Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xboxisi tarina

Vastaus: Xboxisi tarina

Minun XBox "urani" alkoi siten että olin turun gigantissa joulun 2002 tienoilla ostamassa/kattelemassa jotain kodin elektroniikka roinaa. En nyt tarkkaan muista mitä. Mutta sitten huomasin XBoxin sellaisella standilla jossa saa kokeilla miltä se XBoxilla pelaaminen oikeastaan tuntuu. Yleensä en kajoa mokomiin konsolitestaus hommeleihin, mutta tämä jostain syystä veti puoleensa. Peli taisi olla Colin McRae Rally 03 joka siinä pyöri. Siitä pelihetkestä tuli sellainen fiilis että tälläinen on pakko saada. Noh pukin kontista sellainen sitten löytyi. Ostin jopa ennen joulua siihen valmiiksi Unreal Tournamentin sekä Colin McRae Rally 03:sen. Tammikuun tienoilla tuli hankittua Halo.

Sitten alkoi huvi käydä kalliiksi joten olin omistanut XBoxin n. 1,5kk niin päätin ostaa modpiirin ja asentaa sen itse. Noh kun modaus oli tehty päätin tehdä XBox sivuston (Maaliskuussa 2003). Sivusto oli todella alkeellinen (oikein hävettää näin jälkeenpäin). Samalla aloin modaamaan kavereiden XBoxeja ja siitä se sitten lähtikin. Tänä päivänä edelleen ylläpidän tuota XBox modifiointiin/modaukseen keskittynyttä sivustoa (yksi suomen suosituimmista) sekä asentelen modpiirejä boxeihin lähiseudulla.

Sivuston nimeä tai URLia en voi tähän tietenkään laittaa koska tiedän että se olisi sopimatonta. Niinkuin yleensäkki modpiireistä puhuminen tällä foorumilla. Toivottavasti ylläpito ei ota nokkiinsa tästä kertomuksestani. :)
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Veljeni tuli lomallaan käymään ja toi samalla Xboxinsa.
Pelailin sitten melkein koko veljeni loman ajan sillä. No tietenkin innostuin että nyt pitäisi saada Xbox.
Innostus laantui pian ja ajattelin että mihin mä sitä Xboxia tarvitten kun mulla on tuo PS2.
Jonkin ajan kuluttua siitä, näin Ninja Gaidenista kuvia ja arvosteluita. Tutkin niitä muutamia päiviä, ihastuin peliin, joten minun oli "pakko" ostaa Xbox.
 
Vastaus: Xboxisi tarina

En ollut pelannut oikeastaan millään konsolilla pariin vuoteen, kunnes kaverin luona tuli kokeiltua xboxilla muutamaa peliä. Pelit olivat Halo, NHL2005 ja TOPSPIN. No, hetihän sitä tuli ihastuttua konsoliin ja melkein seuraavana päivänä marssin Giganttiin ostamaan oman tuliterän xboksin. Hetkeäkään en ole katunut sitä... :)
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Mulla meneillään kolmas boksi. Ekan ostin JSRF - Sega GT bundlen takia suurena Sega-fanina. Sen myin pikkuveljelle kun lähdin Swazimaahan ihmettelemään elämää. Reissun jälkeen piti saada toinen joten hankin Halo - MM3 bundlen. Kone laukesi puolessa vuodessa ja takuuhuollosta sitten se kolmas.
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Edellisjoulun aikoihin oli Xboxin hankinta kiinnostanut hyvän aikaan, ja jouluhan on mitä erinomaisin aika lahjoittaa kustannukset jollekin toiselle. Serkku oli saamassa PS2:n ja meidän äiti meni vipuun: "Kai mäkin sitten saan Xboxin?"
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Jonkun aikaa sitten minä olin vielä näitä "Minähän en ikinä konsolia hanki" PC-pelaajia. Noh, koneesta alkoivat tehot käymään vähiin ja uudemmat pelit olivat jo aikamoista diashowta ja vanhemmat hyvät pelit oli tahkottu lävitse. Sitten näin jossakin mainoksen Fablesta ja sittenhän olikin pakko käydä ostamassa boxi, Halo & MM3 bundle Microniasta ja mukaan Fable. The End. :cool:
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Ei o tullut nyt varmaan 3 vuoteen pelattua mitään pelejä. Tietokonetta en halunnut lähteä uusimaan joten päätin sit ostaa tän boxin. mukava paluu konsoleihin n. 6 vuoden tauon jälkeen.
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Olisiko ollut siinä 2003 maalis-toukokuussa, kun päätettiin veljen kanssa pistää rahat yhteen ja ostaa Xbox. Yritettiin saada vielä ostettua sitä kalliimpaa versiota, jotta saataisiin palautuksena Mikkisoftalta ylimääräinen ohjain ja peli (olisi tullut säästöä ~50 euroa), mutta eipä ehditty siihen ja piti hankkia se halvempi malli. Mukana tuli ajan hengen mukaisesti kaksi jötikkäohjainta, DVD-kake ja Halo. Itse pidän vieläkin enemmän jötikkäohjaimesta kuin uudesta S-controllerista, vaikka niitäkin löytyy kaksin kappalein.
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Isän kanssa oltiin jovähän puhuttu Boksista ja istten tulikin joulu(2003) ja semmonen oli paketissa.. :)
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Pienten kesätöiden jälkeen "ylim.rahaa" oli sen verran, että kävin hankkimassa pitkään mielessä pyörineen boxin..
 
