Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Mulla on debitit toimineet moitteetta. Tosin en ole koskaan yrittanyt kayttaa yhdistelman debittia vaan pelkkaa credittia..
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Pankista (siis vaimolta) kyselin niin kuulemma kortin takapuolella on kortinnumero ja turvaluku debit-käyttöön. Täytyypä testata tuolla vielä jos tulee tilaus bumerangina takaisin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [24.11.]

Kertokaapas, kun ensimmäistä kertaa olen pelin tilannut ennakkoon (joskus kesällä) niin tuleeko peli kotio julkaisupäivänä vai pitääkö odotella se viikonloppu+ postin kaksi päivää että pääsee pelaamaan.

Tämä siis tietysti että peli julkaistaan tosiaan tuona päivänä, mutta mikä näissä se yleinen käytäntö on ollut?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 [24.11.]

Kertokaapas, kun ensimmäistä kertaa olen pelin tilannut ennakkoon (joskus kesällä) niin tuleeko peli kotio julkaisupäivänä vai pitääkö odotella se viikonloppu+ postin kaksi päivää että pääsee pelaamaan.

Tuota on mahdotonta sanoa minkään pelin osalta. Ainoa hyvä käytäntö on, että jos OIKEASTI on elämän ja kuoleman kysymys saada peli julkaisupäiväksi, älä tilaa netistä vaan hae se kivijalkakaupasta. Kannattaa tutustua vaikkapa Black Opsin hypeketjuun jos haluaa esimerkkejä elävästä elämästä miten pelin saanti voi viivästyä.

Esim. Discshopin pelit yleensä löytävät tiensä julkkariksi kotiin, mutta postin kulku voi aiheuttaa takkua sielläkin. Ahvenanmaan suoratoimituspeleihin kannattaa varata 1-2 arkipäivää pettymysten välttämiseksi, joskus tosin nekin ovat julkaisupäivänä postilaatikosta löytyneet.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [24.11.]

Kertokaapas, kun ensimmäistä kertaa olen pelin tilannut ennakkoon (joskus kesällä) niin tuleeko peli kotio julkaisupäivänä vai pitääkö odotella se viikonloppu+ postin kaksi päivää että pääsee pelaamaan.
discshopista pitäs ainaki tulla julkkaripäivänä. Ja ne on jo discshopin varastossa,kuten Braze jo mainitsikin.
ja tarkotin GT5 peliä
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Varmaan tuhannen kertaa kysytty mutta nyt en muutaman sivun selauksella huomannut että onko tuonne PLAY:hin olemassa sähkäriä millä voi otta yhteyttä vai tarviiko kilautella? Uusi kortti mikä ei jostain kumman syystä mene siellä läpi vaikka miten haluaisi maksaa, muut verkkokaupat (Zavvi, CDON...jne) toimivat kyllä kyseisellä kortilla.


Tällaisen nyt sittenkin löysin, toivottavasti on oikea, voisi vaikka tuonne ekaan viestiin päivitellä verkkokauppojen sähkäreitä

customercare(at)play.com
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [24.11.]

discshopista pitäs ainaki tulla julkkaripäivänä. Ja ne on jo discshopin varastossa,kuten Braze jo mainitsikin.
ja tarkotin GT5 peliä

Miten on, tuleeko peli laskun kanssa suoraan kotiin, vai pitääkö hakea postista vaikka laskun kanssa tulisikin?
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Jos tulee laskulla niin tulee suoraan kotiin.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Brotherhood [PS3]

Meikäläisellä menee nyt vpd boikottiin.. Kun tilasin PESsin, jonka julkaisupäivä oli perjantaina, tuli peli vasta maanantaina. Nyt ennakkotilasin AC Brotherhoodin ja vieläkään ei ole tullut ilmoitusta, että peli on lähetetty. :mad: Kaiken lisäksi jotkut ovat saaneet pelin jo keskiviikkona. Tilasin tarkoituksella VPD:stä nähdäkseni, onko niiden toimituksissa aina ongelmia vai oliko PES 2011 poikkeus. Nyt olen saanut vastauksen!! ESim. verkkokaupan åland tilaukset ovat tulleet minulle joskus jo ennen julkaisupäivää..

