Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Yhteenveto ja kysymykset verkkokaupoista (kotimaa/ulkomaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Knight
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Yhteenveto verkkokaupoissa asioimisesta

Tarjousketjusta poimittua:
"Hutit, Playt, HMV:t sun muut myyvät tosiaan vain Pal-pelejä, joten toimii kyllä suomikoneissa."

Play nyt sijaitsee jossain saarella, mutta mites nämä muut? Kuuluvatko ihan sinne oikeaan Britanniaan ja siten EU:n verovapaaseen alueeseen? Entäs BlahDVD?

Tarjousketjusta poimittua:
"Hutit, Playt, HMV:t sun muut myyvät tosiaan vain Pal-pelejä, joten toimii kyllä suomikoneissa."

Play nyt sijaitsee jossain saarella, mutta mites nämä muut? Kuuluvatko ihan sinne oikeaan Britanniaan ja siten EU:n verovapaaseen alueeseen? Entäs BlahDVD?

BlahdDVD muistaakseni ainakin Jerseyn saarilla, joten ei kuulu tuohon verovapaaseen alueeseen.

Sama juttu playn kanssa, eli tulli saattaa napata liian arvokkaat paketit. HMV taas toimii taas "oikeasta" Britanniasta käsin joten sieltä tilatessa ei tarvitse pelätä rapsuja.

Play.comiin tein asiakaspalautuksen, ja olivat korvanneet tililleni virheestään 3. Tämä summa oli maksettu samana päivänä kun postitin paketin eli varmaan joku perusmaksu tms ku mokasivat :P postikuluja eivät siis ole vielä korvanneet jotka olivat tuolle kirjatulle kirjeelle 6.10, mutta eipä haittaa tuo kun asia on selvä ja hoitivat nopeaa oikean tavaran mulle, omaksi postarikustannukseksi jää siis 3.10 tolle asiakaspalautkselle mutta enpä aio muutaman euron perään itkeä. Vielä ei tosin ole kuuluneet ovatko saaneet tavaransa, vaikka olen siitä kysynyt, oli että väärän tavaran joutuu maksaan jos sitä ei palauta, mutta eivät ole ainakaan tililtäni sitä veloittaneet. Veikkaisin että loppu hyvin kaikki hyvin :)

HMV taas toimii taas "oikeasta" Britanniasta käsin joten sieltä tilatessa ei tarvitse pelätä rapsuja.

Itse asiassa HMV:n verkkokauppa operoi sekin Englannin kanaalin veroparatiisissa, tällä kertaa Guernseyssa - joka ei edes kuulu EU:hun. Tulliriski on siis olemassa myös isännän ääneltä tilattaessa.

The company operates around 200 stores in key shopping locations nationwide, equating to over 1million sq. ft. of trading space, as well as a successful online store at www.hmv.co.uk, operated by HMV Guernsey.

http://hmv.com/hmvweb/navigate.do?pPageID=1083

Play.comiin tein asiakaspalautuksen, ja olivat korvanneet tililleni virheestään 3. Tämä summa oli maksettu samana päivänä kun postitin paketin eli varmaan joku perusmaksu tms ku mokasivat :P postikuluja eivät siis ole vielä korvanneet

Tuo 3 euroa on juurikin Playn käyttämä yleiskorvaus kaikista postimaksuista. Firmaa ei siis kiinnosta kuinka paljon palautuksen lähettäminen kustantaa missäkin maassa, vaan korvaavat kaikille palautuskuluja könttäsumman. Ikävä kyllä Suomessa Itellan perimät taksat ovat siitä kalliimmasta päästä. :(

Itse asiassa HMV:n verkkokauppa operoi sekin Englannin kanaalin veroparatiisissa, tällä kertaa Guernseyssa - joka ei edes kuulu EU:hun. Tulliriski on siis olemassa myös isännän ääneltä tilattaessa.

http://hmv.com/hmvweb/navigate.do?pPageID=1083

No joo, voi ollakin että muistan väärin. Jotenkin vaan oli sellainen muistikuva, että tuolta käsin tilattuna ei olisi mitään rapsu-uhkaa ollut, kun itsekin vuosia sitten tilailin näitä reilusti yli tullirajan meneviä tuotteita. Liekkö ollut sitten tuuria, heh.

Mulla ois yks kysymys en tiiä mihin sen laittaa mut tässä tulee:
Jos ennakkotilaa jonkun pelin jostain verkkokaupasta johonkin tiettyyn hintaan ja sitten sen jälkeen sen tuotteen hintaa nostetaan, niin saako sen siihen hintaan millä se on alunperin ennakkotilannu vai tuleeko joku ilmotus että siitä pitäis maksaa enemmä tai peruuttaa se?

Toivottavasti tajusitte...

Jos ennakkotilaa jonkun pelin jostain verkkokaupasta johonkin tiettyyn hintaan ja sitten sen jälkeen sen tuotteen hintaa nostetaan, niin saako sen siihen hintaan millä se on alunperin ennakkotilannu vai tuleeko joku ilmotus että siitä pitäis maksaa enemmä tai peruuttaa se?
Tässä on hieman vaihtelevia käytäntöjä. Jotkut verkkokaupat (esim. Play.com) antaa tuotteen halvimman hintavaihtoehdon mukaan, eli muuttuipa hinta ylös- tai alaspäin tilauksen tekemisen jälkeen (mutta ennen postittamista), saat tuotteen sillä halvimmalla hinnalla. Mutta jotkin kaupat toimivat kuvailemallasi tavalla, eli jos hinta nousee, tulee siitä ilmoitus ja asiakas saa päättää, peruuko tilauksen vai maksaako kalliimman hinnan.