Vastaus: Xboxisi tarina

veronpalautukset 2003, halo + mm3 + kolme muuta peliä.... bundle, myyty.

Ja tarina jatkuu, konsoli alkaa olla puolisen toista vuotta vanha, pelattu on. Ainoa vika mikä on niin ohjaimen vasen tatti on vähän laiskistunut, varmaan intensiivisen autopelien pelaamisen seurauksena :)

Tänään: xbox - S-ohjain x 2

- colin 04, burnout3, PGR2, RSC, Toca I&II, Forza, mm3, nfs ug I&II
- Halo 1 & 2, Max Payne 2, Silent Hill 4, Tony hawk 3, wolfenstein, NHL 2004


[mod-keskustelua]

modpiiri on paketissa kaapissa, asennan sitten kun sitä tarvin.
[/mod-keskustelua]
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Viime joulua ennen alkoi himottamaan Xboxin osto. Ajattelin sitten, että joululahjaksihan se olisi helppo saada. Joulun lähestyessä into alkoi hiipua ja Xbox unohtui kokonaan. Kevällä alkoi Xbox taas kiinnostaa ja entistä kovemmin vielä kaiken lisäksi. Kiitokset Tilt-ohjelmalle. Kysyin kaverilta olisiko se halukas myymään omaansa. Turha oli kuulemma odottaa, että myisi. Vähän sen jälkeen jo ostinkin Xboxin huuto.netistä vaan eipä boxista kuulunut 2 viikkoon mitään joten peruin kaupat. Kysyin kaverilta josko hän olisi jo halukas myymään boxinsa ja pienen tinkimisen jälkeen tuli boxi haettua seuraavana aamuna klo. 6:30 kaverilta. Mukaan tuli upouudet Halo2 ja Burnout 3: Takedown. On se seksikäs laite. :D
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Vuonna 2002 kun siirryin ylä-asteelle niin yksi luokkalainen rupesi puhumaan kuinka xboxi on hyvä ja kannattaa ostaa, siinä sitten rupesi konsoleihin kiinnostus heräämään, ja päätin ostaa jonkun kun rahaa oli tullut työstä jonkunverran.

Toiselta kaveriltani kuullessani kuinka xbox on huono ja melkein tietokone, että kananttaa pitää tietokone ja konsoli erillään, eli ei kannata ostaa (tämnä kaveri omistaa nykyään xboxin), joten käännyin GC puoleen.

3. Kaverini osti GC:n ja sitä kokeiltuani totesin että tämä ei ole minun konsoli (ohjain aivan surkea ja peli-tarjonta ei oikein iske), joten päätin ostaa xboxin.

