Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XO:n HDMI-painos

Vastaus: XO:n HDMI-painos

Jona Asih sanoi:
X360 Eliten julkaisun aikaan lueskelin X360 Eliten komponentti vs. HDMI-vertailuja. Lopputulos oli se, että eroa ei tavallinen ihmissilmä kyennyt havaitsemaan. Syyksi esitettiin X360 Elitesta lähtevän komponenttisignaalin poikkeuksellisen korkeaa laatua verrattuna "normaaliin komponenttiliitäntää käyttävään laitteeseen" ( = boksin kuvaskaalauksessa ei ole pihistelty edes komponentin kohdalla, toisin kuin useassa muussa laitteessa).

Tästä johtuen - olettaen, että X360 Pro HDMI on kuvanlaadultaan yhtä laadukas ja vastaavia komponentteja käyttävä laite kuin X360 Elite - X360 Pro HDMI:n komponentti vs. HDMI -erot riippuvat näyttölaitteen sisääntulojen laadukkuudesta sekä näyttölaitteen kuvankäsittelystä (mahdollinen automaattinen käsittely + manuaaliset käsittelymahdollisuudet, komponenttiliitäntä vs. HDMI).

Mielenkiintoinen kysymys on tämä:

Onko alkuperäisen Xbox 360:n ja Zephyrin/Falconin välillä eroa komponenttiliitännän laadussa? Nehän käyttävät eri skaalainpiiriä (HDMI-liitäntä vaati uuden piirin).

Itse nimittäin olen huomannut selvää parannusta siirryttyäni launchboxin komponentista Falconin HDMI:hin. En kuitenkaan väitä että tämä on pelkästään HDMI:n ansiota, erohan voi syntyä ihan sillä että Falconin uudempi skaalainpiiri tuottaa parempaa jälkeä. En ole testannut (enkä taida testata kun kaapelit jo pakkasin ullakolle) komponentti vs. HDMI:tä Falconilla.

Ennenkaikkea väriloisto on parempaa, samoin kuva on aavistuksen tarkempi, mutta se voi johtua ihan vain skaalauksen muuttumisesta eli on erilainen eikä suoranaisesti tarkempi, paha sanoa... Sanotaan kuitenkin että olen erittäin positiivisesti yllättynyt siitä että kuvaan tuli parannusta. En odottanut sitä.
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

feldon sanoi:
Onko kukaan muuten ihan oikeasti huomannut eroa Xboxin komponenttikuvan ja HDMI-kuvan välillä?

Tossa eilen ku sain omaan telkkariin ton boxin hdmi:llä komponentin sijaan, niin eroa oli ku yöllä ja päivällä. Vaikka tohon mun telkkuun saa komponentin kautta 1080p resoa, niin värit ja kuva muuttui paljon paremmaksi ja terävämmäksi. Telkkarina toshiba regaza 42x3030d ja boxina halo editio
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

Itselläni on perus boxi ilman HDMI -liitäntää. Olen kuullut että VGA:lla saa lähes täysin samaa kuvaa kuin HDMI:llä, joten kannattaako HDMI -boxiin sijoittaa vai kannattaako vain pysyä VGA:ssa?
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

Dmn sanoi:
Itselläni on perus boxi ilman HDMI -liitäntää. Olen kuullut että VGA:lla saa lähes täysin samaa kuvaa kuin HDMI:llä, joten kannattaako HDMI -boxiin sijoittaa vai kannattaako vain pysyä VGA:ssa?


Sanoisin että riippuu televisiostasi. Itsellä kehnompi telkkari, Samsungin 42" plasma ymmärtää paremmin VGA;n päälle, jossa kuva on silmämääräisesti parempi kuin hdmi:llä, mutta makkarin Sony 32d3000 taas täysin toisinpäin.
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

Eikä sitä komponenttiakaan kannata jättää pois laskuista, ellei televisio ole Full HD. Boksin komponenttisignaali on erittäin hyvälaatuinen. Erot syntyvät television kyvyssä käsitellä sitä.
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

Televisiona on Mirain 32" HD-töllö. Ja tosiaan viitsisi tuota HDMI -boxia turhaan ostaa, jossei kuva pahemmin parane tai pahimmassa tapauksessa ei parane lainkaan.
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

Itselläni on HDMI liitäntännän omaava XO, mutta käytän VGA:ta....
Telkka on Samsung LCD.
 
Vastaus: XO:n HDMI-painos

Tänään sain tuon HDMI-boxin. Kylläpäs oli surkeasti suunniteltu HDMI liitin. Aivan liian lähelle HD-kaapelia, josta pitäisi saada äänet ulos. . :mad:
Ei voi olla totta! No täältä löytyi ohje kuinka purkaa tuon jumalattoman HD-kaapelin suojan.
http://www.chadledford.com/?p=50
 
Ylös Bottom