Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xenoblade Chronicles X

Mulla on vasta viisi tuntia takana, ja heti löytyi yksi asia mikä ihmetyttää. Olen kolmannessa chapterissa, ja hahmot jotain level kymmenen. Mutta jotenkin nämä alueiden örkkien level skaalaus on jotain ihan ihmeellistä. Joku sivutehtävä, jossa suositus on esim level 8, niin silti siellä alueella hyökkää jotain level 20 örkkejä. Onko tämä ihan normaalia?

Mä olen kyllä jotenkin niin hukassa tämän pelin kanssa
Choose your fights.

XC sarjassa on ihan normaalia että olet levelillä 15 ja matkalla määränpäähän vastaan tulee lvl 80 vihuja. Silloin pitää nöyrästi ottaa vaan hattu kouraan ja kiertää vähän kauempaa

Choose your fights.

XC sarjassa on ihan normaalia että olet levelillä 15 ja matkalla määränpäähän vastaan tulee lvl 80 vihuja. Silloin pitää nöyrästi ottaa vaan hattu kouraan ja kiertää vähän kauempaa

Nimimerkillä se hiton apina Xenoblade 2 ekan kylän edessä on tappanut mut useammin kuin mikään muu vihu.

Ehkä olisi eri asia jos peli rankaisee kuolemisesta, mutta näissä peleissä niin ei onneksi tehdä. Voi ihan huoletta kokeilla kaikenlaisia reittejä ja tutkia "vääriä" alueita eikä haittaa vaikka mitä kävisi.

Myös jossain kohtaa peliä on ihan hauska tulla takaisin ja kokeilla että jokos voisi voittaa korkealevuisia uniikkeja/tyrantteja, jotka aiemmin kiusasivat.

Huhuh selvisinpäs vihdoin tuosta "Repair Job" tehtävästä. Älkää ottako sitä jos ette halua olla jumissa sen kanssa. Toki jos sattuu löytymään 5 White Cometite matskua niin siloin sen voi suorittaa. Mutta jos ei ole edes probe paikkoja mistä sitä saa niin en suosittele ottaman tehtävää, itse löysin 3 probe paikkaa ja yksi niistä oli ihan toisella puolella sitä aavikko aluetta joten sai väistellä itseään paljon paljon isompi levelisiä vihuja. Toki sen voi suorittaa vajaana kun Lin Lin kysyy kakkos vaiheessa haluatko korjata tän kokonaan vai mennäänkö vain ilmoittamaan valmiiksi, jos menet ilmoittamaan valmiiksi niin et tarvitse noita matskuja mutta jos valitset vaihoehdon jossa korjaat sen kokonaan niin sitten olet jumissa sen kanssa kunnes saat ne 5 White Cometite. Varmaan joku 4h olin siinä tehtävässä jumissa ja vaan odotin että niitä matskuja tippuis samalla suorittaen sivutehtäviä ja tutkin alueita. Hahmotkin nyt pari leveliä yli tarinan suosituksen.

No mukava päästä vihdon pelissä eteenpäin ja tarinaa näkemään enemmän. Chapter 4 juuri alko ja metsään mennään. Olen tosin sitä metsää jo tutkinut aika paljon kun etsiskelin noita White Cometite paikkoja joten tuttuja alueita.

Nyt viikon jälkeen fiilikset pelistä ovat tosi positiiviset.

Suurimpia ilonaiheita:
  • Elma ja Lin eivät ole enää pakotettuja ryhmän jäseniä kaikissa tehtävissä. Joitain pakotettuja vielä on, mutta hyvin vähän.
  • Affinity sydämet kertyy aivan järkyttävän paljon nopeammin kuin ennen. Wii U:lla saattoi pelata koko tarinan läpi ilman että yhdenkään hahmon sydämet pääsi maksimitasolle, mutta nyt minulla on jo yksi maksimissaan ja kahdeksalla muulla siinä 2-3 sydämen välillä.
  • Hahmoluokkien kokemuspisteitä tulee myös paljon nopeammin. Juuri kahvitauolla sain Duelistin maksimiin eli sain nyt miekan ja rynkyn aina käyttöön hahmoluokastani riippumatta. Tämäkin saattoi aiemmin viedä melkein koko tarinan ajan että sai yhden maksimiin.
  • Pelin sisäistä kelloa voi kääntää missä tahansa ihan vain valikosta valitsemalla. Aiemmin piti etsiä kellon kuvake kartalta ja käydä siellä kääntämässä. Kääntäen nyt tässä versiossa ne kartalla olevat kellonkääntöpaikat ovat aikalailla turhia.
  • Taisteluihin on tullut uusi "quick cooldown", joka muuttaa taistelua todella paljon nopeammaksi. Karttojen tutkimisesta saa "energy clip" esineitä, jotka kasvattavat quick cooldownin käyttämää palkkia. Taistelussa sitten pystyy Y-näppäintä painamalla skippaamaan kyvyn cooldownin kokonaan ja se toimii myös kyvyn tasolle 2 ja 3 asti. Palkki sitten kuluu tätä hakkaamalla, mutta se latautuu aina täyteen taistelujen välissä, joten sitä voi ihan huoletta spämmiä menemään.
Olen nyt vasta Chapter 5:n läpi pelannut ja nyt jo tuli vastaan ensimmäinen uusi rekryttävä hahmo ja hänellä on myös omat heart-to-heartit sekä affinity tehtävät. Olin jotenkin siinä luulossa että kaikki Definite Editionin uusi sisältö olisi vasta päätarinan jälkeen, mutta ei näköjään.

Joo paljon on hyviä muutoksia pellinalla jotka eivät välttämättä ole selviä sellaiselle joka hyppää ekaa kertaa mukaan. Paljon QoL parannuksia jotka tekevät tästä huomattavasti miellyttävemmän version pelata kuin alkuperäinen.

Mitä se muuten meinaa niissä H to H keskustelujen vaatimuksissa lukee: Pet ja sit koira tai kissa (En tiedä onko muitakin), saako tässä jotain lemmikeitä ? vai olenko missannut jotain oleellista.

Mitä se muuten meinaa niissä H to H keskustelujen vaatimuksissa lukee: Pet ja sit koira tai kissa (En tiedä onko muitakin), saako tässä jotain lemmikeitä ? vai olenko missannut jotain oleellista.
Chapter 5 jälkeen aukeaa "Nine Lives" affinity tehtävä ja siitä saa kissan lemmikiksi. Tämän jälkeen alkaa välillä tulemaan basic tehtäviä saataville ja niistä saa muitakin. En tiedä onko muita kuin kissoja ja koiria, mutta useampia eri kissa- ja koirarotuja löytyy.

Ylös Bottom