Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Onko muiden tilaajien Move kitti jo lähtenyt Ahvenanmaan postista kohti Suomea ?

Minun paketti on ollut vuorokauden Ahvenenmaan postissa.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Kuten muutamia edellisiä viestejä seuraamalla huomaa, myös suomalaisten verkkokauppojen toimitusajat kiinnostavat ihmisiä. Viestiketjun alussa oleva taulukko kattaa vain ulkomaiset kaupat, ja alkaa muutenkin olla hieman out-of-date.

Olisin enemmän kuin todella iloinen, jos joku jaksaisi nähdä vaivan ja koota niin suomalaiset kuin ulkomaalaisetkin verkkokaupat kattavan FAQin, jossa näihin yleisimpiin kysymyksiin vastattaisiin.

Onko vapaaehtoisia?
 
Vastaus: Halo: Reach

Mikähän järki tässäkin nyt taas oli?
Sain vpd:ltä torstaina saapumisilmoituksen, ja tänäänkään ei ollut laatikossa.
no sähköpostilaatikossa oli, nimittäin toinen lähetysilmoitus!

Eli hyvällä tuurilla saatan saada perjantaiksi, muuten menee ehkä ensi viikkoon.
Ei käy päinsä!

Toivoa on, että kaveri saa hommattua 2 kappaletta gigantista, toinen minulle. (1kpl/asiakas, mutta tämän veli ostaa sitten ehkä toisen)
Tuo nettitilaus sitten palautukseen.

Mitä ihmeen järkeä on lähettää ennakkotilaukset ilmestymispäivänä?

Vaihtuu ainakin liike josta tilaan jatkossa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype ja hankintapölpötys]

CDON.com tuolta pelit vissii tulee ruotsista, kauahan siinä mennee?
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype ja hankintapölpötys]

Itse tilasin myös verkkokaupasta ahvenanmaalta, mutta ei ole sitä lähetysviestiä tullu.
toivo elää että tulis julkkariks
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Jos tilaan Zavvista 2 peliä, niin tuleeko ne samoilla 1 punnan postikuluilla vai molempiin lisätään 1 punta postikuluja?
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Yritin tässä tilata play.comista 2 peliä (kampanja 2peliä 25£) maksamaan mennessäni tulee ilmoitus että en voi tilata punnilla Iso-Britannian ulkopuolelle? Kävin vaihtaan sivut euroiksi ja ostoskorin hinta muuttui 25£ --> 34.98euroon?? Ei kai sielä nyt noin huono kurssi voi olla? :confused:
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Yritin tässä tilata play.comista 2 peliä (kampanja 2peliä 25£) maksamaan mennessäni tulee ilmoitus että en voi tilata punnilla Iso-Britannian ulkopuolelle? Kävin vaihtaan sivut euroiksi ja ostoskorin hinta muuttui 25£ --> 34.98euroon?? Ei kai sielä nyt noin huono kurssi voi olla? :confused:
Samanlailla myös muissa tuotteissa. Find-gamesista kun kattoo että playsta saa halvalla, niin todellisuudessa ei ole, koska kurssit niin paskat.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Päivää. Kukaan (ennakko)tilaillu VPD:n ahvenanmaan varastosta mitään koskaan? Että uskaltaisko laittaa F1 pelitilauksen ja odottaa sitä saapuvaksi perjantaiksi, jolloin sen julkaisu päivä on. Ärsyttää jos se menee yli viikonlopun. Maksan ennemmin sen 20 euroa enemmän ja haen jostain josta sen saa suoraan kouraan.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Päivää. Kukaan (ennakko)tilaillu VPD:n ahvenanmaan varastosta mitään koskaan? Että uskaltaisko laittaa F1 pelitilauksen ja odottaa sitä saapuvaksi perjantaiksi, jolloin sen julkaisu päivä on. Ärsyttää jos se menee yli viikonlopun.

Ennakkotilasin NHL11 13.päivä (julk.päivä 16.). 15.päivä aamulla tuli sähköpostia että peli on lähetetty, joten odottelin peliä 16. tai 17.päiväksi. Eipä näkynyt peliä vielä tänäänkään päiväpostissa, tiedä sitten mihin eksynyt. Jo julkaistut, varastossa olevat pelit on VPD:n ahvenanmaan varastosta tulleet 2 päivässä, mutta ennakkotilauksia en enää sieltä tee.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Ettei sitten pitäisi päivittää korttitiedot, kun nuo numerosarjat ja muut saattavat olla erilaiset? Ainakin itellä tuli jotain saikkinaa play.comin kanssa tässä vasta, kun kortti vaihtui ja sivusto (tai ehkä poistin epähuomiossa sen) unohti uuden kortin. Laittoivat sitten tuon uudemmankin kiinni ja ärsytti. Voisiko olla noin yksinkertainen ongelma?

Deal extremestä meni läpi kun hetken huhkin (kolmatta viikkoa tosin tavaraa jo odotellaan), nyt ei tietysti mene Playstä läpi, kortin tiedot vaihtaneet vastaamaan uutta korttia, aloituspäiväähän tuossa kortissa ei mainita niin sitä ei voi laittaakkaan, olen tosin kokeillut laittaa ja olla laittamatta mutta samaa sähkäriä pukkaa playstä:

Thank you for your recent order with Play.com

At this time we are unable to process your order as your credit/debit card
details do not match the details held by, or because payment has been
declined by, your credit/debit card issuer..

To proceed with your order please check and amend the following:

Card number
Expiry date
Valid from date
Issue number
CV2 (3 digit code on the signature line of your credit card)

jne... heremo meinaa mennä.