ps. Tiedän, että tämä on väärä ketju tällä tilitykselle, mutta en löytänyt mitään sopivampaakaan..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Tuolla aiemmilla sivuilla vähän moitittiin että zavvi ei toimisi enään nykyään. Noh, itse tilasin viime sunnuntai yönä pelin tuolta suunnasta ja maanantaina tuli viesti että paketti on lähtenyt liikkeelle. Tänään sitten kopsahti postiluukusta sisään eli toimitusajaksi tuli se 5 arkipäivää. Eli kyllä ne paketit ainakin joillekin tulevat perille ja ihan kohtuu ajassa. (Ensimmäinen kerta kun tuolta tilasin ja ihan tyytyväinen olen :))
 
kysymys

olen tilaamassa play.com ista skate3 ni voiko olla mahdollista että hinta on siellä 20 euroa mutta kaupaissa on 50 euroa ja tuleeko tavarat aina perille, jos sinne väliin nyt tulee jaku varas ni voiko olla että se sitte ostelee kaikkea ?? KIITOS NOPEISTA VASTAUKSISTA :)
 
Vastaus: kysymys

Vaikka koko kysymys ei liity mitenkään PSN-maksukortteihin, niin vastaan...
olen tilaamassa play.com ista skate3 ni voiko olla mahdollista että hinta on siellä 20 euroa mutta kaupaissa on 50 euroa
Voi. Ostin tuolta kevättalvella Dead Space -pelin ja hintaa oli muistaakseni 12,95€ vaikka paikallisen Tokmannin hyllyssä pelin hintalapussa lukee 69€.
tuleeko tavarat aina perille,
Ei. Kuudesta tilatusta tuotteesta kaksi viimeisintä ei saapunut minulle koskaan. Rahat sain toki takaisin, mutta pari kuukautta siinä meni ja omaa vaivaa jouduin näkemään papereiden tulostamisessa ja allekirjoittamisesssa.
jos sinne väliin nyt tulee jaku varas ni voiko olla että se sitte ostelee kaikkea ??
Jos luottokortilla ostat, niin aika epätodennäköistä että joku pääsisi välistä ostelemaan "kaikkea". Ja vaikka ostelisikin, niin yhteydenotto luottokuntaan varmistaa melko hyvin ettei ne ostot ainakaan sinun tappioksi jää.
 
Vastaus: kysymys

Kuudesta tilatusta tuotteesta kaksi viimeisintä ei saapunut minulle koskaan.
Melkein 200 tuotteen Play.com-tilaushistoriastani löytyy tasan yksi tapaus, joka ei koskaan saapunut perille. Tosin epäilen sitä pakkausvirheeksi, koska sain kaksi SingStar ABBAa enkä SingStar ABBAa ja inFamousia.

Ja kyllä, olen tilannut Play.comista ihan lähiaikoinakin. Viimeksi viime viikolla.

PS. Siirsin viestit tänne oikeampaan kohteeseen.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Onko kellään mitään kokemusta Powerplaydirect.com sivustosta? Paljon postit ja lähettävätkö ylipäätään Suomeen?
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Laitan nyt tänne niin en sotke tuota GT5 ketjua:

Ja jos maanantaina lähti esim Ahvenanmaalta, niin ei ole kenenkään muun kuin Itellan vika ettei peli sulla ole.

Roskaa. Toivon, että jos asioista ei tarkemmin tiedä niin ei laukoisi omia näkemyksiään julkisina totuuksina. Kiitos.