Marraskuussa sitten menin giganttiin ja ostin Xboxin hintaan 335 ja isäni osti siihen halon ja dvd-kaukosäätimen.

Joulun jälkeen rupesi live kiinnostamaan mikrobitissä olleen artikkelin vuoksi, joten ruotsista tilasin liven postiennakolla.

Useampi kuukausi meni, ja unohdin koko liven, kunnes postilaatikosta tippui lappu että paketin voi noutaa, liven kävin hakemassa ja hintaa sillä oli 88!

siitä asti olen livettänyt ja pelannut xboxilla onnellisesti, mutta sitten wowi vei elämän ja live-tili sulkeutui koska luottokortti vanheni ja en jaksanut laittamaan uudestaan sitä.

Nykyään xboxini on niin ikäloppu että pelit tökkivät ja tulee välillä "lataustaukoja" jne, joten xboxin kanssa pelaaminen on jäänyt vähemmälle. Nykyään en pelaa mitään muuta kuin BF2 satunnaisesti tietokoneella.

X360 odotellessa..
 
Vastaus: Xboxisi tarina

En ollut oikeestaan ostamassa mitään kun näin tarjouksen josta ei voinu kieltäytyy.Olin mä sitä miettiny et ku olis siistii omistaa joku kunnon pelikone.Olihan mulla hei pleikka 1 ja paska pc.Kyl siin tuli semmonen mielihyvän tunne ku ekan kerran alotin pelaamaan.
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Oman Xboxin tarina loppui minun kohdalla tuossa joku aika sitten jo, kun se lähti uutta kotia kohti huuuto.netin kautta, oi niitä aikoja :(
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Xboxi piti ostaa heti kun tuli markkinoille. Opintolainaa tilille ja kauppaan. :rolleyes: Noh, nyt on sentään laina jo maksettu takas pankille...
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Xboxin ostin itselleni joululahjaksi vuonna 2003. Seurasi paljon iloisia yhteisiä kokemuksia mustan laatikon kanssa, kunnes...

Vuoden 2004 alkutaipaleella Xbox alkoi äksyillä ja hylkiä joitain DVD-leffoja. Pienellä säätämisellä leffat sai kuin saikin aina toimimaan, vaikka kuva pätkytteli välillä. Hylkiöleffojen lista alkoi hiljalleen paisua ja lopulta noin 30% hopeakiekoista suostui enää toimimaan boksissa. Arvelin kahden yhteistaloudessa elävän kissan karvoineen olevan vastuussa, joten epäröin ottaa yhteyttä takuuhuoltoon. Sitten alkoivat pelitkin hyytyä.

Lopulta vedin herneen nenään ja soitin maahantuojalle. Parin pomppupuhelun jälkeen sain osoitteen johon lähettää viallisen laitteen ja uusi Xbox singahti kiiltelevänä postiin paria päivää myöhemmin. Siitä eteenpäin kaikki on ollut kuin pilvellä tanssahtelua. Ainakin melkein.
 
Vastaus: Xboxisi tarina

Tuli viime talven kylminä päivinä ostettua Xbox-crystal. Laite oli osittain odotuksien mukainen ja osittain ei. Osa peleistä kuten esim. Ninja Gaiden oli todella antoisa kokemus, mutta esim. Xboxin lippulaivat Halot olivat melko surkeita tekeleita, kakkonen varsinkin. Ehkä suurin syy, että Xbox lähtikin puolen vuoden kokeilun jälkeen myyntiin oli se, ettei pelejä kovin kauaa jaksa pelata yksin ja liven hankkiminen tuntui liian hankalalta ja kalliilta. Myös laitteen dvd ominaisuus tuntui lelumaiselta ja joidenkin leffojen näkymättömyys oli viimeinen niitti...onneksi noin 75 % ostohinnasta tuli takaisin...Saa nähdä millainen se 360 on...sitä odotellessa urheilu ja elämä saavat kelvata...
 
Ylös Bottom