Omia kokemuksia Amazonista (Jenkki versio).

4.7 tilailin Batman Beginssin Collector's Editionin ja Gotham Knightin ennakkoon. 7.7 oli julkaisu.

Nooh, normaalisti sieltä on tavara tullut 2 viikossa. Viimeinen Projected aika oli 21.8, ei ole vieläkään tullut. Nooh, mailasin sinne jo toisen kerran. Saan nyt viikon sisään postituksesta rahat takaisin, ja jos ei ole tavarat tulleet 12.9, niin sitten katsotaan uudestaan.

Tässä oudoin juttu on se, että Amazon kiven kovaan selittää, että BDt on lähetetty, mutta tilauksessa lukee via unknown, kun taas muissa on se merkintä kansainvälisestä postista. Eli tästä tulee kiinnostavaa.

12.9 otin yhteyttä Amazoniin taas. Lähettävät postauksen uudestaan Expedited Internationilla. 15.9 paketti lähti. 12.9 velottivat multa uudestaan rahnaa, ja heti antoivat takasin. Näin tullin ei pitäisi valittaa 0-hinnasta. Nyt sitten taas odotellaan, joskos ensi viikolla tulisi. Deadline tälle lähetykselle on 1.10

Aloitusviestiin olisi hyvä kerätä näitä yleisimmin käytettyjä, tai vaikka harvinaisempiakin verkkokauppoja sekä niiden sijainti ja asiat mitkä tulisi ottaa huomioon tilatessa. Esimerkiksi kuuluuko ko. kaupasta tilaaminen EU:n tullialueeseen yms.

Esim:

TheHut (Iso-Britannia) - EU, EU:n tullialue
Play.com (Jersey) - Ei EU, ei EU:n tullialue
Amazon.co.uk - EU, EU:n tullialue

12.9 otin yhteyttä Amazoniin taas. Lähettävät postauksen uudestaan Expedited Internationilla. 15.9 paketti lähti. 12.9 velottivat multa uudestaan rahnaa, ja heti antoivat takasin. Näin tullin ei pitäisi valittaa 0-hinnasta. Nyt sitten taas odotellaan, joskos ensi viikolla tulisi. Deadline tälle lähetykselle on 1.10

Dodiih. Tänään sitten ovikello soi ja täti antos mulle mun Bättikset. Ei ihan 1.10 natsannut, mutta mikäs siinä.

Vastaus: Resistance 2 [hype]

tuo hinta on hyvinkin suolanen, sillä jos en nyt ihan väärin muista niin yli 45e ostokset jäävät kiinni tullissa ja joutuu maksamaan tullimaksun sekä alvin...

korjatkaa jos olen väärässä, mutta muistaakseeni näin oli.

Ok hyvä tietää. Onko jollakin varmaa tietoa tästä? Pitää varmaan googlettaa juttu.

tuo hinta on hyvinkin suolanen, sillä jos en nyt ihan väärin muista niin yli 45e ostokset jäävät kiinni tullissa ja joutuu maksamaan tullimaksun sekä alvin...

korjatkaa jos olen väärässä, mutta muistaakseeni näin oli.

Wrong you are.. Itse ostin tuolta Dual3:n joka oli 48 ja rapiat niin suoraan tuli ilman mitään mutinoita. Eli on sen oltava 50 tai yli jotta joutuu alvit makselee.. tullimaksuja ei joudu Uk:sta maksamaan.

Ihan oikeassa olet wsu..se tarkka hinta joka ei saa ylittyä on siis 45,40..muutoin tulee rapsuja päälle. Eli en suosittele minäkään ostamaan kyseistä peliä play.comista..

Wrong you are.. Itse ostin tuolta Dual3:n joka oli 48 ja rapiat niin suoraan tuli ilman mitään mutinoita. Eli on sen oltava 50 tai yli jotta joutuu alvit makselee.. tullimaksuja ei joudu Uk:sta maksamaan.

Ihan oikeassa olet wsu..se tarkka hinta joka ei saa ylittyä on siis 45,40..muutoin tulee rapsuja päälle. Eli en suosittele minäkään ostamaan kyseistä peliä play.comista..

.. Kumpikos tässä nyt on oikeessa? =D
Itekki tilaillu tuolta että jos tulee kalliiks niin ei ideaa, ostan suomesta sitten.

ok... voi olla, että muistin väärin. joskus vain muistan kuulleeni tämmöisen nyrkkisäännön, että yli 29,99 puntaa (silloin 44,90e) oli siinä rajoilla. mutta hyvä tietää, että voi hieman kalliimmallkain tuolta playsta tilailla, eikä vain niitä "halpis" tuotteita.

jostain myös lukenut playsta jotain, että sen varastot sijaitsee jollain saarella jota ei lasketa eurooppaan, josta johtuu nämä ihme kikkailut uk:n ulkopuolelle lähtevistä paketeista:confused:

jeps.. meni taas offiksi... sori:o . vähän kyllä ketuttaa kun ei tullutkaan sitä betakilpailua (vielä).

OT: ta vielä: Eli mä en tiedä mitään mistää alvi/tullirajoista mutta tosiaan dualshock3 (48,99) tuli muitta mutkitta kotiin. :)

Ylös Bottom