Yhdistyneet Urbaanit Puoskarit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulfast
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ulfast

Member
Elikkäs liikuskeleeko foorumilla muitakin Y.U.P:n musiikista pitäviä persoonia kuin minä ja Knight. Mikä Y.U.P:n musiikissa kiehtoo/ärsyttää?

Itse sain kuulla yup:sta vähän reilu vuosi sitten; nyt onkin jo kaikki levyt tullut hankittua. Musiikin erillaisuus ja kärkkäät kommentit niin ajankohtaisista kuin yleisistä asioista tekevät musiikista kiinnostavan. Martikaisen hyödyntää myös upeaa riimitystä, joka luo musiikille sielun:D Tekstit sisältävät myös ovelia viittauksia.

Mielestäni yup:n parasta tuotantoa ovat Yövieraat ja Outo elämä ;mitä en osaa perustella, levyillä nyt vain sattuu olemaan hyviä biisejä. Uusi levy on myös hyvä ja se asettuukin Lauluja metsästä-albumin kanssa suurin piirtein tasoihin. Parhaiksi biiseiksi miellän ehkäpä nämä: Tämä päivä oli huono päivä (upea sanoitus ja riimitys), Jos Helvetti on täynnä (kuten myös), Gleb (tunnen itsekin erään "teurastajan":p ), Pojoinen Zen ja Passiivista vastarintaa (vastaavaa biisiä ei löydy mistään;))

En pahemmin pidä kokoelmasta YUP 1990-1992 (musiikki muuttunut mielestäni parempaan suuntaan uudemmissa levyissä) ja albumista Hajota ja Hallitse; Nylon Beat sonta on ihan kamalaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Uudempia biisejä on sävelletty hiukan enemmän, muuten ehkä pidän vanhemmista kappaleista hiukan enemmän. Ovat jotenkin hupaisia. Paras biisi on Lihavia luurankoja tai Me viihdytämme teitä.

Yhtään levyä en omista, mutta olen aina kovasti tykännyt Meitä odotellaan mullan alla biisistä. On varmaan sitä helpoimmin yleisöön uppoavaa YUP:n tuotantoa.

Toppatakkeja ja Toledon terästä on huikea, Lauluja metsästä mainio. Nuo kaksi levyä omistan, eikä ole tullut intohimoa hankkia enempää. Hyvä bändi muttei mitään elämää suurempaa.

1990-1992 oli loistava. Sen jälkeen mennyt koko ajan huonompaan suuntaan, ja viimeiset kolme albumia ovatkin jo täyttä sontaa.

Hirvitys mikä yhtye, laulajan äänestä ja tekotaiteellisesta olemuksesta en pidä ollenkaan. Biisitkin ovat rasittavia rallatuksia. Ja nämä ovat vain minun mielipiteitä asiasta.

Jo vuosia tullut kuunneltua. Kaikki äänitteet löytyvät hyllystä ja keikkojakin on tullut nähtyä toistakymmentä.
Kerrassaan nerokasta kamaa :)

Lemppari-lätty lienee Toppatakkeja, joka ei aluksi oikein auennut, mutta kun ajatuksella kuuntelin sanat (ja tavasin kansista partituuria) niin se oli menoa...

'Jokin meni vikaan sielunnoutokomennuksella manalaan: kuriiri kaatoi koko matkakassan alas kurkustaan...'

Varsinkin maailmankaikkeutta pohdiskelevat rallit ovat kovinkin mieleeni :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Hirvitys mikä yhtye, laulajan äänestä ja tekotaiteellisesta olemuksesta en pidä ollenkaan. Biisitkin ovat rasittavia rallatuksia. Ja nämä ovat vain minun mielipiteitä asiasta.

Samaa mieltä, mutta niin olen tosin muistakin suomalaisyhtyeistä.
Miksi kuunnella suomalaista musiikkia kun ulkomailta löytyy tuplasti lahjakkaampia yhtyeitä. Ikinä en ole kotimaisesta musiikista pitänyt.
Ja tämäkin on oma mielipiteeni.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80

Olen samaa mieltä. Täysin.

Sentään ihan hyviä perusteluita vastaankin :)

Se vaan ihmetyttää, että miksei muka Suomesta voisi tulla ihan yhtä hyviä bändejä musiikillisesti kun vaikka USA:sta, tai Intiasta? Korvaako jotenkin määrä laadun? Vai onko Suomen kieli vaan jotenkin omituista?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Simppa
Se vaan ihmetyttää, että miksei muka Suomesta voisi tulla ihan yhtä hyviä bändejä musiikillisesti kun vaikka USA:sta, tai Intiasta? Korvaako jotenkin määrä laadun? Vai onko Suomen kieli vaan jotenkin omituista?
Heh. Näistä on aina mukava kiistellä mutta tietysti kukaan ei ole absoluuttisesti oikeassa. Toki voidaan sanoa, jos joku soittaa aivan päin helvettiä mutta esmes sinänsä ihan muotovalio intialainen pop-musiikki kuullostaa yleensä länsimaisissa korvissa raivostuttavalta.

Vaikka en bändin musiikista nautikaan, niin kyllä täytyy kuitenkin nostaa hattua kuinka bändi on noussut pienen ryhmän tietoisuudesta listojen kärkeen. Eikä tuo musiikki kuitenkaan mitään suuria massoja kosiskelevaa ole, joten tinkimättömyydestä myös plussaa.

Toppatakkeja.... ja H*mo Sapiens aivan mahtavia levyjä. Livenä bändi on vallan mainio, kuten sivuprojekti Lataamon Laulajat.

edit: Jaahas... H*mo sana on sitten kieletty täällä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Misteri
Toppatakkeja.... ja H*mo Sapiens aivan mahtavia levyjä. Livenä bändi on vallan mainio, kuten sivuprojekti Lataamon Laulajat.

edit: Jaahas... H*mo sana on sitten kieletty täällä.

Ihmisr*tu.

Krpl, ei toimi.

Ostin jonkun aikaa sitten uusimman levyn. Ei ihan yllä aikaisempien tasolle, mutta hyvää musiikkia mielestäni silti.

Tilasin myös hetki sitten Duckwalkilta levyn, jossa on vanhoja (siis vanhoja) biisejä, muistaakseni kaikki on englanniksi. Saa nähdä, että tuleeko. Noita ei myidä kaupoissa, ainoastaan siellä ja keikoilla (ja niin sanoi Martikainenkin).

Ylös Bottom