ajattelin hankkia konsolin, koska oma PC on jo niin muinainen ettei sillä toimi mikään uusi peli. Lisäksi olin kyllästynyt PC puolella olevaan päivitys tahtiin. Pitkään harkitsin Gamecuben ja Xboxin välillä. PS2 ei ollut vaihtoehto minulle. Olin jo lähes varmasti hankkimassa Gamecubea kunnes tulin vielä toisiin ajatuksiin. Xbox veti pisteet kotiin DVD-ominaisuudellaan (ja parhailla tehoilla) En omistanut vielä tuolloin mitään muuta DVD-laitetta. Rahatilanne oli sellainen, ettei ollut varaa maksaa laitetta kerralla, joten eikun Netanttilaan tilaus ja pian olisikin paketti postissa. Paketti kotiin ja JSRF bundle koneeseen. Aikansa tuota Jet Settiä kerkesi pelaamaan ennen kuin sai hankittua muita pelejä. Gamecube olisi kyllä vieläkin kiinnostava laite, mutta se taitaa jäädä vielä hamaan tulevaisuuteen.
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Koko laite oli varsinainen kammotus mulle, kunnes tekivät ohjaimesta pienemmän ja myyntiin tuli se vihreä special-versio. Vasta noiden houkutusten jälkeen siirtyi mun rahat Micro$oftin kukkaroon.
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Ensin tein pari turhaa reissua Giganttiin, kummallakaan kerralla ei ollut boxeja kaupassa. Sitten kun siellä oli boxeja tietenkin ostin sen, mutta kotona huomasin ettei se ollutkaan se Halo-bundle mikä piti ostaa, kaiken kruunasi vielä Thomsonin asema. Vein boxin kauppaan ilman mitään suurempia kyselyitä. Sitten kävin ostamssa Citymarketista PGR2&Topspin-bundlen ja olen nyt boxin ylpeä omistaja (Philipsin asema). :rolleyes:
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Taisi olla lokakuu 2002... Olin jo pitkään katsellut Xboxin perään :eek: kun PS2 ei jostain syystä kiinnostanut vaikka pleikkarilla olin pelannut ala-astenaperosta lähtien. GameCubesta ei ollut tietoakaan. Isin kanssa käytiin sitten 'boxi hakemassa Gigantista, otettiin samalla kolmen vuoden takuu, onneksi koska koneessa on Thomsonin asema.. Ei ole vielä kuitenkaan lahonnut. Ensimmäiseksi peliksi tottakai Halo.

Muistan vieläkin sen innon kun kotona isän ja siskon kanssa avattiin Xboxin pakkaus ja iso musta laatikko paljastui muovien keskeltä. Ei muuta kun äkkiä telkkariin kiinni ja pienten alkuvaikeuksien jälkeen saatiin kuvakin näkymään. Olin täysin myyty kun ensi kertaa näin Xboxin vihertävät alkuvalikot jotka lämäsivät pleikkarin askeettisuuden vege samalla sekunnilla.

Ensikosketus pelaamiseen: ohjain tuntui heti kättelyssä 100% hyvältä isoille kämmenilleni. Haloa sisään ja suu auki pelailin ensimmäisen kentän läpi. Illalla en malttanut mennä nukkumaan vaan jatkoin pimeässä huoneessa Halottamista. Toinen taso. RGB-kaapeli ei ollut vielä tullut joten kaapelit oli kytketty oivallisesti äänentoistoon pöytään mätkäistyllä sinitarraklöntillä johon kaapelit oli upottetu kosketinpäät vastakkain. :cool: Välillä hökötys irtosi ja sitä piti käydä kohentelemassa. Leukaluu tippui lopullisesti lattialle kun halon toinen kenttä rupesi näkymään tv-ruudusta. Totaalisen mahtavat näkymät. En ollut koskaan pelissä siihen mennessä nähnyt niin mahtavia maisemia kuin siinä laaksossa oli mihin Master Chief laskeutui.

Sittemmin on Halo pelattu monen monta kertaa läpi enkä voisi kuvitella omistavani mitään muuta konsolia.
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Omistin jo Cuben ja PS2:n, pleikka on yhteinen kahden pikkuveljeni kanssa. Kumpikaan konsoli ei oikein miellyttänyt minua joten kiinnostus alkoi herätä Xboxia kohtaan joskus syksyllä 03. Ennen olin karttanut koko konsolia, mutta kun pukki sen vihdoin jouluksi toi olin aivan myyty. Xbox oli unelmieni täyttymys, kuten myös Halo. Ei ole kiinnostus konsolia kohtaan vielä laantunut, päinvastoin. Syksy 04 ja kevät 05 vaikuttavat kerrassaan upeilta pelirintamalta katsoen...
 
Vastaus: Xboxisi tarina

2003 Heinäkuussa näin Ykköset-lehdessä (Velj. Keskisen tarjousilmoituslehti) xbox-tarjouksen, jota ei millään voinut vastustaa. 149 konsoli & S-ohjain, 150 kpl erä. Puoli seitsemän aamulla sitä sitten lähdettiin hakemaan. n. puoli kahdeksalta enää 40 boxia jäljellä ja oma mukaan. Ampedin siitä sitten nappasin ensimmäiseksi peliksi, kun uutta lautailua halusin. Äkkiä kotiin ja boxi kiinni. Silmät pyöreinä vahtasin grafiikkoja, kun olin tottunut pelaamaan päivät pitkät ps1:stä. :p
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Luin Pelit lehden arvostelun Halosta, ja jutun xboxista. Aloin kiinnostua yhä enemmän. Lopulta en enään kestänyt. Kävin ostamassa xboxin ja Halon. Olen ollut tyytyväinen.
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Kaverilla olin kokeillut muutaman kerran Xboxia, mutta mutta Halo yms. pelit tuntu paskoilta.
Gyyb ja Cast löyty jo ennestään.
Halusin pelata kuitenkin Colin mcrae nelosta, joten hain lootan sadalla neljällä kympillä ja mcrean ostin parilla kympillä. Muita kiinnostavia pelejä ei oikeestaa suuremmin oo,tai että rupeisin ostaa. Oon kuitenkin aatellu modata jotta vois pelailla ilmaseks.
 
Ylös Bottom