Ensinnäkin: Jos maanantaina tulee viesti, että peli on lähetetty tarkoittaa se hyvin suurella todennäköisyydellä sitä, että tilaus on otettu käsiteltäväksi -> tavara lähtee keräykseen (jonoon) -> pakattavaksi -> lähetettäväksi -> kuljetus varastolta ahvenanmaan postille -> mahdollisesti lajittelu alueittain -> kuljetus lentokoneeseen tai laivaan riippuen millä metodilla firma lähettää tuotteensa -> lastaus koneeseen tai laivaan -> matka ahvenanmaalta mantereelle -> koneen tai laivan purku -> Itellan kuski noutaa lähetykset satamasta tai kentältä -> purku terminaaliin -> lajittelu -> kuljetus kohdealueen toimipaikkaan (tässä välissä saattaa olla vielä luovutuspään terminaali) -> lajittelu -> kusti polkee ja tuo lähetyksen perille (olettaen että mahtuu postiluukusta/laatikkoon).

Se peli ei maagisesti teleporttaannu ostajaa lähimmän Itellan toimipaikan haltuun (Suomeen) sieltä verkkokaupan varastolta. Oletan, että niin VPD kuin Verkkokauppakin kuskauttavat ahvenanmaan lähetyksensä halvinta mahdollista reittiä = meritse/maitse. Lisäksi/vaihtoehtoisesti on hyvinkin mahdollista, että eivät kulje ykkösluokassa/priorityna vaan kakkosluokassa/economyna, jolloin kulku on automaattisesti hitaampaa.

Toiseksi: Esim Discshopin kuljetukset tulevat lähes poikkeuksetta seuraavaksi päiväksi, mutta ne tulevatkin koneella ja lähetyksen tietoihin päivittyy "lähetetty" vasta siinä vaiheessa kun se on oikeasti sieltä varastolta lähtenyt matkaan. Omien kokemuksien perusteella VPD:n lähetykset tulevat 3pv viestin lähettämisen jälkeen. Verkkokaupalla on kestänyt aikalailla yhtä pitkään, joitain poikkeuksia suuntaan ja toiseen.

Kolmanneksi: Työtaistelut. Kaikki eivät sitä välttämättä ymmärrä, mutta tavaroiden kuljettaminen (varsinkin meren yli) on kiinni aika monesta tahosta ja jos joku näistä lakkoilee niin sillä on oikeasti todella iso merkitys palvelun lopputulokseen. Näin loppuvuodesta nuo alkavat olla taas pinnalla ja monesti vaikka lakko ei olisikaan vielä alkanut niin jonkinlaista hidastelua voi hyvinkin olla havaittavissa (perustuu ainoastaan omiin kokemuksiin muutamalta eri alalta).
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Hieman vertailua pelien toimituksista ahvenanmaalta:

NFS Hot Pursuit VPD ahv
Tilattu 12.11
"Lähetetty" 16.11
Saapui perille 19.11

AC: Brotherhood VPD ahv
Tilattu 12.11
"Lähetetty" 16.11
Vieläkin odotetaan saapuvaksi.

Kummankin pelin julkaisu taisi olla 17-18pv.
Täytyy varmaan tänään kysellä perään missä tuo AC oikein kuppaa...

Vertailun vuoksi tilasin pari halpispeliä Discshopista:
Tilattu 23.11 klo 15.37, joten ei ehtinyt saman päivän kuljetuksiin eli jos heidän lupauksensa pitää, saapuvat pelit tänään. Nähtäväksi jää.
Lähetetty 24.11
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Tilasin Zavvista ton MW 2 HE, kun halvalla sai. 2 viikkoa toi toimitus kesti ja nyt kun peli saapui, niin tietenkin tohon peltikoteloon on tullu mukava lommo, niin miten tonne saa oikein iskettyä viestiä? Näköjään valittaminen on tehty mahdollisimman hankalaks.
 
Vastaus: Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

Tilasin Zavvista ton MW 2 HE, kun halvalla sai. 2 viikkoa toi toimitus kesti ja nyt kun peli saapui, niin tietenkin tohon peltikoteloon on tullu mukava lommo, niin miten tonne saa oikein iskettyä viestiä? Näköjään valittaminen on tehty mahdollisimman hankalaks.
https://www.zavvi.com/zavvi/customerQuery.secure

Tai ihan vaan etusivulta ensin Help-linkkiä ja sieltä Contact :)
 
Ylös Bottom