Your account has been declined.
Please review your card details in the ‘Your Account’ menu.
Tuota tekstiä pukkaa vaikka miten muuttaa kortin tietoja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pelikaupat

Kysytäänpäs tässä play.com aiheinen kysymys.
Onko kellään ollut ongelmia sen kanssa? Itselläni tuli pieni probleema, eli tilasin tavaraa viikko sitten, tilauksen jälkeen tuli ilmoitus "your credit card has been declined". Muistinkin heti että siellähän oli vanhan kortin tiedot vielä, joten päivitin tiedot uuteen korttiin. Tämän jälkeen sitten ei olekkaan tapahtunut mitään. Tilaus näyttää vain "processing", eli sitä ei voi edes peruuttaa (ja tilata uudelleen). Kortilta ei ole veloitettu mitään, ja tosiaan viikon nyt ollut tuossa tilassa. Play.comin helpistä ei ole mitään apua tähän asiaan, ja en ole mistään löytänyt mitään sähköpostiosoitetta minne lähettää tuosta ongelmasta.
Tilaanko vaan kylmästi saman tavaran uudestaan vai mitä tässä tekisi?
 
Vastaus: Pelikaupat

Play.comin helpistä ei ole mitään apua tähän asiaan, ja en ole mistään löytänyt mitään sähköpostiosoitetta minne lähettää tuosta ongelmasta.
Tilaanko vaan kylmästi saman tavaran uudestaan vai mitä tässä tekisi?

Kokeile laittaa sähköpostia osoitteeseen customercare(at)play.com
Sieltä itse olen kysellyt apuja ongelmatilanteissa. Muista liittää viestiisi mukaan tilaus ID, jotta tietävät mitä tilausta asia koskee.
 
Play.com tilaaminen/kokemuksia?

Eli tuossa tutkailin tuota play.com sivua ja ilokseni huomasin, että sieltä löytyisi hyvä valikoima uusia ja käytettyjä pelejä, ja vieläpä kohtuu hintaan. :D Nyt sitten vähän kutkuttaisi tilata sieltä jotain. Maksamiseen voisi ilmeisesti käyttää visa electron korttia, mutta huomasin että aikaisemmin joillakin on ollut ongelmia erityisesti Osuuspankin electronin kanssa, jonka itsekkin omistan. :(

Elikkäs kyselisin minkälaisia kokemuksia teiltä löytyy kyseisestä nettikaupasta, ja erityisesti tuosta käytettyjen pelien kaupasta PlayTrade:sta? :)

Kiitoksia kaikille jo etukäteen!

EDIT: Kiitokset ylläpidolle viestin siirtämisestä oikeaan paikkaan. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Play.com taitaa olla yksi suurimmista ja vanhimmista pelipuljuista Jerseyn saarilla. Täysin luotettava paikka on. Toimitusajat eivät ole sieltä nopeimmasta päästä (n. kahteen viikkoon kannattaa varautua), mutta eipä tuosta juuri muuta pahaa sanottavaa ole. Kannattaa huomata, että tuolta ei saa tilattua punnissa vaan ainoastaan euroissa (valuutta muutetaan yläkulmasta). Uutuuspelit eivät ole mitenkään erityisen halpoja, mutta erikoistarjouksista voi bongata tosi hyviä diilejä. esim. nyt Prince of Persia Special Edition 18€ boxille.. Postikulut sisältyvät hintaan.
OP:n electronin toimivuudesta ei tietoa, mutta ainakin Nordean electron toimi aikanaan moitteettomasti kunhan kytki verkkko-ostos ominaisuuden päälle.
PlayTradea olen joskus koittanut selailla, mutta ei käytännössä toimi Suomeen kun kyseessä kuitenkin yksityisten välinen kauppa. Toisaalta useissa tapauksissa pelin saa uutena halvemmalla kuin playtraden kautta.
Siinä vähän tietoa pähkinänkuoressa, tästä ketjusta löytyy varmasti rutkasti lisää infoa kunhan hetken jaksat selailla. :)

Niin ja ostokset kannattaa pääsäntöisesti pitää alle 55€:ssa/lähetys niin välttyy ylimääräisten maksujen riskiltä.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Siinä vähän tietoa pähkinänkuoressa, tästä ketjusta löytyy varmasti rutkasti lisää infoa kunhan hetken jaksat selailla. :)

Kiitokset kattavasta infosta ja nopeasta vastauksesta. Pitääpä yrittää syventyä tuohon sivustoon tarkemmin. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

PlayTradea olen joskus koittanut selailla, mutta ei käytännössä toimi Suomeen kun kyseessä kuitenkin yksityisten välinen kauppa. Toisaalta useissa tapauksissa pelin saa uutena halvemmalla kuin playtraden kautta.

Kyllä tuolla playtradessa alkaa olemaan pelejä ihan kelvollisella hintahaarukalla. Tosin kaikkiin myyjiin ei näemmä pidä luottaman. Ja tuli testattua tuo toimivuus Suomeen. Toimii! Mutta tuo on myyjäkohtainen juttu (kuka jaksaa lähettää Suomeen ja kuka ei?). Itse hommasin pari peliä eri myyjiltä ja molemmat tulivat. Tuolla on myyjinä isoja liikkeitä joilla on tuhansia positiivisiä palautteita. Luulisi, että niitä ainakin kiinnostaa myydä vähän laajemmin.

Heräsi ajatus luotettavien myyjien listasta jotka lähettävät Suomeen. Jokainen kokeilee kuitenkin omalla vastuulla.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Ekaa kertaa tilasin zavvista, nyt on yli 2 viikkoa kulunut ja tilauksen tila vieläkin awaiting stock pick, onko tämä ihan normaalia?
 
Ylös Bottom